להלן תגובה שלי על התגובה בפרט, ועל דברים אחרים המובאים באתר ההוא בכלל וכן על ציטוטים מהספר שחיבר אותו "יואל אלחנן", תגובה שגם שלחתי לבעלי האתר דרך מדור הכותבים אליהם:
ל"תגובה" של האוחז בשם העט "יואל אלחנן" למכתב שהגיע ל"אזמרך בלאומים" מישיבת (ולא בסוגריים) ההסדר בקרני שומרון---
"יואל" כותב: "וב"ה, תוך שבוע בלבד רחם הקב"ה על כל תושבי גוש קטיף והוציאם מצרה לרוחה, ממקום שפצמ"ר יכול ברגע קט ח"ו לגדוע חיים של משפחה שלמה, אל מקומות שקטים ושלווים" וכן: "ובמדה שאדם מודד בה מודדין לו ותחת חמס התורה המתבצע בתוך בתי המדרש בא החמאס האיסלאמי ורוקד על גגות אותו בית המדרש...
וכיון שדברי נביאים לפחות כלפי חוץ מדברים אליך אסיים בנבואה היחידה שיתכן ותסייע לך שלא לראות בצער את המחזה הקשה של פלסטינאים מרקדים על גג "ישיבת" ההסדר בקרני שומרון: "שובה ישראל עד ה' אלקיך כי כשלת בעונך"
ושאלתי התמה היא:
בשם איזה בטחון לא ברור מדבר מר "יואל אלחנן" על כך שישמעאלים לא ירקדו על גגות ישיבת מיר ופוניבז'? או "בן פורת יוסף" לצורך הדוגמא? וכי איזה הבטחה סמויה קיבל מר "יואל אלחנן" שבתי המדרש של ישיבות חסידויות: גור, שטפנשט או צאנז (לצורך הדוגמא) לא יעלו בלהבות לקול צווחות "אללה אכבר"?
באיזה עירבוב קודש וחול חטאו הקהילה הקדושה ובחורי ישיבת "חברון" המקורית בפרעות התרפ"ט? גדולי התורה יצאו מישיבת חברון וחלקם מנהיגים את הציבור החרדי דהיום, ולא ראיתי את מר "אלחנן" מדבר על כך ולו מילה.
ומה לגבי כל הישיבות הקדושות שנחרבו על אדמת אירופה וכל קהילות הקודש מאז מסעות הצלב ועד השואה? הגם הם חטאו "בעירבוב קודש וחול בבית המדרש" דבר שלטענת "אלחנן" גורם לחורבן בית המדרש הנ"ל (ובכלל תמהני איזה גיבוב של הבלים מר "אלחנן" מעלה לגבי עירבוב זה של קודש וחול בבית המדרש, אם לעזוב לרגע את האובססיה שיש למר "יואל אלחנן" לרב קוק ומשנתו מעבר לכך לומדים גמרא ברמה שאיננה נופלת מהישיבות החרדיות וכן משלבים לימודי אמונה, חסידות ותנ"ך דבר שלא נוגעים בו אצל הישיבות החרדיות כלל! ובכל זה אינני רואה את העירבוב של קודש וחול בבית המדרש, על איזה הרצל או נורדאו הוא מדבר? ביאליק? פשוט גיבוב של הבלים ודמגוגיה ברמת ביבי שופכין).
ונחזור לנושא הראשי: "יואל" מדבר על חזון אפוקליפטי (שאני תפילה לריבון עולמים שלא יקרה) לקרני שומרון, אך צר לי, מר "אלחנן" כנראה "שכח" את הישובים הבאים: בית"ר עילית, מודיעין עילית/קרית ספר ועמנואל שהם ישובים חרדיים מובהקים, באיזה בטחון נתלה בדיוק מר "אלחנן" שגייסות מוחמד (או "המשוגע" כפי שכינה אותו הנשר הגדול, הרמב"ם) לא ירקדו על חורבותיהם? הרי מעמדם אינו שונה מזה של קרני שומרון... ל"יואל אלחנן" הפתרונים.
ומניין קו המחשבה העקום הזה שמהלך "ההתנתקות" הוציא את המשפחות מגוש קטיף מצרה לרוחה? וכי "יואל אלחנן" חושב שהצרה הלזו לא תגיע לק"ק של: בני ברק, רמת בית שמש, ומאה שערים?
וכי לבני ברק יש איזו חסינות מנשק גרעיני איראני שיפול לדוגמא על גוש דן רבתי? לבטח לא יותר חסינות מרבינו תם הקדוש זצ"ל הי"ד שנרצח על ידי המרצחים הצלבנים במסע הצלב בעודו רכון על הגמרא הקדושה בבית מדרשו.
ואני כאן רוצה לצטט את דברי קודשה בריך הוא שאמר למשה רבינו ע"ה ששאל על רבי עקיבא "זו תורה וזו שכרה?" ותשובת ה' הייתה "שתוק, גזרה היא מלפני" כך שבדיוק באותה המידה ניתן לומר זאת, הן על ישיבות גוש קטיף תובב"א וכן על כל ישיבה חרדית ח"ו שיקרה לה אותו הדבר.
