כתב נושא: נתניהו בנאום השתיקה באו"ם ,כרגיל מדבר שטויות  (נקרא 8351 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
קרב בלימה בעצרת האו"ם: פחות מיממה לאחר נאומו התוקפני של יו"ר הרשות הפלסטינית, נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו מול עשרות מנהיגים מרחבי העולם. נתניהו הגיב בנאומו לאיום הפלסטיני לביטול ההסכמים, לתוקפנות האירנית במזרח התיכון וגם להתערבות הרוסית בסוריה. אחד מרגעי השיא של הנאום התחולל כאשר התייחס נתניהו לשתיקת העולם נוכח איומיה של אירן להשמיד את ישראל - ושתק במשך כדקה לתדהמת הקהל.

בפתח דבריו בחר נתניהו לתקוף את הסכם הגרעין עם טהרן. הוא טען מעל בימת העצרת הכללית כי מדובר בהסכם מסוכן שלא יסייע לשלום העולמי. "שלושה ימים שאני מקשיב למנהיגים שמפארים את הסכם הגרעין", הצהיר ראש הממשלה. "אני אומר - גבירותיי ורבותיי, תבדקו את ההתלהבות שלכם. ההסכם הזה לא מקדם את השלום, הוא מקדם מלחמה". 

נתניהו מנה את פעולות אירן במזרח התיכון - נשק ותחמושת למורדים החות'ים בתימן, התערבות בנעשה באפגניסטן, איום להפיל את ירדן, חימוש החיזבאללה בטילי קרקע-קרקע וטילים משוכללים שיכולים לפגוע בכל מטרה בישראל. "אירן מחמשת את הג'יהאד והחמאס בעזה, היא פותחת בשתי חזיתות נגד ישראל - הגדה המערבית והגולן דרך סוריה", הדגיש ראש הממשלה.

"אירן מוציאה מיליארדי דולרים על התחמשות וייצור לוויינים", ציין נתניהו. "אתם חושבים שזה למטרות שלום? אם אתם חושבים ככה, תחשבו שוב. ב-2013 נשיא אירן רוחאני החל את מתקפת החיוכים שלו כאן. שנתיים אחר כך - אירן פועלת להרחיב את הפשעים שלה".

שניות לפני שתיקתו הרועמת, הציג נתניהו את האיומים שמשמיעים מנהיגי משמרות המהפכה להשמיד את ישראל. "מנהיג אירן חמינאי כתב בספרו 400 עמודים שמפרטים כיצד הוא מתכנן להרוס את מדינת ישראל", אמר. "בחודש שעבר חמינאי דיבר על ישראל, ביתם של יותר משישה מיליון יהודים, ואמר כי לא תהיה ישראל בעוד 25 שנים. 70 שנים אחרי רצח 6 מיליון יהודים אירן אומרת שתרצח את עמי והתגובה מהגוף הזה, התגובה של המדינות כאן היא שום תגובה - שתיקה רועמת!". ברגע זה עצר נתניהו את נאומו למשך 44 שניות.

לאחר מכן המשיך נתניהו את נאומו: "אתם אולי מבינים מדוע ישראל לא משתתפת איתכם בחגיגות ההסכם. אם אירן הייתה נשבעת למחוק את המדינה שלכם אולי לא הייתם שמחים כל כך, אולי אם אירן הייתה מעודדת את הפצצת הערים שלכם לא הייתם חוגגים... אבל אירן לא מאיימת רק על ישראל".

רה"מ דקות ספורות לפני הנאום

ראש הממשלה ביקש ממדינות העולם לעצור את תכניתה הגרעין של טהרן. "דאגו שהסנקציות יחזרו, דאגו שההפרות של אירן לא יוחלקו מתחת לשטיח", קרא נתניהו למנהיגים. "אני יכול להבטיח לכם - ישראל פותחת את עינה - היטב. ראשית על אירן להתנער מכל השאיפות הגרעיניות שלה. השתמשו בסנקציות וכל הכלים שיש בידכם כדי לפרק את רשת הטרור של אירן".

בהמשך דיבר נתניהו על הקיפאון במגעים המדיניים מול הפלסטינים, על סרבנותו של אבו מאזן לשלום ועל המאבק על הר הבית. "תהליך השלום התחיל לפני 20 שנה, אבל מאז הפלסטינים מסרבים לסיים את הסכסוך", הבהיר ראש הממשלה. "אתם שמעתם שוב את הסרבנות אתמול מאבו מאזן. איך אפשר לעשות שלום עם משהו שמסרב לשבת ליד שולחן המו"מ? הנשיא עבאס, אני יודע שזה לעכל, אפילו קשה, אבל אנחנו חייבים לנסות למען עמינו".

נתניהו נואם בעצרת הכללית ב-2014
צילום: רויטרס

"לנשיא עבאס אני אומר - הפסק להפיץ שקרים על הר הבית", קרא נתניהו. "אבו מאזן צריך לפעול נגד הכנסת נשק ותחמושת להר הבית".

נתניהו טען בנאומו כי האו"ם פועל נגד ישראל ומקבל החלטות נגדה יותר מאשר כל מדינה אחרת. "האו"ם צריך להפסיק ברדיפה האובססיבית נגד ישראל", אמר. "אחרי ארבע שנות אלימות בסוריה, המועצה הכללית רשמה 20 גינויים לישראל ואחד לסוריה - זה חוסר צדק. כשזה מגיע להשתלחות של האומות בישראל בכל שנה - זה חוזר על עצמו, מספיק! מתי תפסיקו רדוף את ישראל? מתי תפסיקו להאשים את ישראל בכך שהיא מונעת את השלום ותראו שהיא מקדמת את השלום?

"לא מחויבים להסכמים". אבו מאזן
צילום: רויטרס

אבו מאזן איים: נתעלם מההסכמים

דבריו של נתניהו הערב מגיעים לאחר שבנאום שנשא אתמול יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוא האשים את ישראל בהסלמה בירושלים, הזהיר מפני הפיכת העימות ממדיני לדתי והודיע כי הוא אינו מחויב יותר להסכמים עם ישראל. בנאום תקיף שנשא אמש מול העצרת הכללית קרא אבו מאזן לקהילה הבינלאומית להתערב מיד כדי למצוא פתרון לסוגיה הפלסטינית.

העצרת הכללית של האו"ם
צילום: רויטרס

"ישראל מסרבת לדון מחדש בהסכמים הכלכליים שנועדו להעניק עצמאות כלכלית לפלסטין", אמר אבו מאזן. "היא נחושה להשליט את כוחה הצבאי, הכלכלי והביטחוני. היא מתנגדת לזכותם של הפלסטינים לנצל את משאביהם הטבעיים. המצב נהיה בלתי נסבל. על כן ובהתחשב בכל הרקע הזה, אנו מכריזים בזאת כי כל עוד ישראל מסרבת להתחייב להסכמים החתומים עמנו וכל עוד היא מסרבת להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולשחרר את האסירים הפלסטינים - אין לנו ברירה אלא להתעקש שלא נישאר היחידים שמחויבים ליישום ההסכמים".