כתב נושא: מחר שביתה  (נקרא 16543 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק MiSs_DAnIeL

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 314
מחר שביתה
« להגיב #25 ב- : פברואר 22, 2007, 16:05:10 »
איזה עוד מקצועות אתם אוהבים?
אני אוהבת ערבית וספרות


"עַל-מִשְׁכָּבִי, בַּלֵּילוֹת,
בִּקַּשְׁתִּי, אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי,  בִּקַּשְׁתִּיו, וְלֹא מְצָאתִיו."

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
מחר שביתה
« להגיב #26 ב- : פברואר 22, 2007, 16:28:22 »
היסטוריה זה מקצוע תענוג, חומר קריאה מעניין שמפתח את השכל, וזה המקצוע השני הכי אהוב עלי (אחרי לימוד תורה כמובן).

Aaron

  • אורח
מחר שביתה
« להגיב #27 ב- : פברואר 22, 2007, 16:57:34 »
איזה עוד מקצועות אתם אוהבים?
אני אוהבת ערבית וספרות
ספרות אני שונא באותה רמה שאני שונא את הסטוריה.
הכי אני אוהב שיעור ספורט.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מחר שביתה
« להגיב #28 ב- : פברואר 22, 2007, 18:19:48 »
איזה עוד מקצועות אתם אוהבים?
אני אוהבת ערבית וספרות
ספרות אני שונא באותה רמה שאני שונא את הסטוריה.
הכי אני אוהב שיעור ספורט.
חח שיעור ספורט אצל הבנים זה שיעור קלאסי כולם אוהבים ;D
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
מחר שביתה
« להגיב #29 ב- : פברואר 23, 2007, 08:35:49 »
אתם לא תאמינו עד כמה שאני שמח!!! מחר היה אמור להיות לנו מבחן שכבתי במתמטיקה ממש מבחן ענק וחשוב שלא הספקתי ממש להתכונן אליו והיום כשהודיעו שיש שביתה כל השכבה היתה בHIGH מטורף חחחחח
חחח איזה מזל יש לך. לי היה אמור להיות בוחן במתמטיקה מחר.
מה זה יום חמישי זה יום הבחנים והמבחנים?..
 ;D

חחח אולי...
אצלנו לרוב זה יום ראשון
הכי באסה זה בוחן או מבחן ביום ראשון כי אז יום שישי ושבת נהרסים.
כן ולרוב זה במתמטיקה שצריך כל השבת ירגול וכו' זה ממש מציק לפעמים אבל ברוך ה' זה מסתדר.
איזה מזל שאסור ללמוד מתמטיקה בשבת.
 (אצלנו אין שביתה)
כהנא, לא חשבתי שאתה רק בכיתה י'.
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
מחר שביתה
« להגיב #30 ב- : פברואר 23, 2007, 08:53:16 »
אני שונא הסטוריה... כל מבחן צריך לזכור מחברת שלמה  :o
בבגרות בהסטוריה צריך לחפור 8 דפים שלמים!  :buck2:
הסטוריה זה משעמם וקשה רצח.

גיאוגרפיה זה לא כל כך מעניין אבל זה ממש קל. מכתיבים שם כמו בשיעור הסטוריה אבל החומר הוא הרבה יותר מצומצם מהחומר בהסטוריה.
מבחן בהיסטוריה מבחינת לימוד בעל פה הוא הכי קשה...
אתה טועה כנראה אתה לא צריך ללמוד בע"פ סה"כ תקרא את הספר (לא את המחברת , לי בד"כ אין כזאת וחוץ מיזה בד"כ סיכומים במחברות הם יותר ארוכים ולא כוללים את הכל החומר)
אחרי שאתה מסיים כל פרק ספר לעצמך ב-2 משפטים מה היה כתוב בפרק ותעבור הלאה.
אל תשנן!!!!
כאשר אתה מתחיל ללמוד למיבחן תחשוב שבקריאה אחת אתה קולט הכל ואל תחזור יותר מפעם אחת על משפט זה פשוט מיותר.

בזמן המבחן כאשר אתה לא יודע מה לענות פשוט  כתוב משפט והשאר 3-4 כוכביות ותחתן 3 שורות ותמלא כל כוכבית ברעיון שעולה לך.
כמו למשל:
סכם את הסיבות למרד בר כוכבא:

על שאלה כזאת אפשר לענות גם עם לא למדתה על מרד בר כוכבא ואתה מכיר מעט את תקופת בית שני. (משהו מהקריאה חייב להיכנס).

* אחד הדברים הבולטים (והידועים) שפגע מאוד בהיהודים בתקופת בית שני הוא הגזרות אחת הגזרות היא האיסור שהוטל על ברית המילה. (על זה אפשר לחשוב בלי לשנן).