וכי חושב מר "יואל אלחנן" שיש איזהשהו מילוט מגייסות מוחמד והג'יהאד הישמעאלי ש"לית אתר פנוי מיניה" על פני כדור הארץ! מלחמת גוג ומגוג כבר מתחוללת לנגד עינינו במאבק האיתנים בין ישמעאל לעשו כבר מאז שנת התשל"ט, בדיוק כפי שדיבר על כך ה"חפץ חיים" שאמר לתלמידו המובהק ר' אלחנן ואסרמן זצ"ל הי"ד בתום מלחמת העולם הראשונה.
וכי מר "יואל אלחנן" ניחן בנבואה שעליה נאמר שמאז ימי חגי זכריה ומלאכי שהיא נתנה לשוטים?
ולסיכום, מר "יואל אלחנן" מטיל רפש בגיבוי לכאורה של דברי גדולי הדורות האחרונים (מה שמאוד משעשע זה עצם העובדה שהוא מחבר בכזו קלות בין כל החסידויות השונות שרבות כבר נכתב על האיבה השוררת בין חסידות אחת לרעותה, וכמובן גם במובנים רבים היריבות הישנה נושנה בין חסידים ומתנגדים/ליטאים, ומאוד הצחיק אותי עצם העובדה שמצאתי הן במאמרים באתר זה, והן בספר "דת הציונות" למצוא ציטוטים של הגאון מוילנה לצד ציטוטים מפי אדמו"רים חסידיים, הכיצד יכולים אלו ואלו לדור בכפיפה אחת? וככלל אינני בטוח שהגר"א מוילנה היה חותם על חיבור משונה שכזה) בצירוף דברי גדולים וגמרא על עניין 3 השבועות, שכשם שמר "אלחנן" יכול לצטט ציטוטים על 3 השבועות ותוקפם, כך אפשר גם למצוא מקורות שסותרים את כל אבני הבניין שמנסה לבנות "יואל אלחנן" לשיטתו על בסיס נדבך זה, דוגמא אחת מיני רבות היא הגמרא ביומא דף ט' עמ' ב' בדברי ריש לקיש שהיה רוחץ במימי הירדן ומה אמר אז לרבה בר בר חנה ("אלהא סנינא לכו"), וכן גם דברי ריה"ל,הרמב"ם והרמב"ן על הנדון דידן.
ויש גם עוד רבים אחרים.
אגב, אני בכלל מוצא משהו אירוני בעצם העובדה שהיה ר"מ מישיבת ההסדר בקרני שומרון (אותה ישיבה ששם מר "יואל אלחנן" במרכאות) שכתב חוברת מאירת עיניים על סיום תוקפם של "שלושת השבועות" על בסיס מקורות שאת כולם גם "יואל" שלנו היה מאשר (שכן אין בהם ולו מקור "ציוני" אחד) חוברת זו הכתובה בשפה פשוטה וקולחת ולא מהססת לנפץ את כל הבסיס עליו נסמך מר "אלחנן".
מר "אלחנן" לא טרח אפילו לעיין בחוברת זו, עד כאן למידת היושרה הלמדנית של מר "אלחנן".
ועוד דבר בסיסי מאוד על "שלוש השבועות" שמר יואל אלחנן כנראה שכח תוך כדי חוסר יושרתו הלמדנית: ישראל הושבעו רק 2 שבועות ולא 3, הראשונה: שלא יעירו ולא יעוררו, והשניה: שלא יעלו בחומה, כי השבועה השלישית היא הייתה לאומות העולם בעוד עם ישראל מצוי בגלות, ושבועה זו היא: שלא ישעבדו את ישראל יותר מדי, ומקורותינו (שגם מר יואל אלחנן יאלץ להודות בכשרותם, שכן אין אלה "ציונים" כלל) מביאים את המסקנה המוחצת ש-הא בהא תליא, דהיינו, קיום שני השבועות ביד ישראל תלוי בקיום השבועה השלישית של אומות העולם, ואם אומות העולם עוברים על שבועה זו, ממילא בטלות השבועות על עם ישראל.
כן מר "יואל אלחנן" מתעלם מן ההסטוריה שכן אומות העולם נתנו הכשר גורף לקיום יהודי מדיני בארץ ישראל כפי שמצטייר היטב מהצהרת בלפור וועידת סן רמו שנותנים חותמת מוחצת כנגד טיעוני שלא לעלות בחומה.
עם דבר אחד אני כן מסכים עם מר "יואל אלחנן" זה עצם העובדה שהקמת מדינת ישראל היא: "אם ה' לא יבנה בית, שווא עמלו בניו בו" מכיוון ששם ה' לא קיים ביצירה ששמה "מדינת" ישראל, ושהוקמה על ידי הערב רב, על ידי חבורת בוגדים, בנדיטים וואנדלים שעשו הכל בכדי לעקר מסורת ישראל סבא מכל היהודים שנענו לקריאתם בתמימותם, מכל הגלויות
ושעליהם לתת את הדין על פשעיהם אלה.