כתב נושא: תושבי הבקעה,היכונו לפיגועים! -אחרי יותר משנתיים,הבקעה  (נקרא 1534 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק yarbo23

  • משתמש(ת) חדש(ה)
  • *
  • הודעות: 7
תיתפתח לתנועת פלסטינאים

מסוף חודש מאי תושבי הגדה יורשו להיכנס לבקעת הירדן

תמונות מחסומים בכניסה לבקעת הירדן מכיוון השומרון:
מחסום בקעות,המרכזי מבין כל המחסומים,כ-20 דקות נסיעה משכם,5 דקות נסיעה מהישוב מקעות


החל מסוף מאי יבוטלו איסורי התנועה המונעים מפלשתינאים להיכנס ברכב וברגל לבקעת הירדן - כך נמסר לאגודה לזכויות האזרח מלשכת שר הביטחון, בתגובה לפנייה מדצמבר 2006 ובה דרישה לבטל את האיסורים.

בקעת הירדן מהווה כשליש משטח הגדה, ומתחילת 2005 צה"ל אוסר על כניסת פלשתינאים אליה, להוציא אלו שכתובתם הרשומה בתעודת הזהות היא הבקעה - בסך הכל כ-27 אלף בני אדם. האיסור כלל גם את תושבי יריחו. יוצאים מן הכלל היו רק כמה אלפי פלשתינאים שקיבלו מהמינהל האזרחי היתרי תנועה מוגבלים או מי שעובדים בהתנחלויות הבקעה.

האיסור פגע קשות בחקלאות באזור, כי רוב אדמות הכפרים שעל גב ההר נמצאות בבקעה ובעליהן וחוכריהן התקשו לעבדן כראוי. האיסור גם פגע בפרנסת רועי צאן חצי-נודדים שבמקור הם מאותם כפרים, ובניהול תקין של חיי משפחה, כי הוא מנע תנועה של קרובי משפחה ובני זוג, שכתובתם אינה בקעת הירדן. נפגעו גם אלפי פלשתינאים שנהגו לעבוד בבקעה ואיבדו את פרנסתם. פלשתינאים שרצו לצאת לירדן נתקלו בקשיים, כי לא יכלו להגיע לגשר אלנבי.

עו"ד לימור יהודה, מהאגודה לזכויות האזרח, ציינה בפנייתה מדצמבר 2006 כי מפקד צבאי שמבקש להכריז על אזור כשטח צבאי סגור חייב לעשות זאת "באמצעות פרסום צו כתוב כנדרש". אך "משלא הוצאו צווים כדין, המעגנים את איסורי התנועה האמורים, מדובר באיסורים המוטלים ונאכפים בחוסר סמכות". אבל גם אם היו צווים כדין, כתבה יהודה, "ענייננו בהוראות הפסולות אף בשל אפליה על בסיס לאומי-אתני, זאת משום שמדובר באיסורי תנועה המוטלים על פי שיוכו האתני-לאומי של אדם".

עוזרת שר הביטחון, רות בר, השיבה לאגודה לזכויות האזרח במכתב מ-10 באפריל. "לאחר בדיקת הטענות והעובדות המוזכרות בפנייתכם נערכה בתקופה האחרונה בחינה מחודשת באשר לצורך בהמשך הטלת מגבלות התנועה הנ"ל", כתבה. "הוחלט כי מגבלות התנועה יוסרו בקרוב, כך שהכניסה לאזור בקעת הירדן תתאפשר לכל תושבי איו"ש, וזאת בכפוף לבידוק ביטחוני בנקודות שונות. לאור הצורך להשלים את ההיערכות הביטחונית, הוחלט כי מגבלות התנועה יוסרו עד סוף מאי 2007".

מדובר צה"ל נמסר ל"הארץ" כי "צה"ל פועל על פי הנחיית הדרג המדיני והנושא יידון בהערכת מצב בזמן הקרוב ובכפוף לכך יוחלט על הצעדים אשר יינקטו". גורמים צבאיים אמרו ל"הארץ" שעדיין לא ידוע אם תותר תנועת פלשתינאים בכביש 90, האסורה מאז פרוץ האינתיפאדה, אך בכל מקרה המחסומים יישארו בעינם.

ב-10 בינואר נפתח מסוף הסחורות "בזק" על הקו הירוק, בין הבקעה לישראל, כדי לאפשר לחקלאי הבקעה למכור שם את תוצרתם לסוחרים ישראלים. המסוף נבנה לפני יותר משלוש שנים אך לא נפתח, והחקלאים נאלצו לנסוע במשך שעות ארוכות למחסום סחורות שמצפון לג'נין. המסוף נפתח אף שמתנחלי הבקעה וראשי מועצות מקומיות בצפון המדינה דרשו מסגן שר הביטחון, אפרים סנה, לא לעשות זאת.

הארץ


*כל זה כמובן בגלל בגלל השמאל הקיצוני(בצלם+האגודה לזכויות האזרח)שפנה בדרישה זו לשר הביטחון בדצמבר 06'