HAYAMIN.ORG

עמלק ואויבי ישראל => המאבק על ארץ ישראל => נושא נשלח על ידי: דוקא_כך על אוקטובר 18, 2006, 22:08:18

כותרת: פרץ ומועצת פשע מנהלים מו"מ על פינוי מאחזים
תגובה על ידי: דוקא_כך על אוקטובר 18, 2006, 22:08:18
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/776586.html

עדכון אחרון - 21:53
18/10/06
פרץ והמתנחלים מנהלים מו"מ על פינוי כמה מאחזים תמורת הלבנת אחרים
מאת נדב שרגאי, גדעון אלון ושירות "הארץ"

שר הביטחון נפגש עם זאב חבר, מראשי מועצת יש"ע; לשכת ראש הממשלה עודכנה בפרטי הפגישה; נדונה אפשרות כי המתנחלים יפנו את המאחז הלא חוקי "גבעת אסף", שהוקם על קרקע פלשתינית פרטית, בתנאי שיהפוך לבסיס צבא; המתנחלים דורשים שיוכלו לחזור בעתיד למאחזים שיפנו

(http://www.haaretz.co.il/hasite/images/daily/D181006/245givatasaf271103turgeman.jpg)   
גבעת אסף. נדונה הפיכתו לבסיס צבאי
תצלום ארכיון: פייר תורג'מן / באובאו

שר הביטחון, עמיר פרץ, נפגש היום (רביעי) עם מזכ"ל תנועת "אמנה" במועצת יש"ע, זאב חבר, ודן עמו במאחזים הבלתי חוקיים בגדה. בפגישה נידונה אפשרות פינוי מאחזים מרצון על ידי מועצת יש"ע, בתמורה להשארת מאחזים אחרים, ואולי גם למתן מעמד חוקי להם. גם לשכת ראש הממשלה עודכנה בפרטי הפגישה, וייתכן שהיא תוביל להסכם מאחזים בין מועצת יש"ע לבין ממשלת אולמרט. לאחרונה עסק גם ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) בנסיונות תיווך בעניין המאחזים, בין לשכת אולמרט לבין ראשי מועצת יש"ע.

אחד המאחזים ששמו עלה במגעים בין פרץ למתנחלים הוא "גבעת אסף" השוכן במרחק 3.5 ק"מ מההתנחלות בית אל. סמוך לבית אל, כאשר האפשרות שנבחנה לגביו, היא להפוך אותו לבסיס צבאי. מאחז זה הוקם ב2001-, ולפי דו"ח ששון הוא ממוקם על קרקע פרטית השייכת לפלשתינאים. במגעים בין פרץ לראשי המתנחלים נדונה האפשרות כי המתנחלים יפנו את המאחז הלא חוקי, ואולם במקום למסור את הקרקע לבעליה הפלשתינאים, היא תועבר לידי צה"ל, ובמקום יוקם בסיס צבאי.

ביום שני השבוע הצהיר פרץ בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי הוא מקציב שבועיים למשא ומתן עם הנהגת המתנחלים. פרץ אמר אז, כי אם לא תושג הבנה בתוך שבועיים, יתחיל פינוים בכוח של המאחזים הלא חוקיים.

במועצת יש"ע אמרו לאחר הפגישה, כי הכדור נמצא עתה בידיו של שר הביטחון. הנהגת המתנחלים כבר הביעה בעבר תמיכה עקרונית בהסכם לפינוי בהסכמה של חלק מהמאחזים תמורת הכרה במאחזים אחרים. אחת הדרישות של מועצת יש"ע היא שגם מאחזים שיורדו, יוכלו לשוב לקרקע בעתיד, לאחר שיוכשרו משפטית, או למיקום אחר. במועצת יש"ע טוענים כי מבחינה משפטית אפשר להכשיר כמעט את כל המאחזים, וכי ההחלטה בעניין היא מדינית ופוליטית ביסודה.
כותרת: בעניין: פרץ ומועצת פשע מנהלים מו"מ על פינוי מאחזים
תגובה על ידי: ליעד על אוקטובר 18, 2006, 23:27:28
עדיף התישבות על מחנה צבאי