כתב נושא: "כל הפלסטינים שאני מכיר רוצים להגר"  (נקרא 3501 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
עידוד הגירה ערבית מארץ ישראל זה הפתרון היחיד.

http://www.epochtimes.co.il/et/156761



בזמן שאתם קוראים שורות אלו, מיליון פלסטינים מתכננים להגר לחו״ל ומאות אלפים כבר היגרו מיו״ש ומעזה. מדובר בתופעה צוברת תאוצה ובאחד התהליכים המשמעותיים המתרחשים באזורנו, עם השלכות גיאו-פוליטיות מרחיקות לכת שמעטים מדברים עליהן

שדרה של עצי זית עתיקים מובילה לכפר הפלסטיני רמון, המשתרע על כ-30 אלף דונם בין רמאללה ליריחו. מאות בתים שוכנים בו, רבים מהם וילות אבן מרהיבות.״זה יותר דומה לארמונות״, מספר לי בראיון בילאל דאהר, עיתונאי ב-Arab48, אתר חדשות ערבי המתמחה ביחסי פלסטינים-ישראלים. באוגוסט האחרון ביקר דאהר בכפר ודיבר עם האנשים שם, ולהפתעתו הוא גילה שרוב הבתים בכלל אינם מאוכלסים, ״או שגרים בהם קשישים, מכיוון שבניהם היגרו לחו״ל״, הוא אומר.״בחור בשם אחמד סיפר לי שכאשר הוא סיים תיכון, לפני כמה שנים, היו בכיתה שלו 44 תלמידים, כולם מכפר רמון. היום נשארו בכפר רק 4 מהכיתה שלו. כל יתר ה-40 היגרו לארה״ב. הוא מספר שכשהם, הצעירים, מתחתנים הם כבר לא עושים חפלות. כי אין יותר צעירים. למי הם יערכו את החפלות? אין צעיר שירים אותך על הכתפיים בחתונה שלך. אז עושים ארוחת צהרים או ארוחת ערב לזקנים, וזהו. הוא סיפר שבכפר היו פעם כ-14 אלף איש. אבל 10 אלף מהם היגרו לארה״ב, 2,000 לירדן וכיום נשארו בכפר רק כ-2,500 אנשים״.

ראית תופעה דומה גם בכפרים נוספים? 


״כן, גם בבית לחם, בבית ג'אלא ובבית סאחור קורה דבר דומה. אין לי נתונים מדויקים, אבל אמרו לי שזה די דומה למה שקורה בכפר רמון. בחור מבית ג'אלא, מלצר במסעדה, סיפר לי שהוא עומד להגר לצ'ילה. בצ'ילה, הוא אמר, יש כ-200 אלף איש שמוצאם מבית ג'אלא. זו הגירה שהחלה מזמן , עוד לפני 1967. כיום נותרו בבית ג'אלא כמה אלפים.

״זה קורה כי אין אופק לצעירים בשטחים. אפילו אם הם הולכים לאוניברסיטה ומסיימים לימודים, אין מספיק מקומות עבודה, ואם יש, המשכורת זעומה מאוד, משהו כמו 2,500-1,500 שקל בחודש.

״לדוגמה, לפני כמה חודשים כשהייתה שביתת מורים ברשות הפלסטינית, מורה למתמטיקה עם תואר שני וותק של 20 שנה, סיפר לי שהוא מקבל 2,700 שקל בחודש. זה עלוב מאוד ביחס לעלויות המחייה. ברמאללה המחירים כבר כמו בישראל, יקר שם מאוד.

״אז הצעירים בשטחים רואים שחברים שלהם היגרו וחיים טוב, יש להם הכנסה גבוהה, רכב ובית, והם הולכים לים – וזה מגרה אותם ומעודד אותם להגר גם כן. בדרך כלל ההורים נשארים בשטחים, למרות שבאזורי בית לחם וירושלים אני מכיר משפחות שלמות, מהכפר בית חנינא למשל, שהיגרו. לא רק לארה״ב, אלא גם לדרום אמריקה. מבית חנינא היגרו רבים לוונצואלה. כשהם חוזרים לבקר בחופשת הקיץ אתה שומע שמדברים ברחובות ספרדית״.

את הדברים שאמר לי דאהר, הוא פרסם גם ב-Arab48, ומשם מאמרו הועתק לשורה של אתרים פלסטינים.

איך אנשים הגיבו למאמר שלך? 


״הרבה אנשים קראו אותו, היו כ-600 לייקים למאמר. רוב התגובות ברשתות החברתיות היו של אנשים שאמרו שנגעתי בנקודה חשובה שלא מדברים עליה״.״כל מי שאני מכיר רוצה להגר״וואדה מא'ני (31) הוא אחד מאותם צעירים פלסטינים שהיגרו לאחרונה לחו״ל. הוא נולד וגדל בשכם. כשסיים תיכון נרשם ללימודים באוניברסיטת א-נג'אח, ממוסדות האקדמיה הגדולים בגדה, וב-2008 סיים תואר ראשון בפקולטה למנהל עסקים.״כשסיימתי את הלימודים מצאתי עבודה במשרד הבריאות הפלסטיני כפקיד רכש בכיר״, הוא אומר לי, ״ובמקביל עבדתי גם כמדריך במרכז בריאות קהילתי בשכם״.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
בעניין: "כל הפלסטינים שאני מכיר רוצים להגר"
« להגיב #1 ב- : ינואר 12, 2017, 20:14:08 »
כל הערבים מקשקשים על החיבור השורשי שלהם לאדמה הקדושה (שהם חמסו מעמים אחרים), בפועל בהינתן אפשרות הם ירמסו אחד את השני בכניסה לאירובה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
בעניין: "כל הפלסטינים שאני מכיר רוצים להגר"
« להגיב #2 ב- : ינואר 29, 2017, 18:11:15 »
הזוי שיש יהודונים מתוכנו שמעודדים אותם להשאר ולעשות לנו את המוות