HAYAMIN.ORG

שונות => מה שבראש => נושא נשלח על ידי: IRON_MAN על מאי 24, 2010, 15:00:51

כותרת: כשרות
תגובה על ידי: IRON_MAN על מאי 24, 2010, 15:00:51
אני אישית שומר בבית ובחוץ באופן מדוקדק, בחוץ אני אוכל בשרי רק בהכשר בד"ץ ואילו חלבי מהדרין.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: Neo על מאי 24, 2010, 16:15:41
אני בכלל לא שומר
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 24, 2010, 16:30:41
בס"ד

בבית ובחוץ בים וביבשה, רק בד"ץ!
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 24, 2010, 16:58:59
אני בכלל לא שומר
בס"ד

ניאו אח שלנו, דבר ראשון אני מקווה שתתייחס למה שאני כותב לך באופן חיובי, אני לא מעביר ביקורת על דרך החיים שבחרת בנושא זה, אלא רק מעוניין לתת לך כמה עצות ברשותך... :old_smiley:
אז ככה אחי, שמירת כשרות היא דבר חיוני הן מבחינת בריאות והן מבחינה רוחנית, למשל - אם תבדוק תראה שכל רופא יגיד לך שעירבוב בשר וחלב לא בריא למערכת העיכול וגם שכל הבשר הלא כשר כגון: חזיר,שרימפס,קלמארי וכד' הם בעלי ערכים תזונתיים מזיקים, ברובם רמת הכולסטרול גבוהה מאד ובאופן כללי הם לא מתאימים/בריאותיים למאכל אדם.
מעבר לכך מהבחינה הרוחנית ידוע ומקובל אצלינו שמאכלים לא כשרים מטמטמים (מלשון אוטמים) את הלב, כלומר מקשים על ההבנה של האדם בדברי תורה ומוסר. (לא יודע למה אבל ככה ה' יתברך קבע)
עוד מקובל מבחינה דתית (וזה גם היה מקובל אצל שבטים אינדיאנים ושבטים אפריקנים ועוד) שכל מאכל שאדם אוכל הוא מקבל את התכונות הטבועות באותו המאכל (לכן הם היו אוכלים לב של אריה כדי לקבל גבורה וכד') ובגלל זה רוב הבשר שאנו אוכלים הוא של חיות שהמזג שלהם הוא תמים כגון - פרה,כבש,עז,תרנגולת וכו'.
אני אנסה למצוא לך מאמרים בנושא ולבסס את דברי על פי מומחים הן מהבחינה הדתית והן מהבחינה הבריאותית.
לסיכום, יש כלכך הרבה מאכלים כשרים וטובים שאין לנו צורך לאכול את כל המאכלים הלא כשרים וגם על פי רוב הבשר הכשר הוא הרבה יותר משובח מבחינת בשר.
מקווה שתקבל את הדברים ותצא לדרך חדשה ומוצלחת בנושא הזה.  :old_smiley:
 
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 24, 2010, 17:08:57
בס"ד

הנה מאמר אחד קליל שמצאתי בנושא  :old_smiley:

למה לשמור כשרות?

למה לשמור כשרות בעידן המודרני?

מובן שהתשובה המוחלטת לשאלה הזאת היא "כי כך ציווה השם". עם זאת, יש גם תועלת פרקטית מוחשית לשומרי הכשרות היום:

1) רוחניות: התורה מלמדת אותנו שמזון שאינו כשר משפיע על הנשמה היהודית. הנשמה היא כמו אנטנה הקולטת גלים של אנרגיה רוחנית. אכילת מזון לא כשר פוגעת ביכולתה של הנשמה להתחבר לרוחניות. הנזק הזה מתוקן כאשר האדם חוזר לאכול מזון כשר.

2) צמיחה אישית: אם אדם יכול לשלוט במה שהוא אוכל ובזמני האכילה שלו, הוא יכול לשלוט גם בתחומים אחרים בחייו. כשרות דורשת מאיתנו להמתין בין בשר לחלב, ושלא נאכל בעלי חיים מסוימים או שילובים כאלה ואחרים של מזון (אפילו כשאנחנו רעבים!). כל זה מקנה שליטה עצמית, ומאפשר לנו לרומם את הצד הרוחני שלנו, בכך שאנחנו מכופפים את הדחפים החייתיים לבחירה מודעת.

3) טעמים בריאותיים: מאחורי כל תווית "כשר", עומד גוף כשרות אחראי, המעמיד לפחות אדם אחד (הנקרא "משגיח כשרות") אשר בדק את המרכיבים ואת תהליך ייצורו של המוצר שבידינו. תחת אותה השגחה, מובן שמזון כשר בריא יותר ונקי יותר. כשמדובר בבשר, לאחר השחיטה בודקים אם יש בבעלי החיים מורסה בריאוֹתיהם או בעיות בריאוּת אחרות. חלק הארי של הדם – האמצעי להתפתחות חיידקים בבשר – ממוצה ונשאב ממנו בתהליך המליחה. צדפות, רכיכות, סרטנים ופירות ים אחרים נושאים מחלות מעיים רבות ומהווים גורם לחרלת (מחלת עור). הבשר והחלב מתעכלים בגוף בקצב שונה שמכביד על הגוף. חזירים עלולים לשאת את זחלי הטריכינלה הטפיליים, והנמנעים מבשר חזיר מונעים את עצמם מן הסכנה הזאת.

4) לקח מוסרי: אנחנו לומדים לא להיות אכזריים – אפילו כלפי בעלי חיים. "לא תבשל גדי בחלב אמו" – הוא פסוק שמשמעותו המילולית הפשוטה אוסרת עלינו מעשה שיש בו אכזריות (ומשמעותו העמוקה היא האיסור לאכול חלב ובשר ביחד), ואנו לומדים ממנו גם שאסור לשחוט אֵם (בהמה) וצאצאה הצעיר באותו יום. אסור לנו להסיר איבר מחיה שלא הומתה (מנהג שהיה רווח קודם לעידן המקררים). כשאנחנו שוחטים בעל חיים, זה חייב להיעשות במינימום הכאב האפשרי. ואנו רואים שוב את ההרחקה מאכזריות באיסור אכילת עופות דורסים.

5) מסורת של דורות: אחד המפתחות להפיכת בית יהודי ל"יהודי" היא שמירה על הכשרות. כשאנחנו שומרים כשרות בבית, החיבור שלנו ליהדות וה'קרבן' שאנו מקריבים מושרשים בליבם של ילדינו לנצח. ומכיוון שמזון הוא בדרך כלל מרכזם של אירועים חברתיים, שמירה על כשרות יוצרת חַיִץ בין יהודים לשאינם יהודים, גדר מובנית נגד התבוללות. עבור רבים, הגשר בין העבר והעתיד הוא הארומה הרוחנית של המטבח הכשר.

בסופו של דבר, איננו יכולים לשער את מלוא עומקה של "שמירת הכשרות". כי כשרות היא הרבה מעבר למה שהפה מרגיש...

תודה רבה לרב קלמן פקוז ו-ou.org.

אני אחפש עוד... :old_afro:
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 24, 2010, 17:19:20
בס"ד

הנה מאמר מבחינה בריאותית...

משנה לשנה יותר ויותר לא-יהודים אוכלים מאכלים כשרים. תווית ההכשר הייתה לערובה להגדלת המכירות. יש היגיון מדעי באיסור לאכול בשר וחלב יחד. 
 
 תחושת העייפות שמופיעה בדרך כלל אחרי אכילת בשר היא תוצאה של תהליך העיכול האטי של הבשר. כיוון שבשר מתעכל לאט יותר משאר המזונות, אכילת מאכלים חלביים מיד אחריו גורמת לחלב להחמיץ, והתוצאה עלולה להיות דלקות וזיהומים במערכת העיכול.

כידוע, דם בעלי חיים הוא מקור גידול לחיידקים. אכילת דם חושפת את האדם לסכנת זיהום והרעלה. שמירה דקדקנית על כללי ההלכה, כגון: בדיקת צומת הגידים והריאות, ההקפדה על ניקיון העופות, המליחה, וההדחות במים לפני ואחרי המליחה ? כולם חשובים לבריאות תקינה. פעולות אלה הן דבר שהווטרינר אינו מקפיד עליו.

