כתב נושא: שבת-מנקודת מבט חילונית  (נקרא 15194 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק אלירן

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2302
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #25 ב- : יוני 13, 2007, 20:38:14 »
רבנו הקדוש כהנא זצ"ל הי"ד דיבר על הרב עובדיה בספר "צופה ומנהיג" והוא אומר שם שהוא שם את עצמו אל מיתחת לרב עובדיה ,
ושצריך להיות לרבנים מעמד של כבוד יותר חשוב משל ראש הממשלה.

כמו שאנחנו לא מסכימים עם הדעות של הרב קוק והרבי מילובוויץ אבל למרות זאת אנחנו מכבדים אותם ככה אנחנו צריכים לכבד את הרב עובדיה שיחיה.

כאשר חיים ירוץ לכנסת ובאותו זמן הוא ילכלך על הרב עובדיה אתם חושבים שמישהו יבחר בחיים? חצי מנדט חיים לא יקבל.
כהנא אהב את כול עם ישראל בלי להבדיל בין חרדים או ממלכתים או כאלה וכאלה וביגלל זה העם אהב אותו.

החלום שלי זה לראות את חיים כראש ממשלה אבל אי אפשר לבזות תלמידי חכמים ולא משנה מה הדעה שלהם.
« עריכה אחרונה: יוני 13, 2007, 20:44:58 על ידי underground »

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #26 ב- : יוני 13, 2007, 22:18:02 »
ממתי זה נחשב ללשון הרע לומר את האמת?  אמנם היו ש"סניקים שנשארו באולם המליאה כדי לשמוע את נאומיו של הרב כהנא זצוק"ל הי"ד, אבל כשהגיע רגע האמת, הם הצביעו נגדו.  עדיף היה שיצביעו לו במקום לשבת ולהקשיב לו.  כשהרב כהנא היה צריך בסך הכל מכתב אחד מרב ידוע כלשהו שיאמת שאכן הרב כהנא אינו גזען, ושתנועת כ"ך הולכת בדרך התורה, לא נמצא ולו אחד שיאות לעזור לו.  כל תלמידי החכמים הרמים והנכבדים הפנו את גבם ונטשו את כלב בן-יפונה, את יהושע בן-נון, את פנחס בן-אלעזר של זמננו.  תלמידי חכמים קטני אמונה, שעוסקים כל היום בסוגיות חשובות כמו האם מותר לחטט באף בשבת או האם מותר לטבול קומקום חשמלי.

מספר היהודים שש"סניקים החזירו בתשובה זה אפס לעומת מספר היהודים החילוניים שעושים הכללות וששונאים יהדות ויהודים בגלל מפלגות כמו ש"ס, ולמרות זאת בו-זמנית מוקירים את זכרו של הרב כהנא!  אל תבזבזו את זמני ואת זמנם של אחרים עם הצווחות הריקות מתוכן שלכם על הוצאת לשון הרע כביכול.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #27 ב- : יוני 13, 2007, 22:57:54 »
דווקא כך,

הייתי ממליץ לך מאוד ללמוד את הלכות לשון הרע של החפץ חיים ואת הגדרותיו. והנה לך שיעור ראשון:

1. לשון הרע - מוגדר כאשר אדם מוציא גנאי כזה או אחר על חברו ודבריו הם אמת. כאשר דבריו אינם אמת הדבר מוגדר "כהוצאת דיבה" שהוא יותר חמור מלשון הרע.
לכן אתה טועה, לומר את האמת זה בהחלט לשון הרע, ובמיוחד כאשר הוא מכוון נגד ציבור בישראל ששומר את מצוות ה'. משום מה לא ראיתי אותך מתלונן נגד אותם ברים ובתי קפה שפתוחים בשבת (שאותם בהחלט יש מצווה לגנות) כיוון שאתה יותר עסוק בלשון הרע נגד מי שבאמת אתה צריך לעמוד לימינו.

2. אני יגיד לך משהו, אמנם אתה צודק שהרבנים לא תמכו בצעדיו משום שהם היו קיצונים למה שרגיל בציבור החרדי לכן הרבנים לא רצו להצהיר תמיכה בו בפומבי, אבל בתור אחד שמסתובב בציבור החרדי אני יכול לומר לך בביטחה שרעיונתיו של הרב כהנא בהחלט מקבלים אצלנו הד בתוך מעגלים סגורים.

3. שוב אתה אומר דברים בלי טעם, כיוון שהרבה מוסדות של תורה ומקוואות וכו' לא היו קמים לעולם ללא העזרה מש"ס.

4. אני יכול לומר לך בביטחה שהאנשים העריצו את הרב כהנא היה בגלל דעותיו בתחום הביטחוני, בקשר למישור התורני המצע של הרב כהנא היו חמור הרבה יותר משל ש"ס, הרב כהנא ממש תבע בפה מלא "מדינת הלכה", שאת זה אפילו המצע של ש"ס לא תובע. תעיין מעט בכתבי הרב כהנא - הוא רצה לבטל את הקולנוע את הטלוויזיה לצנזר את העיתונים, ואת זה הוא כותב להדיא, ככה שאני בטוח שאם החילונים היו רואים את זה "האהבה" שהייתה להם כלפי הרב כהנא הייתה נמוגה מיד.

אני בכל אופן מעריץ של הרב כהנא:
1. כי הוא כיבד ת"ח, ובחיים לא ביזה, בחיים לא!! הוא התכתב איתם, ופנה אליהם בשאלות וכו' וכו'...
2. כיוון שהוא היה סופר מדהים.
3. הוא היה נואם מוכשר.
4. איש כריזמטי.

וכו' וכו' וכו'........... חבל על דאבדין ולא משתכחין.
« עריכה אחרונה: יוני 13, 2007, 22:59:18 על ידי eran »

מנותק סבבתיק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1548
  • שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #28 ב- : יוני 13, 2007, 23:12:47 »
באמת שאני לא מבין,למה לריב,גם חיים בן פסח וגם הרב עובדיה יוסף מאמינים ושומרים מצוות כהלכתן,במקום לריב עלינו להתאחד כי אם יהיה ריב בצדדים הימניים לא ייצא מזה טוב
אל תירא ישראל אל תירא
כי גור אריה הלא אתה
ואריה אם יישאג,מי לא יירא,מי לא יירא?

מנותק אלירן

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2302
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #29 ב- : יוני 13, 2007, 23:19:07 »
ממתי זה נחשב ללשון הרע לומר את האמת?  אמנם היו ש"סניקים שנשארו באולם המליאה כדי לשמוע את נאומיו של הרב כהנא זצוק"ל הי"ד, אבל כשהגיע רגע האמת, הם הצביעו נגדו.  עדיף היה שיצביעו לו במקום לשבת ולהקשיב לו.  כשהרב כהנא היה צריך בסך הכל מכתב אחד מרב ידוע כלשהו שיאמת שאכן הרב כהנא אינו גזען, ושתנועת כ"ך הולכת בדרך התורה, לא נמצא ולו אחד שיאות לעזור לו.  כל תלמידי החכמים הרמים והנכבדים הפנו את גבם ונטשו את כלב בן-יפונה, את יהושע בן-נון, את פנחס בן-אלעזר של זמננו.  תלמידי חכמים קטני אמונה, שעוסקים כל היום בסוגיות חשובות כמו האם מותר לחטט באף בשבת או האם מותר לטבול קומקום חשמלי.

מספר היהודים שש"סניקים החזירו בתשובה זה אפס לעומת מספר היהודים החילוניים שעושים הכללות וששונאים יהדות ויהודים בגלל מפלגות כמו ש"ס, ולמרות זאת בו-זמנית מוקירים את זכרו של הרב כהנא!  אל תבזבזו את זמני ואת זמנם של אחרים עם הצווחות הריקות מתוכן שלכם על הוצאת לשון הרע כביכול.
תמיד שנאו חרדים.
וזה לא קשור לזה שהם לא עובדים או לא עושים צבא  או לובשים שחור או משהו אחר.
עוד ליפני שהיה לנו מדינה ועוד בגלות היהודונים המסריחים שנאו את החרדים כמו היהודונים שיש היום בתישקורת שמסיתים את העם כנגד החרדים והמיתנחלים והכניסטים והמיזרחים!

והרב אמנון יצחק כן קשור לש"ס והוא הבן אדם שהחזיר הכי הרבה יהודים בתשובה בכול העולם מאז הוא מתמיד ..אתה מסכים איתי?

אני לא תומך בשס וגם לא המישפחה שלי , המישפחה שלי הצביעה רק פעם אחד בבחירות וזה היה לבגין וזהו.
אבל זה לא אומר שצריכה להיות שינאת חינם.

'אהבת ישראל' - בזה כהנא דגל כול החיים שלו..
ותחשבו על זה...
« עריכה אחרונה: יוני 14, 2007, 00:09:49 על ידי underground »

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #30 ב- : יוני 14, 2007, 01:52:33 »
הרב אמנון יצחק שליט"א אכן קשור לש"ס לצערי הרב, ולכן הוא תומך, כמו הרב שלו, בהחזרת שטחי א"י תמורת "שלום אמיתי"...  חבל, יש לו פוטנציאל להפוך ליורשו הרוחני של הרב כהנא זצוק"ל הי"ד.

כשיהודי בוחר להיות תלמיד חכם, שלא יתלונן מאוחר יותר על כך שבוחנים אותו בקפידה ומבקרים אותו יותר מאשר יהודים אחרים.  הסמכה לרבנות אמורה להוות נטל כבד ולא מקור של כבוד ותהילה---זהו גורלו של תלמיד חכם, לשמש דוגמא ומופת, ואוי לתלמיד חכם שמפגין קטנות אמונה.  הרב כהנא זצוק"ל הי"ד אף פעם לא הואשם בשוחד ובמעל.  הוא היה נקי לחלוטין.  לא כן ראשי ש"ס.

אילו ש"ס היו סותמים את הפה שלהם, יושבים בשקט ועוסקים בלימוד תורה, למי היו טענות כנגדם?!  אבל הם חייבים לדחוף את האף שלהם לפוליטיקה, להלחם על תיק האוצר, על הכסף.  העלית את הנושא של עסקים פתוחים בשבת, ואתה צודק מאה אחוז---זה מנוגד לתורה ופסול, וצריך לשים קץ לחילול השם הזה.  שאלה (רטורית):  מה עושים ש"ס בנידון?  תשובה:  כלום.  ההסכם הבלתי רשמי בינם לבין האליטות בשלטון הוא שהם (ש"ס) ימשיכו לקבל כסף כל עוד הם ישבו בשקט ולא יעשו יותר מדי בעיות, היינו לא יוכיחו באופן פומבי ולא יתעקשו על האמת התורנית.  רבינו מאיר כהנא לימד אותנו ששתיקה וחוסר תוכחה הם גם בגדר חנופה.  כמה ש"סניקים חוץ מהרב אמנון יצחק שליט"א מפגינים גבורה וקוראים תגר נגד הממסד?

חילול שבת הוא רק אחת מהבעיות הרבות שמהן העם המבולבל שלנו סובל.  ישנו גם העניין של נישואי תערובת בין יהודיות וערבים.  הרב כהנא העלה הצעת חוק שתאסור את התופעה המכוערת הזאת.  כמה נציגים מש"ס הצביעו בעד הצעה זו?  הרב הגאון מרדכי אליהו שליט"א הוציא לאחרונה פסק הלכה שמתיר לצה"ל לבצע פעולות צבאיות ברצועת עזה גם אם כתוצאה מכך יפגעו "אזרחים" "פלשתינאים", והסביר הרב ש"אזרחים" אלו תומכים באויב ועל כן מהווים חלק מהאויב ואינם חפים מפשע מבחינת ההלכה.  כמה מנכבדי ש"ס תמכו בפסק הלכה זה באופן פומבי, וקראו לממשלה ליישם פסק זה---היינו הפגינו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שזה לא רק הרב מרדכי אליהו לבדו שחושב כך, אלא כל מפלגת ש"ס תומכת ומעודדת מדיניות זו כלפי האויב הערבי?

אני יכול להמשיך עוד ועוד.  אבל אין לי זמן.  אני לא ש"סניק---אני צריך לעבוד למחייתי.
« עריכה אחרונה: יוני 14, 2007, 01:54:23 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #31 ב- : יוני 14, 2007, 13:32:24 »
הרב אמנון יצחק שליט"א אכן קשור לש"ס לצערי הרב, ולכן הוא תומך, כמו הרב שלו, בהחזרת שטחי א"י תמורת "שלום אמיתי"...  חבל, יש לו פוטנציאל להפוך ליורשו הרוחני של הרב כהנא זצוק"ל הי"ד.

כשיהודי בוחר להיות תלמיד חכם, שלא יתלונן מאוחר יותר על כך שבוחנים אותו בקפידה ומבקרים אותו יותר מאשר יהודים אחרים.  הסמכה לרבנות אמורה להוות נטל כבד ולא מקור של כבוד ותהילה---זהו גורלו של תלמיד חכם, לשמש דוגמא ומופת, ואוי לתלמיד חכם שמפגין קטנות אמונה.  הרב כהנא זצוק"ל הי"ד אף פעם לא הואשם בשוחד ובמעל.  הוא היה נקי לחלוטין.  לא כן ראשי ש"ס.

אילו ש"ס היו סותמים את הפה שלהם, יושבים בשקט ועוסקים בלימוד תורה, למי היו טענות כנגדם?!  אבל הם חייבים לדחוף את האף שלהם לפוליטיקה, להלחם על תיק האוצר, על הכסף.  העלית את הנושא של עסקים פתוחים בשבת, ואתה צודק מאה אחוז---זה מנוגד לתורה ופסול, וצריך לשים קץ לחילול השם הזה.  שאלה (רטורית):  מה עושים ש"ס בנידון?  תשובה:  כלום.  ההסכם הבלתי רשמי בינם לבין האליטות בשלטון הוא שהם (ש"ס) ימשיכו לקבל כסף כל עוד הם ישבו בשקט ולא יעשו יותר מדי בעיות, היינו לא יוכיחו באופן פומבי ולא יתעקשו על האמת התורנית.  רבינו מאיר כהנא לימד אותנו ששתיקה וחוסר תוכחה הם גם בגדר חנופה.  כמה ש"סניקים חוץ מהרב אמנון יצחק שליט"א מפגינים גבורה וקוראים תגר נגד הממסד?

חילול שבת הוא רק אחת מהבעיות הרבות שמהן העם המבולבל שלנו סובל.  ישנו גם העניין של נישואי תערובת בין יהודיות וערבים.  הרב כהנא העלה הצעת חוק שתאסור את התופעה המכוערת הזאת.  כמה נציגים מש"ס הצביעו בעד הצעה זו?  הרב הגאון מרדכי אליהו שליט"א הוציא לאחרונה פסק הלכה שמתיר לצה"ל לבצע פעולות צבאיות ברצועת עזה גם אם כתוצאה מכך יפגעו "אזרחים" "פלשתינאים", והסביר הרב ש"אזרחים" אלו תומכים באויב ועל כן מהווים חלק מהאויב ואינם חפים מפשע מבחינת ההלכה.  כמה מנכבדי ש"ס תמכו בפסק הלכה זה באופן פומבי, וקראו לממשלה ליישם פסק זה---היינו הפגינו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שזה לא רק הרב מרדכי אליהו לבדו שחושב כך, אלא כל מפלגת ש"ס תומכת ומעודדת מדיניות זו כלפי האויב הערבי?

אני יכול להמשיך עוד ועוד.  אבל אין לי זמן.  אני לא ש"סניק---אני צריך לעבוד למחייתי.

קודם כל אני מוחה בך על כל השטויות שפלטת עכשיו...

לגופו של עיניין:
1. במציאות ופועל ש"ס עשתה פי אלף יותר ממה שהרב כהנא אי פעם עשה. נכון לרב כהנא היו רצונות וכוונות אבל אף פעם לא היה לו את המנדט ליישם את אותם רצונות, מה שאין כן ש"ס שממש עושה בפועל עבור היהדות...

2. מי אמר לך את השטויות האלה שרבנים צריכים לשתוק ולעסוק בתורה?? זה הכופרים אומרים!! הרבנים תמיד היוו את ההנהגה הפוליטית השופטת והחוקית של עם ישראל. הם ורק הם השילטון האמיתי של העם היהודי. וכמו שאומרים חז"ל: מאן מלכי? רבנן!! (בתרגום= מי הם המלכים האמיתיים? רבותינו).

אני לא מבין איך אתה לא מפחד ממש רועד שאתה מעז לפצות את פיך נגד ציבור קדוש בישראל, ועוד לפי הבנותיך והשגותיך המעטות...
לך תעבוד למחייתך, אבל אל תשכח שגם מורך ורבך הרב כהנא הי"ד הנהיג בישיבתו (ישיבת "אור הרעיון") שיהיו אברכים שהיו עוסקים יומם ולילה אך ורק בתורה, והוא דאג להם למילגה. וכך הוא אמר בספר "צופה ומנהיג" : "מי שיש ביכולתו לשבת ולהגות יומם ולילה בתורה חייב לעשות זאת, ורק מי שאינו יכול - ילמד חצי יום ויעבוד חצי יום".

והוא רחום יכפר עוון...

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #32 ב- : יוני 14, 2007, 14:50:27 »
ציטוט של: eran link=topic=5826.msg40081#msg40081 date=
ציטוט של: דוקא_כך link=topic=5826.msg39984#msg39984 date=
הרב אמנון יצחק שליט"א אכן קשור לש"ס לצערי הרב, ולכן הוא תומך, כמו הרב שלו, בהחזרת שטחי א"י תמורת "שלום אמיתי"...  חבל, יש לו פוטנציאל להפוך ליורשו הרוחני של הרב כהנא זצוק"ל הי"ד.

כשיהודי בוחר להיות תלמיד חכם, שלא יתלונן מאוחר יותר על כך שבוחנים אותו בקפידה ומבקרים אותו יותר מאשר יהודים אחרים.  הסמכה לרבנות אמורה להוות נטל כבד ולא מקור של כבוד ותהילה---זהו גורלו של תלמיד חכם, לשמש דוגמא ומופת, ואוי לתלמיד חכם שמפגין קטנות אמונה.  הרב כהנא זצוק"ל הי"ד אף פעם לא הואשם בשוחד ובמעל.  הוא היה נקי לחלוטין.  לא כן ראשי ש"ס.

אילו ש"ס היו סותמים את הפה שלהם, יושבים בשקט ועוסקים בלימוד תורה, למי היו טענות כנגדם?!  אבל הם חייבים לדחוף את האף שלהם לפוליטיקה, להלחם על תיק האוצר, על הכסף.  העלית את הנושא של עסקים פתוחים בשבת, ואתה צודק מאה אחוז---זה מנוגד לתורה ופסול, וצריך לשים קץ לחילול השם הזה.  שאלה (רטורית):  מה עושים ש"ס בנידון?  תשובה:  כלום.  ההסכם הבלתי רשמי בינם לבין האליטות בשלטון הוא שהם (ש"ס) ימשיכו לקבל כסף כל עוד הם ישבו בשקט ולא יעשו יותר מדי בעיות, היינו לא יוכיחו באופן פומבי ולא יתעקשו על האמת התורנית.  רבינו מאיר כהנא לימד אותנו ששתיקה וחוסר תוכחה הם גם בגדר חנופה.  כמה ש"סניקים חוץ מהרב אמנון יצחק שליט"א מפגינים גבורה וקוראים תגר נגד הממסד?

חילול שבת הוא רק אחת מהבעיות הרבות שמהן העם המבולבל שלנו סובל.  ישנו גם העניין של נישואי תערובת בין יהודיות וערבים.  הרב כהנא העלה הצעת חוק שתאסור את התופעה המכוערת הזאת.  כמה נציגים מש"ס הצביעו בעד הצעה זו?  הרב הגאון מרדכי אליהו שליט"א הוציא לאחרונה פסק הלכה שמתיר לצה"ל לבצע פעולות צבאיות ברצועת עזה גם אם כתוצאה מכך יפגעו "אזרחים" "פלשתינאים", והסביר הרב ש"אזרחים" אלו תומכים באויב ועל כן מהווים חלק מהאויב ואינם חפים מפשע מבחינת ההלכה.  כמה מנכבדי ש"ס תמכו בפסק הלכה זה באופן פומבי, וקראו לממשלה ליישם פסק זה---היינו הפגינו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שזה לא רק הרב מרדכי אליהו לבדו שחושב כך, אלא כל מפלגת ש"ס תומכת ומעודדת מדיניות זו כלפי האויב הערבי?

אני יכול להמשיך עוד ועוד.  אבל אין לי זמן.  אני לא ש"סניק---אני צריך לעבוד למחייתי.

קודם כל אני מוחה בך על כל השטויות שפלטת עכשיו...

לגופו של עיניין:
1. במציאות ופועל ש"ס עשתה פי אלף יותר ממה שהרב כהנא אי פעם עשה. נכון לרב כהנא היו רצונות וכוונות אבל אף פעם לא היה לו את המנדט ליישם את אותם רצונות, מה שאין כן ש"ס שממש עושה בפועל עבור היהדות...

2. מי אמר לך את השטויות האלה שרבנים צריכים לשתוק ולעסוק בתורה?? זה הכופרים אומרים!! הרבנים תמיד היוו את ההנהגה הפוליטית השופטת והחוקית של עם ישראל. הם ורק הם השילטון האמיתי של העם היהודי. וכמו שאומרים חז"ל: מאן מלכי? רבנן!! (בתרגום= מי הם המלכים האמיתיים? רבותינו).

אני לא מבין איך אתה לא מפחד ממש רועד שאתה מעז לפצות את פיך נגד ציבור קדוש בישראל, ועוד לפי הבנותיך והשגותיך המעטות...
לך תעבוד למחייתך, אבל אל תשכח שגם מורך ורבך הרב כהנא הי"ד הנהיג בישיבתו (ישיבת "אור הרעיון") שיהיו אברכים שהיו עוסקים יומם ולילה אך ורק בתורה, והוא דאג להם למילגה. וכך הוא אמר בספר "צופה ומנהיג" : "מי שיש ביכולתו לשבת ולהגות יומם ולילה בתורה חייב לעשות זאת, ורק מי שאינו יכול - ילמד חצי יום ויעבוד חצי יום".

והוא רחום יכפר עוון...

אתייחס רק לטענה " ש"ס עושה הרבה עבור היהדות". למעשה ש"ס דואגת אך ורק לאנשיה (כסף למוסדותיה וכו') חוץ מזה ש"ס לא עושה כלום למען היהדות בארץ. והראיה בעניין חילולי השבת שאלי ישי - שר העבודה (הממונה על אכיפת חוק השבת) לא עושה דבר ואף לא חצי דבר כדי להקטין את חילולי השבת. ואביא דוגמא אחת בעניין השבת, כיום כמות הפקחים (הפקחים כולם גויים) היא קטנה מאוד וע"כ קשה מאוד לאכוף את "חוק שעות עבודה ומנוחה". אלי ישי מסיבות לא ברורות לא ממנה פקחים, וע"כ החוף לא נאכף. eran, הגד נא לי מדוע השר הממונה לא מוצא לנכון למנות עוד פקחים (האם קיים סיכוי, ולו הקטן ביותר, שהסיבה היא שאין אינטרס לש"ס למנות דרוזים ובדויים, כי הם לעולם לא יצביעו לש"ס)?
ומה עוד שש"ס מציגה את עצמה כמיפלגה ימנית שלמעשה ש"ס כמעט תמיד הולכת אחרי הכסף בהחלטותיה. לי אין בעיה עם האידאולוגיה של הליכה אחרי הכסף (כמו שנוהגות אגו"י ודגל התורה). הדבר היחיד שמפריע לי שש"ס מציגה את עצמה כמפלגה ימנית ושדואגת ליהדות.
וד"א מה שש"ס עושה בעניין המצעד בי-ם, אלו הם דברים קטנים הבטלים בשישים לעומת מה שש"ס יכולה לעשות כדי למנוע את כל החילון שיש במדינה.
והרי אין הבדל בין מצעד של שוכבי זכר ומצעד שמתקיים כל שבוע ובכל זאת אין אף אחד מש"ס שפוצה פה ומצפצף - מצעד מחללי השבת (שהוא גדול יותר ומתרחש בתדירות גבוהה הרבה יותר).

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #33 ב- : יוני 14, 2007, 15:06:17 »
וeran יש לי שאלות כלפיך (שלא קשורות לנושא)
1. למה חרדים לא מתגייסים לצבא? (מבחינה הלכתית, ומתוך הנחה שהצבא מוכן לתת לכל אדם שיחפוץ מערכת נפרדת לחלוטין. נטול נשים רק חרדים והכול גלאט ואין שום עבודה בשבת - פרט לפיקוח נפש ממשי. שיהיה רב בבסיס שיחליט אם יוצאים או לא)
2. למה להמשיך ללכת בבגדים שהם לא נוחים בעליל (מה עוד שהשטריימל לדוג' התחיל כמנהג ביזוי ליהודים, זה כמו שאני אלך היום עם טלאי).
3. למה מצנזרים ספרים שלא מוצאים חן בעיני כל מיני הוצאות ספרים ובכל זאת לא שמעתי על חרדי אחד שיצא נגד התופעה (לדוג' הניסיון למנוע הוצאה מחודשת של הספר הלכות מדינה לציץ אליעזר וצינזור משו"ת מלמד להועיל, שהודפס מחדש ע"י 'ספריית בני תורה' וצונזרה שם בחלק ב סימן נ"ו -תשובה שהוא מתיר ללא כיפה בתנאים מסוימים וכל מיני השמטות של הסכמות שנתן הרב קוק זצ"ל לספרים כמו למנחת יצחק שבהוצאה המחודשת צונזרה הסכמתו של הרב קוק)?
« עריכה אחרונה: יוני 14, 2007, 15:22:38 על ידי mr.z »

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #34 ב- : יוני 14, 2007, 16:43:47 »
ציטוט
1. במציאות ופועל ש"ס עשתה פי אלף יותר ממה שהרב כהנא אי פעם עשה. נכון לרב כהנא היו רצונות וכוונות אבל אף פעם לא היה לו את המנדט ליישם את אותם רצונות, מה שאין כן ש"ס שממש עושה בפועל עבור היהדות...
ועכשיו אמור לי, בגלל מי לא היה לו את המנדט ליישם את אותם רצונות?  מי לא תמך בו כשהוא היה ח"כ?  מי לא הצביע בעד הצעות החוק התורניות שהוא העלה?  הרב כהנא התהלך תמים את ה', הוא חשב לתומו שהמחנה "שלו" יתן לו תמיכה מלאה, הוא לא צפה שבני תורה יתקעו לו סכין בגב ויטרפדו את הנסיונות הנואשים שלו להחיש את הגאולה בעבור בצע כסף.  או שאולי הוא כן צפה זאת, בראותו את קטנות האמונה של תלמידי החכמים בני דורו.

ציטוט
2. מי אמר לך את השטויות האלה שרבנים צריכים לשתוק ולעסוק בתורה?? זה הכופרים אומרים!! הרבנים תמיד היוו את ההנהגה הפוליטית השופטת והחוקית של עם ישראל. הם ורק הם השילטון האמיתי של העם היהודי. וכמו שאומרים חז"ל: מאן מלכי? רבנן!! (בתרגום= מי הם המלכים האמיתיים? רבותינו).
לא אמרתי שרבנים באופן כללי צריכים לשתוק ולעסוק בתורה, ואני מוחה על הצורה שבה אתה מסלף את דברי.  אמרתי שאילו הרבנים קטני האמונה של ש"ס היו יושבים בשקט ועוסקים בלימוד תורה, לא היו לי טענות כלפיהם.  כל רב צריך לשאוף לקדש שם שמיים ולהפגין גבורה, בטחון ואמונה כמו הרב כהנא.  אנחנו כעת בתקופת אתחלתא דגאולה, והכרחי להתמקד על הדרכים שבהן ניתן להחישה.  המהות של הרעיון היהודי היא ההכרה בכך שהדרך היעילה ביותר להחשת הגאולה היא כמובן קידוש השם, ובתקופה זו של יד ישראל חזקה, פירושה הפגנת עז וגבורה, כח!  כיצד, אם כן, ניתן להסביר מדיניות של ראשי ש"ס שמתחברים לממשלה שבמהותה מייצגת חולשה וחילול השם, ובכך נותנים כביכול הצדקה וגיבוי לממשלה שאין לה זכות קיום?  הרשה לי לענות, מכיוון שההסבר מאוד פשוט: "ותהי יראתם אתי מצות אנשים מלמדה".  חסרה היום מסירות נפש.  לימוד תורה הפך למטרה בפני עצמה במקום לאמצעי לקידוש השם, תוצאה של קטנות אמונה באופן כללי והלך חשיבה גלותי שמסרב להיעלם, מכיוון שרבנים מעבירים אותו לתלמידיהם וכן הלאה.

ציטוט
אני לא מבין איך אתה לא מפחד ממש רועד שאתה מעז לפצות את פיך נגד ציבור קדוש בישראל, ועוד לפי הבנותיך והשגותיך המעטות...
השגותי והבנותי אכן מעטות (לצערי הרב), ואני כן מפחד וכן רועד, מכיוון שציבור לומדי תורה (אפילו קטני אמונה) אכן קדוש.  אבל יחד עם זאת, אני לא מתכוון לתת לש"סניק להשתלט על הדיון ולנסות להצדיק מדיניות פסולה שגורמת לחילול השם ולסילוף הרעיון היהודי בעיניהם של תינוקות שנשבו.

