כתב נושא: ארה"ב: האיראנים שנעצרו חימשו מורדים עיראקים  (נקרא 2371 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
צבא ארה"ב: חמשת האיראנים שנעצרו ביום חמישי בצפון עיראק שייכים לכוח מיוחד של משמרות המהפכה שתפקידו לממן ולחמש מיליציות בעיראק כדי לערער את היציבות במדינה. איראן: הם פקידים קונסולריים; יש לשחררם מיד.

האיראנים שנעצרו בצפון עיראק ביום חמישי קשורים למחלקה במשמרות המהפכה שתפקידה לממן ולחמש מיליציות בעיראק - כך הודיע היום (א') צבא ארצות הברית. בטהרן הכחישו את הדברים ודרשו את שיחרורם המיידי.
חמשת האיראנים נעצרו בפשיטה של חיילים אמריקנים על משרד אינטרסים איראני בעיר ארביל, באזור הנשלט בידי הכורדים. על פי הודעת הצבא האמריקני, החמישה קשורים לכוחות "אל-קודס" - ארגון של משמרות המהפכה שפועל מחוץ לגבולות איראן וידוע כמי שמספק מימון, נשק, טכנולוגיה וידע לקבוצות קיצוניות המעורבות בסכסוכים אזוריים. לדברי הצבא האמריקני, מטרת הארגון בעיראק הייתה להמשיך ולערער את היציבות כדי לפגוע בכוחות הקואליציה.

באיראן הכחישו את טענות הצבא האמריקני. "תפקידם בעיקרון היה תפקיד של פקידים ויועצים", אמר דובר משרד החוץ בטהרן. לדבריו, המשרד בו עברו האיראנים נוסד באזור האוטונומיה הכורדית בשנת 1992 להקל על תנועה של אנשי עסקים כורדים באיראן, ועל תנועתם של חולים המבקשים לנסוע מעיראק לאיראן ובחזרה לצורך טיפול רפואי. "מה שהאמריקנים אומרים זה השערות שנועדו להצדיק את מעשיהם".


גורמים אמריקנים האשימו לא פעם את איראן בהתערבות בנעשה בעיראק. גורמי מודיעין אמריקנים וגולים איראנים דיווחו לאחרונה כי מטעני הצד המתוחכמים שהופעלו ליד שיירות אמריקניות בעיראק הן מתוצרת איראנית.


בנאומו בשבוע שעבר בבית הלבן שיגר הנשיא בוש אזהרה ברורה לאיראן וסוריה ואמר כי בכוונתו לפעול צבאית נגד מעורבותן בנעשה בעיראק. "איראן מספקת חומרים לסייע להתקפות על חיילי ארצות הברית", אמר הנשיא, "... אנחנו נשבש את ההתקפות על כוחותינו ונפסיק את הזרימה של הסיוע מאיראן וסוריה ונפעל להרוס את הרשתות המספקות נשק מתקדם לאויבינו בעיראק".


כבר בחודש שעבר פעלו כוחות אמריקנים נגד איראנים בעיראק. אז עצרו חיילים אמריקנים בבגדד מספר דיפלומטים ואנשי ביטחון איראניים בחשד שתיכננו פיגועים בעיראק. מאוחר יותר הועברו הדיפלומטים לידי הרשויות העיראקיות אך ארצות הברית טענה שהמעצרים הוכיחו את מידת המעורבות של האיראנים בעימות העדתי בעיראק.
   

אמש אמרה מזכירת המדינה האמריקנית קונדוליזה רייס כי הנשיא בוש הוא זה שאישר את הפשיטה על המשרדים האיראנים בעיראק. לדברי רייס, הנשיא בוש קיבל את ההחלטה כבר לפני מספר חודשים לאחר שנודע לו על פעילות הולכת וגוברת של האיראנים, ועל החרפת מעשיהם נגד הכוחות האמריקנים. "אני לא יודעת על אף ממשלה בעולם שהייתה יושבת בצד ונותנת לרשתות איראניות לשבת בתוך עיראק ולעזור לחמושים לבנות מתקני חבלה מתקדמים שמכוונים נגד החיילים שלה. פשוט התקבלה החלטה לרדוף אחר האנשים שקשורים לרשתות הטרור האלו".
 

לפני כשבוע התפרסם בארה"ב מסמך שחשף את מידת המעורבות האיראנית בנעשה בעיראק. בניגוד לדעה הרווחת לפיה האיראנים השיעים מסייעים אך ורק למיליציות השיעיות בעיראק, התברר כי טהרן מסייעת גם לגורמים סוניים כאשר המטרה היא לערער את היציבות במדינה ולדחוק באמריקנים לצאת.
על פי המסמכים, איראן קשורה גם לשלוחות של אל-קאעידה ואנסאר אל-סונה בעיראק. אחד המסמכים הוא התייחסות למאבק הפנימי בעיראק, והוא כולל הערכה לפיה סונים יכפילו את מאמציהם לעזור למורדים הסונים נגד הממשל השיעי, ולפיכך על איראן לפעול כדי להגביר השפעתה עליהם. מהמסמכים עלה קשר בין כוחות "אל קודס" האיראנים לארגוני טרור סוניים שפוצצו את מסגד כיפת הזהב בסמארה בפברואר 2006 - אירוע שלאחריו עלה העימות הבין-עדתי בעיראק מדרגה.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
נו אז למה הם מחכים, למשיח?!
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
הכי מצחיק שהכול עושים מתחת לאף של האמריקנים בעיראק והם לא שמים לב..
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i