לא-יהודים רבים מקפידים לקנות בשר כשר מטעמי בריאות. בצבא הפולני, לפני תקופת הקומוניזם, היתה הוראה קבועה לשחוט את הבהמות על פי ההלכה היהודית, מפני שבאופן זה יוצא רוב הדם מיד ואין החיידקים מתרבים בבשר במהירות כבדרכי ההמתה האחרות. כיוצא בזה התברר במחקר שנעשה ברוסיה שלפני הקומוניזם, כי השמירה על דיני כשרות הריאה בבהמות גרמה לכך שמחלות ריאה שונות אירעו אצל יהודים ביחס נמוך בהרבה משאירעו אצל לא-יהודים.

לרבים די בעצם העובדה, שמוצר עם הכשר עבר עוד עין בודקת של משגיח כשרות - בכדי להגיע למסקנה שכשר זה בריא.

י' רוט, טכנולוג המזון של מינהל שירות המזון המחוזי בלשכת הבריאות בבאר שבע, פרסם בכתב העת 'בריאות הציבור' מאמר מקיף ובו מידע רב על המחלות שגורמים חרקים המצויים במזון, אם על ידי מגע עמהם, אם בשאיפתם ואם באכילתם. הוא מונה לא פחות מתשעה סוגי מחלות הנגרמות על ידי השרצים, חלקי כנפיהם, הפרשות, נשלים (עור ישן שהחרק משיל מעצמו בגדילתו), ביצי חרקים, קורים, שערות ושאר חלקי גופם. אם כן, הדאגה לכשרות המזון קשורה גם לשמירת בריאות הגוף.

היהודי נזהר מאיסור אכילת שרצים לא מטעם הבריאות, אלא משום שכך ציוונו הבורא. עתה, נחשף פן נוסף ליתרונות של שמירת הכשרות - העניין הבריאותי הקשור בזה. נאמר בספר הזוהר: איסתכל באורייתא וברא עלמא (הקבה הסתכל בתורה וברא את העולם); הבריאה עשויה לפי מתכונת התורה, ומי שנזהר לקיים את מצוות התורה ניצל מהרבה מרעין בישין.
 

להלן מאמרים וכתבות הדנים בנושא זה:


המדע מגלה: פתרון תורני למחלת 'הפרה המשוגעת'

סערה בממלכת בריטניה. מאות אטליזים נסגרים ברחבי המדינה. רבבות ראשי בקר מושמדים עקב סכנת 'הפרה המשוגעת'. אנשים חדלו לקנות בשר בקר. ובשקט מתפרסם מחקר אמין ביותר, המצביע על תופעה מדהימה: השחיטה היהודית מונעת את מחלת הפרה המשוגעת! חיידקי המחלה שוכנים במוח. אם מהממים את הבהמה לפני השחיטה, דבר שעלול לגרום לבעיות כשרות חמורות עד כדי פסילת הבהמה, החיידקים מתפשטים במהירות הבזק בכל גופה ומהווים סכנה נוראית לאוכל. כאשר שוחטים לפי כללי ההלכה, החיידקים נשארים במוח בלבד ואין כל סכנה. וכל זאת באנגליה, שרצתה לפני זמן לא רב לאסור את השחיטה היהודית עקב 'צער בעלי חיים' ... ובכן, תמיכה בלתי צפויה למאבק למען השחיטה הכשרה הגיעה בימים אלה מגילויו של המחקר הנל, שנערך על ידי האוניברסיטה החקלאית של טקסס בארצות-הברית. טקסס היא מדינה שבה מפותח גידול הבקר ויש שם בתי שחיטה משוכללים - גם כלליים, וגם לשחיטה כשרה - המספקים תצרוכתם לכל רחבי ארצות-הברית ולמקומות אחרים בעולם. עסקני השחיטה היהודית באנגליה גילו עניין רב במסקנת המחקר, בגלל היבט של ההגנה על השחיטה, ומצפים לתועלת רבה במאבקם.

וכאן בארץ - לאחרונה הזדעזענו כולנו כאשר פרופסור ארנון שמשוני, הווטרינר הראשי של משרד החקלאות, התריע כי 70% משחיטת הצאן ו-44% משחיטת הבקר בישראל, היא שחיטה שחורה המסכנת את בריאות הציבור. פרופסור שמשוני, שערך בעצמו סיורים בשטח, הגדיר את המצב הנורא במילה אחת: 'תדהמה'. יותר מ50- מחלות מדבקות עלולות לעבור מבקר וצאן לבני אדם. בדבריו הזהיר 'כי מי שקונה בשר משחיטה שחורה, משול למי ששותה מים מתוך שלולית בשדה. יש סיכוי קטן מאוד שמדובר במים נקיים.' ילד שחלה במחלת הפה והטלפיים נשאר עיוור לכל ימי חייו. אין צורך להזכיר שיהודים שומרי מצוות המקפידים לרכוש בשר בכשרות מהודרת אינם בכלל הסיכון. לאחרונה גם גברה הדרישה מצד ציבור מודרני לקניית בשר כשר למהדרין - כגון הכשר חרדי - המקפיד בשבע בדיקות וחקירות על כל מוצר היוצא מתחת ידיו; והסיבה היא הפחד מפני פגיעה בבריאותם אם המוצר אינו כשר באמת.
(דר מיכאל גיל (גילקרוב), בזווית אחרת, חדשות הכרמל, 14.2.97)
 

המרוץ אחרי ה'כושר פוד'

פעם, בעבר הלא רחוק, כשדיברו בארצות-הברית על מוצרים בעלי תווית 'כשר', או 'כ?ו?שר-פו?ד' כפי שמכנים זאת האמריקאים, היה מדובר בעיקר על בלינצ'ס, כבד קצוץ, קניידלך, גפילטע פיש ומוצרי מזון לחג הפסח. היום, לעומת זאת, ניתן למצוא בארצות-הברית - ובעיקר בניו יורק - את חותמת הכשרות על מוצרי מזון רבים ומגוונים. בין היתר, על מוצרי הפסטה של חברת הענק רוניזיני, על הטאקו המקסיקאי ואפילו על חפיסות של ירקות סינים בהקפאה. החברות הללו מוכנות לשלם שכר גבוה במיוחד למשגיחי הכשרות היהודים, כדי שאלה יעניקו למוצריהם חותמת כשרות.

וכל זאת מדוע? התשובה לכך היא שצרכן המזון האמריקאי, המקפיד בשנים האחרונות על בריאותו ותזונתו, נוטה להאמין שחותמת ה'כשר' על אריזת המזון, מבטיחה איכות גבוהה מהממוצע ורמת פיקוח על תהליכי הייצור, הגבוהה מהמקובל בשוק המזון הרגיל של הגויים. מסיבה זו מוכנות החברות לייצור המזון לשלם שכר גבוה למשגיחי הכשרות היהודיים, ואפילו לממן עבורם נסיעות ארוכות לחול כדי שיוכלו להשגיח מקרוב על כל המתקנים ותהליכי ייצור המזון - במידה ואלה מתבצעים מחוץ לגבולותיה של ארצות-הברית.

'משתלם לנו להוציא מדי פעם כמה אלפי דולר עבור הנסיעות של המשגיח שלנו', סיפר השבוע בעל חברת מזון אמריקאית בכתבה לניו יורק פוסט, 'שכן חותמת הכשרות על המוצר משלמת את עצמה מהר מאוד ועוד מותירה רווח.' מוצרי המזון האמריקאיים בעלי חותמת הכשרות אכן נמכרים היטב והתפוצה שלהם בעלייה מתמדת. ברשת הסופרמרקטים 'סלואן', עמה נמנה גם הסופרמרקט השכונתי שלנו, מוכרים כבר מזה שנים, ובהצלחה, מוצרי מזון כשרים מתוצרת ישראל. אמנם יהיו אולי מי שיגידו זאת לא חוכמה, שכן בעלי הרשת הם יהודים אוהדים המנסים לסייע לייצוא הישראלי (מה שנכון) אבל מי שחושב שמדובר אך ורק בצדקה ? שוגה, שכן כמה מהמוצרים הישראלים נמכרים כאן כל כך בהצלחה, עד שההיצע לא תמיד עונה על הביקוש.
...
בעוד כחודש ייפתח בניו יורק במרכז הירידים החדש עש הסנטור היהודי המנוח יעקב יעבץ, היריד האמריקאי הלאומי הראשון של מוצרי מזון כשר. אירווינג סילברמן, יוזם האירוע, טען השבוע כי בשנים האחרונות הורגש גידול משמעותי במכירת מוצרי המזון הכשר בארצות-הברית. מדובר לדבריו בתופעה שמתורגמת כבר כיום ל-750 מיליון דולר בשנה ויש הטוענים כי אפילו למיליארד דולר. מהם רק כ-25% נובעים ממכירת מוצרי מזון כשרים לפסח. שאר המוצרים הנמכרים כיום בארצות-הברית עם חותמת הכשרות הם מוצרים מתוצרת חברות לא-יהודיות מובהקות.
(אבי נגאור, ניו יורק, מן העיתונות)


האמריקני אוכל כשר

מהפכה שקטה אך מעניינת עוברת על עולם המזון בארצות-הברית: הולכת וגוברת הפופולריות של מאכלים כשרים. בפולין שלפני מלחמת העולם השניה היו גויים רבים נוהרים אל המסעדות היהודיות כדי ליהנות ממטעמי המטבח היהודי - צ'ולנט, גפילטע פיש, קישקע ואחרים. הנהירה הנוכחית בארצות-הברית נובעת ככל הנראה מתוך תחושה שהמאכלים הכשרים מן הסתם גם נקיים ובריאים יותר.

