כתב נושא: אפק ממשיכה לטעון: פוטנציאל למאגר נפט ענק ברמת הגולן  (נקרא 8561 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
מחפשי הנפט בגולן צפויים להודיע בקרוב, בזהירות המתחייבת, כי איתרו שם נפט בכמויות גדולות למדי ■ "נמצא נפט בכמות שיכולה לספק את צרכי מדינת ישראל לעוד שנים", מספרים בחברה המבצעת את הקידוחים


   

הזהב השחור - בלבה של רמת הגולן: אחרי קרוב לשנה של מאמצים וקדיחות מסביב לשעון, נמצא נפט בגולן - ובכמויות גדולות. על פי ההערכות, ייתכן שכמויות הנפט שנמצאו יספקו את צרכיה של מדינת ישראל לעוד הרבה מאוד שנים.

"אנחנו מדברים על שכבה בעובי 350 מטר ומה שקובע זה העובי והנקבוביות", מספר ד"ר יובל ברטוב, הגיאולוג הראשי של חברת אפק, המבצעת את הקידוחים. "בעולם בממוצע מדברים על 20-30 מטר שכבה. יש פה פי 10 ממקומות אחרים - ובגלל זה מדברים על כמויות משמעותיות. מה שחשוב זה לדעת שהנפט בסלע ואת זה אנחנו יודעים".

עד עכשיו בוצעו בדרום הגולן שלושה קידוחים בהם נמצאו מאגרי נפט גדולים. פוטנציאל ההפקה שלהם דרמטי - מיליארדי חביות של הזהב השחור היקר, ואפשרות תיאורטית למלא את כל צורכי המשק בישראל שמשתמש מדי יום בכ-270 אלף חביות.

אלא שבזמן שמציאת הנפט באדמה היא עובדה, נותר השלב הקריטי שבו ייבדק אם גם ניתן להוציא אותו משם בקלות - ללא עלויות הפקה גבוהות. כל קידוח למעשה "מתנהג" אחרת, ובימינו, כשמחיר החבית בכל העולם נמוך, ההפקה צריכה להיות זולה כדי שהעסק יהיה רווחי.

תגלית הנפט בגולן - קרובה וממשית הרבה יותר

בדומה למאגרי הגז שנמצאו מול חופי ישראל, גם הנפט שנמצא עשוי לפתח סביבו תעשייה שלמה. אך להבדיל מהגז שנמצא בים עשרות קילומטרים מקו החוף - כאן זה קרוב בהרבה, וממשי מאוד.

כל העבודות באתר התבצעו ועדיין מבוצעות בצל התנגדויות חריפות של ארגונים סביבתיים ותושבים מהאזור שחוששים מנזקים בלתי הפיכים לטבע ולאופי הירוק של הגולן. זו אחת הסיבות שכמו בתגליות הגז עד להוצאה מסחרית של הזהב השחור מהקרקע יעברו עוד שנים.

מלבד הבירוקרטיה ולאיכות הסביבה, יש כמובן גם שאלות גיאו-פוליטיות, שהרי הגולן נחשב בעיניים בינלאומיות שטח כבוש. "ההתרגשות עצומה. זו תחושה מדהימה שבאנו לפה עם מחשבות של אולי כן, אולי לא - והנה הדברים קורים באמת", הוסיף ד"ר ברטוב בהתרגשות.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
עכשיו ביבי ימסור אותו כמחווה לגבהת אלנוסרה..