HAYAMIN.ORG

יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: Panzer על מאי 18, 2011, 09:50:14

כותרת: מה הפירוש של מדינת הלכה ביומיום - על החיים של ישראלים
תגובה על ידי: Panzer על מאי 18, 2011, 09:50:14
אשמח לדעת מה המשמעות של מדינת הלכה ויישומיה השונים
כותרת: מה הפירוש של מדינת הלכה ביומיום - על החיים של ישראלים
תגובה על ידי: הבוס הגדול על מאי 22, 2011, 02:23:04
מצטרף לבקשה,גם אני מעוניין לדעת איך התנהלו חיי היומיום השיגרתיים.
כותרת: מה הפירוש של מדינת הלכה ביומיום - על החיים של ישראלים
תגובה על ידי: לוחם סיירת על מאי 22, 2011, 09:10:13
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%AA_%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%94
כותרת: מה הפירוש של מדינת הלכה ביומיום - על החיים של ישראלים
תגובה על ידי: Rafoe על מאי 22, 2011, 18:10:04
מדינת הלכה (דהיינו מדינה יהודית) היא מדינה שחוקיה לא יכולים להיות בניגוד להלכה היהודית.

יש אינספור דוגמאות להיותה של מדינת ישראל מדינה שחוקיה מנוגדים לחלוטין ליהדות.

אני לא חושב שבימינו אפשר לקיים מדינה שבה שולט מלך (משום שאין באפשרותינו לדעת מי שייך לבית דוד), אבל בהחלט צריך לעשות מה שניתן כדי שלמדינה יהיה צביון יהודי מובהק ביותר.

כשאני (אישית) חושב על מדינת הלכה אני חושב על מדינה שיוצאת למלחמה נגד כל פולש (מלחמת מצווה), ושהצבא שלה אמור בראש ובראשונה לחשוב על חיי האזרחים שלנו (ללא כל התחשבות באוייב).

כמו כן, מדינת הלכה היא מדינה שאסור יהיה לקיים בה מצעדי תועבה (מה שהאדם עושה בביתו הוא בינו לבין הקב"ה, אבל לא בפרהסיה).

בנוסף - עניין החינוך במדינה יהודית צריך להיות אחד הדברים שנמצאים בעדיפות עליונה (אם לא הכי חשוב) - זה לא אומר שילדים ילמדו כל הזמן רק תורה (ישנם מקצועות חול חשובים שחייבים ללמוד), אבל לימוד תורה יהיה חובה.

מדינת הלכה היא מדינה שבה השבת הוא יום מנוחה כללי (אין בתי מסחר פתוחים), והאנשים היחידים שלא ישבתו בשבת יהיו אלה שעוסקים בעניינים של פיקוח נפש.

מדינת הלכה היא מדינה שבה ייאכף חוק החמץ (שאומר שאין למכור או להציג חמץ בפומבי).

כמובן שעונשי מוות יהיו קיימים במדינה יהודית על רוצחים, אנסים, ובוגדים בעם והארץ.

זה בקצרה מה שאני חושב (אשמח אם עוד מנהלים יכתבו את דעתם).
כותרת: מה הפירוש של מדינת הלכה ביומיום - על החיים של ישראלים
תגובה על ידי: MaorJudah על מאי 22, 2011, 18:11:57
מדינת הלכה (דהיינו מדינה יהודית) היא מדינה שחוקיה לא יכולים להיות בניגוד להלכה היהודית.

יש אינספור דוגמאות להיותה של מדינת ישראל מדינה שחוקיה מנוגדים לחלוטין ליהדות.

אני לא חושב שבימינו אפשר לקיים מדינה שבה שולט מלך (משום שאין באפשרותינו לדעת מי שייך לבית דוד), אבל בהחלט צריך לעשות מה שניתן כדי שלמדינה יהיה צביון יהודי מובהק ביותר.

כשאני (אישית) חושב על מדינת הלכה אני חושב על מדינה שיוצאת למלחמה נגד כל פולש (מלחמת מצווה), ושהצבא שלה אמור בראש ובראשונה לחשוב על חיי האזרחים שלנו (ללא כל התחשבות באוייב).

כמו כן, מדינת הלכה היא מדינה שאסור יהיה לקיים בה מצעדי תועבה (מה שהאדם עושה בביתו הוא בינו לבין הקב"ה, אבל לא בפרהסיה).

בנוסף - עניין החינוך במדינה יהודית צריך להיות אחד הדברים שנמצאים בעדיפות עליונה (אם לא הכי חשוב) - זה לא אומר שילדים ילמדו כל הזמן רק תורה (ישנם מקצועות חול חשובים שחייבים ללמוד), אבל לימוד תורה יהיה חובה.

מדינת הלכה היא מדינה שבה השבת הוא יום מנוחה כללי (אין בתי מסחר פתוחים), והאנשים היחידים שלא ישבתו בשבת יהיו אלה שעוסקים בעניינים של פיקוח נפש.

מדינת הלכה היא מדינה שבה ייאכף חוק החמץ (שאומר שאין למכור או להציג חמץ בפומבי).

כמובן שעונשי מוות יהיו קיימים במדינה יהודית על רוצחים, אנסים, ובוגדים בעם והארץ.

זה בקצרה מה שאני חושב (אשמח אם עוד מנהלים יכתבו את דעתם).


אם זה מדינת הלכה נוסח הימין האמיתי, אני תומך  O0
כותרת: מה הפירוש של מדינת הלכה ביומיום - על החיים של ישראלים
תגובה על ידי: m4a1 על מאי 22, 2011, 18:33:21
מדינת הלכה (דהיינו מדינה יהודית) היא מדינה שחוקיה לא יכולים להיות בניגוד להלכה היהודית.

יש אינספור דוגמאות להיותה של מדינת ישראל מדינה שחוקיה מנוגדים לחלוטין ליהדות.

אני לא חושב שבימינו אפשר לקיים מדינה שבה שולט מלך (משום שאין באפשרותינו לדעת מי שייך לבית דוד), אבל בהחלט צריך לעשות מה שניתן כדי שלמדינה יהיה צביון יהודי מובהק ביותר.

כשאני (אישית) חושב על מדינת הלכה אני חושב על מדינה שיוצאת למלחמה נגד כל פולש (מלחמת מצווה), ושהצבא שלה אמור בראש ובראשונה לחשוב על חיי האזרחים שלנו (ללא כל התחשבות באוייב).

כמו כן, מדינת הלכה היא מדינה שאסור יהיה לקיים בה מצעדי תועבה (מה שהאדם עושה בביתו הוא בינו לבין הקב"ה, אבל לא בפרהסיה).

בנוסף - עניין החינוך במדינה יהודית צריך להיות אחד הדברים שנמצאים בעדיפות עליונה (אם לא הכי חשוב) - זה לא אומר שילדים ילמדו כל הזמן רק תורה (ישנם מקצועות חול חשובים שחייבים ללמוד), אבל לימוד תורה יהיה חובה.

מדינת הלכה היא מדינה שבה השבת הוא יום מנוחה כללי (אין בתי מסחר פתוחים), והאנשים היחידים שלא ישבתו בשבת יהיו אלה שעוסקים בעניינים של פיקוח נפש.

מדינת הלכה היא מדינה שבה ייאכף חוק החמץ (שאומר שאין למכור או להציג חמץ בפומבי).

כמובן שעונשי מוות יהיו קיימים במדינה יהודית על רוצחים, אנסים, ובוגדים בעם והארץ.

זה בקצרה מה שאני חושב (אשמח אם עוד מנהלים יכתבו את דעתם).

בקשר ללימוד התורה, על איזה מינון חשבת?
כותרת: מה הפירוש של מדינת הלכה ביומיום - על החיים של ישראלים
תגובה על ידי: Rafoe על מאי 22, 2011, 20:16:59
בקשר ללימוד התורה, על איזה מינון חשבת?
לא התכוונתי שכל ילד יהודי יישב בישיבה מגיל 5, אבל תסכים איתי שהרמה של ילדי ישראל היום היא מתחת לכל ביקורת (אפילו בחינוך הממלכתי דתי).

יהודים לא יודעים דברים בסיסיים ביותר, ואת זה חייבים לשנות.

לפי דעתי, מגיל 13 (גיל המצוות) צריך לתת לילד בחירה אם להמשיך ללימוד תורה ברמה גבוהה יותר (ישיבה).
כותרת: מה הפירוש של מדינת הלכה ביומיום - על החיים של ישראלים
תגובה על ידי: hebraic על מאי 23, 2011, 15:24:14
מדינת הלכה היא מדינה שבכל אורחיה החוקיים המתווה את הדרך היא תורת ישראל, המוסר התורני וכו'. במשפט,בחקיקה, בעצם הניהול (סנהדרין במקום בג"ץ, משפט עברי במקום משפט עכו"ם או מושפע מעכו"ם או שעטנז בין השניים , משפט עברי "טהור" עם התייחסות פילוסופית תורנית עכשווית לכל מיני נושאים שצריך לתת עליהם את הדעת )

הצביון הכללי יהיה חייב להיות תורני ,וזה לא יהיה שינוי כזה דראסטי למען האמת, אם חילוני קורא את זה וחושש שמא מדובר בשינוי קיצוני מדי לעכל "בבת אחת", הרי שכבר עכשיו אין תחבורה ציבורית בשבתות , הרי שכבר עכשיו המדינה מגבילה חמץ בפסח ,הרי שכבר עכשיו כל חייל,תלמיד וכו' מקבל תנ"ך , הרי שכבר עכשיו החוק משמר מוטיבים הלכתיים של הצביון
זה יתבטא פשוט בחיזוק בביטוי באופן ציבורי-לאומי.

מדינת הלכה באופן אוטומאטי ,תסיר "כבלים" של רעיונות מערביים מהאקדמיה,ותאפשר מחקר "עברי" עצמאי ,שללא ספק יוביל להשתנות  בתחומים כגון ביולוגיה(פרשנות ברוח פילוסופיה יהודית,שתהפוך למקובלת יותר,שונה מאד מהפילוסופיה הנטורליסטית שמושלת בכיפת הביולוגיה היום),מדעי הרוח (חשיבה יותר פילוסופית עברית),וכו' .

אין שום ספק שהמגזרים כגון הדתי לאומי בעיקר(כמובן שלא חסר חרדים באקדמיה) יבטיחו (למי שחושש) המשך פיתוח מחקר והתקדמות מדעית ,מכיוון שהם דגלו בשילוב של השניים ,ולכן אין באמת "תלות" בחילונות שכביכול אם אופי המדינה ישתנה מחילוני לדתי -זה עלול להשפיע ...הפוך מזה ,האופי הדתי כבר "מורגל" לאקדמיה, ובראיה היסטורית,היהודים הדתיים תמיד התעניינו במדעים , כך שאין שום סיבה שיהיה ירידה באקדמיה,אלא אדרבה, היא רק תתחזק.

וכך בכל הדברים, אופי יותר תורני . מהדברים הפשוטים כמו שינוי המוסר הקפיטליסטי למוסר האנושי יותר של התורה עד הדברים הגדולים יותר ,בתפקיד שלנו בעולם.