כתב נושא: הרב עובדיה מגן על אולמרט  (נקרא 2746 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

Aaron

  • אורח
הרב עובדיה מגן על אולמרט
« ב- : ינואר 29, 2008, 12:35:20 »
הרב עובדיה לאולמרט: בהצלחה עם הדו"ח

"אל תירא ואל תיחת כי עמך אני", אמר הבוקר הרב עובדיה יוסף לראש הממשלה אולמרט. בשיחת טלפון שעשויה לאותת על המשך דרכה של ש"ס בקואליציה, איחל הרב לאולמרט הצלחה עם דו"ח וינוגרד שיתפרסם מחר. הרב חזר על איומו בפרישה על רקע דיון בסוגיית ירושלים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3500010,00.html

מנותק ימני_גאה

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 634
  • לא נשכח ולא נסלח....
הרב עובדיה מגן על אולמרט
« להגיב #1 ב- : ינואר 30, 2008, 16:38:10 »
הרב עובדיה הוא שמאלני בולשביקי בעצמו... מבחינתו הכותל יכול להגיע לערבים... :idiot2:

מנותק שלמה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6051
  • ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל
הרב עובדיה מגן על אולמרט
« להגיב #2 ב- : ינואר 30, 2008, 17:04:49 »
הרב(?) עובדיה מאמין רק כי ירושלים חשובה.
מבחינתו יהודה האזור היהודי ביותר בעולם (מין הסתאם) לא כזה חשוב.
וחברון העיר השניה החשובה ביותר בעולם אין היא חשובה כלל.
יהודים מכול העדות תיתאחדו!
שמאלנות זה אופיום להמונים!

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הרב עובדיה מגן על אולמרט
« להגיב #3 ב- : ינואר 30, 2008, 19:13:43 »
הכל שוחד....
הרב עובדיה ) פסק שההיטלר הערבי יאסר עראפת יימח שמו וזכרו ושם רשעים ירקב ושמונים אלף מחבלים, מרצחים, נאצים, מוסלמים, טרוריסטים, חמושים מאש"ף פת"ח יביאו לנו שלום!
« עריכה אחרונה: ינואר 30, 2008, 20:02:39 על ידי האלקשי »

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
הרב עובדיה מגן על אולמרט
« להגיב #4 ב- : ינואר 30, 2008, 20:01:27 »
הכל שוחד....
הרב עובדיה יימח שמו וזכרו (צריך לאמר יימח שמו וזכרו לאנשים שתומכים בנסיגות מא"י) פסק שההיטלר הערבי יאסר עראפת יימח שמו וזכרו ושם רשעים ירקב ושמונים אלף מחבלים, מרצחים, נאצים, מוסלמים, טרוריסטים, חמושים מאש"ף פת"ח יביאו לנו שלום!
אלון ידידי,

לא כדאי לקלל תלמיד חכם במעלה כמו הרב עובדיה יוסף, מכיוון שהקב"ה לא סובל את ביזוי כבודם של תלמידי חכמים, ואני מציע לך שתערוך את הודעתך המקורית ותסיר את הקללות.  אני מבין שעשית זאת מתוך צער, כעס ותסכול שנובעים מאידאליזם ואהבת ישראל אמיתיים, אולם הרב עובדיה אינו רשע ואינו מתיוון.  הרב עובדיה יוסף הוא עילוי מדהים, גאון בתנ"ך ובהלכה, יכול לצטט מתוך זכרונו מאות דפי גמרא ותלמוד.  למדתי ספרי הלכה מפרי עטו, והתרשמתי מאוד.  כל מהלך של הרב עובדיה יוסף מחושב, ובוודאי שיש כאן שיקול דעת.  מו"ר הרה"ג מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד נזהר בכבודם של תלמידי חכמים, ועלינו להמשיך בדרכו ולהימנע מגסות רוח, לא בשוגג ובטח שלא במזיד.

הטענה הכהניסטית היא לא שהרב עובדיה טפש או רשע ח"ו, אלא ששיקול דעתו התורני מוטעה, והיו כבר מקרים רבים, מתועדים בגמרא ובתלמוד, של גדולי ישראל ששגו מפאת קטנות אמונה, וגרמו בשוגג לצערנו ולדאבוננו, לחילול השם, וכמו כן הטעו והחטיאו אחרים.