לנוכח התופעה המעניינת, הולכות יותר ויותר חברות ומבקשות מארגונים רבניים הכשר למוצריהן, וכך החל הסחרור וצובר תאוצה. מספר על כך השבועון האמריקאי ניוזוויק בגליונו מ-4 ביולי (בתרגום חופשי): בסתיו האחרון, כאשר הביקוש לבירה תוצרת חברת קורס באיזור ניו-יורק גבר בשיעור של 15% ובשיעור של 38% באזור פילדלפייה, לא היה צורך למנהלי החברה לשאול מדוע.

התשובה מודפסת הייתה על תווית הבקבוק - בצורת OU, הסמל המעניק גושפנקה של כשרות למוצר האמריקאי (שהוא ראשי התיבות של היוניון אוף אורתודוכס רבייס - איגוד הרבנים האורתודוכסים). חברת קורס לא נזקקה לשנות מאומה במרכיבי הבירה או בתהליכי הייצור כדי לזכות באישור הרבנות, וראשי החברה סבורים שהאישור מעניק להם עדיפות חשובה - הן לגבי 1.5 מיליון היהודים בארצות-הברית המקפידים על כשרות, ברמה זו או אחרת, והן לגבי כל אלה הדורשים מזון בריא יותר. 'תמיד שבנו וטענו שמוצרינו הם על טהרת האיכות ונקיים מכל רבב', אמר דובר החברה דוק שוק, 'ותווית הכשרות מוכיחה שכדברינו כן הוא.'

כל אמריקני המציץ במזווה שבביתו ייווכח שהפופולריות של מאכלים כשרים היא עתה בשיאה. מוצריהם של חברות כמו 'צ'יריוס', 'קוקה קולה' ו'יופלייט', העונים על הדרישות ומקבלים תו כשרות, מגיעים לא רק אל שומרי הכשרות אלא גם אל מוסלמים רבים וכן אל קבוצות אוכלוסייה אחרות המקפידות על כגון הא. החברות נוקטות אף בסיסמה שאין צורך להיות יהודי כדי ליהנות ממוצריהן הכשרים, כשהן פונות אל הציבור הרחב באמריקה לנסות את מוצריהם משום שהם בריאים וטעימים.

היום יש בארצות-הברית כ-20,000 מוצרים כשרים, וכאלף מוצרים חדשים מתווספים למעגלי הכשרות מדי שנה. היקף מכירותיהם של מוצרים אלה הגיע אשתקד ל-30 מיליארד דולר, ואחד מכתבי העת למזון בארצות-הברית הכריז שגוברת במדינה זו המגמה לאכול כשר 'לא רק גפילטע פיש ומצות' אומר פיל למפרט, מבעלי כתב העת, 'אלא הרבה מאוד מאכלים נוספים.'
(שבוע טוב)


'מלך האוכל הכשר' בארצות-הברית בא לארץ ומכריז: באמריקה קיים שוק של מיליארד דולרים למוצרי מזון כשרים מישראל

בארצות-הברית קיים שוק למוצרי מזון כשר מישראל שערכם יכול להגיע למיליארד דולר בחמש השנים הבאות! - כך טוען ארווינג זילברמן, המומחה מספר אחת בארצות-הברית לאוכל כשר, שהגיע השבוע לישראל. זילברמן ערך בניו יורק לפני כשלושה חודשים את 'יריד האוכל הכשר' הראשון בהיסטוריה - 'אקספו בינלאומי לאוכל כשר ולהווי חיים יהודיים' היה שמו הרשמי של היריד. 50,000 איש התכנסו ובאו בשעריו במשך ארבעה ימים.

הוצגו בו אלפי מוצרים כשרים למהדרין, החל בגפילטע פיש ועד לדליקטסים מוקפאים כמו מוסקה, אבוקדו וצ'או מיין. ... 'ביריד האחרון היו המוצרים הישראליים רק כ-5% מכלל המוצרים גם יחד', אומר זילברמן, המסביר באריכות ובדייקנות מיהו הקהל הצורך אוכל כשר בארצות-הברית: 'ברור כי הצרכנים העיקריים הם היהודים, אך סקרים מיוחדים שהזמנו גילו כי אוכל כשר נתפס בתודעת האוכלוסייה השחורה כמזון משובח;

האוכלוסייה המוסלמית, הנמנעת מבשר חזיר, חשה בטחון ברכישת מוצרי מזון בחנויות של אוכל כשר, ואילו הצמחונים מעדיפים חנויות כשרות בשל תדמית של אוכל טרי יותר'. ... ישראל נחשבת ליצרנית האוכל הכשר השניה בגודלה בעולם, אחרי ארצות-הברית. רבים הם המוצרים שמייצרים מפעלים ישראלים שלא ניתן להשיגם בארצות-הברית. המזון הכשר מישראל נתפס כאמין, משובח ובעל איכות גבוהה.
(מן העיתונות)
 
 :dance:
 
 
 
 
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 24, 2010, 18:04:04
סתם חוקים פרמיטיביים.ואיזה בריאות יש שם כמות מלחים שהורסת את כל הבריאות שבבשר.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 24, 2010, 18:12:39
סתם חוקים פרמיטיביים.ואיזה בריאות יש שם כמות מלחים שהורסת את כל הבריאות שבבשר.
בס"ד

קראת ת'מאמרים? ולמה אתה סתם מלהג בנושא שאתה לא מבין בו? ההמלחה היא רק על מנת להוציא את הדם מהבשר ולאחר מכן שוטפים את הבשר מהמלח...

כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 24, 2010, 18:14:57
בס"ד

קראת ת'מאמרים? ולמה אתה סתם מלהג בנושא שאתה לא מבין בו? ההמלחה היא רק על מנת להוציא את הדם מהבשר ולאחר מכן שוטפים את הבשר מהמלח...


קראתי אותם ועל כל אחד מהם אני יכול להביא לך עשרות מאמרים שטוענים אחרת.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 24, 2010, 18:25:04
קראתי אותם ועל כל אחד מהם אני יכול להביא לך עשרות מאמרים שטוענים אחרת.
בס"ד

תעשה לי טובה... אל תכתוב "יכול להביא" תביא!  וחוץ מזה למה אתה מנסה להכשיל יהודי אחר? מה כלכך חשוב לך שיהודים יאכלו טרף? תחזור בך אחי...
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 24, 2010, 18:28:14
בס"ד

תעשה לי טובה... אל תכתוב "יכול להביא" תביא!  וחוץ מזה למה אתה מנסה להכשיל יהודי אחר? מה כלכך חשוב לך שיהודים יאכלו טרף? תחזור בך אחי...

