HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: דוקא_כך על פברואר 11, 2007, 04:43:20
-
מתוך כד הקמח לרבינו בחיי, פרק כד (קנאה)
וכן המשיל [שלמה] עוד האשה הרעה לרקב עצמות, הוא שאמר: "אשת-חיל עטרת בעלה, וכרקב בעצמותיו מבישה" (משלי יב, ד), כי כשהיא מבישה, כלומר, שמבישתו בתועבותיה ובעלילותיה הרעים, הלא היא כרקב בעצמותיו שאין לחליו רפואה, ואין לו תקנה עמה. ובכלל המשל עוד, כשהמשילה לעצם הנרקב, מפני שהאשה נבראת מן העצם (בראשית ב, כא), וכאשר היא טובה היא עצם מעצמיו (שם כג), ונמשכת לדעתו ורצונו כאחד מאיבריו, וכשהיא מבישה היא רקב בעצמותיו.
מה טוב שזכינו שכל חברות הפורום שמשתתפות באופן קבוע הן נשים טובות. אשרי בני זוגן.
-
הן צעירות מדי.
-
לק"י.
מאיפה הוא יודע שהן נשים טובות?
ומי אמר לך שהן צעירות מידי?
-
לק"י.
מאיפה הוא יודע שהן נשים טובות?
ומי אמר לך שהן צעירות מידי?
נִדמה לי שכוונתו של דווקא_כך ברורה.
לדעתו, הנשים בַּפורום טובות (ואין לי אלא להסכים איתו ;)).
גם לגבי גילן אין כל חידוש. ברור למדיי שבנות-הפורום פה רובן-ככולן לא בגיל הנישואין, בעוד שׁהפסוק כַּידוּע מתכוון במפורש ל"עטרת בעלהּ", כלומר הוא מדבּר על אישה נשואה.
נִראה לי שֶׁדווקא_כך מצא רובד-פרשנוּת חדש וּמקורי לַפּסוּק, כשדימה את טיב-היחסים בין האישה לַבּעל לטיב-היחסים בין בנות-הפורום לַפורום (ואז דרך-אגב, באמת לנושא הגיל אין כל משמעוּת).
דווקא_כך ניסה לומר באמצעות הפסוק, שבנות-הפורום הן "עטרת הפורום" כמו שאשת-חיל היא "עטרת בעלהּ".
יפה מאד, דווקא_כך!
ישכוייח! :)
-
תודה גם בשן וגם גלעד. יישמת את הגישה לפירוש המסר של שיר השירים (המשלת האהבה בין איש ואשה לאהבה בין ישראל והקב"ה) לפירוש ההודעה שלי, למרות שכמובן אני במדרגה נמוכה מדי מכדי להטמין רבדים סמויים, כך שלמעשה התכוונתי במובן הישיר. :) פשוט, המלה ששכחתי להוסיף בסוף היתה "העתידיים", והמשפט הסופי בשלמותו הוא:
אשרי בני זוגן העתידיים, בס"ד.
-
תודה גם בשן וגם גלעד. יישמת את הגישה לפירוש המסר של שיר השירים (המשלת האהבה בין איש ואשה לאהבה בין ישראל והקב"ה) לפירוש ההודעה שלי, למרות שכמובן אני במדרגה נמוכה מדי מכדי להטמין רבדים סמויים, כך שלמעשה התכוונתי במובן הישיר. :) פשוט, המלה ששכחתי להוסיף בסוף היתה "העתידיים", והמשפט הסופי בשלמותו הוא:
אשרי בני זוגן העתידיים, בס"ד.
אכן אתה צודק כל מילה בסלע!
באמת:
אשרי בני זוגן העתידיים
-
יפה. :)
-
שני חברים נפגשים לבירה הרווק אומר לחבר הנשוי אתה יודע מה זה ראשי תיבות של אשה?
אוצר שברא השם ....
אומר לו החבר הנשוי "ואתה יודע מה יהיה ראשי תיבות של אשה אחרי שתתחתן איתה"?
לא אמר הבחור
ענה לו:
אינשאללה שתיחנק היום
:D :D ;D ;D ;D
-
חח חזק ;D
-
חח חזק ;D
המצאה שלי נשבע לך :)
-
חח חזק ;D
המצאה שלי נשבע לך :)
חח רציני?.
ולא צריך להישבע ;)
-
חח חזק ;D
המצאה שלי נשבע לך :)
חח רציני?.
ולא צריך להישבע ;)
כן - ככה בא לי על המקום פתטאום 8)
-
בס"ד
לצערי, יש גם יותר גרוע מאשה מבישה. לפעמים קשה להאמין לאן נשים מסויימית מסוגלות להגיע. יש סיפור על אשה קטלנית שנפסלה לחיתון אחרי שהתאלמנה 7 פעמים. שלא נדע...
GY
-
בס"ד
לצערי, יש גם יותר גרוע מאשה מבישה. לפעמים קשה להאמין לאן נשים מסויימית מסוגלות להגיע. יש סיפור על אשה קטלנית שנפסלה לחיתון אחרי שהתאלמנה 7 פעמים. שלא נדע...
GY
יש סיפורים שהאוזן יכולה לצאת מהמקום.
נשים הם ערמומיות לפעמים מאוד מאוד..
-
בס"ד
לצערי, יש גם יותר גרוע מאשה מבישה. לפעמים קשה להאמין לאן נשים מסויימית מסוגלות להגיע. יש סיפור על אשה קטלנית שנפסלה לחיתון אחרי שהתאלמנה 7 פעמים. שלא נדע...
GY
אני מקווה שאתה לא מדבר על אשה יהודיה!
-
בס"ד
לצערי, יש גם יותר גרוע מאשה מבישה. לפעמים קשה להאמין לאן נשים מסויימית מסוגלות להגיע. יש סיפור על אשה קטלנית שנפסלה לחיתון אחרי שהתאלמנה 7 פעמים. שלא נדע...
GY
אני מקווה שאתה לא מדבר על אשה יהודיה!
יש גם כאלו.
-
בס"ד
לצערי, יש גם יותר גרוע מאשה מבישה. לפעמים קשה להאמין לאן נשים מסויימית מסוגלות להגיע. יש סיפור על אשה קטלנית שנפסלה לחיתון אחרי שהתאלמנה 7 פעמים. שלא נדע...
GY
אני מקווה שאתה לא מדבר על אשה יהודיה!
...לא סתם יהודיה אלא כשרה למהדרין שבמהדרין...מופיע בסדר נשים בתלמוד...
-
בס"ד
לצערי, יש גם יותר גרוע מאשה מבישה. לפעמים קשה להאמין לאן נשים מסויימית מסוגלות להגיע. יש סיפור על אשה קטלנית שנפסלה לחיתון אחרי שהתאלמנה 7 פעמים. שלא נדע...
GY
אני מקווה שאתה לא מדבר על אשה יהודיה!
...לא סתם יהודיה אלא כשרה למהדרין שבמהדרין...מופיע בסדר נשים בתלמוד...
נפקא מינא? אני לא מאלו שמאמינים בשדים וקמיעות, אבל אולי יש משהו...
-
בס"ד
דוקא _כך ידידי, לכבוד השבוע ולכבוד חג הפסח, צירפתי כאן שני סיפורים נחמדים בשבילך:
במסכת סוטה ובמדרש רבא פרשת ויקרא סימן ט', יש שני סיפורים על נשים שדים ורוחות. המדרש מספר שהבאת שלום בין איש לאשתו יותר חשובה מכתיבת שם השם. סיפור על אשה שסטתה מדרך הישר. נתנו לה קלף וכוס מים לשתות. לקחו מעט מהמים ששתתה והשתמשו בזה למחוק את שם השם מהקלף שלה. לאחר המחיקה הכישוף עבד והאשה חזרה לבעלה עד סוף ימי חייהם.
