כתב נושא: לכבוד חיים בן פסח  (נקרא 3067 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
לכבוד חיים בן פסח
« ב- : דצמבר 19, 2006, 18:05:13 »
חיים בן פסח, אני רוצה להודות לך קודם כל על כך שהגבת על דברי, הקשבתי קשב רב לדבריך. אמרת שאתה נורא מתלבט בנושא, ואמרת שאולי אוכל לשנות את דעתך בנושא. אני יכול להביא לך קצת קווים לדמותו של הרב עובדיה יוסף שליט"א, עוד קצת מדברי רבותינו בנושא של "כבוד תלמידי חכמים" , וגם ציטוטים של הרב מאיר כהנא הי"ד בנושא, וננסה לבאר את הסוגיא הזאת ביחד בסיעתא דשמיא:
אומרים רבתינו: "הווי מתחמם כנגד אורן של חכמים והווי זהיר בגחלתן שלא תכווה, שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב ולחישתן לחישת שרף וכל דבריהם כגחלי אש'' (אבות, ב', י'). ועוד אומרים רבותינו: כל השומע ביזיון תלמיד חכם ואנו מוחה, נתפס בעוון!!!
הרב כהנא הי"ד בהופעה אצל לארי קינג (משנת 1985) אמר דברים מפורשים: "כל מי שמדבר נגד תלמיד חכם נקרא אתאיסט, כופר רשע".
הרב מאיר כהנא הי"ד כותב בסיפרו "כהן ונביא" כרך ב': "הקשב והבט בזהירות מרובה על אותו אדם שהוא טוען אוהב יהודים , אם הוא מדבר בשם "היהדות" בשעה שהוא אדם שמעולם לא למד, ומשתמש במעט שלמד כדי לתקוף בו תלימדי חכמים (וזה לא משנה איזה ת"ח)- הוא אינו בשבילך". הכוונה הוא אינו שווה שתתחבר אליו, ובטח שלא תשים אותו עליך למנהיג!!!!
וחוץ מזה שגלוי וידוע לכל שהרב כהנא היה מתייעץ עם גדולי תורה בהלכה, גם עם אותם רבנים לא היו בדיוק בזרם שלו. לדוגמא עיין בספר "אגרות משה" של הרב משה פיינשטיין (מגדולי הזרם הליטאי בארה"ב), בחלק אורח חיים ד', לו' ששם הוא דן בשאלה ששאל אותו הרב מאיר כהנא הי"ד בקשר למנהג שרווח בקהילתו של הרב כהנא, האם כדי להמשיך במנהג או לבטל אותו.
גם בספר "צופה ומנהיג" הרב כהנא משבח פעמים הרבה את פסיקותיו של הרב פיינשטיין זצ"ל.
בקלטת "הרצאה באפרת" מישהי מהקהל שאלה את הרב כהנא אם מותר למכור לנוכרים את הקרקעות שלהם (שנמצאים בא"י) בכדי לעקוף את האסור של שנת שמיטה. והרב כהנא ענה לה: אע"פ שאני מתנגד לדבר, מי שרוצה למכור לנוכרים יכול לסמוך על ההיתר של הרבנות!!
הגר"ע יוסף שליט"א הוא איש רב פעלים ותלמיד חכם עצום ואין מחלוקת שהוא אחד מגדולי ישראל בדור האחרון, הרב חיבר למעלה מ-40 ספרים, והתיר אלפי עגונות בחיוו (יהודיות), הקים עולה של תורה בארץ ובעולם, ועזר לעם ישראל בשעות קשות - כגון שהוא לבד בעצמו התיר את כל העגונות של מלחמת יוה"כ. רק הצצה קטנה לתוך ספרי ההלכה שלו מראה שרבנים וראשי קהילות מכל רחבי העולם פונים אליו כי הוא הכתובת לתשובה תורנית ברורה!!!
חיים יש כאלה עיוורים שמוציאים דיבה בכמויות, וטוענים שהוא פעל נגד הרב כהנא, ובכן אני לא יודע מאיפה הם ממציאים שהוא פעל נגד הרב כהנא,  במקום לבלבל את השכל בדברים שהם אינם מבינים בהם כלום, ובמקום להוציא דיבה על גדולי ישראל (ה' ירחם), שיפתחו את סיפרו של הרב כהנא שהוא חיבר בעצמו בשם "משאל עם או מהפכה" , ששם הרב כהנא מסביר בדיוק מי הם הגורמים שפעלו נגדו ונגד תנועתו כ"ך, והוא לא מזכיר שם בכהוא זה את הרב עובדיה!
וגם כשהוא חולק על הגר"ע יוסף שליט"א בנושא "שטחים תמורת שלום" כפי שהוא מביא בסיפרו "על האמונה ועל הגאולה" ששם הרב כהנא פורש את כל שיטתו בנושא "שטחים תמורת שלום" הוא חולק בכבוד עם נימוקים הילכתיים, ואפילו לא פעם אחת הוא מזכיר את שמו של הרב עובדיה שליט"א, בטח שלא לרעה (ח"ו חס וחלילה).
עיין גם בספר צופה ומנהיג עמ' 287 ששם הרב כהנא הי"ד, שם יש נאום של הרב כהנא משנת 1989 כ-5 שנים לאחר שש"ס הוקמה, וכ-16שנים לאחר פסיקתו של הרב עובדיה בנושא "שטחים תמורת שלום", בנאום הזה הוא מזכיר את הרב עובדיה בשמו המלא (הרב עובדיה יוסף) כיאה לגדול בדורינו.אם מישהו מעוניין לדעת למה הוא דיבר עליו, הרב כהנא אמר שהרבנות צריכה להיות מעל המדינה, ושמנהיגי הרבנות כמו הרב עובדיה (שהיה הרב הראשי במשך רוב שנות פעילות כך)  צריכים להיות צריכים להיות מעל למדינה ולא כפופים לה!!!!!
הרב עובדיה יוסף שליט"א התנגד נמרצות לעיניין ההתנתקות מחבל עזה, והוא אמר מפורשות: "מי שיגרום להתנתקות (אריאל שרון) הקב"ה צריך להביא לו באנה (מכה בלשון עממי) אחת משמים שלא יקום ממנה".
והנה ציטוט מדבריו לגבי ההתנתקות: "אין זה סוד שהיו אצלי אנשי צבא וביניהם שר הביטחון , אך המסקנה שלי נשארה כמו המסקנה לפני חצי שנה, כי "אין להצביע בעד תוכנית ההתנתקות שהיא מסוכנת לישראל".
הרב יוסף אמר כי אין בכוונתו להיכנס לויכוחים קואליציוניים אלא לומר את דעת תורה: "לא תעמוד על דם רעך". אם ח"ו יפנו את הישובים יבואו במקומם מחבלים טרוריסטים ויזרקו טילים לעבר אשקלון, אשדוד ונתיבות . ולכן, כל אדם לא יכול אפילו להימנע - כי כמו שכתוב בתורתנו הקדושה "לא תעמוד על דם רעך". זו סכנת נפשות של ממש - זה ברור - ואין ספק בדבר! "אני שלום וכי אדבר המה למלחמה", אין לנו פרטנר, אין עם מי לדבר !
צריך לדעת כל יהודי, כולנו בניו של אברהם יצחק ויעקב. "איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק" זו האחריות שלנו! אני קורא לכל אנשי הליכוד ושאר המפלגות ללא יוצא מהכלל, יש לכם מצפון? אתם מפחדים מהקב"ה? ישראל בסכנה! חייבים להצביע נגד! מה תגיד ביום פקודה? איך סיכנת את עם ישראל אתה גרמת ח"ו שיבואו הטרוריסטים, וירו טילים ויהרגו נפשות ח"ו. ולכן אסור להימנע! כל ישראל חברים – וחברי הכנסת חייבים להצביע נגד!"
אתה שאלה איך הם יושבים בממשלת סמולמרט - ובכן אחד מההסכמים הקואליציוניום היה שש"ס תוכל להתנגד "לתוכנית ההתכנסות", והרב עובדיה הביע את דעתו פעמים רבות בנושא ואמר מפורשות שהוא מתנגד "לתוכנית ההתכנסות" !
כתוב במדרש: דורו של אחאב היה דור מרושע, כולם עובדי עבודה זרה והיו יוצאים למלחמה נגד אויביהם ומנצחים אותם. למה? מפני שהייתה אהבה ואחווה שרויה ביניהם. לא היה ביניהם מחלוקות. לכן הקב"ה היה אוהב אותם, היה שומר אותם בכל מקרה. למרות הכל, למרות מה שעשו. לכן תידע , אהבה ואחווה , שלום ורעות של עם ישראל שקולה כנגד הכל. כמו שאבא לא אוהב ששני הבנים שלו יריבו אחד עם השני, כך חלילה וחס להרים יד על מישהו. כולם יקבלו את הכל באהבה. 'דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום', אבל גם לא לשכוח את מה שהרב מאיר כהנא הי"ד אומר בספר "צופה ומנהיג" בקשר "לאהבת ישראל" , וז"ל: "אנחנו צריכים להיות מלאי אהבה, אהבת ישראל, כי שינאה- זה הרס. עם זאת אדם חייב להבין, כי יש גם עת לשנוא, שהרי לימדנו החכם מכל אדם: "עת לשנוא". יש הלכות אהבה וישנן הלכות שינאה ואדם שאינו לומד, אינו מסוגל להבחין בינהם".
 