אני לא מנסה להכשיל אף אחדץאבל אני שונא שעושים מזה משהו שהוא לא.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: Neo על מאי 24, 2010, 18:34:24
בס"ד

ניאו אח שלנו, דבר ראשון אני מקווה שתתייחס למה שאני כותב לך באופן חיובי, אני לא מעביר ביקורת על דרך החיים שבחרת בנושא זה, אלא רק מעוניין לתת לך כמה עצות ברשותך... :old_smiley:
אז ככה אחי, שמירת כשרות היא דבר חיוני הן מבחינת בריאות והן מבחינה רוחנית, למשל - אם תבדוק תראה שכל רופא יגיד לך שעירבוב בשר וחלב לא בריא למערכת העיכול וגם שכל הבשר הלא כשר כגון: חזיר,שרימפס,קלמארי וכד' הם בעלי ערכים תזונתיים מזיקים, ברובם רמת הכולסטרול גבוהה מאד ובאופן כללי הם לא מתאימים/בריאותיים למאכל אדם.
מעבר לכך מהבחינה הרוחנית ידוע ומקובל אצלינו שמאכלים לא כשרים מטמטמים (מלשון אוטמים) את הלב, כלומר מקשים על ההבנה של האדם בדברי תורה ומוסר. (לא יודע למה אבל ככה ה' יתברך קבע)
עוד מקובל מבחינה דתית (וזה גם היה מקובל אצל שבטים אינדיאנים ושבטים אפריקנים ועוד) שכל מאכל שאדם אוכל הוא מקבל את התכונות הטבועות באותו המאכל (לכן הם היו אוכלים לב של אריה כדי לקבל גבורה וכד') ובגלל זה רוב הבשר שאנו אוכלים הוא של חיות שהמזג שלהם הוא תמים כגון - פרה,כבש,עז,תרנגולת וכו'.
אני אנסה למצוא לך מאמרים בנושא ולבסס את דברי על פי מומחים הן מהבחינה הדתית והן מהבחינה הבריאותית.
לסיכום, יש כלכך הרבה מאכלים כשרים וטובים שאין לנו צורך לאכול את כל המאכלים הלא כשרים וגם על פי רוב הבשר הכשר הוא הרבה יותר משובח מבחינת בשר.
מקווה שתקבל את הדברים ותצא לדרך חדשה ומוצלחת בנושא הזה.  :old_smiley:
 

תודה רבה, אני מעריך את ההשקעה שלך בהבאת המידע.
כמובן, שעצם זה שאינני שומר על כשרות אינו אומר שאני כל היום אוכל חזיר ושרימפס.  למעשה, אני לא זוכר מתי אפשר אחרונה אכלתי אותם.  גם לגבי בשר וחלב אני משתדל להמנע מאותם טעמים ציינת.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 24, 2010, 18:49:23
תודה רבה, אני מעריך את ההשקעה שלך בהבאת המידע.
כמובן, שעצם זה שאינני שומר על כשרות אינו אומר שאני כל היום אוכל חזיר ושרימפס.  למעשה, אני לא זוכר מתי אפשר אחרונה אכלתי אותם.  גם לגבי בשר וחלב אני משתדל להמנע מאותם טעמים ציינת.
בס"ד
:old_afro:
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: ביתר בדם על מאי 24, 2010, 19:17:56
כשר גם בבית וגם בחוץ
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אלמ על מאי 24, 2010, 19:42:19
אני לא מנסה להכשיל אף אחדץאבל אני שונא שעושים מזה משהו שהוא לא.
אני באמת לא מבין את הראש שלך: מהבחינה הבריאותית זה מוכח רפואית ויש אין ספור מאמרים וטענות לכך ומהבחינה היהודית-למען שמירה על המורשת והמסורת ואם אתה טענת שיש אלוקים אז מה הבעיה פה.
 :old_undecided:
או שאני תוהה וסתם אתה זורק מילים באוויר. :old_huh:
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 24, 2010, 19:47:55
אני באמת לא מבין את הראש שלך: מהבחינה הבריאותית זה מוכח רפואית ויש אין ספור מאמרים וטענות לכך ומהבחינה היהודית-למען שמירה על המורשת והמסורת ואם אתה טענת שיש אלוקים אז מה הבעיה פה.
 :old_undecided:
או שאני תוהה וסתם אתה זורק מילים באוויר. :old_huh:
לא,אין לי בעיה עם כשרות שכל אחד יעשה מה שבא לו.אין לי גם בעיה לאכול כשר תחת מדינת הלכה.אבל אל תציגו את זה כמשהו בריאותי כשזה לא.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: Rafoe על מאי 24, 2010, 19:52:40
אני כמעט ולא אוכל בחוץ, אבל במקרים שכן מוודא שיש כשרות.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אלמ על מאי 24, 2010, 19:55:36
לא,אין לי בעיה עם כשרות שכל אחד יעשה מה שבא לו.אין לי גם בעיה לאכול כשר תחת מדינת הלכה.אבל אל תציגו את זה כמשהו בריאותי כשזה לא.
הציגו לך מאמר מה כ"כ לא מובן?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אוהד הפועל על מאי 24, 2010, 20:34:08
הציגו לך מאמר מה כ"כ לא מובן?

היום זה לוו דווקא הכי בריא, אתה יכול לאכול מספיק מאכלים לא כשרים שיותר בריאים ממאכלים אלו.
בכל אופן זה כלל לא עוזר לאוכלוסייה הישראלית(ישראלית היא המדינה השלישית הכי שמנה, לפחות ב-2002) אחרי יוון וארצות הברית.

כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 24, 2010, 21:39:52
אני יכול להציג לך אתר עם כמה מאמרים מפרופסורים.
הנה:
http://www.hofesh.org.il/articles/kashrut/reused-oil.html
בס"ד

אתה קראת בכלל את ה"מאמר" ששלחת? הוא בכלל לא קשור לנושא שאנחנו מדברים עליו... חוץ מזה שזה אתר אנטי דתי בשם "חופש" שמחפש להשמיץ את הדת בכל דרך אפשרית.

כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 24, 2010, 21:47:07
היום זה לוו דווקא הכי בריא, אתה יכול לאכול מספיק מאכלים לא כשרים שיותר בריאים ממאכלים אלו.
בכל אופן זה כלל לא עוזר לאוכלוסייה הישראלית(ישראלית היא המדינה השלישית הכי שמנה, לפחות ב-2002) אחרי יוון וארצות הברית.


בס"ד

תחושת העייפות שמופיעה בדרך כלל אחרי אכילת בשר היא תוצאה של תהליך העיכול האטי של הבשר. כיוון שבשר מתעכל לאט יותר משאר המזונות, אכילת מאכלים חלביים מיד אחריו גורמת לחלב להחמיץ, והתוצאה עלולה להיות דלקות וזיהומים במערכת העיכול.

כידוע, דם בעלי חיים הוא מקור גידול לחיידקים. אכילת דם חושפת את האדם לסכנת זיהום והרעלה. שמירה דקדקנית על כללי ההלכה, כגון: בדיקת צומת הגידים והריאות, ההקפדה על ניקיון העופות, המליחה, וההדחות במים לפני ואחרי המליחה ? כולם חשובים לבריאות תקינה. פעולות אלה הן דבר שהווטרינר אינו מקפיד עליו.

לא-יהודים רבים מקפידים לקנות בשר כשר מטעמי בריאות. בצבא הפולני, לפני תקופת הקומוניזם, היתה הוראה קבועה לשחוט את הבהמות על פי ההלכה היהודית, מפני שבאופן זה יוצא רוב הדם מיד ואין החיידקים מתרבים בבשר במהירות כבדרכי ההמתה האחרות. כיוצא בזה התברר במחקר שנעשה ברוסיה שלפני הקומוניזם, כי השמירה על דיני כשרות הריאה בבהמות גרמה לכך שמחלות ריאה שונות אירעו אצל יהודים ביחס נמוך בהרבה משאירעו אצל לא-יהודים.

לרבים די בעצם העובדה, שמוצר עם הכשר עבר עוד עין בודקת של משגיח כשרות - בכדי להגיע למסקנה שכשר זה בריא.

י' רוט, טכנולוג המזון של מינהל שירות המזון המחוזי בלשכת הבריאות בבאר שבע, פרסם בכתב העת 'בריאות הציבור' מאמר מקיף ובו מידע רב על המחלות שגורמים חרקים המצויים במזון, אם על ידי מגע עמהם, אם בשאיפתם ואם באכילתם. הוא מונה לא פחות מתשעה סוגי מחלות הנגרמות על ידי השרצים, חלקי כנפיהם, הפרשות, נשלים (עור ישן שהחרק משיל מעצמו בגדילתו), ביצי חרקים, קורים, שערות ושאר חלקי גופם. אם כן, הדאגה לכשרות המזון קשורה גם לשמירת בריאות הגוף.

למה אתה מתעלם מהדברים?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אלמ על מאי 24, 2010, 22:00:08
אני יכול להציג לך אתר עם כמה מאמרים מפרופסורים.
הנה:
http//www.hofesh.org.il/articles/kashrut/reused-oil.html
תוריד בבקשה את הלינק לפרסום האתר הנבזה הזה אשר מטיף לשנאת יהודים לשנאת המורשת והמסורת היהודית ובכל עת שיחפוץ מנאץ הוא את תורת ישראל תוך כדי אסטרטגיית תקיפה ישירה של מוסדות התורה במדינה.
חבל שאתה מחפש בסיס לטענותיך באתרים כ"כ שפלים ורדודים.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: חד כתער על מאי 24, 2010, 22:15:25
הוסר , בן לא אסבול את הדברים האלה פה , ראה בזה הזהרה.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 24, 2010, 22:47:27
אני לא שומר לא כשרות ולא בטיח.
אני מערבב בשר עם חלב.
בפסח אני אוכל פיתות.
ובעיקר, אבל בעיקר - כשאני מטייל באירופה, אני תמיד אוכל חזיר.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: El Blanco על מאי 24, 2010, 22:54:01
ובעיקר, אבל בעיקר - כשאני מטייל באירופה, אני תמיד אוכל חזיר.