אני מתרועע לעתים קרובות עם חרדים ממוצא מזרחי שהתחנכו בבתי ספר של ש"ס והושפעו מתורתו וגישתו של הרב עובדיה, ובניגוד לכהניסטים, הם נוקטים גישה יותר פסיבית לעניין של קידוש השם והחשת הגאולה.  הם מאמינים שהכל בידי שמיים, הגאולה תבוא בעתה אלא אם כן עם ישראל יחזור בתשובה שלמה אל אבינו שבשמיים, והדרך היחידה להחיש את הגאולה היא לקיים מצוות פרטיות.  הם מאמינים שלא משנה כמה נתאמץ, הקב"ה לא יגרש את הערבים כל עוד לא מלאה סאת החטאים שלהם וכל עוד עומדת להם זכות המילה.  ככל שאני לומד מקורות "לא-כהניסטיים" (כביכול) לעומק, אני מתחיל להבין יותר את הצד השני, אולם עדיין אני סבור, כמו הרב כהנא, ששיקול הדעת התורני ה"לא-כהניסטי" מוטעה וגורם לחילול השם ולהבאת הגאולה בעתה רח"ל.
« עריכה אחרונה: ינואר 30, 2008, 20:02:48 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הרב עובדיה מגן על אולמרט
« להגיב #5 ב- : ינואר 30, 2008, 22:49:50 »
אני מצטער על מה שכתבתי.
דווקא כך, קראתי את תגובתך יותר מ- 60 דקות  אחרי שכתבתי את תשובתי ולכן לא היה ביכולתי לערוך את התגובה.
דרך אגב, מה זה רח"ל
« עריכה אחרונה: ינואר 30, 2008, 22:55:12 על ידי alonnn »

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
הרב עובדיה מגן על אולמרט
« להגיב #6 ב- : ינואר 31, 2008, 07:37:13 »
אני מצטער על מה שכתבתי.
דווקא כך, קראתי את תגובתך יותר מ- 60 דקות  אחרי שכתבתי את תשובתי ולכן לא היה ביכולתי לערוך את התגובה.
דרך אגב, מה זה רח"ל
ישר כח, אלון.  אני שמח שהצלחתי לגרום לך לראות דברים מזוית קצת שונה.

המשמעות של רח"ל: http://www.lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=11974
פירוש: ישמרנו האלהים!
פירוש מילולי: רחמנא = אלוהים (הרחמן), ליצלן = יציל אותנו.
מקור: ארמית
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הרב עובדיה מגן על אולמרט
« להגיב #7 ב- : ינואר 31, 2008, 14:37:42 »
תודה על התשובה!
אני חשבתי פשוט שרושמים ר"ל אז לא ידעתי מה זה רח"ל

מנותק IRON_MAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 12823
  • L.F בשטח הערבים במתח
הרב עובדיה מגן על אולמרט
« להגיב #8 ב- : ינואר 31, 2008, 15:38:41 »
בס"ד

אני לא מבין מה הם השיקולים של הרב עובדיה יוסף.
ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

ערבים לערב,סודנים לסודן,שמאלנים לאירופה!

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
הרב עובדיה מגן על אולמרט
« להגיב #9 ב- : ינואר 31, 2008, 17:44:09 »
בס"ד

אני לא מבין מה הם השיקולים של הרב עובדיה יוסף.
הרב עובדיה יוסף ניצב בפני בחירה בין

1. כניעה לדרישות הערב רב ותמיכה בממשלתם - צעד שיתפרש כקבלת שוחד (הוא מודע היטב לכך) - וגיבוי מדיניות הממשלה - מדיניות מתרפסת שעלתה בחייהם של אלפי יהודים ושמהותה חילול ה' ושמשניאה את ש"ס על חלק מהציבור, אך תמורת כל זאת הוא יקבל תקציבים שיאפשרו לתפעל ישיבות, בתי כנסת ובתי ספר שבהם מתחנכים דורות עתידיים של יהודים אמוניים.

2. התנגדות לערב רב, יציאה מהממשלה, הפגנת כח ועמוד שדרה, קידוש השם, במחיר איבוד ההשפעה בממשלה ואיבוד האמצעים ללמד תורה לדור הצעיר ולהחזיר בתשובה תנוקות שנשבו.

אני מבטיח לך שהשיקולים של הרב עובדיה יוסף עמוקים ביותר.  הם כוללים השוואה קרה בין מספרים של יהודים שעלולים להירצח כתוצאה מתמיכה במדיניות הממשלה (למשל אוסלו), לבין מספר הילדים שיוולדו ליהודים שש"ס החזירו בתשובה.  אולי ש"ס בדקו סטטיסטיקות של מספר היהודים שהפכו לאמוניים ושנולדו ליהודים אמוניים, הישוו למספר היהודים שנרצחו כתוצאה מאוסלו, וגילו שהמספרים של האמוניים עלו על מספרי הנרצחים, הי"ד.   זה נראה שיקול ציני וקר, אולי אפילו אכזרי, אבל זה שיקול חשוב שלוקח בחשבון את היתרון הדמוגרפי של הציבור האמוני.