בסיפור שני אשה שנהגה להאזין לדרשתו של רבי מאיר בערב שבת אחרה לשוב לביתה, לבעלה ולילדיה. בעלה התרגז שאחרה והשביע אותה שלא תעז לשוב הביתה עד שתירק בפני בעל הדרשה שבגללו איחרה. רצה הגורל ושלשה שבועות אחרי זה, כשהאשה התגלגלה ברחובות ללא בית, רבי מאיר חלה בעיניו. כדי שיבריא היה צורך בלחש כלשהו ושהאשה תירק בעיניו. מפאת כבודו האשה לא רצתה לירוק ולכן שיקרה ואמרה שלא מכירה את הלחש. רבי מאיר אמר שלא חשוב הלחש ורק שתירק בפניו 7 פעמים ואז יבריא. שאלוהו תלמידיו מדוע מחל על כבודו? ענה להם כלום כבודי גדול משם השם? שגם הוא לא חשוב יותר מהבאת שלום בין איש לאשתו!
חג שמח!
GY
-
בס"ד
דוקא _כך ידידי, לכבוד השבוע ולכבוד חג הפסח, צירפתי כאן שני סיפורים נחמדים בשבילך:
במסכת סוטה ובמדרש רבא פרשת ויקרא סימן ט', יש שני סיפורים על נשים שדים ורוחות. המדרש מספר שהבאת שלום בין איש לאשתו יותר חשובה מכתיבת שם השם. סיפור על אשה שסטתה מדרך הישר. נתנו לה קלף וכוס מים לשתות. לקחו מעט מהמים ששתתה והשתמשו בזה למחוק את שם השם מהקלף שלה. לאחר המחיקה הכישוף עבד והאשה חזרה לבעלה עד סוף ימי חייהם.
בסיפור שני אשה שנהגה להאזין לדרשתו של רבי מאיר בערב שבת אחרה לשוב לביתה, לבעלה ולילדיה. בעלה התרגז שאחרה והשביע אותה שלא תעז לשוב הביתה עד שתירק בפני בעל הדרשה שבגללו איחרה. רצה הגורל ושלשה שבועות אחרי זה, כשהאשה התגלגלה ברחובות ללא בית, רבי מאיר חלה בעיניו. כדי שיבריא היה צורך בלחש כלשהו ושהאשה תירק בעיניו. מפאת כבודו האשה לא רצתה לירוק ולכן שיקרה ואמרה שלא מכירה את הלחש. רבי מאיר אמר שלא חשוב הלחש ורק שתירק בפניו 7 פעמים ואז יבריא. שאלוהו תלמידיו מדוע מחל על כבודו? ענה להם כלום כבודי גדול משם השם? שגם הוא לא חשוב יותר מהבאת שלום בין איש לאשתו!
חג שמח!
GY
תודה, GY, מעניין מאוד! מצד אחד, אני לא מטיל ספק, אבל מצד שני אני לא הייתי מקדיש זמן להתמקד במיוחד על הדברים האלה (אני לא מנסה לרמוז שזה מה שאתה עושה). כלומר, אם במקרה הייתי נתקל בסיפורים אלו, הייתי זוכר ומפנים, אבל לא הייתי מחפש באופן פעיל. מיסטיקה ממש לא מעניינת אותי. אגב, אם כבר מדברים על נפקא מינא:
http://video.google.ca/videoplay?docid=-7638160113639636468&q=WASHINGTON+ARCHITECTURE (http://video.google.ca/videoplay?docid=-7638160113639636468&q=WASHINGTON+ARCHITECTURE)
סרט באנגלית, נמשך בערך שעה ורבע, ובו נחשפים הרבה סודות על ארה"ב וה"דמוקרטיה" שהאליטות השליטים עובדי העבודה זרה מנסים להפיץ ברחבי העולם. הם לא נוצרים, אלא עובדים לבעל. ממש משענת קנה רצוץ!
חג שמח!
-
בס"ד
לצערי, יש גם יותר גרוע מאשה מבישה. לפעמים קשה להאמין לאן נשים מסויימית מסוגלות להגיע. יש סיפור על אשה קטלנית שנפסלה לחיתון אחרי שהתאלמנה 7 פעמים. שלא נדע...
GY
אשה קטלית נפסלת לאחר 3 פעמים שבעלה מת.
אתה יכול לעיין בסיפור המוכר של יהודה ותמר, בקיצור אני יכול לומר כאן
שהוא חשש לתת את בנו השלישי לתמר לאחר שהמיתה את השניים האחרים.