עמלק ואויבי ישראל > המאבק על ארץ ישראל

ארץ ישראל השלמה

<< < (3/3)

ליעד:

--- ציטוט של: GY על אוקטובר 11, 2006, 13:03:14 ---בס"ד
יש בתורה חזונות ותיאורים שונים של מידות הארץ וגבולותיה שלא תמיד הם זהים בכל הפרטים. התנ"ך הרי אינו ספר גיאוגרפיה. בכל אופן, מצויין ביחזקאל שדמשק היא פחות או יותר פינת הגבול הצפונית מזרחית של ישראל. גם מבחינה גיאוגרפית הגליל העליון נמשך צפונה עד נהר הליטני ומזרחה עד דמשק, מה שאומר שצור ואולי גם חלק מצידון של היום שייכות לארץ ישראל. צידון הקדומה לא הייתה שייכת לארץ ישראל בכל התקופות הקדומות (סיפור איזבל ואחאב) וממנה יצאו הצידונים או הפניקים, יורדי הים הקדומים שכבשו את רוב חופי הים התיכון, הקימו את קרטגו, שלטו בקפריסין ואף התחרו ברומאים שנים ארוכות בזכות הצי החזק שלהם עד שלבסוף הצליחה רומי להחריב את קרטגו. צידון היתה מובלעת לא ישראלית לאורך חופי הים. אם נמשיך מצידון מזרחה וצפונה ונעלה לרכס הרי השוף, נמצא שארץ ישראל התפשטה על ההר צפונית לצידון עד לאזור העיירה ג'זין והאגם המלאכותי קרעון. משם כרתו היהודים בימי המלך שלמה ארזים לבניית המקדש, מה שנקרא בתנ"ך ארץ הלבנון. לבנון - על שם הנייר העץ הראשון שיוצר שם שהיה בצבע לבן, בניגוד לפאפירוס המצרי שהיה צהוב-חום.
יורם.

--- סוף ציטוט ---
אני רוצה לתקן אותך בכמה דברים הגבול של הארץ המורכבת הוא בכלל בתורקיה ואתה יכול לראות בתנ"ך שצידון ועוד כמה ערים שם בלבנון זה נחלת שבט אשר, רק שבט אשר לא היתנחל בכל המקומות שנתנו לו.

נץ וגאה בזה:
אני רק אגיד משפט אחד על בסיס דבריו של הפראטור הרומאי המפורסם קאטו שהיה אומר דבר זה  בקביעות בסאנט הרומאי בסוף כל נאום שלו, הוא היה אומר: "ולפיכך סוברני שיש להחריב את קרתגו".

לכן משפט המחץ שלי יהיה: "ולפיכך סבורני שיש להחריב את סוריה".

GY:
בס"ד
ליעד היקר,
מעל לכל ספק שדמשק היא חלק מא"י. לגבי צידון וצפונה לה על קו החוף - שם היו הצידונים או הפיניקים (איזבל אשת אחאב באה מהם) ויש אי בהירות אם ישב שם שבט אשר או לא. יכול להיות גם שלא ישבו שם. בפנים הארץ, כלומר בגליל, זה נכון שישראל הגיעה לטורקיה של היום. גם מבחינה גיאוגרפית צפון הארץ עד טורקיה זה חבל ארץ אחד: הגליל. צריך לשים לב שלא לעלות על שטח ממלכת אשור שגבלה בשטח ישראל. יש בסוריה שטחים שיש בהם עתיקות אשוריות, לא רחוק מגבול עירק.
GY

DJ Luminus:
לדעתי יהיה כדאי ואפילו ראוי להרחיב את גבולותיה של מדינת ישראל. צריך להעניש את הערבים על התנהגותם. אם הערבים המוסלמים הנאצים רוצים לקחת את מה שיש לנו, אנחנו ניקח כפליים ממה שיש להם.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה