HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: אור-לי על יוני 06, 2007, 22:00:03

כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 06, 2007, 22:00:03
שלום לכם!!!

בהמשך לדיון שפתח דורון לגבי לימודי האזרחות בבתי הספר.
ברצוני לשתף אתכם במתכונת האחרונה שהתקיימה בבית ספרי באזרחות אמנם ציוני במתכונת זו היה סביר -90-, אך הורדו לי נקודות באופן לא צודק.

רציתי לשמוע את דעתכם.

תחילה אתחיל בשאלה הראשונה שעליה ירדו לי נקודות ואני חושבת שצדקתי גם לאחר בדיקה מעמיקה.

השאלה היא: שדרן טלוויזיה הודח מתפקידו בתקופת ההתנתקות בעקבות  אמירתו כי המפונים משתמשים שימוש ציני בילדיהם והם לא מסכימים להתפנות רק כדי לקבל מענק גדול יותר מן הממשלה.
השדרן עתר לבית המשפט, על איזה זכות יכל השדרן לבסס את טענתו?

תשובת המורה: (בהערת שוליים במיבחני -עדיין לא דיברתי איתה) חופש ביטוי - הזכות לומר מה שהוא רוצה. (וכמובן שאם הייתי כותבת תשובה זו צריך לפרט).

ואני תמהה האם שדרן בר דעת יטען טענה כזאת כדי להוכיח את חפותו ואת העוול שנעשהלו?!
לא ולא!!! (או שכן במדינה כמו שלנו)
והרי תפקידה של התקשורת הוא להעביר את המידע לאזרח באופן נטרלי לכן אין מקום לטענה כזאת משום שהוא נימצא בתפקיד ובעת מילוי תפקידו אין לו זכות להביע דעה.

לכן עניתי(במבחן): השדרן יכל לבסס את טביעתו על הזכות לחרות אשר מתוכה נובע חופש המידע. חופש המידע זאת אומרת שלציבור יש את הזכות לדעת מה מתרחש במדינה, חופש זה בא לידי ביטוי (לפחות אמור-לא כתבתי את זה המבחן) ע"י התקשורת אשר מפרסמת את המתרחש במדינה.
השדרן יכל למר שמתוקף תפקידו הוא העביר לציבור את מה שהתרחש בזמן ההתנתקות וראה את השימוש שהמפונים השתמשו בילדיהם ושמע מהם את הטענות בנוגע למענק והעביר מידע זה לציבור . באמירותיו אלו הוא לא ייצג את דעתו האישית אלא את העובדות בשטח.

מה דעתכם??

דעתי היא, לפחות על הדף ,בתאוריה,  צריך להגיד את הדברים האמתיים ולא לסלף .

שאלה נוספת:

מה הם שני הגורמים לשסע הלאומי בין היהודים לערבים:

*כתבתי שני גורמים אחד היסטורי.. (בלה בלה בלה - קיבלתי עליו את כל הנקודות).
* והשני הוא: לאחר קום המדינה נשארו ערבים בגבולות מדינת ישראל אשר קיבלו אזרחות ישראלית והם אינם מזדהים עם המדינה אלא עם הערבים ושואפים לכך שמדינת ישראל תהיה מדינת פלסטין והם לא תומכים בה.

המורה בעט אדום ובגדול  כתבה: "זו דעתך האישית".

מה דעתכם , האם זו לא עובדה?

ועוד דבר, בספר כתובה פיסקה הבאה:

"גורם נוסף המחריף את המתח בין יהודים לערבים במדינת ישראל הוא העובדה שהערבים נשארו בגבולות המדינה לאחר מלחמת העצמאות, המזוהים עם האומה (כן בטח!!-""אומה"") הערבית מבחינה לאומית, תרבותית והיסטורית (כן, איזה בדיוק??) רואים עצמם כחלק מהעם הפלסטיני שיש לו זיקה לפלסטין . הם קיבלו אזרחות ישראלית (איזה טעות) ונאלצו להתמודד עם מצב חדש: מרוב ערבי בארץ ישראל הם הפכו למיעוט במדינת ישראל, מדינה שבינה ובין בני עמם (ושוב בטח) החיים במדינות ערב ובשטחי יהודה, שומרון וחבל עזה מתחולל עימות...וכו'" 

האם זו באמת רק דעתי האו שזו עובדה???

ועוד דבר הייתי צריכה לכתוב במבחן שה"טבח" בכפר קאסם הייתה פקודה בלתי חוקית בעליל אשר נוגדת את ערכי הדמוקרטיה וזכויות האדם.- לאחר שקראתי את הגרסה האמתית של הסיפור אני לא חושבת כך כי אני יודעת שהיתגוננות מפני רוצחים היא לא  פקודה בלטי חוקית בעליל.

כן, כן אני רותחת!!!

כדי לקבל ציון טוב אני צריכה ללמוד איך לנהוג בתור שמאלנית קיצונית???

זה מעציב !!!

אני אדבר עם המורה על המבחן אני מאמינה שטענותיי הן צודקות בהחלט!!! ומנסים לעשות לנו חינוך מחדש!!!

באמת צריך מנהיג אמיתי!!!

                                                           בברכת
                                                    השיבה שופטנו כבראשונה
                                                           אור-לי



 

 
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: פּז על יוני 06, 2007, 22:09:10
אני משבח אותך על כך שאת אידיאולוגית אמיתית.
לצערי, המצב במשרד החינוך בכי רע.
אך (לדעתי) יש ל"שחק במשחק שלהם" ולכתוב את מה שהם מצפים ממך, רק כדי לקבל ציון גבוה, כמו זה שפעילי נוער "שלום עכשיו" מקבלים ויקבלו.
לסיכום,תרשים קטן:
ציונים מצויינים-->לימודים אקדמיים בתחומים "יוקרתיים"-->(לדוגמא)עורכת דין מובחרת-->שופטת ימנית אמיתית שבאמת יכולה להשפיע.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 06, 2007, 22:14:26
אני משבח אותך על כך שאת אידיאולוגית אמיתית.
לצערי, המצב במשרד החינוך בכי רע.
אך (לדעתי) יש ל"שחק במשחק שלהם" ולכתוב את מה שהם מצפים ממך, רק כדי לקבל ציון גבוה, כמו זה שפעילי נוער "שלום עכשיו" מקבלים ויקבלו.
לסיכום,תרשים קטן:
ציונים מצויינים-->לימודים אקדמיים בתחומים "יוקרתיים"-->(לדוגמא)עורכת דין מובחרת-->שופטת ימנית אמיתית שבאמת יכולה להשפיע.
אתה צודק, אבל שיחקתי את המשחק שלהם זה הציון הכי נמוך שלי באזרחות השנה. ואפילו את האמת שלהם הם לא יודעית.

מה דעתך הטענה תתקבל?
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: בייקר על יוני 06, 2007, 22:14:48
את לא יכולה להוכיח שכל הערבים במדינה אינם מסכימים עם קיום מדינת ישראל.יש ערבים שמשרתים בצבא ונלחמים למען המדינה.
שכחת את הגורם הדתי.
אין שדרן נייטרלי הבעיה שהם מערבים דיווח ופובליציסטיקה.אם הוא כתב רפורטר שידווח אבל הם שם כי הם שמאלנים.
אגב שימי לב שלמרות שבאזרחות מגיע לך ציון גבוה מאד בלשון עליך להשתפר.(שגיאות כתיב עתר ולא עטר בלתי ולא בלטי).
לגבי טבח כפר קאסם לפי בית המשפט העליון היה שם טבח ופקודה בלתי חוקית בעליל והתקדים הזה יסייע לנו להתנגד לפקודות בלתי חוקיות בעליל של גירוש מתנחלים.
ירו שם במפירי עוצר למוות כולל זקנים כשהמפקד אומר בתשובה לשאלה:אללה ירחמם...הוא קיבל קנס של לירה על הטבח.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: ליאו על יוני 06, 2007, 22:18:44
תערערי על הציון בפומבי.



כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 06, 2007, 22:23:54
את לא יכולה להוכיח שכל הערבים במדינה אינם מסכימים עם קיום מדינת ישראל.יש ערבים שמשרתים בצבא ונלחמים למען המדינה.
שכחת את הגורם הדתי.
אין שדרן נייטרלי הבעיה שהם מערבים דיווח ופובליציסטיקה.אם הוא כתב רפורטר שידווח אבל הם שם כי הם שמאלנים.
אגב שימי לב שלמרות שבאזרחות מגיע לך ציון גבוה מאד בלשון עליך להשתפר.(שגיאות כתיב עתר ולא עטר בלתי ולא בלטי).
לגבי טבח כפר קאסם לפי בית המשפט העליון היה שם טבח ופקודה בלתי חוקית בעליל והתקדים הזה יסייע לנו להתנגד לפקודות בלתי חוקיות בעליל של גירוש מתנחלים.
ירו שם במפירי עוצר למוות כולל זקנים כשהמפקד אומר בתשובה לשאלה:אללה ירחמם...הוא קיבל קנס של לירה על הטבח.
תקנתי - יש לי שגיאות רק במחשב.

אני יודעת ואכן זה מה שכתבתי.- למרות שאני לא מסכימה עם זה.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: יוחאי על יוני 06, 2007, 22:43:22
מה שאמרת זו עובדה קיימת ואפילו אם המורה לא מודה בזה איפושהו הוא גם חושב ככה.
פשוט קשה לי להאמין שאנשים לט מצליחים לראות את המציאות גם כשהיא כ"כ ברורה
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: tm1 על יוני 07, 2007, 14:16:39

תחילה אתחיל בשאלה הראשונה שעליה ירדו לי נקודות ואני חושבת שצדקתי גם לאחר בדיקה מעמיקה.

השאלה היא: שדרן טלוויזיה הודח מתפקידו בתקופת ההתנתקות בעקבות  אמירתו כי המפונים משתמשים שימוש ציני בילדיהם והם לא מסכימים להתפנות רק כדי לקבל מענק גדול יותר מן הממשלה.
השדרן עתר לבית המשפט, על איזה זכות יכל השדרן לבסס את טענתו?

תשובת המורה: (בהערת שוליים במיבחני -עדיין לא דיברתי איתה) חופש ביטוי - הזכות לומר מה שהוא רוצה. (וכמובן שאם הייתי כותבת תשובה זו צריך לפרט).

ואני תמהה האם שדרן בר דעת יטען טענה כזאת כדי להוכיח את חפותו ואת העוול שנעשהלו?!
לא ולא!!! (או שכן במדינה כמו שלנו)
והרי תפקידה של התקשורת הוא להעביר את המידע לאזרח באופן נטרלי לכן אין מקום לטענה כזאת משום שהוא נימצא בתפקיד ובעת מילוי תפקידו אין לו זכות להביע דעה.

לכן עניתי(במבחן): השדרן יכל לבסס את טביעתו על הזכות לחרות אשר מתוכה נובע חופש המידע. חופש המידע זאת אומרת שלציבור יש את הזכות לדעת מה מתרחש במדינה, חופש זה בא לידי ביטוי (לפחות אמור-לא כתבתי את זה המבחן) ע"י התקשורת אשר מפרסמת את המתרחש במדינה.
השדרן יכל למר שמתוקף תפקידו הוא העביר לציבור את מה שהתרחש בזמן ההתנתקות וראה את השימוש שהמפונים השתמשו בילדיהם ושמע מהם את הטענות בנוגע למענק והעביר מידע זה לציבור . באמירותיו אלו הוא לא ייצג את דעתו האישית אלא את העובדות בשטח.

מה דעתכם??

דעתי היא, לפחות על הדף ,בתאוריה,  צריך להגיד את הדברים האמתיים ולא לסלף .

 


הנימוק של פגיעה בחופש הביטוי לא רלוונטית כאן , כי שדרן לא אמור להכניס את האג'נדה שלו לשידור .
הנימוק היחיד שישמע הגיוני הוא שהוא העביר עובדות בשטח .





שאלה נוספת:

מה הם שני הגורמים לשסע הלאומי בין היהודים לערבים:

*כתבתי שני גורמים אחד היסטורי.. (בלה בלה בלה - קיבלתי עליו את כל הנקודות).
* והשני הוא: לאחר קום המדינה נשארו ערבים בגבולות מדינת ישראל אשר קיבלו אזרחות ישראלית והם אינם מזדהים עם המדינה אלא עם הערבים ושואפים לכך שמדינת ישראל תהיה מדינת פלסטין והם לא תומכים בה.

המורה בעט אדום ובגדול  כתבה: "זו דעתך האישית".

מה דעתכם , האם זו לא עובדה?

ועוד דבר, בספר כתובה פיסקה הבאה:

"גורם נוסף המחריף את המתח בין יהודים לערבים במדינת ישראל הוא העובדה שהערבים נשארו בגבולות המדינה לאחר מלחמת העצמאות, המזוהים עם האומה (כן בטח!!-""אומה"") הערבית מבחינה לאומית, תרבותית והיסטורית (כן, איזה בדיוק??) רואים עצמם כחלק מהעם הפלסטיני שיש לו זיקה לפלסטין . הם קיבלו אזרחות ישראלית (איזה טעות) ונאלצו להתמודד עם מצב חדש: מרוב ערבי בארץ ישראל הם הפכו למיעוט במדינת ישראל, מדינה שבינה ובין בני עמם (ושוב בטח) החיים במדינות ערב ובשטחי יהודה, שומרון וחבל עזה מתחולל עימות...וכו'" 

האם זו באמת רק דעתי האו שזו עובדה???

ועוד דבר הייתי צריכה לכתוב במבחן שה"טבח" בכפר קאסם הייתה פקודה בלתי חוקית בעליל אשר נוגדת את ערכי הדמוקרטיה וזכויות האדם.- לאחר שקראתי את הגרסה האמתית של הסיפור אני לא חושבת כך כי אני יודעת שהיתגוננות מפני רוצחים היא לא  פקודה בלטי חוקית בעליל.

כן, כן אני רותחת!!!

כדי לקבל ציון טוב אני צריכה ללמוד איך לנהוג בתור שמאלנית קיצונית???

זה מעציב !!!

אני אדבר עם המורה על המבחן אני מאמינה שטענותיי הן צודקות בהחלט!!! ומנסים לעשות לנו חינוך מחדש!!!

באמת צריך מנהיג אמיתי!!!

                                                                                                                                   

המורה שלך קיבלה "חינוך" טוב .

כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על יוני 07, 2007, 22:20:51
מיטב הטרמינולוגיה הסובייטית מבית ז'אדאנוב ואיליה אהרנבורג, אין כבר ממה להיות מופתע.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 07, 2007, 22:57:32
"הנימוק של פגיעה בחופש הביטוי לא רלוונטית כאן , כי שדרן לא אמור להכניס את האג'נדה שלו לשידור .
הנימוק היחיד שישמע הגיוני הוא שהוא העביר עובדות בשטח ."

זה בדיוק מה שאני חשבתי אבל המורה שלי חשבה אחרת.

לא העלו לי ולו נקודה אחת.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 07, 2007, 23:02:43
לא העלו לי במבחן ולו נקודה אחת בשאלה הראשונה- בגלל שאני צריכה לענות את הדבר הישיר ביותר למרות שלא הייתי טוענת שטענה טיפשית זו אשר ניתנת לסתירה מידית - "את לא צריכה להיות חכמה" (דבריה של מורתי).

ובשאלה השנייה - לא הייתי צריכה לנסח את התשובה כפי שניסחתי לא הייתי צריכה לכתוב שהערבים רוצים מדינת פלסטין אלא - 2 מדינות לשני עמים . למרות שזה בלתי אפשרי  וזה לא באמרת מה שהם רוצים וגם למרות שזה כתוב בין השורות בספר.

נוסף על כך הממוצע שלי היה 93.5 והגישו  אותי על 90 זאת משום שאני מביע את דעותיי בפומבי ומשכנעת בנות לפקוח את העניים.
וקיבלתי איחולים לבביים ממורתי "הלוואי ותיפלי על בוחן שמאלני שיוריד לך על כל דבר ימני שתכתבי"

טוב, זה עוד דבר שצריך לעבור , אין מה לעשות אנשים מעדיפים להיות עיוורים מאשר לראות את האמת לנגד ענייהם.

שכשיו אני עסוקה  בלימוד "שמאלנית".
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על יוני 08, 2007, 00:56:52
מכריחים אותך ללמוד תעמולה, זה נקרא דמוקרטיה?
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: J0HNiE על יוני 08, 2007, 04:33:14
חרפה.
השדרן שאמר את הדעותיו כפי שציינת לא נחשב כחופש הביטוי.
הוא מכניס דעות שמאלניות שלו, כמו כל יום ויום במשך עשרות שנים, זהו בהחלט לא חופש ביטוי זה הסחה.

אם המורה אמר\ה לך ש"זוהי דעתך" תעררי ותאמרי לה, את לא יכולה להוכיח את ההפך ממה שאני אמרתי.
וחשוב מאוד להמשיך להאבק על הדברים האלה זה מאוד משמעותי.
תבקשי מההורים שלך שיעזרו לך במאבק נגד המורה.

כל הכבוד ויישר כוח, תמשיכי כך.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 08, 2007, 09:40:47
הציון כבר ניתן עירערתי ולא הקשיבו  אני צריכה לבלוע את הצפרדעה.

יש אצלנו כלל בבית הספר והוא : אסור להורה להתערב בצויוני המגן/ מבחן ואסור להתקשר למורים הביתה על מנת לדון בנושאים אלו.
מותר לשלוח ערעור בכתב.

לא כדאי לי לערער יותר, כי כבר הורידו לי 3.5 נקודות הממוצע היה 93.5 ונתנו לי 90 וחוץ מזה (לפחות אצלנו) כאשר לתלמיד יש ממוצע כזה בד"כ נותנים 95.
ואם אמשיך לערער יגידו שזו "חוצפה" ועל זה יורידו עוד בנימוק: "דרך ארץ קדמה לתורה".
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: J0HNiE על יוני 08, 2007, 09:46:05
לא להאמין, ממש חרפה.
בכל מקרה תודה על העידכון עכשיו כולנו ניהיה יותר מעורבים ומודעים למצב.
ואני ממש מצטער על מה שקרה.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 08, 2007, 09:48:43
לא להאמין, ממש חרפה.
בכל מקרה תודה על העידכון עכשיו כולנו ניהיה יותר מעורבים ומודעים למצב.
ואני ממש מצטער על מה שקרה.