ציטוט
לך תעבוד למחייתך, אבל אל תשכח שגם מורך ורבך הרב כהנא הי"ד הנהיג בישיבתו (ישיבת "אור הרעיון") שיהיו אברכים שהיו עוסקים יומם ולילה אך ורק בתורה, והוא דאג להם למילגה. וכך הוא אמר בספר "צופה ומנהיג" : "מי שיש ביכולתו לשבת ולהגות יומם ולילה בתורה חייב לעשות זאת, ורק מי שאינו יכול - ילמד חצי יום ויעבוד חצי יום".
שוב אתה מנסה לרמוז שדעותי סותרות כביכול את משנתו של הרב כהנא.  למה שאתנגד למתן מלגות לתלמידי חכמים מוכשרים?!  בהחלט צריך להעניק מלגות, אבל לא לכולם!  לא במספרים המוגזמים של היום.  קשה למישהו מ"בפנים" (מתוך המחנה הדתי/חרדי) לראות את התמונה הכללית, והיא שציבור גדול של אוכלי חינם, גם אם הם לומדים תורה, מהווה חילול השם, לאומי ובינלאומי.  כשתהליך הגאולה יסתיים ואנו נהפוך להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש, ונשמש בכהונה עבור כל אומות העולם כמו ששבט לוי שימשו בכהונה עבור שאר שבטי ישראל, אז תהיה הצדקה עבור כל יהודי לשאוף להיות תלמיד חכם, ולא יהיה בכלל עניין של "אוכלי חינם", הרי כל עם ישראל יתפרנס מהגוים שיעשו זאת מרצון.  לפחות זאת ההבנה המוגבלת שלי.  תקן אותי אם אני טועה.  עד אז, אנחנו עם נורמלי, ואצל עם נורמלי יש חלוקה נורמלית שהרוב עובד (ולומד, או לפחות אמור ללמוד תורה, עד כמה שמתאפשר), ומיעוט מקדיש את כל זמנו ללימוד תורה והכוונה תורנית של הרוב.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #35 ב- : יוני 14, 2007, 21:34:13 »
וeran יש לי שאלות כלפיך (שלא קשורות לנושא)
1. למה חרדים לא מתגייסים לצבא? (מבחינה הלכתית, ומתוך הנחה שהצבא מוכן לתת לכל אדם שיחפוץ מערכת נפרדת לחלוטין. נטול נשים רק חרדים והכול גלאט ואין שום עבודה בשבת - פרט לפיקוח נפש ממשי. שיהיה רב בבסיס שיחליט אם יוצאים או לא)
2. למה להמשיך ללכת בבגדים שהם לא נוחים בעליל (מה עוד שהשטריימל לדוג' התחיל כמנהג ביזוי ליהודים, זה כמו שאני אלך היום עם טלאי).
3. למה מצנזרים ספרים שלא מוצאים חן בעיני כל מיני הוצאות ספרים ובכל זאת לא שמעתי על חרדי אחד שיצא נגד התופעה (לדוג' הניסיון למנוע הוצאה מחודשת של הספר הלכות מדינה לציץ אליעזר וצינזור משו"ת מלמד להועיל, שהודפס מחדש ע"י 'ספריית בני תורה' וצונזרה שם בחלק ב סימן נ"ו -תשובה שהוא מתיר ללא כיפה בתנאים מסוימים וכל מיני השמטות של הסכמות שנתן הרב קוק זצ"ל לספרים כמו למנחת יצחק שבהוצאה המחודשת צונזרה הסכמתו של הרב קוק)?

אני בכלל לא אתייחס לשטויות שפלט "דווקא כך" חבל לי על הזמן...
בקשר לשאלותיך:

1. רמב"ם הלכות שמיטה ויובל פרק יג הל' יא' ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם--הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים.  הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי--אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז,ה). עכ"ל.

2. מי אמר לך שזה לא נוח?? אולי להם זה כן נוח, אתה שאלת אותם פעם?

3. יש דבר כזה בעולם התורה והישיבות שנקרא "השקפה", הרבנים וראשי הישיבות בונים לנו השקפה תורנית, וכל מה שהוא מחוץ לאותה השקפה לא נכנס להיכל הספרים שלנו...

אתם יודעים משהו באמת החלטתי שלא להתווכח איתכם חבל"ז פעם אחרונה שבדקתי ש"ס יש לה 4 שרים, 12 ח"כ, 156 חברי עיריות, יש לה אנשי ציבור שתומכים בה, וראשי ישיבות, ודיינים ורבנים, ועסקנים ב"ה כן ירבו, ובראשה עומדת "מועצת חכמי התורה" שכולם רבנים מאוד מוערכים בציבור החרדי, ויש לה מוסדות, ואירגוני חסד, ותנועת "אל המעיין"...
ואתם הולכים אחר חיים בן-פסח שיושב בגלות מאיזה חדר 4 אמות מנודה ע"י ממשלת ישראל, עליו אמר אבטליון את המשנה, שילמד קצת לקח:"אבטליון אומר, חכמים, היזהרו בדבריכם--שמא תחובו חובת גלות, ותגלו למקום המים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמיים מתחלל"...
אתם שותים את המים הרעים היוצאים ממנו, ואתם בדיבורים האלה וביחס הזה מדרבנים שינאה לחרדים וע"י "נמצא שם שמיים מתחלל"..
אני ב"ה זכיתי ללמוד ולקרוא הרבה בספריו של הרב כהנא הי"ד, וגם לשמוע את דרשותיו - מעולם לא שמעתי או ראיתי אותו כותב מילה אחת נגד רב וגדול בישראל
ההפך הוא הנכון הוא אמר בראיון ללארי קינג שמי שמדבר נגד רבנים הוא אתאיסט ממש כופר. ופלא הדבר הוא שאת ישיבתו הקים הרב כהנא דווקא באחד האזורים החרדיים ביותר בארץ (שמואל הנביא) ולא באיזה ישוב...
ותחשבו על זה....


מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #36 ב- : יוני 14, 2007, 21:56:50 »
ציטוט
אתם יודעים משהו באמת החלטתי שלא להתווכח איתכם חבל"ז פעם אחרונה שבדקתי ש"ס יש לה 4 שרים, 12 ח"כ, 156 חברי עיריות, יש לה אנשי ציבור שתומכים בה, וראשי ישיבות, ודיינים ורבנים, ועסקנים ב"ה כן ירבו, ובראשה עומדת "מועצת חכמי התורה" שכולם רבנים מאוד מוערכים בציבור החרדי, ויש לה מוסדות, ואירגוני חסד, ותנועת "אל המעיין"...
אכן, משתלם להקריב עקרונות תמורת בצע כסף.  עשיתם חיל.  כל הכבוד לכם.  דרך אגב, מה קרה שפתאום הפסקת לחתום את הודעותיך ב"אהבת ישראל"?  ולמה אתה לא מסוגל לנהל ויכוח מסודר ואינטלקטואלי, ומוכרח לגלוש להשמצות אישיות בלי להתייחס לנקודות שהעלינו?
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #37 ב- : יוני 15, 2007, 18:11:16 »
יש לי רעיון, אולי תפתחו פינה ללימוד הילכות שבת החל מהבסיס?
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

בייקר

  • אורח
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #38 ב- : יוני 15, 2007, 18:26:22 »
בכלל צריך מישהו דתי שיסביר לנו החילונים דברים בסיסיים בהלכה,אבל אני מבקש מישהו שבקיא בהלכה ויענה לנו תשובות פשוטות ולא רק יצטט.
חסרה לנו סמכות תורנית כאן,רב פוסק הלכות שנוכל לשאול אותו למשל שאלה האם להתגייס לצבא.
אני בעד מנהל פורום שיענה על שאלות הגולשים בצורה ברורה ופשוטה.
שאלתי כאן שאלה על גילוח והרחיבו כאן את היריעה.
כוונתי שלפעמים דרושה לנו תשובה קצרה.

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #39 ב- : יוני 15, 2007, 18:28:27 »
יש את השו"ת של אתר כיפה הם עונים מהר, קצר וקולעה.
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

מנותק אלירן

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2302
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #40 ב- : יוני 15, 2007, 18:29:16 »
אסור להתגלח בתער הכוונה לסכין, מותר רק במכונת גילוח.
אסור להתגלח בתער בגלל שזה יכול לפצוע את הפנים ואסור להשחיט את הפנים או את הגוף..בגלל אותה סיבה גם אסור לעשות קעקועים.
« עריכה אחרונה: יוני 17, 2007, 06:26:32 על ידי דוקא_כך »

מנותק אור-לי

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #41 ב- : יוני 15, 2007, 18:37:27 »
יש לי קושי מי שיודע את התשובה שיענה.

והרי כתוב על כהן שכאשר הוא מתהר הוא צריך להעביר תער על כל בשרו?
איך זה מסתדר עם העניין של: איסור גילוח פאת הזקן, איסור גילוח מקומות נסתרים (כתוב נראה לי בויקרא -לא בטוחה).

יש על זה גמרא אבל אף פעם לא למדתי אותה (בכלל אף אף פעם לא למדתי גמרא)  משהו יודע את המסקנה בסוף הדיון?
חוק העונשין, תשל"ז-1977
סימן ב': בגידה
פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה   97.
[ד/7]   (א)   מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.       (ב)   מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו

בייקר

  • אורח
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #42 ב- : יוני 15, 2007, 18:46:26 »
צריך מישהו ימני כרב אלבה או הרב קרוייזר.
אם אשאל רב חרדי על השירות בצבא תשובתו ברורה.

