ישנם ישראלים בגלות של ארה"ב שעובדים עבור סוכנויות הביון של הממשלה הפדרלית. כמובן שאם הם משתתפים במאמץ ריגול נגד מדינת ישראל שמסכן חיים של יהודים בא"י, הרי זה פסול, חילול השם וחטא בל יכופר. (וכמובן שבימינו, חובה על יהודים שבגלות [שיש להם אפשרות] לקיים מצוות עליה לא"י.) נניח שישנם כאלו שעוסקים לא בריגול נגד מדינת ישראל, אלא תורמים למאמץ של ממשלת ארה"ב להלחם בפשע הישראלי המאורגן בארה"ב. מצד אחד, הרי בכך הם מוחקים את חילול השם שנובע מנוכחותם של פושעים ישראלים בגלות. מצד שני, התופעה של שיתוף פעולה עם הגוי על מנת להביא לדין פושע יהודי אינה חדשה, שהרי מתלמוד בבלי אנו למדים: "הביאו לרבי אלעזר ברבי שמעון והיה תופס גנבים. שלח לו רבי יהושע בן קרחא: חומץ בן יין, עד מתי אתה מוסר עמו של אלקינו להריגה." (בבא מציעא, דף פג, עמוד ב').
אם כך, האם זה קידוש השם או חילול השם לעזור לגוים להעניש פושעים יהודים שמחללים שם שמיים בכך שמוציאים שם רע לעם ה'?
דעתי האישית (שמסתמכת על הידע וההבנה המוגבלים והמזעריים שלי בתורה ובהלכה) היא שזה לא מהווה חילול השם, וקשה לי להבין את המשמעות של הציטוט מתלמוד בבלי. איך יתכן שעם סגולה שמחוייב לאידאליזם חסר פשרות יגן על פרטים שסרחו? הגוים יראו זאת כצביעות, וזה יהווה חילול השם. מצד שני, אולי עצם זה שגוי יעניש יהודי מהווה חילול השם. לכן, נראה לי שהפתרון האידאלי הוא שיהודים (ממשלה יהודית) תעניש יהודים שסרחו, היינו המוסד (או כל גורם אחר שמוכר כשלוחה של ישות יהודית ריבונית) צריך "לטפל" בצורה שיטתית בפשע הישראלי המאורגן בארה"ב או בכל גלות אחרת, כדי שחילול השם ימחק ע"י יהודים ולא שחלילה יתווסף על חילול השם התופעה של גוי שמעניש יהודי מכיוון שאין ליהודים את הנכונות לעשות זאת בעצמם. אבל בזמן שהשלטון היהודי אינו מסוגל או אינו רוצה לעשות זאת, האם שיתוף פעולה עם הגוים על מנת להעניש פושעים יהודים הוא קידוש השם או חילול השם? כלומר, האם זה תלוי בנסיבות, או שהמסר של הציטוט מתלמוד בבלי הוא אבסולוטי?
אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי...