"כך או כך" משום מה חסמת את האפשרות שלי לשלוח מסר אישי אליך, אבל זה לא ימנע בעדי לכתוב לך את המסר בכל זה גם אם זה יהיה בפומבי:
אתה טוען שאין לי יכולת להתמודד עם הטענות של חיים בן פסח. אז תשמע טוב - קודם כל אני יביא לך ציטוט של חיים בן פסח במלואו, וז"ל:
"יש לך את החוצפה לומר שגדול דורנו הרב מאיר כהנא זצוק''ל הוא לא רבע מעובדיה יוסף? אתה אומר שרק הרב כהנא דחה את הגישה התבוסתנית של "שטחים תמורת שלום" של עובדיה יוסף? שהרב כהנא היה יחיד בדעתו? שקר! כל המחנה הדתי הלאומי דוחה את הגישה הגלותית הזאת. אין במחנה שלנו אף רב משמעותי שתומך בנסיגות ההתאבדותיות שעובדיה יוסף מציע. ויוסף לא רק מציע, בגללו כבר היו נסיגות מלב ליבה של ארצנו, ואין חילול השם יותר גרוע מזה. אף רב רציני במחנה הדתי הלאומי לא מסכים עם הנסיגות המטורפות והפחדניות האלו.
ואנו במחנה הדתי הלאומי, אנו הרוב של יהודים שומרי מצוות גם בא''י וגם בעולם. החרדים הם המיעוט. גם רוב הרבנים בא''י ובעולם מהמחנה שלנו.
לכן, אם תרצה ללכת עם הרוב, בעניין זה, הרב כהנא הוא עם הרוב, ועובדיה יוסף עם המיעוט. אפילו בין המיעוט החרדי, הרבה רבנים דוחים את ההצעות השמאלניות קיצוניות של עובדיה יוסף. כולם יודעים מה חב''ד אומר לגבי בריחות מא''י. אבל אפילו אגודה דרשה מש''ס לפרוש מממשלת הזדון של רבין-פרס-אוסלו. אז עובדיה יוסף היה היחיד שעמד על דעתו שההיטלר הערבי יאסר ערפאת הוא פרטנר לשלום וצריך לתת לו מדינה עצמאית בלב ליבה של א''י.
לגבי הנסיגות, מי צדק - עובדיה יוסף שאמר שזה יביא שלום, או הרב כהנא שתמיד הזהיר שזה רק יביא יותר רצח, יותר דם, יותר אסונות?
לגבי הערבים, מי צדק - עובדיה יוסף שאמר בתקופת אוסלו שהערבים מתונים ואנשי שלום, או הרב כהנא שתמיד אמר שהערבים רק רוצים להשמידנו ושכל הסכם אתם לא שווה כלום?
כתבת שהרב כהנא לא רבע מרמת עובדיה יוסף.
"איזהו חכם הרואה את הנולד" אמרו חז''ל. לפי קנה המידה של חז''ל, מי יותר חכם, הרב כהנא או עובדיה יוסף? מי תמיד ראה את הנולד ומי לא?"
עד לכאן זה ציטוט דבריו של חיים בן פסח , עכשיו אני יענה לך עליהם אחד לאחד:.
1.בקשר לטענה של חיים בן פסח שהרב כהנא הוא היה גדול הדור בדורו - אין צריך בכלל לומר שזה אינו אמת, הוא בהחלט היה ת"ח, אבל גדול הדור - זה טעות לומר, אפילו הרב כהנא בעצמו היה מתייעץ עם גדולי הדור בהלכה.
2.הוא טען שהרב כהנא לא היה יחיד במערכה - ובכן הרב כהנא בכבודו ובעצמו אמר בקלטת "הרצאה באפרת" וז"ל: "למה אין איזה "גודל" (ניב אשכנזי לת"ח גדול שמורה הוראה) שתומך בנו (בקשר לגירוש ערבים) הרי זה הלכה מפורשת ברמב"ם, לית מאן דפליג על זה".