בסיבה הנוספת אפשר לדבר על קיום הדת באופן כללי. (כן, זה נחשב סיבה נוספת)
כמובן שבתשובה צריך לחשוב במה אי שמירת התורה וכו' פוגעת ביהודים.

וכך בלי שינון רב רק ע"י מחשבה אפשר למלא שאלה שלמה עם תשובה מלאה !!!

                         בהצלחה!!!
« עריכה אחרונה: פברואר 23, 2007, 08:57:28 על ידי or_ly »
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מחר שביתה
« להגיב #31 ב- : פברואר 23, 2007, 12:51:31 »
אני שונא הסטוריה... כל מבחן צריך לזכור מחברת שלמה  :o
בבגרות בהסטוריה צריך לחפור 8 דפים שלמים!  :buck2:
הסטוריה זה משעמם וקשה רצח.

גיאוגרפיה זה לא כל כך מעניין אבל זה ממש קל. מכתיבים שם כמו בשיעור הסטוריה אבל החומר הוא הרבה יותר מצומצם מהחומר בהסטוריה.
מבחן בהיסטוריה מבחינת לימוד בעל פה הוא הכי קשה...
אתה טועה כנראה אתה לא צריך ללמוד בע"פ סה"כ תקרא את הספר (לא את המחברת , לי בד"כ אין כזאת וחוץ מיזה בד"כ סיכומים במחברות הם יותר ארוכים ולא כוללים את הכל החומר)
אחרי שאתה מסיים כל פרק ספר לעצמך ב-2 משפטים מה היה כתוב בפרק ותעבור הלאה.
אל תשנן!!!!
כאשר אתה מתחיל ללמוד למיבחן תחשוב שבקריאה אחת אתה קולט הכל ואל תחזור יותר מפעם אחת על משפט זה פשוט מיותר.

בזמן המבחן כאשר אתה לא יודע מה לענות פשוט  כתוב משפט והשאר 3-4 כוכביות ותחתן 3 שורות ותמלא כל כוכבית ברעיון שעולה לך.
כמו למשל:
סכם את הסיבות למרד בר כוכבא:

על שאלה כזאת אפשר לענות גם עם לא למדתה על מרד בר כוכבא ואתה מכיר מעט את תקופת בית שני. (משהו מהקריאה חייב להיכנס).

* אחד הדברים הבולטים (והידועים) שפגע מאוד בהיהודים בתקופת בית שני הוא הגזרות אחת הגזרות היא האיסור שהוטל על ברית המילה. (על זה אפשר לחשוב בלי לשנן).

בסיבה הנוספת אפשר לדבר על קיום הדת באופן כללי. (כן, זה נחשב סיבה נוספת)
כמובן שבתשובה צריך לחשוב במה אי שמירת התורה וכו' פוגעת ביהודים.

וכך בלי שינון רב רק ע"י מחשבה אפשר למלא שאלה שלמה עם תשובה מלאה !!!

                         בהצלחה!!!
אצלנו חייב לשנן הכול דבר בדבר אם לא המורה לא מקבלת.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
מחר שביתה
« להגיב #32 ב- : פברואר 23, 2007, 13:20:12 »
נו נכון,
הקטע הוא שאני נותנת את התשובות שאחרים משננים מתוך מחשבה.
ואני לא רוצה להשמע שחצנית אבל בבגרות של י' קיבלתי 98.

לכן כדאי לך לעבור לשיטה שלי.
כי בשיטה של שינון לעולם לא תצליח ללמוד את כל החומר.
                                 בהצלחה!!
« עריכה אחרונה: פברואר 23, 2007, 13:22:38 על ידי or_ly »
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

Aaron

  • אורח
מחר שביתה
« להגיב #33 ב- : פברואר 23, 2007, 13:50:11 »
אצלנו בהסטוריה יהיה מבחן עוד מעט וצריך לזכור 60 עמודים בעל פה. צריך לדעת הכל על השינויים באירופה, השפעתם על היהודים, מלחמת העולם הראשונה, היהודים בא"י בתקופת המלחמה, כל העליות, הרצל, קק"ל וכל הארגונים בארץ, הגדודים העבריים ועוד... איזה משעמם זה, ה' ישמור, אני מת... :buck2:
להוציא 70 במבחן זה נס.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מחר שביתה
« להגיב #34 ב- : פברואר 23, 2007, 13:54:17 »
אצלנו בהסטוריה יהיה מבחן עוד מעט וצריך לזכור 60 עמודים בעל פה. צריך לדעת הכל על השינויים באירופה, השפעתם על היהודים, מלחמת העולם הראשונה, היהודים בא"י בתקופת המלחמה, כל העליות, הרצל, קק"ל וכל הארגונים בארץ, הגדודים העבריים ועוד... איזה משעמם זה, ה' ישמור, אני מת... :buck2:
להוציא 70 במבחן זה נס.
ואי זה המון חומר, תמיד המבחנים בהיסטוריה הכי עמוסים מבחינת חומר aa5
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק MiSs_DAnIeL

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 314
מחר שביתה
« להגיב #35 ב- : פברואר 23, 2007, 15:24:42 »
יום ראשון שביתה  ::) קולולוולולללו
איזה כיף  :D


"עַל-מִשְׁכָּבִי, בַּלֵּילוֹת,
בִּקַּשְׁתִּי, אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי,  בִּקַּשְׁתִּיו, וְלֹא מְצָאתִיו."