קניבל.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 24, 2010, 23:10:17
קניבל.
בס"ד

חח  :laugh: יפה..

כותרת: כשרות
תגובה על ידי: El Blanco על מאי 24, 2010, 23:22:44
לסקר עצמו - שומר בכל מקום אשר רגלי תדרוך.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אוהד הפועל על מאי 24, 2010, 23:35:47
לסקר עצמו - שומר בכל מקום אשר רגלי תדרוך.

אחרי כמה זמן מותר לאכול מוצר חלבי אחרי שפשוף?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: El Blanco על מאי 24, 2010, 23:38:52
אחרי כמה זמן מותר לאכול מוצר חלבי אחרי שפשוף?

עוד פעם נדבק בפנטזיות?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: IRON_MAN על מאי 24, 2010, 23:48:47
ציטוט
אני לא שומר לא כשרות ולא בטיח.
אני מערבב בשר עם חלב.
בפסח אני אוכל פיתות.
ובעיקר, אבל בעיקר - כשאני מטייל באירופה, אני תמיד אוכל חזיר.

אז במה אתה יהודי? לא מפריע לך שאתה מטמא את הנשמה שלך?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 25, 2010, 00:28:56
אז במה אתה יהודי? לא מפריע לך שאתה מטמא את הנשמה שלך?

עשו לי ברית מילה כשהייתי תינוק. זה נראה לי מספיק יהודי.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 25, 2010, 12:30:12
עשו לי ברית מילה כשהייתי תינוק. זה נראה לי מספיק יהודי.
מסכים,אני גם בארץ לא שומר כשרות ואני בהחלט לא מרגיש טומאה בנשמתי.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: IRON_MAN על מאי 25, 2010, 13:11:22
ציטוט
מסכים,אני גם בארץ לא שומר כשרות ואני בהחלט לא מרגיש טומאה בנשמתי.
אחי אתה לא תרגיש את זה מכיוון שאם אתה אוכל הרבה זמן מזון לא כשר אז החטא נהפך לך להיתר...ככה זה מי שדש בעברה בכל עבירה לאו דוקא באכילת מזון לא כשר,אבל זה לא אומר שזה עדיין מותר לך לאכול.

אם היית מודע לנזק הרוחני שאתה גורם לנשמה שלך היית מתחרט ובגדול,חסר מאכלים כשרים טובים? ברוך-ה' יש היום אוכל בשפע.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: ביתר בדם על מאי 25, 2010, 21:35:48
אחי אתה לא תרגיש את זה מכיוון שאם אתה אוכל הרבה זמן מזון לא כשר אז החטא נהפך לך להיתר...ככה זה מי שדש בעברה בכל עבירה לאו דוקא באכילת מזון לא כשר,אבל זה לא אומר שזה עדיין מותר לך לאכול.

אם היית מודע לנזק הרוחני שאתה גורם לנשמה שלך היית מתחרט ובגדול,חסר מאכלים כשרים טובים? ברוך-ה' יש היום אוכל בשפע.
צודק ואני לא מבין איך אפשר לאכול חזיר זה מגעיל אפילו לחשוב על זה או פירות ים  :fright:
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 25, 2010, 22:28:53
צודק ואני לא מבין איך אפשר לאכול חזיר זה מגעיל אפילו לחשוב על זה או פירות ים  :fright:

תתפלא אבל החזיר שעושים במערב אירופה הוא מאוד מאוד משובח. במזרח אירופה (וגם בישראל) הוא באמת די מגעיל, למרות שאני לא מבין איך אתה יכול להגיד על חזיר שזה מגעיל אם אף פעם לא אכלת.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 25, 2010, 23:11:17
תתפלא אבל החזיר שעושים במערב אירופה הוא מאוד מאוד משובח. במזרח אירופה (וגם בישראל) הוא באמת די מגעיל, למרות שאני לא מבין איך אתה יכול להגיד על חזיר שזה מגעיל אם אף פעם לא אכלת.
בס"ד

זה פשוט מאד, חזיר - חיה ששקועה חצי גוף בתוך רפש,מיקרובים ושאר זוהמה ובנוסף לכל זה גם מנקרת בצואה זה מגעיל!
עכשיו נעבור לשרימפס שזה בעצם - מקק ימי (אני דייג ואני עובד הרבה עם שרימפס כפתיון) שרץ דוחה, כמו לאכול ג'וקים.
מה עוד? קלמארי? רכיכה שאם היית רואה איך היא נראית שמוציאים אותה מהמים לא היית נוגע בה! קבל תמונה- (http://static.squidoo.com/resize/squidoo_images/-1/draft_lens2088389module10612712photo_1216905536Calamari_Squid.jpg)
לא לדבר על איזה סירחון הדבר הזה מוציא.  :yuck:
צדפות - הרי אי אפשר לאכול את הכונכייה אז מה שאוכלים (מי שאוכל) זה את הבפנוכו או במילים אחרות מוצצים נזלת... בתיאבון.
ולקינוח קבל תמונה של השרימסים שאתה כלכך אוהב (יסלחו לי חברי הפורום אבל אני חושב שאין ברירה)
(http://copper.chem.ucla.edu/~kulisics/images/foreign/hong_kong/2006/imgp2262.jpg)
תסלחו לי אני הולך להקיא...
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 25, 2010, 23:15:03
בס"ד

זה פשוט מאד, חזיר - חיה ששקועה חצי גוף בתוך רפש,מיקרובים ושאר זוהמה ובנוסף לכל זה גם מנקרת בצואה זה מגעיל!
עכשיו נעבור לשרימפס שזה בעצם - מקק ימי (אני דייג ואני עובד הרבה עם שרימפס כפתיון) שרץ דוחה, כמו לאכול ג'וקים.
מה עוד? קלמארי? רכיכה שאם היית רואה איך היא נראית שמוציאים אותה מהמים לא היית נוגע בה! קבל תמונה- (http://static.squidoo.com/resize/squidoo_images/-1/draft_lens2088389module10612712photo_1216905536Calamari_Squid.jpg)
לא לדבר על איזה סירחון הדבר הזה מוציא.  :yuck:
צדפות - הרי אי אפשר לאכול את הכונכייה אז מה שאוכלים (מי שאוכל) זה את הבפנוכו או במילים אחרות מוצצים נזלת... בתיאבון.
ולקינוח קבל תמונה של השרימסים שאתה כלכך אוהב (יסלחו לי חברי הפורום אבל אני חושב שאין ברירה)
(http://copper.chem.ucla.edu/~kulisics/images/foreign/hong_kong/2006/imgp2262.jpg)
תסלחו לי אני הולך להקיא...

בסדר, אבל כשמגישים לך חזיר על הצלחת לא מגישים לך אותו מלא חרא. ודרך אגב אני אוהב שרימפס.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: MATAN על מאי 25, 2010, 23:15:07
תתפלא אבל החזיר שעושים במערב אירופה הוא מאוד מאוד משובח. במזרח אירופה (וגם בישראל) הוא באמת די מגעיל, למרות שאני לא מבין איך אתה יכול להגיד על חזיר שזה מגעיל אם אף פעם לא אכלת.
האמת אפילו חכמים אומרים שאל לנו לחשוב שבגלל שקיים איסור לאכול את החזיר זאת אומרת שהיא חייה מגעילה לאכילה ואינלה טעם..
אגב הונלולו טעמתה פעם קקה של כלב??.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 25, 2010, 23:17:36
האמת אפילו חכמים אומרים שאל לנו לחשוב שבגלל שקיים איסור לאכול את החזיר זאת אומרת שהיא חייה מגעילה לאכילה ואינלה טעם..
אגב הונלולו טעמתה פעם קקה של כלב??.

לא, אבל הייתי מאוד קרוב לזה. בזמנו כשהייתה לי כלבה והיא הייתה מחרבנת ברחוב והיו עדים אז הייתי מנקה אחריה. אבל בבקשה תסביר לי איך זה קשור.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: MATAN על מאי 25, 2010, 23:20:11
לא, אבל הייתי מאוד קרוב לזה. בזמנו כשהייתה לי כלבה והיא הייתה מחרבנת ברחוב והיו עדים אז הייתי מנקה אחריה. אבל בבקשה תסביר לי איך זה קשור.
כל עוד שלא אכלתה אינלך אפשרות לבוא ולהגיד שהטעם גועל נפש..
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: MATAN על מאי 25, 2010, 23:21:03
בן אחי אני אחרי האוכלללל..לא לעניין עם התמונות האלה עכשיו! :old_lipsrsealed:
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 25, 2010, 23:24:42
בן אחי אני אחרי האוכלללל..לא לעניין עם התמונות האלה עכשיו! :old_lipsrsealed:
בס"ד

מה נעשה? אתה רואה שגם אחרי שאני מראה לו ת'גועל נפש יש לו עוד מה להגיד...
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: IRON_MAN על מאי 25, 2010, 23:27:23
יכול מאוד להיות שהחזיר טעים אבל הוא לא כשר...והונלוהוהו אתה אוכל גם צפרדעים ולובסטר?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 25, 2010, 23:31:32
כל עוד שלא אכלתה אינלך אפשרות לבוא ולהגיד שהטעם גועל נפש..

חזיר זה בשר. צואה זה פסולת.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 25, 2010, 23:32:20
יכול מאוד להיות שהחזיר טעים אבל הוא לא כשר...והונלוהוהו אתה אוכל גם צפרדעים ולובסטר?

אף פעם לא יצא לי לאכול צפרדע או לובסטר, אבל אני אשמח לנסות פעם. למה? גם זה לא כשר?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 25, 2010, 23:32:31
בס"ד

תימני אחד נכנס למסעדה צרפתית אז הוא שואל את המלצר "תגיד יש לך רגלי צפרדע?" המלצר עונה לו "בוודאי" אז התימני אומר  "אז תקפוץ למטבח תביא לי חומוס" חחח  :::D :laugh:
יאללה תפרגנו (אפילו שהבדיחה לא משהו)
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: IRON_MAN על מאי 25, 2010, 23:37:47
ציטוט
אף פעם לא יצא לי לאכול צפרדע או לובסטר, אבל אני אשמח לנסות פעם. למה? גם זה לא כשר?
פורסם ב- : היום ב- 23:31:32
פורסם על ידי: Honlohoho1
ברור שזה לא כשר...
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: IRON_MAN על מאי 25, 2010, 23:40:08
והונלוהוהו תגיד ממי למדת לאכול מזון לא-כשר?  בבית שלך מכניסים בשר חזיר ושרימפס? או שההורים שלך שומרים על כשרות?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 25, 2010, 23:42:35
והונלוהוהו תגיד ממי למדת לאכול מזון לא-כשר?  בבית שלך מכניסים בשר חזיר ושרימפס? או שההורים שלך שומרים על כשרות?

אני התחלתי לאכול אוכל לא כשר עוד מאז שאני זוכר את עצמי.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 25, 2010, 23:43:02
חזיר זה בשר. צואה זה פסולת.
בס"ד

גם קוף זה בשר... אז מה? אתה אוכל קופים? ולא כל מה שטעים אוכלים.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 25, 2010, 23:44:24
בס"ד

גם קוף זה בשר... אז מה? אתה אוכל קופים? ולא כל מה שטעים אוכלים.

אולי אתה לא אבל אני כן. אם זה טעים לי אני אוכל את זה.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 25, 2010, 23:47:11
אולי אתה לא אבל אני כן. אם זה טעים לי אני אוכל את זה.
בס"ד

אז אתה לא מקבל את זה שיש דברים שלא ראויים למאכל גם אם הם טעימים?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 25, 2010, 23:48:47
בס"ד

זה פשוט מאד, חזיר - חיה ששקועה חצי גוף בתוך רפש,מיקרובים ושאר זוהמה ובנוסף לכל זה גם מנקרת בצואה זה מגעיל!
עכשיו נעבור לשרימפס שזה בעצם - מקק ימי (אני דייג ואני עובד הרבה עם שרימפס כפתיון) שרץ דוחה, כמו לאכול ג'וקים.
מה עוד? קלמארי? רכיכה שאם היית רואה איך היא נראית שמוציאים אותה מהמים לא היית נוגע בה! קבל תמונה- (http://static.squidoo.com/resize/squidoo_images/-1/draft_lens2088389module10612712photo_1216905536Calamari_Squid.jpg)
לא לדבר על איזה סירחון הדבר הזה מוציא.  :yuck:
צדפות - הרי אי אפשר לאכול את הכונכייה אז מה שאוכלים (מי שאוכל) זה את הבפנוכו או במילים אחרות מוצצים נזלת... בתיאבון.
ולקינוח קבל תמונה של השרימסים שאתה כלכך אוהב (יסלחו לי חברי הפורום אבל אני חושב שאין ברירה)
(http://copper.chem.ucla.edu/~kulisics/images/foreign/hong_kong/2006/imgp2262.jpg)
תסלחו לי אני הולך להקיא...
אני היחיד שלא רואה בזה שום דבר מגעיל?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 25, 2010, 23:51:25
בס"ד

אז אתה לא מקבל את זה שיש דברים שלא ראויים למאכל גם אם הם טעימים?

כמו מה?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 25, 2010, 23:53:15
אני היחיד שלא רואה בזה שום דבר מגעיל?

בס"ד

אתה והונלהוהו ובטח גם אוהד הפועל... אבל במקרה שלך אין עם מי לדבר.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 25, 2010, 23:54:10
כמו מה?
בס"ד

קופים למשל ואני שואל ברצינות זה נראה לך סבבה לאכול קופים?
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 25, 2010, 23:55:15
בס"ד

אתה והונלהוהו ובטח גם אוהד הפועל... אבל במקרה שלך אין עם מי לדבר.
מה כבר התייאשתה? בנג'ו לא מתאים לך.בעיקר כי אני לא שמאלני...
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: El Blanco על מאי 25, 2010, 23:57:38
מה כבר התייאשתה? בנג'ו לא מתאים לך.בעיקר כי אני לא שמאלני...

אתה כן.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 25, 2010, 23:59:36
אתה כן.
איך בדיוק.אין שום דבר יותר ימני בספקטרום הפוליטי מאשר הניאו פאשיזם.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 26, 2010, 00:00:47
מה כבר התייאשתה? בנג'ו לא מתאים לך.בעיקר כי אני לא שמאלני...
בס"ד

מה הקשר? אין לך שום זיקה לדת ישראל, אתה מעריך/מעריץ/אוהד את מוסליני, אתה חושב שהאתיופים ובכלל אנשים שחורים הם גזע נחות, אתה רוצה להשמיד את חצי כדור הארץ ועוד ועוד.
תבין, אלה דברים שלא מקובלים בשום מקום למעט כל מיני ארגונים הזויים כדוגמת ה KKK  וכד'.
ניסיתי ועוד חברים ניסו להסביר לך את הנקודות האלה 200 פעם ואתה פשוט מסרב לקלוט.
זה לא משחק אחי מילים ודעות הם דברים שמשפיעים ויש להם השלכות.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 26, 2010, 00:12:45
בס"ד

מה הקשר? אין לך שום זיקה לדת ישראל, אתה מעריך/מעריץ/אוהד את מוסליני, אתה חושב שהאתיופים ובכלל אנשים שחורים הם גזע נחות, אתה רוצה להשמיד את חצי כדור הארץ ועוד ועוד.
תבין, אלה דברים שלא מקובלים בשום מקום למעט כל מיני ארגונים הזויים כדוגמת ה KKK  וכד'.
ניסיתי ועוד חברים ניסו להסביר לך את הנקודות האלה 200 פעם ואתה פשוט מסרב לקלוט.
זה לא משחק אחי מילים ודעות הם דברים שמשפיעים ויש להם השלכות.
אני יודע.בזה אני מסכים עם היהודי הערבוש שאתם דיי צבועים.אתם תומכים ברוב הדברים שאני אומר רק שאני אומר אותם כמו שהם ואני כנה עם עצמי.וכן הרבה כאן תומכים בניאו פאשיזם הם פשוט לא יודעים מה זה אבל אם אהם ידעו מה זה ניאו פאשיזם אמיתי אני בטוח במאה אחוזים שהם יתמכו בו כי אין ימין יותר אמיתי מזה.וחוץ מזה אני לא שונא שחורים אני פשוט רוצה אותם מחוץ למדינה.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 26, 2010, 00:23:05
אני יודע.בזה אני מסכים עם היהודי הערבוש שאתם דיי צבועים.אתם תומכים ברוב הדברים שאני אומר רק שאני אומר אותם כמו שהם ואני כנה עם עצמי.וכן הרבה כאן תומכים בניאו פאשיזם הם פשוט לא יודעים מה זה אבל אם אהם ידעו מה זה ניאו פאשיזם אמיתי אני בטוח במאה אחוזים שהם יתמכו בו כי אין ימין יותר אמיתי מזה.וחוץ מזה אני לא שונא שחורים אני פשוט רוצה אותם מחוץ למדינה.
בס"ד
אז אתה המלומד הגדול שמבין יותר טוב מכל חברי הפורום... ואנחנו חושבים כמוך רק שאנחנו לא מודים בזה?! למה? כי אתה אמיתי וכנה ואנחנו לא? אז תקשיב לי טוב ידידי אציל הנפש, אתה חי בסרט והדעות שלך זה גיבוב של שטויות שהיו מביישות ילד בכיתה ג' אני לא מתכוון להמשיך להתייחס לשטויות שלך כי חבל על כל שניה שאני מבזבז עליך.
תתבגר ותפסיק לעשות מעצמך צחוק.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אלמ על מאי 26, 2010, 09:39:02
אני יודע.בזה אני מסכים עם היהודי הערבוש שאתם דיי צבועים.אתם תומכים ברוב הדברים שאני אומר רק שאני אומר אותם כמו שהם ואני כנה עם עצמי.וכן הרבה כאן תומכים בניאו פאשיזם הם פשוט לא יודעים מה זה אבל אם אהם ידעו מה זה ניאו פאשיזם אמיתי אני בטוח במאה אחוזים שהם יתמכו בו כי אין ימין יותר אמיתי מזה.וחוץ מזה אני לא שונא שחורים אני פשוט רוצה אותם מחוץ למדינה.
באמת בת ימי אתה מדבר כ"כ הרבה שטויות ודברי בלע אשר אנוש לא יוכל לקלוט... :old_undecided:
ואתה לא מפט שום דבר לגבי אכילת מאכלות אסורות(בשר) שזה בריא בניגוד למה שבנג'ו הביא את המאמר, ובנוגע לאתיופים אתה עדיין גזען ואם הייתי אתיופי לא הייתי מהסס לרגע לקרוא לחסימתך(ובאמת) ובנוסף עוד דבר חסר הבנה לוגית שהזכרת שהמדינה מדורגת מעל ה' וזאת אחרי שטענת כי 'חזרת בתשובה' (באופן מסויים)!
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 26, 2010, 11:07:35
בס"ד

קופים למשל ואני שואל ברצינות זה נראה לך סבבה לאכול קופים?

האמת היא שלא אכפת לי לנסות לאכול קופים.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אלמ על מאי 26, 2010, 11:19:33
בנג'ו הונלהוהו אוכל הכל תבין! גם אותך הוא יאכל אם יצטרך ואם תיהיה מספיק טעים
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: 500sw על מאי 26, 2010, 12:48:11
בס"ד

מה הקשר? אין לך שום זיקה לדת ישראל, אתה מעריך/מעריץ/אוהד את מוסליני, אתה חושב שהאתיופים ובכלל אנשים שחורים הם גזע נחות, אתה רוצה להשמיד את חצי כדור הארץ ועוד ועוד.
תבין, אלה דברים שלא מקובלים בשום מקום למעט כל מיני ארגונים הזויים כדוגמת ה KKK  וכד'.
ניסיתי ועוד חברים ניסו להסביר לך את הנקודות האלה 200 פעם ואתה פשוט מסרב לקלוט.
זה לא משחק אחי מילים ודעות הם דברים שמשפיעים ויש להם השלכות.
לא צריך זיקה לדת/כשרות בשביל להיות ימני..
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 26, 2010, 14:04:50
בנג'ו הונלהוהו אוכל הכל תבין! גם אותך הוא יאכל אם יצטרך ואם תיהיה מספיק טעים
בס"ד
חח יש מצב... מה נעשה? יש לו תיאבון גדול לבחור.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 26, 2010, 14:12:24
לא צריך זיקה לדת/כשרות בשביל להיות ימני..
בס"ד

לא הבנת מה שכתבתי, אז אני אסביר לך - מה הקשר סימן שאלה (לזה שהוא טוען שהוא ימני) ואז התחלתי לפרט למה התייאשתי ממנו א. בגלל ש... ב. בגלל ש... וכו', הוויכוח שלנו בכלל היה בנושא כשרות לא יודע מאיפה הוא הקריץ את העניין שהוא ימני ובגלל זה אסור לי להתייאש ממנו ומהדעות ההזויות שלו  :old_huh:
ואני מסכים איתך שלא צריך זיקה לדת/כשרות בשביל להיות ימני אבל זה ללא ספק רק עוזר כי הדת שלנו מעצימה את האהבה כליפ עם ישראל וארץ ישראל.
מה שלא הבנת תשאל ואני אסביר לך.  :old_smiley:
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 26, 2010, 14:18:23
בס"ד

לא הבנת מה שכתבתי, אז אני אסביר לך - מה הקשר סימן שאלה (לזה שהוא טוען שהוא ימני) ואז התחלתי לפרט למה התייאשתי ממנו א. בגלל ש... ב. בגלל ש... וכו', הוויכוח שלנו בכלל היה בנושא כשרות לא יודע מאיפה הוא הקריץ את העניין שהוא ימני ובגלל זה אסור לי להתייאש ממנו ומהדעות ההזויות שלו  :old_huh:
ואני מסכים איתך שלא צריך זיקה לדת/כשרות בשביל להיות ימני אבל זה ללא ספק רק עוזר כי הדת שלנו מעצימה את האהבה כליפ עם ישראל וארץ ישראל.
מה שלא הבנת תשאל ואני אסביר לך.  :old_smiley:
ואיך הדת מעצימה את ההאבה לעם ישראל? ראה ערך רון שטוען שהחילונים הם גויים דוברי עברית.ובעניין הכשרות.אני הבאתי לך מאמר ומשום מה מחקתם את הלינק כך שאני בהחלט מבין מה הולך פה.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אלמ על מאי 26, 2010, 16:48:16
ואיך הדת מעצימה את ההאבה לעם ישראל? ראה ערך רון שטוען שהחילונים הם גויים דוברי עברית.ובעניין הכשרות.אני הבאתי לך מאמר ומשום מה מחקתם את הלינק כך שאני בהחלט מבין מה הולך פה.
הדת ממש מעצימה את האהבה לעם ישראל בדרכה בקודש לשאיפה להתנהלות הומניסטית ועזרה לזולת בכל עת ואף ברגעים שאי אתה חושב על כך (טעינה ופריקה של בהמה של שֹנאך) התורה מצווה אותנו "ואהבת לרעך כמוך" לקבל את כל האדם "בסבר פנים יפות" להימנע מכעס שהכועס כעובד ע"ז הוא וכן עוד המון מצוות בין אדם לחברו שהתורה מצווה אותנו.
לגבי הטענה של רון- כמדומני אין הוא התכוון שממש הם גויים אלא שזיקתם ליהדות נעלמת מן העיין וכמעט אין להם שום סממן ערכי יהודי המבטא את יהדותם אך הם יהודים לכל דבר כל עוד אימם יהודיה.
לא הבנתי לגבי מה כתבת "ובעניין הכשרות".
ולגבי המאמר שהבאת דבר ראשון המאמר לא קשור לנושא הכשרות אלא הוא משמיץ לשווא את הרבנות והמוסדות הדתיים במדינה ודבר שני זהו אתר של אתיאיסטים המסיתים נגד היהדות נגד אלוהים נגד צביונה היהודי של המדינה תוך כדי השמצות ושקרים פתולוגים.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 26, 2010, 16:57:19
הדת ממש מעצימה את האהבה לעם ישראל בדרכה בקודש לשאיפה להתנהלות הומניסטית ועזרה לזולת בכל עת ואף ברגעים שאי אתה חושב על כך (טעינה ופריקה של בהמה של שֹנאך) התורה מצווה אותנו "ואהבת לרעך כמוך" לקבל את כל האדם "בסבר פנים יפות" להימנע מכעס שהכועס כעובד ע"ז הוא וכן עוד המון מצוות בין אדם לחברו שהתורה מצווה אותנו.
לגבי הטענה של רון- כמדומני אין הוא התכוון שממש הם גויים אלא שזיקתם ליהדות נעלמת מן העיין וכמעט אין להם שום סממן ערכי יהודי המבטא את יהדותם אך הם יהודים לכל דבר כל עוד אימם יהודיה.
לא הבנתי לגבי מה כתבת "ובעניין הכשרות".
ולגבי המאמר שהבאת דבר ראשון המאמר לא קשור לנושא הכשרות אלא הוא משמיץ לשווא את הרבנות והמוסדות הדתיים במדינה ודבר שני זהו אתר של אתיאיסטים המסיתים נגד היהדות נגד אלוהים נגד צביונה היהודי של המדינה תוך כדי השמצות ושקרים פתולוגים.
רון אמר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים שמבחינתו חילוניים הם גויים דוברי עברית ונחותים גם בפורום האנגלי..
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אלמ על מאי 26, 2010, 16:59:45
טוב נו... אז הוא אמר האם הוא הרב הראשי לישראל?? (סורי על הבוטות אך זה מה שאתה גורם בעקיפין).
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 26, 2010, 18:12:32
טוב נו... אז הוא אמר האם הוא הרב הראשי לישראל?? (סורי על הבוטות אך זה מה שאתה גורם בעקיפין).
לא,חוץ מזה לא התלוננתי על הדתיים ואני מאוד מעריך אותם אלא עליו ספציפית.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אלמ על מאי 26, 2010, 18:14:17
לא,חוץ מזה לא התלוננתי על הדתיים ואני מאוד מעריך אותם אלא עליו ספציפית.
טוב להבא אל תדבר בשם הדת עצמה ובכלליות אלא בנושאים ועל דברים ספציפים בלבד.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 26, 2010, 18:16:04
טוב להבא אל תדבר בשם הדת עצמה ובכלליות אלא בנושאים ועל דברים ספציפים בלבד.

סבבה.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: El Blanco על מאי 26, 2010, 20:12:39
כיאה להיטלר - בן משקר במצח נחושה.

מה שאמרתי היה טריגר מחשבתי שמטרתו הייתה לגרום לחילונים לחשוב מה יהודי בהם - ולא שלילת יהדותם.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אלמ על מאי 26, 2010, 20:16:12
כיאה להיטלר - בן משקר במצח נחושה.

מה שאמרתי היה טריגר מחשבתי שמטרתו הייתה לגרום לחילונים לחשוב מה יהודי בהם - ולא שלילת יהדותם.
כן אני הבנתי את דבריך והסברתי לו אך הוא התעקש בשלו..
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 26, 2010, 20:23:17
בס"ד

חבל על האוויר הבנאדם מקרה אבוד... ניאו פשיסטי עלק הוא התכוון ניאו פסיכופטי אולי.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 26, 2010, 20:23:29
כיאה להיטלר - בן משקר במצח נחושה.

מה שאמרתי היה טריגר מחשבתי שמטרתו הייתה לגרום לחילונים לחשוב מה יהודי בהם - ולא שלילת יהדותם.
אני לא חושב שחילוני נורמלי היה רואה את זה כטריגר מחשבתי.אולי כטריגר להעפתך מהמדינה.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: El Blanco על מאי 26, 2010, 20:25:07
אני לא חושב שחילוני נורמלי היה רואה את זה כטריגר מחשבתי.אולי כטריגר להעפתך מהמדינה.

הקולוניאליסט הראשון שמעיז להגיד שיעיפו אותי מהמדינה..
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 26, 2010, 20:30:04
טוב חבר'ה אולי נחזור לנושא המקורי של האשכול.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: benjo_k על מאי 26, 2010, 20:34:04
בס"ד

בת ימי אולי פעם אחת תגיד את האמת, מי אתה? ומה אתה? שפוך הכל...
תן לנו את השקפותיך הפוליטיות והדתיות, אולי לא הבנו אותך נכון אז הנה ההזדמנות.
ותחשוב לפני שאתה כותב!
ולא בשתי שורות תפרט קצת.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: בת ימי 1 על מאי 26, 2010, 20:40:15
בס"ד

בת ימי אולי פעם אחת תגיד את האמת, מי אתה? ומה אתה? שפוך הכל...
תן לנו את השקפותיך הפוליטיות והדתיות, אולי לא הבנו אותך נכון אז הנה ההזדמנות.
ותחשוב לפני שאתה כותב!
ולא בשתי שורות תפרט קצת.
ככה,קודם כל אני הומו סאפיינס מהגזע הקווקזי מהלאום היהודי שתגורר בבת ים ישראל.בהשקפתי הדתית אני חילוני למרות שאין לי שום בעיה שתקום כאען מדינת הלכה.אני מתנגד לדמוקרטיה מכיוון שהיא הביאה עלינו אסונות רבים כגון המהגרים,הערבים,השמאלנים ובנוסף מכיוון שהעם מיסודו טיפש ואינו יודע במי לבחור.אני מתנגד לכל הכנסה של אנשים שלא שייכים לתרבות הישראלית כגון עובדים זרים ופליטים.אני תומך בדיטה כלכלית שתהווה איזון בין דמוקרטיה וקפיטליזם (הדרך שהלישית).אני מאמין שהמדינה צריכה לקבל מעמד גבוה יותר בחיי העם.אני גם מאמין בכיבוש שטחים ובהעלאת מעמד הצבא.
זהו אם יש שאלות אתם מוזמנים לשאול.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: עדן איסקוביץ על מאי 28, 2010, 00:59:21
בס''ד
אהבתי את ההגדרה ''אני הומו-ספייאנס, מהגזע הקווקזי''
סליחה על הביטוי, אבל זה כמו להגיד ''אני כלב-בית מהגזע הדלמאטי''...
בני אדם הם יצורים אשר נבראו בצלם אלוהים ולא חיות מגזעים קווקזים, נגרואידים ומונגולים...
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 28, 2010, 01:02:33
בס''ד
אהבתי את ההגדרה ''אני הומו-ספייאנס, מהגזע הקווקזי''
סליחה על הביטוי, אבל זה כמו להגיד ''אני כלב-בית מהגזע הדלמאטי''...
בני אדם הם יצורים אשר נבראו בצלם אלוהים ולא חיות מגזעים קווקזים, נגרואידים ומונגולים...

או ערבים...
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: עדן איסקוביץ על מאי 28, 2010, 01:24:31
בס''ד
על פי התפיסה הדרוויניסטית, הערבים שייכים גם כן לגזע הלבן-המורחב, כלומר הגזע הקווקזי.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: T-800 על מאי 28, 2010, 01:28:40
בס''ד
על פי התפיסה הדרוויניסטית, הערבים שייכים גם כן לגזע הלבן-המורחב, כלומר הגזע הקווקזי.

אבל אתה אמרת שבני אדם הם לא חיות מגזעים שונים.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: עדן איסקוביץ על מאי 28, 2010, 01:29:53
בס''ד
להלן פירוט של הלאומים השונים, על פי התפיסה הנ''ל.
הגזע הקווקזי - כולל את הארים, הסלאבים, השמים, ההודים-הצפוניים והפרסים.
הגזע הנגרואידי - כל עמי אפריקה השחורים, כגון, האתיופים, הסודאנים, שבטי באנטו וכו'.
הגזע המונגולי - כולל את תת-הגזע הסיני, בני העמים המלאיים, היפנים והקוראנים.
חשוב לציין, שאני אינני מאמין בחלוקה הזו.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: El Blanco על מאי 28, 2010, 01:30:24
דרוויניזם הינה תפיסה פסוודו-מדעית שאין לה מקום בקרב בני אדם.
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: עדן איסקוביץ על מאי 28, 2010, 01:33:34
בס''ד
הונלוהוהו יקירי, אני חוזר ואומר, אני אינני מאמין בתאוריה של דרווין, למדתי זאת באוניברסיטה, אך אני חולק על הדיעה הזו, בעיקר בגלל שאני דתי-לאומי, ומאמין שהאדם נברא בצלם... וכל בני האדם שווים בעיניי.
על פי הדיעה הדרוויניסטית, הגזע הקווקזי הוא המעולה ביותר, אך גם בו יש טובים יותר וטובים פחות, מתוך כל הקווקזים - הארים הם העליונים.. שוב, זוהי איננה אמונתי!
כותרת: כשרות
תגובה על ידי: אלמ על מאי 28, 2010, 05:05:33
בס''ד
אהבתי את ההגדרה ''אני הומו-ספייאנס, מהגזע הקווקזי''
סליחה על הביטוי, אבל זה כמו להגיד ''אני כלב-בית מהגזע הדלמאטי''...
בני אדם הם יצורים אשר נבראו בצלם אלוהים ולא חיות מגזעים קווקזים, נגרואידים ומונגולים...
כלב דלמטי :::D :::D :laugh: גדול  :laugh: עדיין לא התרגלת שבת ימי נותן מעמד נחות ביותר לאתיופים לשחורים ולבני אדם מעמד של חיות ולמדינה מעמד של אלוהים אה בעצם יותר מאלוקים.