לפני חודשים באזכרה של הרב כהנא הי"ד עלה העו"ד של תנועת כך לשעבר לספוד לרב והוא אמר שתנועת כך שלחה מכתבים לכל הת"ח בארץ לקבל את תמיכתם, ושום רב לא חזר אליהם חוץ מאחד, והוא כתב שהוא מסכים עם עקרונות התנועה, אבל הוא לא מוכן לצאת בהצהרה פומבית של תמיכה בתנועה.
אז הנה לך הרב כהנא הי"ד בעצמו אמר שאף גדול בתורה הצהיר תמיכה בתנועה - משמע שהוא היה יחיד, ולא כמו שחיים בן פסח מסביר כיוון שהרב כהנא הסביר אחרת.
3. בקשר לטענות המטופשות של חיים בן פסח שח"ו קנו את הרב עובדיה לתמוך בהסכמי אוסלו -
ובכן הגר"ע יוסף שליט"א כבר בשנת 1973 (כ-11 לפני שתנועת ש"ס הקומה בכלל) פסק הלכה! הלכה טהורה! בלי קשר לתנועת ש"ס, היא בכלל לא הייתה קיימת! בלי קשר "לשוחד" כספי ח"ו, כי ש"ס לא הייתה קיימת! וההלכה היא - ששטחים תמורת שלום - מותר!!!!
כ-20 לאחר פסיקתו היה לו אפשרות לא רק לפסוק על הנייר אלא גם לממש את פסיקותיו, שהרי: "נאה דורש נאה מקיים".
הרב עובדיה היה תמיד ונשאר איש רודף שלום, ההלכה שלו היא ששלום בא לפני שטחי ארץ ישראל בלי שום קשר לש"ס כפי שכבר הוכחתי לעיל.
לכן בהסכמי אוסלו שאלו את הרב עובדיה: אנחנו יכולים ורוצים לנסות להגיע להסכם שלום, תתמוך בצעד הזה וגם בחורים ישיבות יקבלו עזרה פיננסית.
ממש חלום - גם ללכת בעקבות הפסיקה שלו, שלה אין שום קשר לש"ס, גם לנסות להגיע לשלום, וגם תלמוד תורה יתחזק.
הרב עובדיה ניסה להגיע לשלום, אבל הערבים היה להם תוכניות אחרות ימ"ש, ולכן בראיון ל"ידיעות אחרונות" אמר את הדברים הבאים: "הרב עובדיה נשאל בראיון ל"ידיעות אחרונות" אם פסק ההלכה המפורסם שלו בדבר ההיתר למסור שטחים תמורת שלום כבר לא בתוקף, והשיב: "חלילה. ככוחי אז כוח גם עתה. אבל המצב הוא כזה: אנחנו רוצים שיהיה שלום של אמת. לא שלום של טרוריסטים. לא שיבואו ויהרגו אותנו בתוך בתינו. זה שלום זה? 'אני שלום וכי אדבר המה למלחמה'. זה לא שלום, כמובן.
"אבל אני לא חוזר בי ממה שפירסמתי בשעתו, כי בעד שלום עם ביטחון אמיתי כדאי לוותר על שטחים. כל יהודי שווה עולם מלא. כל יהודי. ותשמע חביבי, זו דעתי על פי דעת התורה. ולא אמרתי את זה רק ביני לבין עצמי. בכל דבר אני דוגל באמרה 'מכל מלמדי השכלתי'. הייתי חבר בית הדין הגדול עם הרבנים ז'ולטי, גולדשמידט ואלישיב. אנשים גדולים וחכמים גדולים. דיברנו בזה כמה פעמים, והם הסכימו אתי".
הרב עובדיה עדיין רוצה להגיע לשלום, בלי שום קשר לתנועת ש"ס כמו שראית לעיל, הוא נשען על מקורות הילכתיים חזקים ועל גדולי ישראל כמו הרבנים ז'ולטי, גולדשמידט ואלישיב, וחוץ מעניין השלום עדיין צריך ללמוד תורה בישראל, ולצערינו בראש מדינת ישראל יושבים אנשים צוררים ליהדות, מישהו צריך להאכיל את כל התינוקות של בית רבן, מישהו צריך לשלם למלמדים.
תשמע - אתה רוצה לקבל את הטענות של מרן הגר"ע יוסף שליט"א - אז סבבה. אתה לא רוצה לקבל - אל תקבל, אבל לבוא לבזות כמו שחיים בן פסח עושה מי התיר???
