שונות > תַּרְבּוּת עִבְרִית

שלום חנוך – משיח לא בא !

(1/2) > >>

גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד:
  שלום חנוך במהלך ראיון ברדיו לפני כמה שנים אמר "בטעות" את המילים 'בעזרת השם'. ואז, כמו אינסטינקט, הוא מיד אמר למראיין: "תחתוך, תחתוך את הקטע הזה...". (כאילו שלא יחשבו חו"ח שהוא "דתי" או משהוּ, חס-וחלילה-חס-וחלילה-חס-וחלילה... >:()

שני חבריו הטובים, אריאל זילבר ואוּרי זוהר, חזרוּ בתשובה. הראשון נהייה כהניסט שכתב שירי-מחאה נגד הגירוש מגוש קטיף וּמִצְפון השומרון וחָבַר למסע-הבחירוֹת של ברוּך מרזל, מנהיג 'חזית יהודית לאומית'; ואילוּ השני הפך לרב חרדי מפורסם.


ורק שלום כתב בשנות ה-80 שיר אנטי-דתי, שהפך לשיר המצליח ביותר בכל הקריירה שלו: "משיח לא בא, משיח גם לא מטלפן"...

סבבתיק:
תמיד יהיו אנשים כאלה,אבל מה שעצוב זה כמות האנשים הגדולה שהפכה את השיר הזה ללהיט...
היו יכולים סתם לא להקשיב לשיר אבל בחרו להשמיע אותו בחוצות.

האלקשי:
השיר "משיח לא בא" מדבר על מנכ"ל חברה בבורסה שהתאבד לאחר קריסת המניות, ששמו היה...משיח.

סבבתיק:
באמת?
בכל מקרה גם אם כך הכוונה אז הרבה אפיקורסים אוהבים להשתמש בשיר הזה בשביל לעצבן.

גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד:

--- ציטוט של: האלקשי על יולי 19, 2007, 14:02:32 ---השיר "משיח לא בא" מדבר על מנכ"ל חברה בבורסה שהתאבד לאחר קריסת המניות, ששמו היה...משיח.

--- סוף ציטוט ---

  חח.. אכן! זה סיפור ידוע ונכון. שלום חנוך לקח אירוּע חדשותי טראגי פרטי, והשתמש בו כדי להגיד משהוּ הרבה יותר כללי וּמהוּתי. איך הוא עשה זאת? הוא בכוונה לא נתן לאותו משיח בַּשיר זהוּת של "בעל-חברה", אלא התייחס אליו כאל סתם מישהוּ שהכל מחכים לו בלי שוּם סיבה והיגיון מיוחדים.. כאילוּ הוא היה ה"מַציל" של העולם "בעל כוחות על-טבעיים", תִקוותהּ היחידה של החברה...

זו הייתה דרכּו של חנוך להעביר ביקורת על "תקווֹת-השווא" של מה שכונה אז "גל המשיחיסטים". באותה תקופה ביצבצוּ מהחלונות ועל מִבְנִים רבים המילים: "היכונו לביאת המשיח!". ;)

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

עבור לתצוגת גירסה מלאה