כמו כן, ישנו גם העניין של "הכל נתון בידי שמיים חוץ מיראת שמיים".  כפי שבאר הספורנו את בראשית פרק טו:

פסוק יג
יָדעַ תֵּדַע. הודִיעו סִבַּת אִחוּר יְרֻשַּׁת הַבָּנִים וְהִיא: "כִּי לא שָׁלֵם עֲון הָאֱמרִי" (פסוק טז), כִּי לא יִצְדַּק לְגָרֵשׁ גּוי מֵאַרְצו עַד שֶׁתִּתְמַלֵּא סְאָתו. אָמַר אִם כֵּן "יָדעַ תֵּדַע" שֶׁאַף עַל פִּי שֶׁאֲנִי נִשְׁבָּע לָתֵת הָאָרֶץ לְבָנֶיךָ לא יִהְיֶה זֶה מִיָּד.

כִּי גֵר יִהְיֶה זַרְעֲךָ בְּאֶרֶץ לא לָהֶם. עַד אותו הַזְּמַן שֶׁיִּשְׁלַם עֲון הָאֲמרִי. וְעִם זֶה הִגִּיד קורות הַשִּׁעְבּוּד וְהָעִנּוּי הָעֲתִידִים אָז לִקְצָת דּורות זַרְעו בְּסִבְלותָם. כִּי אָמְנָם זֶה לא קָרָה לָהֶם בְּדורות הַצַּדִּיקִים, שֶׁכָּל זְמַן שֶׁהָאֶחָד מִן הַשְּׁבָטִים קַיָּם לא הִתְחִיל הַשִּׁעְבּוּד, אֲבָל קָרָה כַּאֲשֶׁר הֶעֱווּ אֶת דַּרְכָּם, כְּמו שֶׁהֵעִיד הַנָּבִיא בְּאָמְרו "וַיַּמְרוּ בִי וְלא אָבוּ לִשְׁמעַ אֵלַי, אִישׁ אֶת שִׁקּוּצֵי עֵינֵיהֶם לא הִשְׁלִיכוּ, וְאֶת גִּלּוּלֵי מִצְרַיִם לא עָזָבוּ, וָאמַר לִשְׁפּךְ חֲמָתִי עֲלֵיהֶם לְכַלּות אַפִּי בָּהֶם בְּתוךְ אֶרֶץ מִצְרָיִם, וָאַעַשׂ לְמַעַן שְׁמִי" (יחזקאל כ, ח ט). וְכָל זֶה הִגִּיד לְמַעַן יֵדְעוּ דּור אַחֲרון בְּקַבָּלָה כִּי דְּבַר ה' הוּא, וְלא יְיַחֲסוּ הַדָּבָר לְזוּלָתו, כְּעִנְיַן הַנָּבִיא בְּאָמְרו "וָאַגִּיד לְךָ מֵאָז, בְּטֶרֶם תָּבוא הִשְׁמַעְתִּיךָ, פֶּן תּאמַר עָצְבִּי עָשָׂם", (ישעיהו מח, ה).


לישמעאלים עדיין עומדת זכות המילה (שאמנם פחותה מהזכות שלנו שכן המילה הישמעאלית אינה מושלמת מפני שאינה כוללת פרימה) ולדעת תלמידי חכמים כמו הרב עובדיה, הרג ישמעאלים לא אפקטיבי, ומקביל לנסיון להרוג חיידקים באוויר כדי להימנע מהצטננות, בעוד שעדיף לחזק את המערכת החיסונית, ובמקרה שלנו ההקבלה היא להתחזקות באמונה, החזרה בתשובה ושמירת תורה ומצוות.  המטרה של עם ישראל היא לא רק לשרוד ולחיות כמו שאר העמים, אלא לקדש שם שמיים ולשמור מצוות, ואם אנו לא מקיימים את יעודנו, אין מטרה בקיומנו, הקב"ה מואס בנו ומשתמש בעמים אחרת כשבט חרונו.

זו גישה פסיבית שמדלגת לחלוטין על נושא המצוות הלאומיות וקידוש השם.  הגישה הש"סניקית הינה גישה טיפוסית של יהודים ששמים דגש בלימודם על אלמנטים מיסטיים ביהדות, מאמינים בשדים ומזיקים, ומצפים לנסים ול"קפיצות דרך" פלאיות, במקום לקבל את מגבלות הפרוזדור - העולם הזה - ולשחק על-פי כלליו.  למשל, כשתעלה בפני ש"סניק טיפוסי את נושא חילול קבר יוסף, הוא יגיד לך, "אילולי זה קרה, מי יודע אילו אסונות היו פוקדים את עם ישראל, לכן יוסף הצדיק למד עלינו זכות והתחנן בפני הקב"ה שיוציא את חרונו על קברו במקום על עם ישראל".