לא, עכשיו אתם תדעו מה לעשות ומה לא לעשות במבחנים האזרחות.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: tomsalts על יוני 08, 2007, 15:25:08
החינוך בשפל, כמעט כל המורים נהיו שמאלנים..
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: שׂריון על יוני 09, 2007, 22:12:11
אני לא מאמין שנתנו לך על ההתנתקות, מה כבר יכלת לעשות?
משום מה גם אצלי דיברו די הרבה על הערבים אבל כתבתי מה שהם רוצים.
המגן שלי 82 אך אין בידי את המתכונת כך שלא אוכל לערער.
כנראה אני לא אזרח מושלם וטוב שכך... בהצלחה לכולם בבגרות בכל מקרה!

כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: יוחאי על יוני 10, 2007, 12:56:44
ת'אמת אני נכשלתי בבגרות באזרחות לפני בערך 5 שנים ועכשיו אני הולך להשלים אותה
ואני אכתכוב מה שאני מרגיש באמת ואם הם רוצים להוריד לי נקודות אז שיורידו. שמאלנים ימח שמם
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 10, 2007, 12:58:08
מחר הבגרות!!! אז בהצלחה לכווווולם!!!!
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: DJ Luminus על יוני 10, 2007, 13:27:00
למזלי עשיתי הבגרות על פי המתכונת הישנה שהיתה בשימוש עד 2003, אזרחות והיסטוריה ביחד. במיקוד הורידו לי את כל נושא האזרחות והייתי צריך ללמוד רק היסטוריה.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: Eternal על יוני 10, 2007, 18:24:08
בהצלחה לכולם!
יש לי מגן 95
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: שׂריון על יוני 11, 2007, 17:24:05
איך הלכה הבגרות? חלק שני היו שאלות שלקחו לי 2 שורות בדיוק.
היא הייתה מאוד קלה, ובקושי הזכירו את הבעיה הערבית כך שלא יצאתי עם נקיפות מצפון.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 11, 2007, 18:20:50
כן גם אני חושבת שהיא היתה קלה.
מי ענה על 18?
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: סבבתיק על יוני 11, 2007, 18:29:33
עם כל הכבוד המצב בלימודי התנ"ך יותר גרוע.. מנסים ללמד אותך שהתנ"ך זה סתם איזה ספר שנכתב ע"י בנאדם ואין שום קשר לאלוהים או משו,טוב שבבגרות לא ביקשו מאיתנו לזבוח לאלילים
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: שׂריון על יוני 11, 2007, 18:32:15
כן גם אני חושבת שהיא היתה קלה.
מי ענה על 18?


כתבתי אחריות ממשלתית.
אני מקווה מאוד שזו התשובה הנכונה כי העברתי אותה לשאר החבר'ה.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: שלמה על יוני 11, 2007, 18:32:59
עם כל הכבוד המצב בלימודי התנ"ך יותר גרוע.. מנסים ללמד אותך שהתנ"ך זה סתם איזה ספר שנכתב ע"י בנאדם ואין שום קשר לאלוהים או משו,טוב שבבגרות לא ביקשו מאיתנו לזבוח לאלילים

אוי אוי אוי.
הם ביכלל אמורים ללמד משהוא ניטרלי ובאמת מלמדי הגדות נוצריות ידועות.
וכשאני מנסה להגיד משהוא (אני דתי שלומד בבית ספר חילוני) המורה צועקת שיש לתנ"ך 70 פנים.
אפילו התלמידים בכיתה תומכים בי והם חילונים כמה מהם שומרי מסורת בקושי.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 11, 2007, 18:33:15
אוייי!!!!!
כתבתי הכרעת הרוב !!!!!
שהשר לא קיבל את הכרעת הרוב וכו'.

טוב מועד חורף מחכה לי. הלכו 11 נקודות!!!!!!
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: שׂריון על יוני 11, 2007, 18:36:48
יש עיקרון כזה?

זו האפשרות היחידה שהצלחתי להתאים לקטע.
מה שטוח שלא התכוונו לעקרון דמוקרטי אחרת היו מציינים בפירוש.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: oferst על יוני 11, 2007, 18:44:29
איך הלכה הבגרות? חלק שני היו שאלות שלקחו לי 2 שורות בדיוק.
היא הייתה מאוד קלה, ובקושי הזכירו את הבעיה הערבית כך שלא יצאתי עם נקיפות מצפון.
אתה לא צריך לצאת עם נקיפות מצפון, חבל סתם לכתוב תשובות שהן אמנם לפי האידאולוגיה הנכונה שלנו אך נגד השמאלנים הבוגדים, תקבל פחות נקודות והם סתם ישימו על זה פס.
הנקמה עוד תבוא זה בטוח.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 11, 2007, 18:46:09
דורון!!!
אחריות ממשלתית זה לא עיקרון!!!!!!!
לכן אני מצטערת להגיד לך שהכרעת הרוב זו התשובה הנכונה.
כמו שהאחריות המיניסטריאלית היא לא עיקרון.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 11, 2007, 18:53:30
בעצם יש עיקרון כזה זה נובעה מהפרדת רשויות.
http://clickit.ort.org.il/files/txt/305780470/854506361.htm
טעיתי ועכשיו זה סופי.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: שׂריון על יוני 11, 2007, 18:55:15
אז תסבירי בבקשה איך הכרעת הרוב באה לידי ביטוי?
ובקשו עקרון ולא עקרון דמוקרטי!
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 11, 2007, 18:59:27
בקצרה-
השר לא קיבל את הכרעת הרוב בממשלה והיה צריך לתמוך  למרות שהוא אינו מסכים עם ההחלטה. ומשום שהממשלה החליטה ברוב קולות הוא צריך לפעול לפי ההחלטה זו.

ד"א
היום יש נח"ת
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: שׂריון על יוני 11, 2007, 19:04:35
לא נורא יש תמיד מועד ב'.
אבל אסתפק במה שיש, אני לא מתכוון לעשות אחרי מועד ב' של הקיץ הזה אף בגרות.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: אור-לי על יוני 11, 2007, 19:06:00
אני חושבת שאתה צדקת.
או שיש שתי תשובות אפשריות.
זה אזרחות.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: סבבתיק על יוני 11, 2007, 19:27:50
עם כל הכבוד המצב בלימודי התנ"ך יותר גרוע.. מנסים ללמד אותך שהתנ"ך זה סתם איזה ספר שנכתב ע"י בנאדם ואין שום קשר לאלוהים או משו,טוב שבבגרות לא ביקשו מאיתנו לזבוח לאלילים

אוי אוי אוי.
הם ביכלל אמורים ללמד משהוא ניטרלי ובאמת מלמדי הגדות נוצריות ידועות.
וכשאני מנסה להגיד משהוא (אני דתי שלומד בבית ספר חילוני) המורה צועקת שיש לתנ"ך 70 פנים.
אפילו התלמידים בכיתה תומכים בי והם חילונים כמה מהם שומרי מסורת בקושי.
אחי,לי אישית הייתה שאלה במתכונת להוכיח שסיפור נח נכתב מ2 מקורות שונים... כאילו 2 אנשים מזמנים שונים כתבו את הסיפור הזה.. ועוד כל מיני,משוים לנו סיפורים ממיתולוגיות עם התורה וסיפור הבריאה בלי בושה,אומרים לנו שיש סתירות וכל מיני שטויות ואח"כ מתפלאים שיש כ כך הרבה חילונים? מלמדים אותם לזלז בתנ"ך,באמת שאם לא הייתי מתעניין מחותץ לשיעורים לא נראה לי שהייתי מאמין ממש
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: שלמה על יוני 11, 2007, 19:42:57
עם כל הכבוד המצב בלימודי התנ"ך יותר גרוע.. מנסים ללמד אותך שהתנ"ך זה סתם איזה ספר שנכתב ע"י בנאדם ואין שום קשר לאלוהים או משו,טוב שבבגרות לא ביקשו מאיתנו לזבוח לאלילים

אוי אוי אוי.
הם ביכלל אמורים ללמד משהוא ניטרלי ובאמת מלמדי הגדות נוצריות ידועות.
וכשאני מנסה להגיד משהוא (אני דתי שלומד בבית ספר חילוני) המורה צועקת שיש לתנ"ך 70 פנים.
אפילו התלמידים בכיתה תומכים בי והם חילונים כמה מהם שומרי מסורת בקושי.
אחי,לי אישית הייתה שאלה במתכונת להוכיח שסיפור נח נכתב מ2 מקורות שונים... כאילו 2 אנשים מזמנים שונים כתבו את הסיפור הזה.. ועוד כל מיני,משוים לנו סיפורים ממיתולוגיות עם התורה וסיפור הבריאה בלי בושה,אומרים לנו שיש סתירות וכל מיני שטויות ואח"כ מתפלאים שיש כ כך הרבה חילונים? מלמדים אותם לזלז בתנ"ך,באמת שאם לא הייתי מתעניין מחותץ לשיעורים לא נראה לי שהייתי מאמין ממש

אבוי גם לנו אומרים שטיות כאלה.
הם ממציאים שקרים ואז מיתלאים שיש "טעיות" והם הופכים את כול התנ"ל למהדורה של PLAYBOY
המורה שלנו הביא "הוכחות" שחווה הולידה את קין והבל אחרי שאדם אבוי אנס אותה.
וככה כול התנך פרק פרק שטיות שקרים ממש ספר פורנו ולא הספר הקדוש ביותר שיש בעולם.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: סבבתיק על יוני 11, 2007, 23:20:11
עם כל הכבוד המצב בלימודי התנ"ך יותר גרוע.. מנסים ללמד אותך שהתנ"ך זה סתם איזה ספר שנכתב ע"י בנאדם ואין שום קשר לאלוהים או משו,טוב שבבגרות לא ביקשו מאיתנו לזבוח לאלילים

אוי אוי אוי.
הם ביכלל אמורים ללמד משהוא ניטרלי ובאמת מלמדי הגדות נוצריות ידועות.
וכשאני מנסה להגיד משהוא (אני דתי שלומד בבית ספר חילוני) המורה צועקת שיש לתנ"ך 70 פנים.
אפילו התלמידים בכיתה תומכים בי והם חילונים כמה מהם שומרי מסורת בקושי.
אחי,לי אישית הייתה שאלה במתכונת להוכיח שסיפור נח נכתב מ2 מקורות שונים... כאילו 2 אנשים מזמנים שונים כתבו את הסיפור הזה.. ועוד כל מיני,משוים לנו סיפורים ממיתולוגיות עם התורה וסיפור הבריאה בלי בושה,אומרים לנו שיש סתירות וכל מיני שטויות ואח"כ מתפלאים שיש כ כך הרבה חילונים? מלמדים אותם לזלז בתנ"ך,באמת שאם לא הייתי מתעניין מחותץ לשיעורים לא נראה לי שהייתי מאמין ממש

אבוי גם לנו אומרים שטיות כאלה.
הם ממציאים שקרים ואז מיתלאים שיש "טעיות" והם הופכים את כול התנ"ל למהדורה של PLAYBOY
המורה שלנו הביא "הוכחות" שחווה הולידה את קין והבל אחרי שאדם אבוי אנס אותה.
וככה כול התנך פרק פרק שטיות שקרים ממש ספר פורנו ולא הספר הקדוש ביותר שיש בעולם.
מה לעזאזל? אותנו לא לימדו את זה וזה לבגרות,מה שאומר שזה אמור להיות בתוכנית לימודים
יתר נשמע לי כמו דעה של  המורה,שזה גם דבר אסור כי הוא עשוי לבלבל
אישי תהמורה שלי לא מאמינה שהייתה איזשהי התערבו תאלוהית ביציאת מצרים
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: שׂריון על יוני 12, 2007, 00:06:09
בדקתי בפתרון של יואל גבע ועקרונית צדקתי בהכל, תמיד מורידים פה ושם כך שאני מצפה למעל 90.
אורלי תודה שהזכרת לי שכחתי לגמרי, ודרך אגב את גרועה בלהיות א"י....
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: חיים בן_פסח על יוני 12, 2007, 01:05:58
אור לי שלום,

רואים פה את מחלת ה"ממלכתיות".

את צודקת במיוחד לגבי הרצון של ערביי ישראל להשמיד את המדינה היהודית.

כל הנציגים הנבחרים של ערביי ישראל בכנסת מצהירים מפורשות שהם תומכים ב"זכות השיבה" של מיליוני ערבים לא''י. אפילו השמאל הקיצוני אומר ש"זכות השיבה" פירושה השמדת מדינת ישראל. ערביי ישראל בוחרים בחברי הכנסת האלה שוב ושוב. זוהי עובדה ולא דעה.

אותם נציגים נבחרים של ערביי ישראל הצהירו הרבה פעמים שהם תמכו ביסר ערפאת והמחבלים המרצחים של אש''פ-פתח. באינתיפאדה, כל הנציגים הנבחרים של ערביי ישראל בכנסת הצדיקו את הרצח ההמוני של יהודים חפים מפשע כשחברי הכנסת האלה אמרו שוב ושוב שהם תומכים במחבלי אש''פ ובערפאת, ושצריך "להבין" למה המחבלים הערבים טובחים יהודים.

