כתב נושא: הטייה תקשורתית  (נקרא 2243 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק ליאו

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 855
הטייה תקשורתית
« ב- : יוני 21, 2007, 16:05:25 »
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%98%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%AA%D7%A7%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%AA


כבונוס תקראו את דף השיחה (אל תדאגו, זה לא מעודכן שם מ-2006, זה לא ייעלם בקרוב).


מצחיק פשוט.
« עריכה אחרונה: יוני 22, 2007, 04:09:46 על ידי גם בשן וגם גלעד »
The Jewish Defense League (JDL) is a terrorist Jewish organization whose purported goal is to protect Jewish people and property from anti-Semitism.

--Wikipedia.

מנותק tm1

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 362
הטייה תקשורתית
« להגיב #1 ב- : יוני 21, 2007, 16:31:45 »
 כמה הטיות ששווה להכיר :

הטיות בתקשורת הערבית

התקשורת במדינות ערב איננה חופשית ברובה הגדול, דבר המתבטא בהתחנפות לשליטים (במרבית מדינות ערב יש חוקים האוסרים העברת ביקורת על השליט) ושימוש כשופר לשליט המדינה. לעתים קרובות מותקפות מדינות ערב אחרות בשל סכסוכים מדיניים וביטחוניים בין המדינות. האופוזיציה כמעט שאינה מוזכרת כלל ובמקרים שכן היא מוקעת כאויב האומה.

כמעט תמיד ההצגה של פעולות ישראל וארצות הברית בתקשורת הערבית היא שלילית לחלוטין. פיגועי הטרור הפלסטינים כמעט שאינם מוזכרים כלל ואילו פעולות ישראל ותמיכתה של ארצות הברית בה מוזכרים שוב ושוב. ישראל מכונה לעתים קרובות "האויב הציוני" או "השטן הקטן" וכמעט לעולם אינה מוזכרת בשמה. בחלק מהמקרים גולשת האנטי-ישראליות לאנטישמיות בוטה שמוצגת כאובייקטיביות.

לצד התקשורת הערבית הממוסדת, פועלות תחנות הלווין אל-ג'זירה, אל-ערביה ואל-מנאר (האחרונה מופעלת על ידי חיזבאללה). תחנות אלה משדרות לכל העולם הערבי, כשהשניים הראשונות נחשבות לחופשיות יחסית ולא תלויות בשלטון כלשהו. למרות זאת, קיימת בהן ההטיה התקשורית הערבית המסורתית כנגד ישראל וארצות הברית, וסיקור אוהד של פעולות הטרור שמבצעים אל-קעידה וארגוני טרור אחרים (למשל: הפיגועים בעיראק או "המאבק הפלסטיני"). רשת הטלוויזיה אל-מנאר משדרת תעמולה מטעם ארגון הטרור חיזבאללה ועקב ההסתה האנטישמית והגזענית שבה נפסלה לשידור בצרפת ואף הוכרזה כארגון טרור על ידי ארצות הברית.



הטיה תקשורתית בסיקור הבינלאומי של הסכסוך הישראלי-פלסטיני

אחת ההאשמות החמורות שהעולתה בהקשר זה היא דיווחים מסולפים לרעת ישראל. אחת הדוגמאות הראשיות לכך, היא פרשת הסיקור של הלוחמה בג'נין במבצע חומת מגן. בעוד שהתקשורת האמריקנית ברובה התייחסה בפקפוק, לגרסה הפלסטינית כי ישראל ביצעה טבח בג'נין, רובה של התקשורת האירופית העדיפה להאמין לה, ואף דיווחה את הגרסה הפלסטינית בהרחבה. גם לאחר שוועדה של האו"ם בדקה את הנושא והגיעה למסקנה שלא בוצע טבח, מרבית אנשי התקשורת האירופית לא הביעו התנצלות. כאנקדוטה המעידה על כך סופר על מפגש שנערך אחר זמן ובו השתתפה עיתונאית איטלקית שדיווחה על האירוע באופן מוטה. העיתונאית הביעה משטמה כלפי חייל ישראלי שהשתתף במלחמה בג'נין, ולא הסכימה לדבר עם עיתונאים כל עוד הוא נוכח.

טענה נוספת כנגד התקשורת הבינלאומית הייתה המנעותה משימוש במילה "טרור" כדי לאפיין את פיגועי ההתאבדות כנגד ישראל. ישראלים רבים ראו בכך יחס סלחני כלפי מעשי הרצח ואף מתן לגיטימציה למבצעיו. מנגד, כלי התקשורת הזרים טענו שהמילה "טרור" טעונה במשמעות שלילית ושימוש בה תהיה הבעת דעה ושיפוט מוסרי, הם מעמידים את המונח "טרוריסט" כנגד המונח "לוחם חופש" ומאמינים שהמונח "militant" הוא נייטרלי ולא פוגע באף צד.

בין כלי התקשורת הזרים שהואשמו בהטיה כנגד ישראל נמצאים ה-CNN, ה-BBC, סוכנות רויטרס ועיתון הגארדיאן הבריטי. כנגד CNN ו BBC אף הופעלו סקנציות מטעם ישראל, שהוסרו אחרי ששתי הרשתות הבטיחו סיקור מאוזן יותר.


מנותק ליאו

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 855
הטייה תקשורתית
« להגיב #2 ב- : יוני 21, 2007, 20:35:44 »
זה ההפסד הגדול שהשמאלאנים מדברים עליו מ-67'.

הפכנו מלהיות קבצנים שאף מדינה מערבית לא מקבלת אותנו למרות מחאת הציבור לארגונים בינלאומיים בגלל נפט ערבי –

למדינה חזקה למרות כל הסיכוים שמקבלים אותנו, אבל יש הפגנות נגדנו.

ועל זה הם בוכים.




אגב, ההטייה הגדולה היא שפשוט כל התקשורת בארץ נשמעת כמו תחנת תעמולה לשמאל, חוץ מכמה עיתונים קטנים ולא מוכרים, בצורה הבוטה ביותר אפילו.


תקראו את דך השיחה.
שמאלאנים רצו למחוק את העסק למרות שבאמת כל זה גם ייצג את דעותיהם בצורה נייטרלית לגמרי, ולא הביעו טיעון למה.
« עריכה אחרונה: יוני 22, 2007, 04:12:36 על ידי גם בשן וגם גלעד »
The Jewish Defense League (JDL) is a terrorist Jewish organization whose purported goal is to protect Jewish people and property from anti-Semitism.

--Wikipedia.

בייקר

  • אורח
הטייה תקשורתית
« להגיב #3 ב- : יוני 22, 2007, 18:34:34 »
מאמר חשוב מאד.