הכהניסטים לא מאמינים בטיהור נסי של הר הבית וירידת בית המקדש מן השמיים.  הכהניסטים מבינים שאמנם יש קפיצות דרך, אולם הן גובות מחיר כבד, ועדיף להשיג מטרות ויעדים בדרך הרגילה.  הכהניסטים מבינים שלפני שאנחנו יכולים להפוך לגוי קדוש, אור לעמים, קודם כל אנו חייבים להפוך לעם נורמלי, עם גאווה לאומית, שנאה כלפי אויבים פנימיים וחיצוניים, ורצון חזק לשרוד.

ישנו תיעוד של אנשים שעברו חויה כל כך איומה ששערותיהם הלבינו בן-לילה ודעותיהם השתנו בצורה קיצונית - קפיצת דרך בקנה מידה פרטי ולאומי אכן אפשרית.  הנביאים וחז"ל רומזים לנו שישנו תסריט של הגאולה השלמה והסופית שבו האסונות שיונחתו עלינו רח"ל יהיו כל כך נוראים, שעם ישראל יאבד כל תקווה, יפנה ויסתמך אך ורק על אביו שבשמיים, ויחזור בתשובה שלמה.  כמובן שזה אפשרי, אבל למה לבחור דוקא בתסריט נורא זה של גאולה בעתה?  תסריט זה כרוך בחילול השם, ובכך שהקב"ה בעצמו יקדש את שמו בעקבות כשלוננו לקדש את שמו.  למה לא לבחור בתסריט השני, של "אחישנה", שבו אפשר לזכות רק על-ידי קידוש השם ומסירות נפש לאומית?  הבעיה היא, כפי שהרב כהנא זצוק"ל הי"ד חזר ואמר, היא שהדגש בישיבות כיום הוא על גמרא ותלמוד, ולא על תנ"ך, ולכן ההבנה של קיומם של שני תסריטי גאולה הוחלפה בגישה פסיבית ותבוסתנית שנובעת מאמונה בתסריט אחד בלבד, והוא תסריט "גאולה בעתה".  תלמידי חכמים רבים מתייחסים לדברי חז"ל כנבואה, וזה הופך אותה לנבואה שתגשים את עצמה ח"ו.  לא שלימוד מדרשים ואגדות פסול ח"ו - הרב כהנא הדגיש שלימוד זה חיוני, ומי שלא לומד אגדה, לא מבין את פעולות ה'.  אבל לימוד אגדה צריך להיות מאוזן יחד עם לימוד תנ"ך.  אבל האמת היא שהגורם העיקרי לכך שהכהניסטים מבינים את האמת הוא לא אופן הלימוד אלא המורה - הרב כהנא.  בדורותיהם של ירמיה, יחזקאל ושאר הנביאים היו גם רבנים וגאונים, גדולי הדור, שהתפלפלו בהלכה והסתמכו על שיקולים משיקולים שוני, אולם זכרם נמחה, וכיום אנו יודעים רק על הנביאים, שהתעלו על בני דורם לאו דוקא בידע תורני ובהלכה אלא במסירות נפש והבנה של המציאות.

שמשון הגיבור לא היה צדיק גדול במישור האמוני והמוסרי.  הוא היה כסחיסט ששנא פלשתים, וכל גבורותיו, למעט האחרונה ("תמות נפשי עם פלשתים") נבעו מאגו ומנקמה.  למרות זאת, הוא נחשב לגיבור לאומי וצדיק, וכל מעשיו היו קידוש השם נחשבו לזכות לעם ישראל.  מנחם בגין, האצ"ל והלח"י לא היו ארגונים אמוניים שמבוססים על תורת ישראל, אולם פעולותיהם גרמו לקידוש השם כשזכינו לשבור את רוחם של הבריטים שהסתלקו מא"י.  קידוש השם לאומי דורש הפגנת כח וגבורה - "כסח", כפי שהרב כהנא היה אומר.  זה היה שיקול עקרוני אצל הרב כהנא, ולצערנו זהו שיקול משני אצל הרב עובדיה ושות', שמבחינה רוחנית חיים עדיין בעולם גלותי דמיוני שבו היהודים בזויים, אין מדינה, אין צבא ואין אפשרות לקיים מצוות לאומיות ולקדש שם שמיים לעיני הגוים.
« עריכה אחרונה: ינואר 31, 2008, 18:02:54 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל