HAYAMIN.ORG

יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: El Blanco על אוגוסט 10, 2009, 13:03:29

כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 10, 2009, 13:03:29
בס"ד
1. מהו הפירוש ל"לא תיקום ולא תיטור" המדויק?
2. האם מותר לבחורה להרהר בגבר? או לפחות בבעלה (בזמן שהיא לא נמצאת לידו ועל כך איננה יכולה לקיים עימו יחסי מין באוות הזמן)?
3. שמירת נגיעה - זה נכון שמותר לי בתור גבר לגעת רק באמי/אחותי/סבתי/בתי/נכדתי ואשתי בלבד?
4. האם מותר ליהודי שאיננו רב להתווכח תיאולוגית/דתית?
5. האם יש התייחסות הלכתית להעלבה (פגיעה ברגשות) אישית?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אלמ על אוגוסט 10, 2009, 14:07:27
בס"ד
1. מהו הפירוש ל"לא תיקום ולא תיטור" המדויק?
2. האם מותר לבחורה להרהר בגבר? או לפחות בבעלה (בזמן שהיא לא נמצאת לידו ועל כך איננה יכולה לקיים עימו יחסי מין באוות הזמן)?
3. שמירת נגיעה - זה נכון שמותר לי בתור גבר לגעת רק באמי/אחותי/סבתי/בתי/נכדתי ואשתי בלבד?
4. האם מותר ליהודי שאיננו רב להתווכח תיאולוגית/דתית?
5. האם יש התייחסות הלכתית להעלבה (פגיעה ברגשות) אישית?
1.לא תיקום- כשחברך פגע בך פיזית, מילולית אתה חש רצון עז להשיב לא כגמולו, ב"י מצווים להתגבר על היצר הטבעי שמניע אותם לעבור על חוקי התורה
ולרסן עצמם מלהשיב על העוול הפיזי מילולי שנעשה להם.  אל יראה זאת בעיניך כחולשה אלא אם כגדולה שהרי מי שעומד בציווי הנ"ל הוא גיבור חזק ואמיץ.
היותר קשה הוא, לא תיטור- כאשר שאלת את חברך בבקשך ממנו דבר,חפץ כלשהו,עצה או כל דבר אחר, חברך סירב והיה ביכולתו לעזור לך (וגם אם לא היה).
לימים חברך היה צריך את עזרתך, אתה בגדולתך מוכן לעזור לו ומקיים את המצווה של לא תיקום,ובכסילותך אומר לחברך "אני איני כמוך לימים כשביקשתי ממך עזרה
סירבת לעזור לי אך בבקשך ממני עזרה אני מוכן לעזור לך" כאן עברת על איסור של לא תיטור.
קשה מאוד לעמוד בציווים הנ"ל אך כשמרגילים עצמנו ומרסנים את יצרנו אנו יכולים להתגבר גם על זה כמו שנאמר "איזהו גיבור,הכובש את יצרו".
2.ישראל קדושים הם,אסור לנו לפנטז הרהורי עבירה ולהחדירם אל תוך ליבנו,והרי זוהי שיטתו של היצר הרע לתפוס אותנו בדברים הקלים שיש לנו עוד התר בהם
ואח"כ לסחוף אותנו אל תוך הגאות.
(להבדיל,בזמן קיום יחסי אישות אדרבה האישה וגם הגבר מצווים לחשוב אחד על השני ולא לעלות בראשם תיאורי זימה ואנשים אחרים והלא אם עשו כן הילד ימצא בבחינת ממזר
כדי להימנע מלעבור על לאו זה חשוב שאשתו תיהיה חביבה עליו ושהגבר יסלק כל מחשבה זימתית על אישה אחרת מראשו וכן ההפך.)
3. כן,בהם יש לך עוד התר.
4.כבר עניתי.
5. בוודאי. כל ההלכה מתיחסת להעלבה אישית או כללית על כך נאמר "ואהבת לרעך כמוך" אסור לנו להעליב ההלכה נוגדת נחרצות את עלבון אדם את חברו.
ועוד נאמר שאם העלבת אדם בעולם הזה והוא "האדים פנים" אין עבירה חמורה מזאת,ההלכה מייחסת חשיבות רבה למצוות שבין אדם לחברו וכבוד הדדי בין אדם לחברו
ותוכחתו תמיד מחוייבת להיות בסבר פנים יפות שמא יפגא או יעלב.

 
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 10, 2009, 14:26:05
בס"ד
1.לא תיקום- כשחברך פגע בך פיזית, מילולית אתה חש רצון עז להשיב לא כגמולו, ב"י מצווים להתגבר על היצר הטבעי שמניע אותם לעבור על חוקי התורה
ולרסן עצמם מלהשיב על העוול הפיזי מילולי שנעשה להם.  אל יראה זאת בעיניך כחולשה אלא אם כגדולה שהרי מי שעומד בציווי הנ"ל הוא גיבור חזק ואמיץ.
היותר קשה הוא, לא תיטור- כאשר שאלת את חברך בבקשך ממנו דבר,חפץ כלשהו,עצה או כל דבר אחר, חברך סירב והיה ביכולתו לעזור לך (וגם אם לא היה).
לימים חברך היה צריך את עזרתך, אתה בגדולתך מוכן לעזור לו ומקיים את המצווה של לא תיקום,ובכסילותך אומר לחברך "אני איני כמוך לימים כשביקשתי ממך עזרה
סירבת לעזור לי אך בבקשך ממני עזרה אני מוכן לעזור לך" כאן עברת על איסור של לא תיטור.
קשה מאוד לעמוד בציווים הנ"ל אך כשמרגילים עצמנו ומרסנים את יצרנו אנו יכולים להתגבר גם על זה כמו שנאמר "איזהו גיבור,הכובש את יצרו".
2.ישראל קדושים הם,אסור לנו לפנטז הרהורי עבירה ולהחדירם אל תוך ליבנו,והרי זוהי שיטתו של היצר הרע לתפוס אותנו בדברים הקלים שיש לנו עוד התר בהם
ואח"כ לסחוף אותנו אל תוך הגאות.
(להבדיל,בזמן קיום יחסי אישות אדרבה האישה וגם הגבר מצווים לחשוב אחד על השני ולא לעלות בראשם תיאורי זימה ואנשים אחרים והלא אם עשו כן הילד ימצא בבחינת ממזר
כדי להימנע מלעבור על לאו זה חשוב שאשתו תיהיה חביבה עליו ושהגבר יסלק כל מחשבה זימתית על אישה אחרת מראשו וכן ההפך.)
3. כן,בהם יש לך עוד התר.
4.כבר עניתי.
5. בוודאי. כל ההלכה מתיחסת להעלבה אישית או כללית על כך נאמר "ואהבת לרעך כמוך" אסור לנו להעליב ההלכה נוגדת נחרצות את עלבון אדם את חברו.
ועוד נאמר שאם העלבת אדם בעולם הזה והוא "האדים פנים" אין עבירה חמורה מזאת,ההלכה מייחסת חשיבות רבה למצוות שבין אדם לחברו וכבוד הדדי בין אדם לחברו
ותוכחתו תמיד מחוייבת להיות בסבר פנים יפות שמא יפגא או יעלב.

 
5. ומה עם רשע? האם מותר להעליב רשע? ואם העלבתי יהודי, איך אתקן???
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 10, 2009, 14:51:43
בס"ד
6. מישו יכול להסביר לי על השידוך משמים?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אלמ על אוגוסט 10, 2009, 15:28:36
בס"ד5. ומה עם רשע? האם מותר להעליב רשע? ואם העלבתי יהודי, איך אתקן???
אתה יכול להוכיח את הרשע עד שישוב מדרכו הרעה, אך לא להעליב אותו האם זה יתרום באיזה דרך?! :o 
והוא בכלל "הוכח תוכיח את עמיתך ולא תישא עליו חטא"  אך אם הרשע הנ"ל הוא לץ אז הוא בכלל "...אל תוכח לץ פן ישנאך"
הינך יכול לתקן בשני אופנים ההיבט הראשון אם ואתה מכיר את האדם הספציפי שהעלבת  הינך יכול לבקש ממנו את מחילתו בעניין וזהו שנאמר "עד שירצה את חברו".
התיקון היותר מושלם הוא לשוב מדרכך הרעה (עלבונות לענייננו),ולא לחזור על כך שוב.
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אלמ על אוגוסט 10, 2009, 15:34:10
בס"ד
6. מישו יכול להסביר לי על השידוך משמים?
רעה ערך ויקרא רבה פרשה ח'
כדלקמן...
מדרש ויקרא רבה, פרשה ח, סעיף א

"זה קרבן אהרן ובניו" (ויקרא ו, יג).
רבי לוי פתח:  "כי אלהים שופט" (תהלים עה).
מטרוניתא שאלה את ר' יוסי בר חלפתא, אמרה לו: בכמה ימים ברא הקב"ה את עולמו?
אמר לה: לששת ימים, דכתיב "כי ששת ימים עשה ה' את השמים" וגו' (שמות לא).
אמרה לו: ומאותה שעה עד עכשיו מהו יושב ועושה?
אמר לה: מזווג זווגים - אשתו של פלוני לפלוני, בתו של פלוני לפלוני, ממונו של פלוני לפלוני. אמרה לו: הדא הוא? אף אני יכולה לעשות כן. כמה עבדים יש לי וכמה שפחות יש לי ואני יכולה לזווגם בשעה אחת.
אמר לה: אם קלה היא בעיניך, קשה היא לפני הקב"ה כקריעת ים סוף.
הניחהּ והלך לו.
מה עשתה, שלחה והביאה אלף עבדים ואלף שפחות, והעמידה אותן שורות שורות. אמרה להם: פלוני ישא לפלונית, פלוני לפלונית. זווגן בלילה אחת. לצפרא אתין לגבה, דין מוחו פציעה ודין עינו שמוטה ודין אצילי' פריך ודין ארכובה תבירה, דין אמר "לינא בעיא לדין", ודין אמר "לינא בעיא לדין". מיד שלחה והביאה את ר' יוסי בר חלפתא.
אמרה לו: רבי, אמת היא תורתכם, נאה משובחת היא. יפה אמרת כל מה שאמרת.
אמר לה: לא כך אמרתי לך, אם קלה היא בעיניך קשה היא לפני הקב"ה כקריעת ים סוף, שנאמר  "אלהים מושיב יחידים ביתה מוציא אסירים בכושרות" (תהלים סח). מהו בכושרות? בכי ושירות, דבעא אמר שירה, דלא בעא בכה. ומה הקב"ה עושה, מזווגן על כרחן שלא בטובתן.
א"ר ברכיה: בלשון זה השיבהּ רבי יוסי בר חלפתא: הקב"ה יושב ועושה סולמות, מגביה לזה ומשפיל לזה, שנאמר "כי אלהים שופט, זה ישפיל וזה ירים" (שם עה).
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: 9999 על אוגוסט 10, 2009, 16:04:17
בס"ד
כל הכבוד לך אלמ!
אתה ממש תותח!
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 10, 2009, 19:46:54
בס"ד
תודה רבה  אלמ  O0
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אלמ על אוגוסט 10, 2009, 20:31:55
אין בעד מה!!! :old_smiley:
אני שמח לעזור :)
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 10, 2009, 21:41:30
בס"ד
1. מאיזה גיל חובה על היהודי להתחיל לשמור על העיניים?
2. אילו התייחסויות (איסורים/התרות) בתורה בקשר להתאהבות/הידלקות/וכו'?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אחים באמת על אוגוסט 10, 2009, 22:01:52
בס"ד
1. מאיזה גיל חובה על היהודי להתחיל לשמור על העיניים?
2. אילו התייחסויות (איסורים/התרות) בתורה בקשר להתאהבות/הידלקות/וכו'?
1. לבן שלך תתן לאכול חזיר אם אין לו 13?
בדיוק אותו דבר...
2. בשידוכים - חייבים להסתכל בפני האישה כדי לראות אם היא מוצאת חן בעיני הגבר.
אך להתבונן על מנת להנות - אסור.

מי שנדלק ממבט ראשון זה גט ממבט שני...
יש הרבה בחורות ורובן יפות לרוב הבחורים,
זה שהיא יפה - לא אומר שאתה תסתדר איתה - ומכאן הסיבה ש'הידלקות'
כפי שאתה קורא לה - היא טעות שתעלה ביוקר...

צריך להכיר בחורה באופן מכובד, דרך אתר מיוחד, או שדכן, או מהשכונה או קרובי משפחה וחברים וכו'

תענה בבקשה רון:
אם 'נדלקת' על מישהי מה תעשה עם זה?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 10, 2009, 22:12:38
תענה בבקשה רון: אם 'נדלקת' על מישהי מה תעשה עם זה?
בעקרון עכשיו אני לא אדלק על אף אחת (והכוונה ברורה). אבל פעם (עוד לפני שהייתי תפוס) הייתי מתחיל איתה בתקווה שהקשר שאנסה לבנות איתה יצליח.
אגב מה לגבי התאהבויות?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 10, 2009, 23:44:02
בס"ד
אגב עוד שאלה האם זה נכון שתפילת ערבית היא תפילת רשות ולא חובה?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: hebraic על אוגוסט 11, 2009, 07:00:25
בס"ד

תפילת ערבית היא תפילת חובה לגבר ,   לאישה יש רשות לבחור אחת משלוש התפילות המרכזיות (שחרית מנחה וערבית) והשאר הן רשות , ואם היא מתפללת את כולן, אשריה
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: IRON_MAN על אוגוסט 11, 2009, 11:36:37
בס"ד

נראה לי שמותר לך להנות מהיופי של בחורה שאתה יוצא איתה לשידוך בזה שאתה מסתכל עליה כך הרב אמר בוודאי שאסור לחשוב עליה מחשבות זנות אבל להנות מהיופי שאתה מסתכל עליה אין שום איסור.
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 11, 2009, 11:54:20
בס"ד
בס"ד

נראה לי שמותר לך להנות מהיופי של בחורה שאתה יוצא איתה לשידוך בזה שאתה מסתכל עליה כך הרב אמר בוודאי שאסור לחשוב עליה מחשבות זנות אבל להנות מהיופי שאתה מסתכל עליה אין שום איסור.
ואם אני והיא הכרנו בלי שידוך והמטרה היא בסופו של דבר נישואין (כמובן; אנחנו יוצאים כמובן) אז מותר לי להסתכל עליה?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: IRON_MAN על אוגוסט 11, 2009, 12:05:52
בס"ד

ואתה מתכוון להתחתן איתה?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 11, 2009, 12:08:46
בס"ד
בס"ד

ואתה מתכוון להתחתן איתה?
רק עכשיו אמרתי שכן למה אתה שואל?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 11, 2009, 14:50:51
בס"ד
אגב זה נכון שיש איסור על כעס ושכתוב בגמרא שזה כאילו לעבוד ע"ז ח"ו ר"ל?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אלמ על אוגוסט 11, 2009, 14:55:53
נכון ומפורט בהרחבה ב"איגרת הרמב"ן"
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על אוגוסט 11, 2009, 17:15:44
בס"ד
כדי להתגבר על כעס קנאה  ומידות נוספות צריך ללמוד מוסר חובה לקרוא ספרי מוסר ולאט לאט אנחנו בני אדם אחרים
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 11, 2009, 17:21:37
בס"ד
אממ מישו יכול לענות לי אם יש התייחסות כלשהי ביהדות להתאהבות?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אלמ על אוגוסט 11, 2009, 19:35:14
ברור, "התאהבות" תלוי מאיזה היבט: אם זהו מההיבט החיצוני(מראה יופי) על זה נאמר "עיניים רואות לב חומד" ועל כך נזהרנו בפירוש "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם"
התאהבות יכולה לבוא גם מההיבט הפנימי (כלומר יכול להיות מוסרי דתי או טוהר מידות מרובה כלפי הצד השני) שזהו דבר טוב ומקובל.
אין שני ההיבטים שוללים אחד את השני, שניהם יכולים לשמש יחד וזהו הדבר המשובח והטוב.
הבהרה: חשוב לזכור! אין לטעות וליתן ליצר הרע לתעתע בנו ולחשוב שמשום שיש יופי אזי האופי מושלם. כמו שכבר נאמר "שקר החן והבל היופי.
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 11, 2009, 20:32:07
בס"ד
אינני בקיא במקרא כל כך טוב, האם יש מקרים על אהבה (רומנטית)?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: כוח יהודי על אוגוסט 11, 2009, 20:39:32
האם מכל עבירה אפשר לחזור בתשובה?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על אוגוסט 11, 2009, 20:40:30
בס"ד
יש  כאן 87 הרצאות מחולק ל-13 עמודים
http://hidabroot.org/Search.asp

בע"ה תמצא כאן תשובה לשאלתך
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אלמ על אוגוסט 11, 2009, 20:43:07
ברור שיש אך בתקופתם הכל נעשה כסידרו בצניעות ובדרך של גורם שלישי המתווך ביניהם כדוגמת האבות ואימותינו הקדושות.
אין זה אומר שלא הייתה התאהבות בינהם אם גישר בינהם גורם שלישי. יש עוד אינספור מקרים של התאהבות בתנ"ך אך כאמור הכל נעשה בצניעות יתרה.
חוץ ממקרים בודדים של גילוי עריות ואונס להלן:דינה ,אמנון ותמר.שהתורה מפרשתן בצורה ברורה ועיניינית.
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על אוגוסט 11, 2009, 20:45:42
האם מכל עבירה אפשר לחזור בתשובה?
בס"ד
כל עבירה בכל זמן
רק אסור להגיד לאדם אחטא ואשוב כי כל האומר כך אין מספיקין בידו לעשות תשובה הכוונה לעשות עבירות  חס וחלילה למרות שאותו איש יודע שהוא מתכוון אח"כ לעשות עבירה אבל בוודאי על כל עבירה לא אפשר לחזור בתשובה אלא חובה לחזור בתשובה זה מצווה מהתורה לחזור בתשובה כל יום אפשר לחזור בתשובה
כתוב שפרקי אבות שאדם מכיוון שהוא לא יודע מתי ימות אז הוא צריך לחזור כל יום בתשובה
הקב"ה רק מחכה שנשוב בתשובה על כל דבר ודבר בטעות לא ברכת אתה אומר לקב"ה אני מצטער חטאתי עוייתי פשעתי....
לא אעשה זאת יותר מתחרט מתוודה  וכו.......
התשובה מורכבת מארבעה חלקים
כתוב שהקב"ה ברא את התשובה עוד לפני שנברא העולם כי הוא יודע את העתיד ושנצטרך תשובה וזאת אחת הסיבות
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אלמ על אוגוסט 11, 2009, 20:49:11
האם מכל עבירה אפשר לחזור בתשובה?
כן , כפי שידוע לי אך ישנם מקרים של ממזר שעד שלא ימות הממזר אין לו כפרה עולמית.
אם אדם שב מן החטא כליל, ומתקן עיוותו הקב"ה ברחמיו הרבים ארך אפים(לרשעים)ורב חסד פותח לנו דלתי תשובה, ואף כשהתשובה באה מתוך הלב בשמחה
אין מעלה גדולה מזו,  במקרה הנ"ל האדם מסוגל להפוך חובותיו לזכויות. וזאת בתנאי נוקב שאין ישוב לחטאו עוד.
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על אוגוסט 11, 2009, 20:51:03
כן , כפי שידוע לי אך ישנם מקרים של ממזר שעד שלא ימות הממזר אין לו כפרה עולמית.
אם אדם שב מן החטא כליל, ומתקן עיוותו הקב"ה ברחמיו הרבים ארך אפים(לרשעים)ורב חסד פותח לנו דלתי תשובה, ואף כשהתשובה באה מתוך הלב בשמחה
אין מעלה גדולה מזו,  במקרה הנ"ל האדם מסוגל להפוך חובותיו לזכויות. וזאת בתנאי נוקב שאין ישוב לחטאו עוד.
בס"ד
מזה ממזר?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אלמ על אוגוסט 11, 2009, 20:55:51
ראה ערך זה בויקיפדיה  http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%9E%D7%96%D7%A8
ועוד אם לא מוזכר בויקיפדיה ממזר יכול להיווצר מיחסי אישות נכשלים בין איש לאשתו כלומר אם האישה בזמן יחסי האישות חשבה על גבר אחר או ההפך.
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: IRON_MAN על אוגוסט 11, 2009, 22:15:06
בס"ד