במלחמת לבנון השנייה, הנציגים הנבחרים של ערביי ישראל בכנסת תמכו בחיזבאללה.

איפה הנציגים, הדוברים והמנהיגים הערבים שתומכים בישראל ושמגנים את מחבלי אש''פ-פתח? הם לא קיימים.

ואיפה הנציגים, הדוברים והמנהיגים הערבים שמתנגדים ל"זכות השיבה", כלומר להשמדת מדינת ישראל? הם לא קיימים.

אור לי, מה שכתבת על ערביי ישראל לא הייתה דעה אלא עובדה. ומי שמכחיש את העובדה הזו מסלף את המציאות.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: שׂריון על יוני 12, 2007, 10:48:41
את הממשלה השמאלנית שלנו זה בהחלט לא מעניין מה שנכון, אלא מה שהם רוצים שיהיה.
הדבר מזכיר את נביאי השקר ביחזקאל "חזו שוא וקסם כזב".

כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: tomsalts על יוני 12, 2007, 16:51:43
אור לי שלום,

רואים פה את מחלת ה"ממלכתיות".

את צודקת במיוחד לגבי הרצון של ערביי ישראל להשמיד את המדינה היהודית.

כל הנציגים הנבחרים של ערביי ישראל בכנסת מצהירים מפורשות שהם תומכים ב"זכות השיבה" של מיליוני ערבים לא''י. אפילו השמאל הקיצוני אומר ש"זכות השיבה" פירושה השמדת מדינת ישראל. ערביי ישראל בוחרים בחברי הכנסת האלה שוב ושוב. זוהי עובדה ולא דעה.

אותם נציגים נבחרים של ערביי ישראל הצהירו הרבה פעמים שהם תמכו ביסר ערפאת והמחבלים המרצחים של אש''פ-פתח. באינתיפאדה, כל הנציגים הנבחרים של ערביי ישראל בכנסת הצדיקו את הרצח ההמוני של יהודים חפים מפשע כשחברי הכנסת האלה אמרו שוב ושוב שהם תומכים במחבלי אש''פ ובערפאת, ושצריך "להבין" למה המחבלים הערבים טובחים יהודים.

במלחמת לבנון השנייה, הנציגים הנבחרים של ערביי ישראל בכנסת תמכו בחיזבאללה.

איפה הנציגים, הדוברים והמנהיגים הערבים שתומכים בישראל ושמגנים את מחבלי אש''פ-פתח? הם לא קיימים.

ואיפה הנציגים, הדוברים והמנהיגים הערבים שמתנגדים ל"זכות השיבה", כלומר להשמדת מדינת ישראל? הם לא קיימים.

אור לי, מה שכתבת על ערביי ישראל לא הייתה דעה אלא עובדה. ומי שמכחיש את העובדה הזו מסלף את המציאות.

בנוסף על כך, ערביי הארץ מתנהגים כמו חיות ומתנקלים ליהודים.
טענתך כבר הוכחה ע"י אויב הכנסת אחמד טיבי, הוא ויוסוף ביילין צרחו במסדרונות הכנסת על הפוליטיקאי הסורי שבא להזהיר את ישראל מפני הסכם כושל של "שלום" עם סוריה, אחמד טיבי צרח עליו בערבית "בוגד", מה שמראה שיש להם תוכנית להשתלט על המדינה (במודע או לא במודע) שמאחדת אותם, וערבי שייצא נגדם ייקרא בוגד.
כותרת: אזרחות - החינוך במדינת ישראל 2007.
תגובה על ידי: palsar על יוני 12, 2007, 16:57:18
אני משבח אותך על כך שאת אידיאולוגית אמיתית.
לצערי, המצב במשרד החינוך בכי רע.
אך (לדעתי) יש ל"שחק במשחק שלהם" ולכתוב את מה שהם מצפים ממך, רק כדי לקבל ציון גבוה, כמו זה שפעילי נוער "שלום עכשיו" מקבלים ויקבלו.
לסיכום,תרשים קטן:
ציונים מצויינים-->לימודים אקדמיים בתחומים "יוקרתיים"-->(לדוגמא)עורכת דין מובחרת-->שופטת ימנית אמיתית שבאמת יכולה להשפיע.


הוא צודק תשחקי אותה שמאלנית כדי שהמורים יענו מהתשובות שלך ותקבלי ציון גבוה, את הדעות האשיות שלך תשמרי לאחרי הצבא והביה"ס כי שם הן יכולות לפגוע בך (הדעות).
כשתסיימי ללמוד תוכלי להיות אדם משפיע בחברה מבחינה פוליטית.