יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

רמב'ם טוב שהרב אוהב

<< < (3/3)

tm1:

--- ציטוט של: ArgyleSkin על אוגוסט 07, 2007, 20:10:32 ---
--- ציטוט של: dorgreen על יולי 12, 2007, 14:09:50 ---יא  [ז] כשצרין על עיר לתופסה, אין מקיפין אותה מארבע רוחותיה אלא משלוש רוחותיה, ומניחין מקום לבורח, ולמי שרוצה להימלט על נפשו:  שנאמר "ויצבאו, על מדיין, כאשר ציווה ה', את משה" (במדבר לא,ז)--מפי השמועה למדו, שבכך ציווהו.

לפי מה שהבנתי תמיד מתורתנו הקדושה זה שבעת מלחמה אסור להיות רחמן , וידוע שזו מחלה חולנית בשביל יהודים להיות רחמנים(שלום עכשיו) ,
זה לא נוגד את הקונספט של מלחמה נגד אויבנו? הרי אנייודע שכל המתמשים הפעילים בפורום היו רוצים שעזה תימחק על כל יושביה , איך זה מסתדר עם ההלכה הזו?

--- סוף ציטוט ---
במקרה העזתי זה פשוט, מקיפים את עזה משלושה כיוונים ואת הפתח לים לא מקיפים, טובי החותרים של עזה אומנם ינצלו אך לא יותר מכך...

--- סוף ציטוט ---

 ;D
תאמין לי שגם הטוב שבחותרים לא יצליח להגיע ליבשה בכיוון מערב...

כח_יהודי:

--- ציטוט של: dorgreen על יולי 12, 2007, 14:09:50 ---יא  [ז] כשצרין על עיר לתופסה, אין מקיפין אותה מארבע רוחותיה אלא משלוש רוחותיה, ומניחין מקום לבורח, ולמי שרוצה להימלט על נפשו:  שנאמר "ויצבאו, על מדיין, כאשר ציווה ה', את משה" (במדבר לא,ז)--מפי השמועה למדו, שבכך ציווהו.

לפי מה שהבנתי תמיד מתורתנו הקדושה זה שבעת מלחמה אסור להיות רחמן , וידוע שזו מחלה חולנית בשביל יהודים להיות רחמנים(שלום עכשיו) ,
זה לא נוגד את הקונספט של מלחמה נגד אויבנו? הרי אנייודע שכל המתמשים הפעילים בפורום היו רוצים שעזה תימחק על כל יושביה , איך זה מסתדר עם ההלכה הזו?

--- סוף ציטוט ---
שלושה תרוצים
הראשון והשני הם אסטרטגי, אם אתה לוכד אנשים ואין להם לאן לברוח, הם יודעים שסופם קרב, והם ילחמו בך בכל הכוח ובכול העוצמה, אדם כשהגב שלו אל הקיר ויודע שהחיים שלו בסכנה רבה מסוגל לעשות דברים שאתה לא תאמין שהם אפשריים.
הוא ילחם בך עד הכדור האחרון, עד טיפת הדם האחרונה, וכמוב מלחמה כזו הרבה יותר קשה ותגבה הרבה יותר קורבנות מהצד שלנו. (היה, מצביא אחד שבכוונה הרס לעצמו את כל הספינות כדי שהצבא שלו ידע שאין לו לאן לברוח ולכן ילחם עד המוות, וזה עזר לו מאוד בלהשיג ניצחון [מצטער שאני לא זוכר מי זה בדיוק])
השני הוא מורלי, הוא יותר תוספת לראשון מאשר הסבר נוסף אבל נניח... כשיש לאן לברוח המורל שלהצבא שנמצא בנחיתות הוא מאוד נמוך והם לא רוצים להילחם כי הם יודעים ש-א' אין להם סיכוי לנצח ב' אם הם ישארו הם ימותו ג' יש להם אפשרות לברוח, ולכן זאת פגיעה קשה במורל של האויב
בשביל השלישי אנחנו צריכים להבין מה המטרה שלנו במלחמה, המטרה היא לא להרוג כמה שיותר, המטרה היא להשיג את השטח ולהיפטר מהאויב (לאו דווקא בהריגתו) וזה עוזר בהשגת המטרה, אנחנו לא צמאי דם (יותר מידיי  ::) ) ורוצים להרוג, אנחנו בסך הכל רוצים לחיות בשלווה במדינתנו ואם אין צורך להרוג אז עדיף.
כמובן כל הדברים האלה תופסים רק במלחמה מול עמים שהם לא עמלק, מול עמלק נלחמים בשביל להרוג, זאת המטרה ולכן גם לא משאירים להם נתיב בריחה (נ.ב מישהו יודע אם הדין של עמלק חל על הערבים?)

jewlover and arabhater:
חבל שאנחנו לא פועלים לפי החוקים של אלוקים...................
מחכים בקוצר רוח למלך המשיח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

נ נח נחמ נחמן מאומן:
מה זה יעזור לא שאני מזלזל ברמב"ם זיע"א, אבל מדינתנו היקרה לא פועלת לפי חוקי התורה, לצערנו!  :old_cry:

נתנאל שטרן:
צודק!  ;D

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה