כתב נושא: מניין המונח ''פלשטינה '' ומדוע הוא מוחרם?  (נקרא 3195 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק הגולה בארץ

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3661
  • '' וייכחשו אוייבך לך ואתה על במותמו תדרוך ''
בס''ד

מצאתי לנכון להסביר נושא זה לכל ידידינו בפורם בכדי להבהיר מדוע אנו מתעבים את הכינוי '' פלשתינה '' לארץ-הקודש , ומדוע אין שייכות כלל ועיקר בינו ובין האויב הערבי הנאצי המתועב, זאת פרטתי בקיצור נמרץ לידידנו סיני , שככל השבויים בתעמולההשמאלנית הבולשביקית , הורגל אף הוא למינוח מוטעה ולא שייך זה ,שבו מכונה האויב הערבי הנאצי יש''ו, להלן הדברים:
בס''ד

סיני ידידי!
ראשית ההתבטאות החריפה והקיצונית שלך כלפי ידידינו אהרן איננה במקום ,ולמען אהבת-ישראל ראוי שתביע חרטה והתנצלות עליה, שנית -בכדי להבין מדוע המונח '' פלשתינה '' איננו משוייך כלל לאומה של האויב הערבי הנאצי ששורשו בכנופיות של ליסטים שהיו שודדים ארחות סוחרים במדבר , בתקופת הג'אהליי'ה ( לפני שנת 625 לסה''נ) שאז הקימו את דתם המבוססת על יסודות הנצרות ששאבה את יסודותיה מהיהדות של ימי בית -שני.
אינני רוצה להלאות אותך בהרבה פרטים הסטוריים ,אולם אקצר ואומר שבסוף תקופת בית-שני בשנת 63 לסה''נ שלטו אנשי הליגיון הרומאי ביהודה ומונה נציב מטעם הליגיון  בסורי'ה ואחד מתפקידיו הי'ה לדכא מרד יהודי כנגד הרומאים ביהודה שבה מינה הקיסר הרומי מפקח ששמו הי'ה גסיוס פלורוס ,שלרשותו עמד גדוד מצומצם מאד של חיילים , והוא הי'ה אמור לדווח לנציב קסטיוס גלוס  שישב כאמור בסורי'ה ושם הליגיון שעליו פיקד נקרא '' פלסטינה '' ולכן נקראה סורי'ה דאז '' סורי'ה -פלסטינה '' מכיוון שהלז גייס גם מבני סורי'ה לכוחותיו , ומשפרץ מרד-החשמונאים בשנים 66-67 לסה''נ  אכן עלה על ירושלים בעקבות המרד ,וניגף לפני החשמונאים.
בעקבות כך עלה טיטוס המצביא הרומאי יש''ו ,על ירושלים ושרף את בית-המקדש בעוונותינו הרבים , והגלה את היהודים למקומות שונים על-מנת למנוע מרד נוסף , וקרא לארץ הקודש '' פלסטינה '' על שם הגדוד הרומאי שהושמד ע''י אבותנו החשמונאים זיע''א .
שם זה איננו ראוי להזכר כלל ע''י עם שמבכה את שריפת בית-המקדש בכל הדורות ,מכיוון שניתן ע''י הצורר טיטוס יש''ו -ושם רשעים ירקב , ששחט ילדי ישראל וכהנים ושפך דמם כמים סביבות ירושלים ואין קובר .
אכן קיצרתי הרבה במאורעות,והזכרתי את הפרטים הנחוצים בלבד , לכן ידידי סיני , הבן שהתעמולה השמאלנית היא זו שהשאילה שם זה לפורעים נאצים בני ערב, שאין להם שום קשר לשם זה ,והדביקו להם אותו על-מנת ליצור זיקה הסטורית כלשהיא שעליה יוכלו לבסס את מעשי הנבלה שלהם.
בתקווה שהצלחתי להבהיר לך , מדוע לא ראוי שיזכר שם זה הידוע לשימצה ,ומה גם שאין לו שום קשר לאויב הערבי הנאצי יש''ו , שבאותה התקופה הי'ה בנוי משבטים של לסטים שודדי מדבר , וחי בעדרים כמו חיות -בר, שכך אכן ראוי לו.
                                                                                       הגולה בארץ    :smil037:
« עריכה אחרונה: אוגוסט 27, 2007, 02:17:07 על ידי הגולה בארץ »
בס''ד
 '' חשף ה' את זרוע קדשו לעיני כל הגויים ,וראו כל אפסי ארץ את ישועת א'לוקנו ''
 '' קול צופיך נשאו קול יחדיו ירננו כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון ''

מנותק אֹהד

  • Dexter לשעבר
  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2363
מניין המונח ''פלשטינה '' ומדוע הוא מוחרם?
« להגיב #1 ב- : אוגוסט 27, 2007, 02:37:35 »
פלסטינה, משמעה, פלשת, כלומר חבל עזה שבו ישבו הפלישתים מאז פלישת גויי הים לחופי המזרח התיכון .
הפלישתים כמדומני הושמדו, או נטמעו בסביבה במאה ה-7 לפני הספירה בזמן הכיבוש האשורי על א``י.
לאחר כישלון מרד בר כוכבא, שדוכא ע``י הרומאים, שונה שמה של הפרובינציה יודיאה (יהודה בליטינית) לפלשטין/פלסטין, פלשת ביוונית, וזה במטרה לקרוע מהשורש את הקשר היהודי לארץ, מאז, כל כובש קורא לארץ פלסטינה, הערבים, כבשו את הארץ במאה ה-7 לספירה, 1400 שנה אחרי ``העלמות`` הפלישתים, ככה שאין קשר אתני כלשהו לארץ זו .

בתום המלחמה שונה שמה של יודיאה (יהודה) לסוריה פלסטינה ובמשך הזמן, רק פלסטינה, השם פלסטינה מגיע מן השם שניתן למה שהיום קרוי חבל עזה שיושב בפלישתים, בזמן קדום יותר ונקרא פלסטינה ע"י היוונים, שם זה אומץ ע"י הרומאים לכל א"י וזאת בכדי לנתק את היהודים ממקורותיהם בא"י.
לאחר המרד הגיעה השעה ליישם את חזון אדריאנוס בדבר שיקומה של ירושלים, כעיר אלילים ובגולת הכותרת שלה מקדש, אלילי .בשנת 136 לספירה הנוצרית "נחרשה" העיר ואבן היסוד הראשונה הונחה בטקס מיוחד .הבניה יושמה בשקדנות ובמהירות, בהר הבית הוקם מקדש אלילי לכבוד האל הרומי יופיטר שנחנך בשנת 137לספירה הנוצרית והונח שם צלם של אדריאנוס, ובנוסף שונה שמה של ירושלים לשם איליה קפיטולינה (עיר האלילים) .

סוריה פלסטינה נקרא כך מאחר ונציב פלסטינה (פלסטינה פרמיה - חשוב להדגיש) היה כפוף לנציב סוריה, מצב זה השתנה עם הזמן עד אשר הפכה פלסטינה - פרימה לפרובינקה עצמאית .
« עריכה אחרונה: אוגוסט 27, 2007, 02:40:41 על ידי אֹהד »

מנותק משה_77

  • moshe_77 לשעבר
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 720
  • כהנא חי!
מניין המונח ''פלשטינה '' ומדוע הוא מוחרם?
« להגיב #2 ב- : אוגוסט 27, 2007, 02:48:47 »
מרתק..השכלתי מאוד..תודה לשניכם :)

המשיכו כך..! O0

עין רואה אוזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבים

 

מנותק סבבתיק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1548
  • שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד
מניין המונח ''פלשטינה '' ומדוע הוא מוחרם?
« להגיב #3 ב- : אוגוסט 27, 2007, 14:30:42 »
יישר כוח!
מתי השמאלנים יבינו את זה..
אל תירא ישראל אל תירא
כי גור אריה הלא אתה
ואריה אם יישאג,מי לא יירא,מי לא יירא?