מה שאתה רואה אצל אחרים שמתחתנים רק בגלל יופי זאת לא אהבה אלא זאת תאווה.
אהבה לפי היהדות זה קשר רגשי בין נשמות והרבה מעבר לקשר גופני.
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: 9999 על אוגוסט 11, 2009, 22:19:41
בס"ד
בס"ד

מה שאתה רואה אצל אחרים שמתחתנים רק בגלל יופי זאת לא אהבה אלא זאת תאווה.
אהבה לפי היהדות זה קשר רגשי בין נשמות והרבה מעבר לקשר גופני.
צודק! הרב יצחק פנגר מדבר על זה כל הזמן!
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 11, 2009, 22:36:56
בס"ד
זה נכון שלבחורה מתחת לגיל 18 אסור לבחור גבר?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 14, 2009, 00:27:36
בס"ד
שאלה דחופה - מהו דינו של אוכל בשר לא כשר? מה הוא צריך לעשות? האם אכילה זו מטמאת אותו (הוא אכל בשוגג)?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: IRON_MAN על אוגוסט 14, 2009, 00:55:32
בס"ד

בוודאי שאכילת מאכלות-אסורות מטמאת את האדם,המאכלות-האסורות אוטמות את הלב מלהבין כל דבר שבקדושה ומקררים בדיוק כמו פגם-הברית.
אדם שאוכל מאכלות-אסורות לא יכול לחזור בתשובה כי זה אוטם את הלב והלב נעשה סתום וחתום מכל דבר שבקדושה.

אם מישהו רוצה להיות כלי על מנת ללמוד תורה ולהתקדש עליו לשמור את הברית ולהקפיד על כשרות מדוקדקת.
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 14, 2009, 00:56:23
בס"ד
ואם הוא אכל בשוגג ומתחרט על כך? איך הוא מטהר את עצמו? במקווה? בק"ש שעל המיטה?
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: IRON_MAN על אוגוסט 14, 2009, 01:00:58
בס"ד

גם בשוגג זה מטמא המון וחייבים להיזהר מאוד בחלק מהמאכלים כגון:חסה,פטרוזיליה,כוסברה,נענע(ירקות עלים חובה רק תוצרת גוש-קטיף),אגוזים,כרוב,תאנים ועוד.. חייבים לבדוק טוב טוב את מה שמכניסים לפה כי בקלות יכולים לאכול בטעות שרצים למיניהם ח"ו.

המקווה מטהר אותו וגם תשובה וקבלה להיזהר יותר בעתיד.
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אלמ על אוגוסט 14, 2009, 10:37:03
בס"ד

בוודאי שאכילת מאכלות-אסורות מטמאת את האדם,המאכלות-האסורות אוטמות את הלב מלהבין כל דבר שבקדושה ומקררים בדיוק כמו פגם-הברית.
אדם שאוכל מאכלות-אסורות לא יכול לחזור בתשובה כי זה אוטם את הלב והלב נעשה סתום וחתום מכל דבר שבקדושה.

אם מישהו רוצה להיות כלי על מנת ללמוד תורה ולהתקדש עליו לשמור את הברית ולהקפיד על כשרות מדוקדקת.
אדם שאוכל מאכלות אסורות לא יכול לחזור בתשובה?! :o
על מה אתה מתבסס?! אני מסכים אם כל חומרת העבירה לפיך ויש עוד..
אך לא ננעלים דלתי תשובה בפני אוכלי מאכלות אסורות, הינך מטעה את הרבים.  ראה באשכול זה דף 2 שאלתו של "כוח יהודי".
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: IRON_MAN על אוגוסט 16, 2009, 13:06:03
בס"ד

התכוונתי שכל עוד הוא ממשיך לאכול מאכלות-אסורות הוא לא יוכל לחזור-בתשובה...
כותרת: עוד שאלות בנושא יהדות.
תגובה על ידי: אלמ על אוגוסט 16, 2009, 13:44:40
בס"ד

התכוונתי שכל עוד הוא ממשיך לאכול מאכלות-אסורות הוא לא יוכל לחזור-בתשובה...
היית צריך להבהיר את עצמך.
אם הוא (פלוני) הפסיק לאכול מאכלות אסורות הוא יכול לשוב בתשובה שלמה ואף להתעלות בדרגתו הרוחנית עד בלי דיי.