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #43 ב- : יוני 16, 2007, 22:14:19 »
וeran יש לי שאלות כלפיך (שלא קשורות לנושא)
1. למה חרדים לא מתגייסים לצבא? (מבחינה הלכתית, ומתוך הנחה שהצבא מוכן לתת לכל אדם שיחפוץ מערכת נפרדת לחלוטין. נטול נשים רק חרדים והכול גלאט ואין שום עבודה בשבת - פרט לפיקוח נפש ממשי. שיהיה רב בבסיס שיחליט אם יוצאים או לא)
2. למה להמשיך ללכת בבגדים שהם לא נוחים בעליל (מה עוד שהשטריימל לדוג' התחיל כמנהג ביזוי ליהודים, זה כמו שאני אלך היום עם טלאי).
3. למה מצנזרים ספרים שלא מוצאים חן בעיני כל מיני הוצאות ספרים ובכל זאת לא שמעתי על חרדי אחד שיצא נגד התופעה (לדוג' הניסיון למנוע הוצאה מחודשת של הספר הלכות מדינה לציץ אליעזר וצינזור משו"ת מלמד להועיל, שהודפס מחדש ע"י 'ספריית בני תורה' וצונזרה שם בחלק ב סימן נ"ו -תשובה שהוא מתיר ללא כיפה בתנאים מסוימים וכל מיני השמטות של הסכמות שנתן הרב קוק זצ"ל לספרים כמו למנחת יצחק שבהוצאה המחודשת צונזרה הסכמתו של הרב קוק)?

אני בכלל לא אתייחס לשטויות שפלט "דווקא כך" חבל לי על הזמן...
בקשר לשאלותיך:

1. רמב"ם הלכות שמיטה ויובל פרק יג הל' יא' ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם--הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים.  הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי--אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז,ה). עכ"ל.

2. מי אמר לך שזה לא נוח?? אולי להם זה כן נוח, אתה שאלת אותם פעם?

3. יש דבר כזה בעולם התורה והישיבות שנקרא "השקפה", הרבנים וראשי הישיבות בונים לנו השקפה תורנית, וכל מה שהוא מחוץ לאותה השקפה לא נכנס להיכל הספרים שלנו...

אתם יודעים משהו באמת החלטתי שלא להתווכח איתכם חבל"ז פעם אחרונה שבדקתי ש"ס יש לה 4 שרים, 12 ח"כ, 156 חברי עיריות, יש לה אנשי ציבור שתומכים בה, וראשי ישיבות, ודיינים ורבנים, ועסקנים ב"ה כן ירבו, ובראשה עומדת "מועצת חכמי התורה" שכולם רבנים מאוד מוערכים בציבור החרדי, ויש לה מוסדות, ואירגוני חסד, ותנועת "אל המעיין"...
ואתם הולכים אחר חיים בן-פסח שיושב בגלות מאיזה חדר 4 אמות מנודה ע"י ממשלת ישראל, עליו אמר אבטליון את המשנה, שילמד קצת לקח:"אבטליון אומר, חכמים, היזהרו בדבריכם--שמא תחובו חובת גלות, ותגלו למקום המים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמיים מתחלל"...
אתם שותים את המים הרעים היוצאים ממנו, ואתם בדיבורים האלה וביחס הזה מדרבנים שינאה לחרדים וע"י "נמצא שם שמיים מתחלל"..
אני ב"ה זכיתי ללמוד ולקרוא הרבה בספריו של הרב כהנא הי"ד, וגם לשמוע את דרשותיו - מעולם לא שמעתי או ראיתי אותו כותב מילה אחת נגד רב וגדול בישראל
ההפך הוא הנכון הוא אמר בראיון ללארי קינג שמי שמדבר נגד רבנים הוא אתאיסט ממש כופר. ופלא הדבר הוא שאת ישיבתו הקים הרב כהנא דווקא באחד האזורים החרדיים ביותר בארץ (שמואל הנביא) ולא באיזה ישוב...
ותחשבו על זה....


1. נכון הוא שתלמידי החכמים בעסקם בתדיריות בתורה ובעבודת ה' בשעת מלחמה משרתים בזה את העם יותר מהשתתפותם בקרב, וכך אומר בעיקרון הרב קוק זצ"ל. אבל ישנם חרדים שלא כל עמלם בתורה והם עובדים במקצועות חול וכו' אז למה שהם אחרי או לפני הישיבה לא ייתגיסו? (בהנחה שהצבא שומר על כל הדברים שכתבתי לעיל) וחשוב להדגיש שבשירות בצבא ישנה מצווה גדולה וזוהי חובה להתגייס לאדם שלא עונה להגדרה שתכבתי קודם (עיין בהלכות מדינה לציץ אליעזר ח"ב שער ג' פרק א')
2. לא הגיוני שזה נוח ללכת עם כל כך הרבה שכבות בחום הישראלי. ואני מבקש את התירוץ ההלכתי לעניין
3. אין לי בעיה אם מכניסים ספר או לא לישיבה (גם אצלנו לא כל ספר נכנס) אבל הבעיה שלי היא שלוקחים ספרים ומוחקים (מעלימים מההיסטוריה לעולם) קטעים שלא מוצאי חן בעיני ההוצאות. וצנזור ההסכמות של הרב קוק זצ"ל זוהי הדוגמא הטובה ביותר הצנזורה נעשית רק בגלל הדעות של הרב קוק זצ"ל ולא בגלל תוכן ההסכמה. (מה עוד שגאוני הדור הקודם התייחסו לרב קוק בכבוד רב, גם אם לא הסכימו לדעותיו. לדוג' הציץ אליעזר מכנה אותו גאון וכך גם השרידי אש, וכמובן שהרב שלמה זלמן אויערבך זצ"ל  שהוא אפילו ביקש הסכמה מהרב קוק. ובהוצאה המחודשת שלמה צונזרה ההסכמה).
ודבר נוסף בקשר היחס לרבנים, הרב כהנא זצ"ל התייחס בכבוד רב גם לרבנים שלא הסכימו לדעותיו. היחס של אנשים בפורום לרבנים מסוימים, שלא מסימים לדעותיהם הוא חרפה ובושה לנו, מחלוקות תמיד יהיו אבל אסור לנו להעליב/לפגוע ברבנים שלא מסימים לדעותינו (הרב עובדיה יוסף הוא מגאוני הדור ופסיקותיו עוד ילמדו במשך שנים, ובלי קשר למחלוקת בין שיטת הרב כהנא הי"ד לשיטת הרב עובדיה יוסף אנו צריכים לכבדו ולהיות מתאבקים בעפר רגליו).

מנותק שׂריון

  • dhdoron לשעבר
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 744
  • למען ארץ ישראל השלמה!
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #44 ב- : יוני 17, 2007, 00:23:14 »
יש לי קושי מי שיודע את התשובה שיענה.

והרי כתוב על כהן שכאשר הוא מתהר הוא צריך להעביר תער על כל בשרו?
איך זה מסתדר עם העניין של: איסור גילוח פאת הזקן, איסור גילוח מקומות נסתרים (כתוב נראה לי בויקרא -לא בטוחה).

יש על זה גמרא אבל אף פעם לא למדתי אותה (בכלל אף אף פעם לא למדתי גמרא)  משהו יודע את המסקנה בסוף הדיון?


