כתב נושא: הרהורים על האיסלם  (נקרא 4201 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הרהורים על האיסלם
« ב- : ינואר 03, 2007, 16:02:24 »
מבחינתו של אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס בדמשק, ניצחון החמאס הוא קרש-קפיצה חשוב לקראת הקמת הח'ליפוּת – מדינת האסלאם הכל-עולמית שבה יתנהלו החיים על פי ההלכה האסלאמית – השרעיה.

ב- 26 בינואר, בעקבות הניצחון הסוחף של החמאס בבחירות לרשות המחוקקת, הכריז אבו-מרזוק כי החמאס – הפלג הפלשתיני של "האחים המוסלמים", קוטף את פרי מאמציו במשך ששים השנים האחרונות. הוא נוסד בפלשתינה ב-1936 ולא ב-1987, כפי שמקובל לחשוב בטעות. מאז, קיימה התנועה, לדבריו של אבו מרזוק, את סדר היום הפוליטי והחברתי שלה, כולל דאווה (המרת-דת) וג'יהאד.

קריאתה של הקהילה הבינלאומית למנוע את השתתפות החמאס בבחירות, אילצה את החמאס להשתתף תחת שם אחר: "רשימת שינוי ורפורמה". כולם הסכימו להונאה בוטה זו ואיש לא פצה פה או טרח להצביע על העובדה הברורה כי החמאס רק שינה את שמו לצורכי בחירות. עתה, לאחר שהחמאס זכה ב- 74 מתוך 132 מושבים בפרלמנט הפלשתיני, כולם "מזועזעים". עם זאת, עצימת העיניים המכוונת של המערב היא שסייעה להשתתפותו ולניצחונו של החמאס.

אם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט פעולה לביטול התוצאות של הבחירות הפלשתיניות, החמאס יפיץ את סדר היום הממאיר של "האחים המוסלמים" הרחק מעבר לתחומי המזרח התיכון.

החמאס ו"האחים המוסלמים" מנצלים את קריאתה של ארה"ב לדמוקרטיזציה במזרח התיכון ומשתמשים בבחירות כדי לזכות בעוצמה פוליטית לגיטימית. הנה כי-כן, בדצמבר 2005 זכו "האחים המוסלמים" ב- 88 מתוך 454 מושבים בפרלמנט המצרי. זאת אף כי ארגון זה, בדומה לחמאס, לא שינה ואינו מתכוון לשנות את אמנתו.

עם העיקרים המזיקים הרבים של השרעיה נמנית מערכת הלכות המשעבדת ומדכאת לא-מוסלמים. המערכת דורשת מלא-מוסלמים להתאסלם או לשלם את מס הג'יזיה, שהוא סוג של כופר-נפש, היוצר "חוזה" (ד'ימה) של "ערבות" לחייהם ולרכושם של הכופרים. במאמר שפורסם לאחרונה מצטט ד"ר אנדרו בוסטום (Bostom) את מחבר המילון הערבי, א. וו. ליין (E.W. Lane), המגדיר, ללא כחל וסרק, את המס על "נתינים חופשיים לא-מוסלמים...פיצוי על שאינם נטבחים."

ה"התחייבויות" של הלכות השריעה ממסדות הפלייה (מעמד של ד'ימי) כלפי יהודים ונוצרים בלבד. לאחרים, כגון למאמיני הינדו ולבודהיסטים ניתנת הברירה להתאסלם או להישחט. הלכות אלה אוסרות על היהודים והנוצרים להחזיק בנשק, לצלצל בפעמוני הכנסיות, להעיד בבתי-משפט, לבנות ולשקם בתי תפילה והן מטילות הגבלות רבות אחרות על זכויות האזרח שלהם. בדומה לתקנות הנאציות, גם השריעה מחייבת את הלא-מוסלמים ללבוש בגדים מיוחדים המזהים אותם. מאפיינים אלה, של השריעה ושל האידיאולוגיה האסלאמית, שבהם דוגלים החמאס ו"האחים המוסלמים" הם עקרונות פוליטיים ולא רק דתיים.

המנהיג הרוחני של החמאס, אחמד יאסין, אמר: "המאה ה- 21 היא המאה של האסלאם." יורשו וממשיך דרכו, מחמוד זהאר אומר: "ישראל תיעלם ואחריה ארצות הברית." אחרי ניצחונו עתה, נראה כי החמאס קרוב יותר להשגת מטרתו.

יש להשוות בין אמנת החמאס והכרזותיו לבין האמנות וההכרזות של אל-קעידה, חיזבאללה וארגוני אסלאם-קיצוני אחרים. כולם חותרים להקמת ח'ליפוּת חובקת-עולם. אל קעידה אומר: "אנו נהפוך את הבית הלבן ואת הפרלמנט הבריטי למסגדים," כמתועד על ידי יונתן דחוּאַח הלוי, מנהל "הקבוצה לחקר המזרח" (Orient Research Group) בטורונטו.

אין זה מפתיע אפוא כי איראן – תומכת עיקרית בחמאס – חוגגת את ניצחונה של תנועת הטרור. דובר משרד החוץ האיראני, חאמיד ריזא אספי (Assefi), אמר כי איראן "מברכת את העם הפלשתיני הגדול, את תנועת החמאס, את כל הלוחמים הפלשתינים ואת האומה האסלאמית הגדולה." עוד אמר אספי כי כדי לקיים את סדר היום של החמאס, איראן שוקלת עתה מתן סיוע כספי לפלשתינים "אם אירופה וארצות הברית תחדלנה לממן את הרשות הפלשתינית." גם ערב הסעודית, שמימנה את החמאס במשך כל הזמן, הבטיחה 100 מיליון דולר לרשות הפלשתינית.

יש אפוא לראות את ניצחון החמאס כצעד חשוב בהגשמת סדר היום של "האחים המוסלמים" ולא רק כהתפתחות מקומית גרידא. תנועת "האחים המוסלמים" בירדן "דורשת 'דמוקרטיה אמיתית' מן המלך הירדני, כדי לנצח בבחירות שם," זאת בשעה שהמאמצים לכפות את סדר היום האסלאמי באירופה מתקדמים במהירות.

דנמרק, למשל, הפכה בשנים האחרונות למדינה-מארחת של קבוצות שונות של מוסלמים קיצונים, רובן חוטרים מגזע "האחים המוסלמים". הקבוצה החשובה ביותר ביניהן היא "חיזב א-תחריר". בדומה לחמאס, חברי "חיזב א-תחריר" קשורים לגיוס לוחמים עבור הטליבאן והם חברים ברשתות הטרור של אל-קעידה. בדומה לחמאס, גם להם מותר לחתור להגשמת סדר היום האסלאמי-פשיסטי שלהם תחת דגל הדמוקרטיה.

לדבריו של יונתן דחוּאַח הלוי, מנהל "הקבוצה לחקר המזרח" בטורונטו, העוקב אחר ארגוני האסלאם הקיצוני, הם רואים בדנמרק מטרה קלה להפצת האסלאם וקרש קפיצה לחידוש הכיבוש המוסלמי של אירופה. השייח' עיסאם עמאירה הזהיר בדרשה שנשא לאחרונה:

די בשלושה אחוזים מכלל המוסלמים בדנמרק כדי להציג איום על עתידה של ממלכת דנמרק... אחינו הדנים יצליחו להביא את האסלאם לכל בית של האזרחים הדנים. אללה יעניק להם את הניצחון בארצם, כדי להקים את הח'ליפוּת בדנמרק. אחרי כן יכריזו אזרחי הח'ליפוּת (שתוקם בדנמרק) מלחמה על אוסלו ויילחמו במדינות הסקנדינביות השכנות כדי לצרף את אדמותיהן לשטחה של הח'ליפוּת. אחר כך הם יפתחו במלחמת-קודש ויפיצו את תורת האסלאם בכל רחבי אירופה, עד שובם אל עיר מוצאם – העיר מדינה.

לאור שאיפותיהם חובקות העולם של קבוצות-רסיס אלה של "האחים המוסלמים" ולאור סדר היום האסלאמיסטי שלהן, נראה כי סירובו של המערב להכיר באיום הנשקף מהן על הדמוקרטיה שלנו יאפשר להן לנצל את הדמוקרטיה עד אשר הניצולים יכירו באיום בעל כורחם, תחת שלטון הח'ליפוּת בהשראת "האחים המוסלמים".

אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.