HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: haim shalom על יולי 07, 2008, 14:33:22
-
ביהדות ובלוחות הברית כתוב שצריך לכבד את רעך כמוך אבל אני רואה יהודים שהם גם חילוניים וגם דתיים ששונאים את אחייהם היהודים בגלל שהם חטאו בכך שפגעו בהם או חטאו בכלל, ואני לא יכול להאשים אותם על כך.
וזה בעיקר קשה לא לשנוא מישהוא שחטא כלפיך.
ואני תוהה , האם זה נכון לשנוא יהודי שרואים בו כחוטא או שצריך לכבד אותו כי הוא יהודי?(כמו שרשום בלוחות הברית וביהדות)
-
מצווה לפי היהדות לאהוב את אחיך היהודי אהבת-נפש, ואף למסור את נפשך למענו. בדיוק מסיבה זו, מצווה עליך גם לשנוא את אוייבי אחיך - ה"בוגדים", שנאמר בתפילת שמונה-עשרה שלוש פעמים ביום: "וְלַמַּלְשִׁינִים אַל תְּהִי תִקְוָה, וְכָל הַמִּינִים כְּרֶגַע יאבֵדוּ".
-
אתה בטוח שיש קשר בין שני המשפטים שאמרתה כי אני קצת מבולבל , לאהוב אבל בדיוק מאותה סיבה לשנוא?
-
אתה בטוח שיש קשר בין שני המשפטים שאמרתה כי אני קצת מבולבל , לאהוב אבל בדיוק מאותה סיבה לשנוא?
עפ"י היהדות, כן. וגם לפי ההיגיון. :) לאהוב את אחיך זה אומר לשנוא את המלשינים נגד אחיך. אין אפשרות אחרת.
-
אהה הבנתי, תודה רבה
-
בשמחה. וברוך הבא! :)
לכאן (http://hayamin.org/forum/index.php?topic=7558.0) כבר הוזמנת?
-
ביהדות ובלוחות הברית כתוב שצריך לכבד את רעך כמוך אבל אני רואה יהודים שהם גם חילוניים וגם דתיים ששונאים את אחייהם היהודים בגלל שהם חטאו בכך שפגעו בהם או חטאו בכלל, ואני לא יכול להאשים אותם על כך.
וזה בעיקר קשה לא לשנוא מישהוא שחטא כלפיך.
ואני תוהה , האם זה נכון לשנוא יהודי שרואים בו כחוטא או שצריך לכבד אותו כי הוא יהודי?(כמו שרשום בלוחות הברית וביהדות)
צריך לכבד כל יהודי בלי קשר שהוא שומר מצוות או לא.
אנחנו בדור כזה עגום שאף יהודי לא יכול לשפוט אף יהודי.כולנו מלאים בחטאים אז מישהו יכול לדון מישהו?
אם יהודי שומר מצוות יתחיל לשנוא יהודי שלא שומר מצוות מה הטעם? מה זו חברה סגורה?
יש יוצאים מן הכלל שהם רשעים שאותם אפילו מצווה לקלל אבל יהודי פשוט ברחוב לשנוא ח"ו אנחנו לא מוסלמים ולא נוצרים.
ולמה שאתה התכוונת זה בגלל שהכל נובע מאגו וברגע שיש לבן אדם אגו ופוגעים בו אז הוא מתחיל לחשוב רק על עצמו וזה מה שנקרא גאווה.
לדון כל יהודי לכף זכות ולפעמים גם כשמבזים אותנו הקרובים אז פשוט לשתוק אבל תמיד צריך להיות איזון בכל דבר.
-
בן-אדם חילוני המכבד את התורה ואת תלמידי החכמים צריך לכבדו, ואפילו ניחא, אם לא מכבד את התורה מחמת זה שהוא עם הארץ שאינו לומד תורה - גם צריך לכבדו.
אך, בן-אדם שיודע תורה מה היא, וה' מה הוא, ועדיין כופר בכל ומוציא דיבת התורה רעה, אסור לכבדו - יש לשנאו.