ארחיב את השאלה לעניין נזיר.
הנזיר צריך לגלח את שער ראשו ביום השביעי לאחר שסיים את נזירותו או לאחר שנפל עליו מת.
הדבר נוגד את עניין "לא תשימו קרחה בין עיניכם למת" ( לפי רש"י אין הכוונה למת אלא האיסור הוא כללי).
אשתדל לבדוק את הדבר בשבוע הקרוב אני פנוי מבגרויות כרגע.
« עריכה אחרונה: יוני 17, 2007, 00:26:15 על ידי dhdoron »
"לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"  :sign006:


מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #45 ב- : יוני 17, 2007, 21:48:47 »
וeran יש לי שאלות כלפיך (שלא קשורות לנושא)
1. למה חרדים לא מתגייסים לצבא? (מבחינה הלכתית, ומתוך הנחה שהצבא מוכן לתת לכל אדם שיחפוץ מערכת נפרדת לחלוטין. נטול נשים רק חרדים והכול גלאט ואין שום עבודה בשבת - פרט לפיקוח נפש ממשי. שיהיה רב בבסיס שיחליט אם יוצאים או לא)
2. למה להמשיך ללכת בבגדים שהם לא נוחים בעליל (מה עוד שהשטריימל לדוג' התחיל כמנהג ביזוי ליהודים, זה כמו שאני אלך היום עם טלאי).
3. למה מצנזרים ספרים שלא מוצאים חן בעיני כל מיני הוצאות ספרים ובכל זאת לא שמעתי על חרדי אחד שיצא נגד התופעה (לדוג' הניסיון למנוע הוצאה מחודשת של הספר הלכות מדינה לציץ אליעזר וצינזור משו"ת מלמד להועיל, שהודפס מחדש ע"י 'ספריית בני תורה' וצונזרה שם בחלק ב סימן נ"ו -תשובה שהוא מתיר ללא כיפה בתנאים מסוימים וכל מיני השמטות של הסכמות שנתן הרב קוק זצ"ל לספרים כמו למנחת יצחק שבהוצאה המחודשת צונזרה הסכמתו של הרב קוק)?

אני בכלל לא אתייחס לשטויות שפלט "דווקא כך" חבל לי על הזמן...
בקשר לשאלותיך:

1. רמב"ם הלכות שמיטה ויובל פרק יג הל' יא' ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם--הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים.  הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי--אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז,ה). עכ"ל.

2. מי אמר לך שזה לא נוח?? אולי להם זה כן נוח, אתה שאלת אותם פעם?

3. יש דבר כזה בעולם התורה והישיבות שנקרא "השקפה", הרבנים וראשי הישיבות בונים לנו השקפה תורנית, וכל מה שהוא מחוץ לאותה השקפה לא נכנס להיכל הספרים שלנו...

אתם יודעים משהו באמת החלטתי שלא להתווכח איתכם חבל"ז פעם אחרונה שבדקתי ש"ס יש לה 4 שרים, 12 ח"כ, 156 חברי עיריות, יש לה אנשי ציבור שתומכים בה, וראשי ישיבות, ודיינים ורבנים, ועסקנים ב"ה כן ירבו, ובראשה עומדת "מועצת חכמי התורה" שכולם רבנים מאוד מוערכים בציבור החרדי, ויש לה מוסדות, ואירגוני חסד, ותנועת "אל המעיין"...
ואתם הולכים אחר חיים בן-פסח שיושב בגלות מאיזה חדר 4 אמות מנודה ע"י ממשלת ישראל, עליו אמר אבטליון את המשנה, שילמד קצת לקח:"אבטליון אומר, חכמים, היזהרו בדבריכם--שמא תחובו חובת גלות, ותגלו למקום המים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמיים מתחלל"...
אתם שותים את המים הרעים היוצאים ממנו, ואתם בדיבורים האלה וביחס הזה מדרבנים שינאה לחרדים וע"י "נמצא שם שמיים מתחלל"..
אני ב"ה זכיתי ללמוד ולקרוא הרבה בספריו של הרב כהנא הי"ד, וגם לשמוע את דרשותיו - מעולם לא שמעתי או ראיתי אותו כותב מילה אחת נגד רב וגדול בישראל
ההפך הוא הנכון הוא אמר בראיון ללארי קינג שמי שמדבר נגד רבנים הוא אתאיסט ממש כופר. ופלא הדבר הוא שאת ישיבתו הקים הרב כהנא דווקא באחד האזורים החרדיים ביותר בארץ (שמואל הנביא) ולא באיזה ישוב...
ותחשבו על זה....


1. נכון הוא שתלמידי החכמים בעסקם בתדיריות בתורה ובעבודת ה' בשעת מלחמה משרתים בזה את העם יותר מהשתתפותם בקרב, וכך אומר בעיקרון הרב קוק זצ"ל. אבל ישנם חרדים שלא כל עמלם בתורה והם עובדים במקצועות חול וכו' אז למה שהם אחרי או לפני הישיבה לא ייתגיסו? (בהנחה שהצבא שומר על כל הדברים שכתבתי לעיל) וחשוב להדגיש שבשירות בצבא ישנה מצווה גדולה וזוהי חובה להתגייס לאדם שלא עונה להגדרה שתכבתי קודם (עיין בהלכות מדינה לציץ אליעזר ח"ב שער ג' פרק א')
2. לא הגיוני שזה נוח ללכת עם כל כך הרבה שכבות בחום הישראלי. ואני מבקש את התירוץ ההלכתי לעניין
3. אין לי בעיה אם מכניסים ספר או לא לישיבה (גם אצלנו לא כל ספר נכנס) אבל הבעיה שלי היא שלוקחים ספרים ומוחקים (מעלימים מההיסטוריה לעולם) קטעים שלא מוצאי חן בעיני ההוצאות. וצנזור ההסכמות של הרב קוק זצ"ל זוהי הדוגמא הטובה ביותר הצנזורה נעשית רק בגלל הדעות של הרב קוק זצ"ל ולא בגלל תוכן ההסכמה. (מה עוד שגאוני הדור הקודם התייחסו לרב קוק בכבוד רב, גם אם לא הסכימו לדעותיו. לדוג' הציץ אליעזר מכנה אותו גאון וכך גם השרידי אש, וכמובן שהרב שלמה זלמן אויערבך זצ"ל  שהוא אפילו ביקש הסכמה מהרב קוק. ובהוצאה המחודשת שלמה צונזרה ההסכמה).
ודבר נוסף בקשר היחס לרבנים, הרב כהנא זצ"ל התייחס בכבוד רב גם לרבנים שלא הסכימו לדעותיו. היחס של אנשים בפורום לרבנים מסוימים, שלא מסימים לדעותיהם הוא חרפה ובושה לנו, מחלוקות תמיד יהיו אבל אסור לנו להעליב/לפגוע ברבנים שלא מסימים לדעותינו (הרב עובדיה יוסף הוא מגאוני הדור ופסיקותיו עוד ילמדו במשך שנים, ובלי קשר למחלוקת בין שיטת הרב כהנא הי"ד לשיטת הרב עובדיה יוסף אנו צריכים לכבדו ולהיות מתאבקים בעפר רגליו).

קודם כל אני רק רוצה לומר שמאוד נהנתי לקרוא את התשובה שלך, יישר כוח על כבוד הת"ח, הלוואי שתזכה בברכה שברכו רבותינו שכל המכבד ת"ח בניו זוכים להיות ת"ח!!

1. שאלתי פעם את אחד הרמים בישיבה שלי והוא אמר שאם הצבא היה שומר על כל כללי וגדרי ההלכה הראוים מתחילתם ועד סופם ללא פשרות בוודאי שבחורי הישיבות חייבים להתגייס לצבא, והמשגיח של ישיבת "אור גאון" אפילו לקח את זה צעד יותר רחוק ואמר שכיום כל בחור חרדי שאין "תורתו  אומנתו" חייב להתגייס לצבא אף כל הבעיות ההלכתיות החמורות שנמצאות כיום בצבא...

2. למה אתה לא שואל את שופט ביהמ"ש או עו"ד או אנשי עסקים איך הם מסתובבים בחליפות שחורות וארוכות בחום הקיץ הישראלי??

