במקרא נהגו האבות לקחת להם נשים נוכריות לרעיות, לאמות ולפילגשים.
אברהם אבינו נישא לשרה אך הסיפור על הגר השיפחה ובנה ישמעאל מוכר לכולנו...
חוץ ממנה היתה לאברהם אשה נוכרייה נוספת, קטורה - אותה נשא לאחר מות שרה . (בראשית כ"ה, א, ד; דבהי"א א', לב-לג) יוסף התחתן עם אסנת, מצרייה ובתו של כהן גדול מצרי (בראשית מ"א, מ"ה, ל; מ"ו, כ). צפורה אשת משה היתה מדיינית (שמות ב', כא; ד', כה; י"ח, ב), ואשתו השנייה כושית (במדבר י"ב, א)
יעל היתה קינית (שופטים ד'-ה')..
שתי נשותיו של שמשון היו פלישתיות (שופטים י"ד, א ואילך; ט"ז, ד ואילך). רות, אם סבו של דוד, היתה מואבייה .בת שבע, אשתו האהובה של דוד ואמו של יורש העצר שלמה, ייתכן כי היתה נוכרייה , בעלה הראשון אוריה היה חיתי (שמו"ב י"א, ד). מעכה אם אבשלום היתה בת מלך גשור (שם ג', ג ועוד). שלמה המלך הרבה להשתמש בנישואי תערובת ככלי מדיני – הוא נשא נשים נוכריות רבות ממוצא אצילי ונכבד. המפורסמת מבין נשים אלה היתה בת פרעה (מל"א ג', א; ז', ח' ט', כד; י"א, א ואילך). יורשו רחבעם היה בנה של אשה עמונית (מל"א י"ד, כא).
השאלה שלי היא מניין נובע האיסור לנישואיי תערובת שהריי התורה מספרת שהיו נישואיי תערובת,והיכן מצויין האיסור לנישואיי תערובת?