HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: Rafoe על מרץ 18, 2015, 15:12:15

כותרת: התועמלן גדעון לוי על תוצאות הבחירות: "צריך להחליף את העם"
תגובה על ידי: Rafoe על מרץ 18, 2015, 15:12:15
מהאתר שלנו: http://hayamin.org/?p=1200

מאמר דעה אישי של התועמלן גדעון לוי כפי שפורסם בכתב התעמולה "אל בלאד" ("הארץ") מיד עם היוודעם של תוצאות הבחירות (אין קישור משום שאנו לא רוצים לפרנס אתרים תומכי טרור).

                              המסקנה: צריך להחליף את העם / גדעון לוי

המסקנה הראשונה מדכדכת במיוחד: צריך להחליף את העם. לא עוד בחירות להנהגת המדינה, אלא בחירות כלליות לבחירתו של עם ישראל חדש — ולאלתר. המדינה הזאת זקוקה לכך ובדחיפות. היא תתקשה לעמוד בעוד כהונה של בנימין נתניהו, שהסתמן אמש (שלישי) כמי שירכיב כנראה גם את הממשלה הבאה.

אם אחרי שש שנות כלום; אם אחרי שש שנות פיזור פחדים וחרדות, שנאות וייאוש — רק הם — זו בחירתו של העם, כי אז הוא חולה מאוד. אם אחרי כל מה שהתגלה בחודשים האחרונים; אם אחרי כל מה שנכתב ונאמר; אם אחרי כל זה, הצליח עוף החול הזה, הפניקס הישראלי, לעלות מן האפר ולהיבחר מחדש; אם אחרי כל זה בחר בו עם ישראל לעוד ארבע שנים, כי אז משהו מקולקל בו מאוד, אולי בלי תקנה.

נתניהו ראוי לעם ישראל ועם ישראל ראוי לנתניהו. הפור עוד לא נפל אתמול, אבל הוא בישר כיוון, והכיוון הוא שחלק ניכר מהישראלים התנתק סופית מקרקע המציאות. זו התוצאה של כל שנות שטיפת המוח וההסתות. הישראלים הללו הצביעו בעד מי שיוביל מיד את ארה"ב לנקוט צעדים קשים נגד ישראל, בעד מי שהעולם מאס בו מזמן. הם הצביעו בעבור מי שהודה שהונה חצי עולם בנאום בר־אילן ועכשיו קרע את המסכה והתנער ממנה סופית. ישראל אמרה כן למי שאמר לא למדינה פלסטינית — ומה כן? ומה, לכל הרוחות, כן, מצביעי ליכוד יקרים? עוד 50 שנות כיבוש ונידוי? אתם באמת מאמינים בזה?

אתמול נוצקו היסודות למדינת האפרטהייד שבדרך. אם יצליח נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה בראשותו, ברוחו ובצלמו, כי אז ייקבר סופית פתרון שתי המדינות וייוולד המאבק על אופייה של המדינה האחת. אם — הו, הא, מי זה בא, ראש הממשלה הבא (נתניהו), כי אז ישראל נתנה אתמול גט כריתות לא רק לפתרון מדיני, אלא גם לעולם. תקפוץ לנו, עולם יקר, אנחנו בשלנו. נא לא להתערב, אנחנו ישנים, העם עם נתניהו. הפלסטינים יכולים כבר לחמם את מושבי בית הדין הפלילי הבינלאומי, מנגנוני החרם על ישראל יכולים להעביר הילוך, בעזה אפשר כבר לחכות להתקפה הפראית הבאה של צה"ל.

הקרב על כל זה טרם הוכרע סופית אמש. ראש הממשלה הבא ייבחר לא בקולות האזרחים ולא בקולות הימאים, הוא ייבחר בקולו של משה כחלון ועוד כמה ראשי מפלגות קטנות. בשעת כתיבת שורות אלו כחלון טרם אמר את דברו. הכדור עובר עכשיו לקטנים: הם יחליטו אם נתניהו ימשיך. מרביתם מתעבים אותו, אבל ספק אם יאזרו אומץ להפנות עורף לקהליהם וללכת עם יצחק הרצוג. זה יהיה מבחנם. מבחן האומץ והיושר שלהם: משה כחלון או אריה מכלוף דרעי — האם אתם באמת מאמינים שנתניהו טוב יותר לחברה ולרווחה שלה אתם מתיימרים לדאוג מאשר הרצוג?

האם נשיא המדינה ההגון והאמיץ, ראובן ריבלין, חושב שנתניהו יהיה ראש ממשלה טוב יותר מהרצוג? הרבה מונח עכשיו על כתפיו – אבל בכל מקרה, העובדה שדמות כנתניהו ומפלגה כליכוד הצליחו אתמול לשמור על כוחן כמפלגה הראשונה בישראל, או למצער כשוות הכוחות לאלטרנטיבה, אומרת הרבה. נתניהו מאיים לעבור את דוד בן גוריון במשך כהונתו. הוא כבר השני לו וקשה לחשוב על הישג משמעותי אחד משלו. רשימת הנזקים ארוכה. אבל לך ודבר אל הקיר: נתניהו הוא נבחר העם, לפחות חלקו הגדול של העם. בחירה כזאת צריך לכבד ועם בחירה כזאת קשה מאוד לקוות לטוב. נותרה רק שמחת העניים: עוד כהונה אחת של נתניהו לפחות תעורר את העולם לפעול.


כותרת: בעניין: התועמלן גדעון לוי על תוצאות הבחירות: "צריך להחליף את העם"
תגובה על ידי: El Blanco על מרץ 18, 2015, 17:38:58
גבר למי אכפת?
כותרת: בעניין: התועמלן גדעון לוי על תוצאות הבחירות: "צריך להחליף את העם"
תגובה על ידי: zelhar על מרץ 18, 2015, 22:59:42
זו לא רק קינה ריקה לאויר, השמאל באמת מנסה לשנות את הרכב האוכלוסיה בארץ על ידי קליטת מהגרים מהעולם השלישי.