3. בקשר לראי"ה קוק - תשמע אני לא אומר כלום, ושום חוות דעת שלי, אני כלום!!! אני רק יביא לך מספר ציטוטים שעל פיהם אתה תבין למה לא מכניסים את ספריו לעלום הישיבות החרדי:
מרן הגה"ק רבי אלחנן וסרמן שהיה גדול תלמידי מרן ה"חפץ חיים" באגרת ששלח לגאב"ד ירושלים דאז (בשנת תרצ"ג) הגרי"צ דושינסקיא כיתה את הראי"ה קוק בתארים "מחטיא הרבים ורשע" המקור לאגרת זו: קובץ מאמרים ואגרות למרן הגר"א וסרמן, חלק א'', עמ' קנג', הוצ' ישיבת "אור אלחנן", תשס"א).
האדמו"ר מסטמאר רבי יואל טייטלבוים שהיה "גאון עולם" (אם יורשה לי לצטט את הרב עובדיה) כותב על הראי"ה קוק כך: "איש צר ואויב לדת תורתינו הקדושה ולעיקרי האמונה דרך קשתו כאויב להפר ברית עולם, הנקוב בשם אברהם יצחק קוק, הוא הגבר אשר הרחיב גבול הטומאה ר"ל, היא העדה הרעה המכנים עצמם בשם ציונים, אשר הן המה בעתים הללו האבני נגף לבית ישראל ומחריבים ארה"ק וכל הארצות בכלל, האומרים ערו ערו עד היסוד בה הוא קיום תוה"ק והאמונה המסורה לנו, שהוא היסוד לקיום כל ישראל בכלל ובפרט, ומבלעדי זאת הוסיף פשעים על פשעים, להדפיס בספריו הטמאים, גלויים וידועים, דברי מינות וכפירה, בעזות מצח וחוצפה יתירה, את ה' הוא מגדף ביד רמה, אשר לא נראה ולא נשמע כזאת מימים ימימה..." (שו"ת דברי יואל חו"מ סי' קל"א - קל"ב).
הרב יוסף מרדכי ידיד הלוי במכתב לרבי שלמה אליעזר אלפנדרי (על ספרי הראי"ה "אורות"):  "נא גבור איש אלקים קדוש הוא יעמוד לימין התורה הקדושה שנתחלל כבודה אשר בעוונותינו הרבים איש אחד קם להשתרר על עם ד' ובתחבולותיו ישב רב על עדה קדושה וגדולה עדת אשכנזים שיש רבנים וגאונים חסידים ואנשי מעשה, ולא יגיע בתורה אפילו לקרסולי רגליהם של הגאונים הגדולים ובפרט זקני הרבנים הגאונים הגדולים המפורסמים בתורה ויראה ובחסידות הרי הם מ"ע כבוד רבינו הגאון יצחק ירוחם דיסקין שליט"א והרב הגאון יוסף חיים זוננפלד שליט"א, ובעוונותינו הרבים זה האיש לרוב גאותו כי גבה לבו מאוד כמעט נטרפה דעתו וחיבר ספר אשר כתוב בו דברים של דופי ודברי אפיקורסות נגד תוה"ק והוא ודאי מגלה פנים בתורה שלא כהלכה דברים שאסור לשומען כמו שיראה כת"ר במחברת הנ"ל הנקראת "אורות" אוי לאוזניים שכך שומעות...ובלי ספק שספר הנ"ל טעון שריפה שלא יהיו נגררין אחריו...(שם עמ' שה').
יש כמובן עוד הרבה רבנים שיצאו חזיתית נגד הראי"ה קוק כמו הרוגוצ'ובי הרב יעקב חיים סופר (בעל כף החיים), הרב יוסף יהודא ליב בלאך (אב"ד וראש ישיבת טלז), הרב זוננפלד ורבנים אחרים.
שוב פעם אני לא אומר כלום נגד הראי"ה אבל ההוכחות מדברות בעד עצמן, אני ב"ה זכיתי לטייל "באוצרות ספרים" של הרבה ישיבות בארצנו ולא ראיתי את הספרים של הראי"ה בשום אחד מהן, בין אם זה חסידי בין אם ליטאי בין אם זה ספרדי חרדי, וכו'...

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #46 ב- : יוני 18, 2007, 10:06:03 »
1. אם מה שכתבת (בחורים שאין תורתם אמונתם יתגיסו) המחלוקת ביננו בתחום זה נפתרה.
2. עדיין לא הבנתי למה, אבל למען האמת לא כ"כ אכפת לי - אם טוב להם עם זה, שיהנו.
3. השאלה הייתה על צינוזרים באופן כללי (לא רק של הרב קוק זצ"ל), אבל בגלל שהבאת ציטוטים אביא עוד כמה ציטוטים (אין בסדר הציטוטים קביעה שרב זה גדול מחבר):

א. שו"ת יחל ישראל סימן קח: וכפי שהורה הגאון מוהרא"י הכהן קוק זצ"ל בספרו "משפט כהן"...
ב. שו"ת עטרת פז חלק ראשון כרך א - או"ח, הערות סימן ח הערה ב: ובאמת לפ"ז דעתה מצאתי בס"ד בשו"ת אורח משפט להגרא"י קוק
ג. שו"ת יחווה דעת חלק א סימן כה: והרב הראשי לארץ ישראל הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק משפט כהן....
ד. שו"ת ציץ אליעזר חלק יג סימן עו: ומעניין גם הנדפס שם בסוף הספר מהגאון הגראי"ה קוק ז"ל
ה. שו"ת מנחת שלמה חלק א סימן לז: אחרי כתבי כל זאת הראו לי באגרות הגאון מוהרא"י קוק ז"ל
ו. שו"ת היכל יצחק או"ח סימן נח: הוא יצא, כאמור לעיל, ממקור קדוש ומתקדש גם ע"י קודמנו הגאון החסיד האמתי, מרן אברהם יצחק הכהן קוק זצוק"ל
ז. שו"ת שרידי אש חלק ב סימן קד עמוד תרעח: שהביא דעת הגאון מהרא"י קוק זצ"ל בספרו דעת כהן
ח.שו"ת פסקי עוזיאל בשאלות הזמן סימן: תשובת מרן הגאון הגדול כמהרא"י קוק זצוק"ל
ט.שו"ת קול מבשר חלק ב סימן מה: וראיתי בס' דעת כהן מאת מרן הגה"צ מהר"י קוק זצ"ל
י. שו"ת שואל ונשאל חלק ד - או"ח סימן א: דעתי נוטה כמ"ש הרב הגאון מהרא"י קוק שליט"א
יא. שו"ת הר צבי יו"ד סימן קפד: וזכורני שהגאון מוהרא"י קוק זצ"ל
יב. שו"ת ישמח לבב חלק יו"ד סימן מז: אחר זמן רב בא לידי ספר דעת כהן להגאון מהרא"י הכהן קוק ז"ל
יג. שו"ת אחיעזר חלק ג סימן לד: להגרא"י קוק זצ"ל

אולי הרבנים שהבאתי לעיל לא הסכימו איתו בנוגע לגישתו על ארץ ישראל ובכל זאת הם העריכו אותו ולא קראו לו כופר, אלא גאון.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #47 ב- : יוני 18, 2007, 14:08:55 »
אין מחלוקת על כך שהגרא"י קוק היה גאון וענק בתורה, המחלוקת היא על גישתו כלפי הציונות החילונית, ולכן כשפעם שאלו את החזון איש אם מותר ללמוד את ספרי הרב קוק, הוא ענה: "ספרי הלכה מותר, ספרי השקפה אסור"...

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
שבת-מנקודת מבט חילונית
« להגיב #48 ב- : יוני 18, 2007, 14:35:31 »
אני יכול להבין (אני לא מסכים, אבל מבין) את הגישה שאומרת שאסור לקרוא את ספרי ההשקפה של הרב קוק.
אבל אני לא מסכים לחולוטין עם הגישה שאומרת שהרב קוק היה כופר וכו' - שאלו הם פשוט דברים לא נכונים המכפישים את שמו של הרב קוק זצ"ל ללא כל סיבה.