ויותר מזה עיין בספר צופה ומנהיג עמ' 287 ששם הרב כהנא הי"ד, שם יש נאום של הרב כהנא משנת 1989 כ-5 שנים לאחר שש"ס הוקמה, וכ-16 שנים לאחר פסיקתו של הרב עובדיה בנושא "שטחים תמורת שלום", בנאום הזה הוא מזכיר את הרב עובדיה בשמו המלא (הרב עובדיה יוסף) כיאה לגדול בדורינו, ולא חס וחלילה חס ושלום "כסף". אם מישהו מעוניין לדעת למה הוא דיבר עליו, הרב כהנא אמר שהרבנות צריכה להיות מעל המדינה, ושמנהיגי הרבנות כמו הרב עובדיה (שהיה הרב הראשי במשך רוב שנות פעילות כך) צריכים להיות צריכים להיות מעל למדינה ולא כפופים לה!!!!!
אני הוכחתי שהפסיקה של הרב עובדיה אין שום קשר לש"ס, זאת הלכה טהורה שהרבה מגדולי הדור אשכנזים גם ספרדים מסכימים איתה.
בתורה יש כלל :"יחיד ורבים - הלכה כרבים". "אחרי רבים להטות". הרב כהנא הי"ד הוא יחסית דעת מיעוט בנושא הזה. במקרה הזה הרב כהנא הוא היחיד. ואין מזניחים דעת הרוב בשביל יחיד!!!!
והרי הרב כהנא בעצמו אמר שהוא היה יחיד, ושום "גודל" לא הצהיר תמיכה בו בפומבי.
4. מה שכתבתי שרמת הידע התורני של הרב כהנא הייתה "רבע" משל הרב עובדיה - אין פה ח"ו ביזוי של הרב כהנא שהיה ת"ח בפני עצמו, אבל לא צריך להיות קוסם לדעת שרמת הידע התורנית של הרב עובדיה היא הגדולה ביותר בעולם כיום.
אני עניתי לך בפרטי כיוון שאני לא אתחייס בכלל לטעונתיו של חיים בן פסח שמבזה ת"ח בפומבי כתוב בספר שערי תשובה לרבינו יונה שער ג ד"ה קמד:
...והמבזה תלמידי חכמים, והמבזה את המועדות, כי אף על פי שיש בידו תורה ומעשים טובים אין לו חלק לעולם הבא
וכמו שכתבתי צדק אבטליון שאמר: "חכמים, היזהרו בדבריכם-שמא תחובו חובת גלות, ותגלו למקום המים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמיים מתחלל".
השר סויסה היה רק שליח, והקב"ה מגלגל זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב, חיים חב חובת גלות, הוא צריך ללמוד את דבריו של אבטליון.
אני לא ייתן ידי יותר "באירגון" שמנהיגו מבזה ת"ח בפומבי לא משנה מה הטענות, תמיד יש 150 טעמים לטהר את השרץ.
אתה יודע יש הרבה אנשים שמנסים לייחס לרב כהנא כל מיני דברים וטענות, כמו חיים בן פסח שאמר שאנחנו צריכים לבנות את בית המקדש בידינו שזה מפורש נגד הרב כהנא, והנה ציטוט מדבריו בקלטת "הרצאה באפרת" : "יש פוסקים שאומרים שאסור לעלות להר הבית משום טומאה, כשאנחנו נהיה בשילטון (הכהניסטים) נשב עם גדולי הדור ואיפה שאסור לעלות להר הבית - יהיה אסור, ואיפה שספק - ספק דאורייתא לחומרא, ואיפה שיהיה מותר - נקים את הבית כנסת הכי גדול בעולם".
הנה לך גם הרב כהנא אמר שכשהוא יהיה בשילטון הוא יאסור את הכניסה להר הבית משום טומאה, ואמר שאיפה שיהיה מותר הוא יבנה סך הכל בית כנסת, ולא את בית המקדש כמו שהפנטזיונר הזה חיים מנסה לבלבל.
בקיצור - אל תאמין לכל מה שמנסים למכור לך.