חדשות ודיונים > ספריית הימין האמיתי

העולם כמרקחה, או התנגשות הציויליזציות-התמונה העולמית

(1/6) > >>

נץ וגאה בזה:
העולם הוא דינמי, הוא אינו נח לרגע, קצב האירועים בו הוא מדהים, במיוחד במאה האחרונה ואפילו יותר מכך בעשור האחרון, כוחות אדירים קורסים ואחרים מחליפים אותם, אחרים שוקעים לאיטם ואחרים מטפסים לאט ובזהירות אל עבר הפיסגה העולמית.
המפץ שחולל בעולם האיסלמי בשנת 1979 הכניס את כל העולם לסחרור בלתי פוסק, הסובייטים קרסו, הסינים עלו, וכל העולם כמרקחה.  הציוויליזציה המערבית קורסת לעיתה, והודו הולכת לאט ובזהירות אל עבר עתיד מזהיר, שגיאות שעשו אמפריות העבר חוזרות לרדוף אותם עשרות בשנים לאחר מכן, מהן שגיאות שיביאו כנראה גם לסופם.
קובץ נתונים והערכות:

1.) ארה"ב מאז ה-11/9 הולכת ונכנסת לגרעון תקציבי אדיר, המלחמה העולמית בטרור, אפגניסטן, עיראק, ההשקעות הטכנולוגיות במודיעין ובצבא, הרפורמות בכל הנושא של בטחון בנמלי התעופה והים, הגנה על מוסדות נבחרים, בארה"ב ומחוצה לה, ההוריקנים שהיכו בה (במיוחד קאתרינה), סופות הטרונדו הקבועים שמכים במרכזה מידי שנה, המשברים שעברו על שני תאגידי ענק בארה"ב ("אנרון" ועוד אחת ששכחתי את שמה).
בשל כל זה ארה"ב הגיעה לגרעון של כמעט טריליון דולר
דהיינו: 1,000,000,000,000 $ , סכום אדיר שאף אחד לא רואה איך ארה"ב תתגבר על זה.
המצב הזה הוא הגרוע ביותר שארה"ב נמצאת בו, מבחינת גרעון מאז משבר המניות הגדול של 1929.

2.) סין, שנמצאת בצמיחה מתמדת של אחוז דו-ספרתי מזה עשור ויותר, המדינה בעלת כח עבודה זול להדהים, ובמספרים בלתי נתפסים (1.4 מיליארד אזרחים יש בסין)
סין שולטת בשוק העולמי של כל מוצרי ה-LOWTECH , דהיינו כמעט כל מוצר שלא עונה להגדרה: הייטק נמכר ברובו לכל העולם מסין.
כך שבמידה מסיומת כבר היום סין מחזיקה את הכלכלה העולמית באחיזת ברזל במקום שכואב.
כדי לקבל פרופורציות: ישנה עיר אחת! בסין המייצרת 95% מהגרביים של העולם, סין גם מייצרת כ-90% מכל צעצועי העולם (מה שלא הייטק), תעשו חשבון לבד.
לסין יש את הצבא הגדול בעולם (3 מיליון חיילים רק בסדיר וגם זה ללא גיוס חובה).
פיתוח תוכנית חלל עצמאית, המדינה השלישית בעולם שעושה זאת אחרי רוסיה וארה"ב, וזה כולל את ההישג האדיר של שליחת אדם לחלל (מהיום אמור:"טאיקונאוט",
על בסיס אסטרונאוט), והם עכשיו שוקדים על פרוייקט נחיתת חללית מאויישת על הירח, ותוכנית לטווח ארוך לגבי מאדים.

3.) רוסיה עכשיו במאמץ להחזיר ימיה כקדם, עידוד ילודה, קידום טכנולוגי, רפורמות בצבא, איומים בסנקציות אנרגיה (נפט וגז טבעי) כלפי שכנותיה,
פגיעה בעייתית בדמוקרטיה במדינה, בנוסח פוטין, וכן חיסול כל אופוזיציה.

4.) הודו צועדת בעקבותיה של סין (1.2 מיליארד אזרחים
ושלא כמו סין, אין שם הגבלת ילודה), הפיתוח הטכנולוגי-כלכלי נמצא בפיגור של כעשור אחרי סין, אך הודו צועדת בצעדי ענק בדרך לשם.

5.) הציוויליזציה האיסלמית, אירן זה רק חלק מהבעיה,
זה לא יפתור את המצב המסוכן שבו נמצא כלל העולם האיסלמי היום, האיום של השיעה הקיצונית מזה ואלקעידה ווהאביזם מזה, ומצד שלישי הקריסה הדמוגרפית העתידית של יבשת אירופה ואפריקה אל מול האיסלם, מעמידה את ארה"ב בבעיה קשה (ברית נאטו ובכלל אירופה, זה דבר שיהיה לארה"ב קשה מאוד להסתדר בלעדיו).
נפילת משטרי מדינות OPEC לידי אל-קעידא/ האחים המוסלמים, היא סכנה מוחשית שתפגע אנושות במערב הסמוך על הנפט של מדינות אלה.

6.) עד היום לא נפתרה הבעיה המסוכנת עד למאוד של העילמות כ-250 ראשי נפץ גרעיניים מחבר המדינות הסובייטי לאחר פירוקו, ובנוסף לכך נעלמו הרבה מאוד מידע, מדענים, וחומרי לחימה כימיים וביולוגיים, שהשפעותיהם יכולות להיות קטסטרופליות, דברים אלה בסכום הנכון יכולים היו להגיע וכנראה גם הגיעו לידי מדינות בעיתיות, וגם ארגוני טרור מסוכנים.
כל אחד מדברים הנ"ל אף אחד לא יודע לידי מי הגיעו או מי או מה מחזיק בחומרים מסוגים שונים ועלול ביום פקודה לשחרר אותם על אזורים מאוכלסים בצפיפות.
פגיעה כזו בארה"ב יכולה להיות דבר שהם לא ישתקמו ממנו לעולם.
(עיינו בספרו של חנן עזרן, ובעוד מגוון ענק של ספרים העוסקים בטרו בלתי-קונבנציונלי).

בייקר:
כלומר ארצות הברית תאבד את כוחה כמעצמת על כלכלית וסין והודו ירשו אותה?

עז77:

--- ציטוט של: בייקר על ינואר 12, 2007, 15:42:29 ---כלומר ארצות הברית תאבד את כוחה כמעצמת על כלכלית וסין והודו ירשו אותה?

--- סוף ציטוט ---

לדעתי הבאה בתור לרשת את ארה"ב צריכה להיות או סין או אנגליה

נץ וגאה בזה:
עז, אני מאוד מעריך אותך ואת דעותיך, אבל אנגליה???, אירופה גמורה (לפחות זו המערבית), והיא כולה תיפול שדוד לרגלי האיסלם, אנגליה כלולה בתרחיש זה.

דוקא_כך:

--- ציטוט של: עז77 על ינואר 12, 2007, 15:58:14 ---
--- ציטוט של: בייקר על ינואר 12, 2007, 15:42:29 ---כלומר ארצות הברית תאבד את כוחה כמעצמת על כלכלית וסין והודו ירשו אותה?

--- סוף ציטוט ---

לדעתי הבאה בתור לרשת את ארה"ב צריכה להיות או סין או אנגליה

--- סוף ציטוט ---
אנגליה?!  יש"ו, נבלות.  הם יפלו, יחד עם כל אירופה.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

עבור לתצוגת גירסה מלאה