כתב נושא: קווים לדמותו של הרב כהנא  (נקרא 3026 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
קווים לדמותו של הרב כהנא
« ב- : דצמבר 10, 2006, 14:20:01 »
הרמח"ל זצ"ל פותח את הקדוש "מסילת ישרים" באימרה המפורסמת שיש דברים שכפי רוב פרסומם וכנגד מה שאמיתותם גלויה לכל כך ההעלם מהם מצוי מאד והשכחה רבה. על כן נטלתי לעצמי את התפקיד של "הביוגרף" של הרב כהנא הי"ד בפורום, ובמקום שאין איש היה איש, והחלש יאמר חזק אני!!!
הרב כהנא הי"ד גדל ולמד 14 שנים בישיבה הליטאית חרדית "מיר" בניו-יורק 14 שנים ושם קיבל את סמיכתו לרב ע"י רבני הישיבה החרדים.
שנים לאחר מכן בתוכנית של "לארי קינג" (משנת 1985) ממש התהדר הרב כהנא הי"ד בפני לארי קינג והצופים על כך שהוא זכה ללמוד בישיבה החרדית העולמית המפורסמת מיר.
הרב כהנא גם השלים תואר שני במשפטים, ותואר "ביחסים בינלאומים" באותה תקופה. אבל על כך סיפר הרב כהנא שוב בתוכנית של "לארי קינג" (משנת 1985) שהוא הוציא את התואר רק על מנת כדי לקבל תפקיד במשרד החוץ של מדינת ישראל, והוסיף ואמר שהוא באמת מצטער על כך "בזבז" את זמנו באוניברסיטה בזמן שהוא יכל להשלים עוד השכלה תורניות.
גם בקלטת "הרצאה באפרת" אמר הרב כהנא שזה פשוט אסון שמגדלים בחורי ישיבה ליום שהוא חצי תורה חצי ישיבה.
הרבה אנשים רואים -ובטעות- את הרב כהנא הי"ד כאקטביסט ולא כמו הבן תורה שהוא היה. אני רוצה לומר לכם הרב כהנא הי"ד היה בן תורה, תלמיד חכם, וכל מעינייו היו תורה תורה ורק תורה. ואני יוכיח. הרב מרדכי אליהו בהסכמתו לספריו של הרב כהנא כותב עדות (וכולנו יודעים שהרב אליהו הוא עד כשר למהדרין) וז"ל: "הכרתיו (הכוונה אני היכרתי את הרב באופן אישי) הוא (הרב כהנא) היה שקוע רק בזה וכל מחשבותיו וזמנו השקיע בתורה ושאר דברים עשה כלאחר יד".
בקונטרס שהוציאה ישיבת הרעיון היהודי על חיי הרב בעמ' 24 הם מביאים קטע עיתון משנת ה'תשל"א וכך כותב הכתב שבא לבקר את הרב כהנא בכלא: "הרב כהנא נראה לי יותר טיכוס של ת"ח השוקד על תלמודו, מאשר לוחם קשה שרירים שסמל האגרוף הוא הקו המנחה אותו".
בספרו "על האמונה ועל הגאולה" בעמ' עו'-עז', כותב הרב את דעתו על "המדינה היהודית", וז"ל: "במקום לבנות את המדינה היהודית, הצלחנו להוציא גזע של עיבריים שהיתגויו, יצירה שהפשיטה מתושביה את בגדי היהדות של אלפי שנים, ובמקומה הלבישתם באופנת הנוכרים של דיזינגוף. התוצאות ניראות לעין- מתירנות, חומריות, אנוכיות, כאשר הנושאים היחידים שמעסיקים את מחשבתם הם הרכב, הרהיטים, הדירה, האופנה האמריקאית החדשה, הסרט האמריקאי, התקליט האמריקאי, וחלום החלומות-הגירה לארץ זבת חלב ודבש- אמריקה הנוכריה. כישלון ופשיטת רגל של הציונות. לא סתם לאומיות, אלא יהדות- שבת, כשרות, טהרת המשפחה, שיבה לקבלת עול מלכות שמים. רק כך"!!!!
אתם מבינים מה הרב אומר- לא לאומיות לא צבא ולא בטיח יושענו רק דבר יציל אותנו:"אלא יהדות- שבת, כשרות, טהרת המשפחה, שיבה לקבלת עול מלכות שמים. רק כך"!!
 ובקשר לצה"ל אומר הרב כהנא הי"ד בספר "צופה ומנהיג" עמ' 373 :"צה"ל הוא גדול כשהקב"ה רוצה, וכשהקב"ה לא רוצה, לא"!!
אתם מבינים לא צה"ל ולא בטיח- רק ה'!!!!!!!!!!
ובואו נראה מה הרב כהנא חושב על "חוקי" מדינת ישראל: "כבר בישיבת הכנסת הראשונה שבה השתתף (ב-13 באוגוסט 1984) חרג הרב כהנא מהנהלים, כאשר הוסיף לנוסח המקובל: "מתחייב אני", אותו אומרים כל חברי הכנסת, את הפסוק "ואשמרה תורתך תמיד לעולם ועד" (תהילים קי"ט)"
אתם מבינים לא חוקי מדינת ישראל ולא בטטה: "ואשמרה תורתך תמיד לעולם ועד" רק כך!!!
עכשיו אם יבוא לך אדם ויאמר לך: אבל הרב כהנא היה גם עורך העיתון "ג'ואיש פרס", הוא היה מנהיג תנועת "הליגה להגנה יהודית" ועוד טענות כהנה וכהנה, אף אתה הקהה את שיניו ואמור לו נאמנים עלי דברי הרב מרדכי אליהו שליט"א שבהסכמתו לספריו של הרב כהנא כותב עדות (וכולנו יודעים שהרב אליהו הוא עד כשר למהדרין) וז"ל: "הכרתיו (הכוונה אני היכרתי את הרב באופן אישי) הוא (הרב כהנא) היה שקוע רק בזה וכל מחשבותיו וזמנו השקיע בתורה ושאר דברים עשה כלאחר יד".
שאר דברים עשה כלאחר יד, הרב היה שקוע רק בתורה!!!
ולבסוף אביא ציטוט של הרב כהנא מהספר "כהן ונביא" עמ' 108: "לו הייתי רה"מ הייתי דואג לכך שתעשיות התקשורת (קולנוע, תיאטרון, טלוויזיה, ורדיו) יציגו רק תוכניות בהתאם לרוח היהדות"
האם יש בדבריו "כפיה דתית"- בהחלט כי רק כך אפשר ,  "ישראל נושע בה' תשועת עולמים, לא תבושו ולא תכלמו" (ישעיהו מה, יז).