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מחר שביתה
« להגיב #36 ב- : פברואר 24, 2007, 18:45:37 »
יום ראשון שביתה  ::) קולולוולולללו
איזה כיף  :D
דרך אגב אל תשכחו שחלק מהמורים זה אירגון המורים וחלק זה הסתדרות ככה שיש מורים שבאים ;D
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

Aaron

  • אורח
מחר שביתה
« להגיב #37 ב- : פברואר 24, 2007, 18:49:48 »
נו נכון,
הקטע הוא שאני נותנת את התשובות שאחרים משננים מתוך מחשבה.
ואני לא רוצה להשמע שחצנית אבל בבגרות של י' קיבלתי 98.

לכן כדאי לך לעבור לשיטה שלי.
כי בשיטה של שינון לעולם לא תצליח ללמוד את כל החומר.
                                 בהצלחה!!
מה השיטה שלך ללמוד? בטח זאת שיטה מצויינת אם קיבלת 98!
תלמדי אותי את השיטה הזאת, אני חייב לדעת.
עד עכשיו השיטה שלי ללמוד למבחן בהסטוריה הייתה לקרוא ופשוט לסכם את החומר.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מחר שביתה
« להגיב #38 ב- : פברואר 24, 2007, 18:53:39 »
נו נכון,
הקטע הוא שאני נותנת את התשובות שאחרים משננים מתוך מחשבה.
ואני לא רוצה להשמע שחצנית אבל בבגרות של י' קיבלתי 98.

לכן כדאי לך לעבור לשיטה שלי.
כי בשיטה של שינון לעולם לא תצליח ללמוד את כל החומר.
                                 בהצלחה!!
מה השיטה שלך ללמוד? בטח זאת שיטה מצויינת אם קיבלת 98!
תלמדי אותי את השיטה הזאת, אני חייב לדעת.
עד עכשיו השיטה שלי ללמוד למבחן בהסטוריה הייתה לקרוא ופשוט לסכם את החומר.
אני פשוט קורא וזוכר וגם שעוברים ומסכמים אז לאט לאט זה נכנס.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
מחר שביתה
« להגיב #39 ב- : פברואר 27, 2007, 18:38:52 »
אצלנו בהסטוריה יהיה מבחן עוד מעט וצריך לזכור 60 עמודים בעל פה. צריך לדעת הכל על השינויים באירופה, השפעתם על היהודים, מלחמת העולם הראשונה, היהודים בא"י בתקופת המלחמה, כל העליות, הרצל, קק"ל וכל הארגונים בארץ, הגדודים העבריים ועוד... איזה משעמם זה, ה' ישמור, אני מת... :buck2:
להוציא 70 במבחן זה נס.
מסתבר שגם אתה בכיתה י' ועושה בגרות של דתיים.

כן כן, זו הבגרות שאני עשיתי!!
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מחר שביתה
« להגיב #40 ב- : פברואר 27, 2007, 18:40:02 »
חבר שלי עושה בגרות של דתיים.
ויש המון ללמוד בכלל גמרא מאוד קשה לו ויש לזכור הרבה.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
מחר שביתה
« להגיב #41 ב- : פברואר 27, 2007, 18:42:08 »
חבר שלי עושה בגרות של דתיים.
ויש המון ללמוד בכלל גמרא מאוד קשה לו ויש לזכור הרבה.
אני לא יודעת, מעולם לא למדתי גמרא , בנות לא לומדות גמרא.
בנות לומדות מישנה.
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
לימוד למבחנים!!!
« להגיב #42 ב- : פברואר 27, 2007, 18:56:58 »
שלום!!!

כאשר אני לומדת למבחנים במקצועות רבי מלל אני בד"כ לומדת הקול, אני מסתגרת בחדרי וקוראת כל מילה בקול ולא בליחשושים.

קריאה בקול משתפת לא רק איבר אחד בפעולת הלימוד משתמשים גם בעניים וגם באזניים וכך החומר נכנס יותר טוב.

אני באופן אישי ממש לא אוהבת לכתוב בכתב יד משום שכתב היד שלי ממש לא מסודר ולא ברור ופשוט אין חשק לעיין בו.
אולי עם לכם יש כתב יותר מאורגן אתם יכולים להעזר בשיטת הסיכומים.

בסוף כל פרק\ נושא אני מספרת לעצמי את החומר במילים שלי ואם אני לא זוכרת דבר מה אני מסתכלת בספר ובודקת מה התשובה.

לאחר מכן אני מחברת לעצמי משפט מוזר שמזכיר לי כל פרט שדובר עליו בקטע. בגלל המוזרות של המשפט אני זוכרת אותו הייטב ואנשים לא מבינים איך אני זוכרת מה כתוב בכל פרק.

בד"כ אין לי זמן לחזור שוב על החומר לפני מבחן לכן אני סומכת על הלימוד הזה.


בתנ"ך ,
אני לומדת בערך באותה שיטה.
אבל משום שאני כ"כ אוהבת את ספר התנ"ך בזמני הפנוי אני משננת ממנו פרקים שלמים כאלה שלא לומדים בבית הספר.
לאחר שמשננים פרק שלם ומצליחים למר אותו במהירות ללא טעויות יש תחושה של התעלות, והצלחה.
אבל יש מינוס גדול בשינון לא תמיד מבינים את המשמעות של הדברים כאשר רק משננים.

כמו למשל, שיננתי את ספר משלי עד פרק ט' ופרקים כ"ב עד ל"א, ספר משלי עמוס בביטויים ובמילים גבוהות שלא טרחתי להבין.
ויום אחד בכיתה כאשר משהו שאל אותי האם אני יודעת מה הפרוש של מה שאמרתי לא ידעתי להסביר!!!

אה, עכשיו כשאני חושבת על זה , אולי יש כאלה שמשננים ולא מצלחים במבחנים כי אולי הם משננים בלי להבין. ובד"כ שאלות במבחנים הן לא כמו כפית זהב בפה.


                                            מקווה שעזרתי.
« עריכה אחרונה: פברואר 27, 2007, 19:03:25 על ידי or_ly »
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
לימוד למבחנים!!!
« להגיב #43 ב- : פברואר 27, 2007, 21:13:39 »
שלום!!!

כאשר אני לומדת למבחנים במקצועות רבי מלל אני בד"כ לומדת הקול, אני מסתגרת בחדרי וקוראת כל מילה בקול ולא בליחשושים.

קריאה בקול משתפת לא רק איבר אחד בפעולת הלימוד משתמשים גם בעניים וגם באזניים וכך החומר נכנס יותר טוב.

אני באופן אישי ממש לא אוהבת לכתוב בכתב יד משום שכתב היד שלי ממש לא מסודר ולא ברור ופשוט אין חשק לעיין בו.
אולי עם לכם יש כתב יותר מאורגן אתם יכולים להעזר בשיטת הסיכומים.

בסוף כל פרק\ נושא אני מספרת לעצמי את החומר במילים שלי ואם אני לא זוכרת דבר מה אני מסתכלת בספר ובודקת מה התשובה.

לאחר מכן אני מחברת לעצמי משפט מוזר שמזכיר לי כל פרט שדובר עליו בקטע. בגלל המוזרות של המשפט אני זוכרת אותו הייטב ואנשים לא מבינים איך אני זוכרת מה כתוב בכל פרק.

בד"כ אין לי זמן לחזור שוב על החומר לפני מבחן לכן אני סומכת על הלימוד הזה.


בתנ"ך ,
אני לומדת בערך באותה שיטה.
אבל משום שאני כ"כ אוהבת את ספר התנ"ך בזמני הפנוי אני משננת ממנו פרקים שלמים כאלה שלא לומדים בבית הספר.
לאחר שמשננים פרק שלם ומצליחים למר אותו במהירות ללא טעויות יש תחושה של התעלות, והצלחה.
אבל יש מינוס גדול בשינון לא תמיד מבינים את המשמעות של הדברים כאשר רק משננים.

כמו למשל, שיננתי את ספר משלי עד פרק ט' ופרקים כ"ב עד ל"א, ספר משלי עמוס בביטויים ובמילים גבוהות שלא טרחתי להבין.
ויום אחד בכיתה כאשר משהו שאל אותי האם אני יודעת מה הפרוש של מה שאמרתי לא ידעתי להסביר!!!

אה, עכשיו כשאני חושבת על זה , אולי יש כאלה שמשננים ולא מצלחים במבחנים כי אולי הם משננים בלי להבין. ובד"כ שאלות במבחנים הן לא כמו כפית זהב בפה.


                                            מקווה שעזרתי.
בס"ד
זו תופעה מאוד מצחיקה את האמת, ילדים לומדים ולומדים הכול בעל פה ופשוט במבחן "מקיאים" את הכול ואחרי זה שוחכים.
אז אני שואל  מהי המטרה האמתית אם אנחנו רק "מקיאים" חומר ולא לומדים באמת?..
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i