'ה' עוז לעמו ייתן ה' יברך את עמו בשלום'.

בברכת אהבת ישראל - ערן!!
« עריכה אחרונה: דצמבר 19, 2006, 19:21:02 על ידי eran »

בייקר

  • אורח
בעניין: לכבוד חיים בן פסח
« להגיב #1 ב- : דצמבר 19, 2006, 21:34:56 »
אני אענה לך בגלל שהעלת את העניין למרות שפנית לחיים.
הרב עובדיה יוסף אחראי לפשע אוסלו בפסק ההלכה שלו של שטחים תמורת שלום.
שר פנים מש"ס מנע את עליית חיים לארץ.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בעניין: לכבוד חיים בן פסח
« להגיב #2 ב- : דצמבר 19, 2006, 21:47:41 »
קודם כל אני מוחה בך בכל תוקף על כל נידנוד של ביזוי ת"ח שיצא מדבריך. קשה לי מאוד להאמין שקראת את כל מה שכתבתי, כיוון שאם היית קורא לא היית מעז בכלל לפצות את פיך נגד ת"ח יהיה אשר יהיה.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בעניין: לכבוד חיים בן פסח
« להגיב #3 ב- : דצמבר 19, 2006, 23:40:13 »
חיים אשמח לחוות דעתך המלאה בקשר לדברים שהבאתי לעיל, בתודה ערן.
« עריכה אחרונה: דצמבר 19, 2006, 23:41:01 על ידי eran »