כתב נושא: רוסיה: "נבחן הרחבת התקיפות לשטחה של עיראק"  (נקרא 8337 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
במוסקבה מגיבים בחריפות לביקורת במערב על ההפצצות שביצעה בסוריה, ולא פוסלים את הרחבת יעדי התקיפות. פוטין: "הטענות על נפגעים החלו לפני ההפצצות". ראש ממשלת עיראק הודיע כי לא יתנגד לתקיפות רוסיות
 ברוסיה מגיבים בקו לוחמני לביקורת במערב על תוצאות התקיפות של חיל האוויר הרוסי: ראש המחלקה "לאתגרים ואיומים חדשים" במשרד החוץ הרוסי איליה רוג'צב הכריז היום (ה') כי מוסקבה לא תתנגד להרחבת יעדי ההפגזות. לדבריו: "אם שלטונות עיראק יפנו למוסקבה בבקשה מסודרת לפעול נגד דאעש גם בשטחה, נבחן ההיתכנות הצבאית והפוליטית למהלך שכזה". מנגד, משרד החוץ הרוסי הודיע כי: "רוסיה אינה מתכוונת לאחד כוחות מול הקואליציה המונהגת בידי ארה"ב נגד דעאש, על סמך העקרונות הקיימים כעת".

ראש ממשלת עיראק חיידר עבאדי אמר כי יקבל בברכה תקיפות רוסיות נגד דאעש בארצו וכי קיבל מודיעין הן מסוריה והן מרוסיה על אודות ארגון הטרור הקיצוני. בריאיון לתחנת הטלוויזיה "פראנס 24", הוא אמר כי הוא טרם דן בנושא התקיפות עם מוסקבה.

בתוך כך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס באופן ישיר לביקורת על התקיפות האוויריות שביצעו המטוסים הרוסיים בסוריה. הוא תקף בחריפות את הטענות במערב, לפיהן הותקפו מטרות של ארגוני מורדים מתונים ונפגעו עשרות אזרחים, ולא במטרות של ארגון המדינה האיסלאמית.

לאחר הפצצה הרוסית בסוריה

בישיבת המועצה הרוסית "לפיתוח החברה האזרחית ולשמירה על זכויות האדם במדינה", אמר היום פוטין: "בהתייחס לשמועות ולפרסומים בחו"ל לפיהם האוכלוסייה האזרחית סובלת בשל ההתקפות שלנו, אנחנו מוכנים למתקפה תקשורתית שכזו. אני רוצה להפנות את תשומת לבכם לכך שהידע הראשוני על כך שכוחותנו פגעו באזרחים הופיעה עוד לפני תחילת התקיפות שלנו. יחד עם זאת אין זה אומר שאנחנו מתעלמים מהדיווחים האלו - אנחנו קשובים להם מאוד".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הגיב לטענות כי הצבא הרוסי לא מפגיז מטרות דעאש: "כרגע יש בתקשורת המערבית המון מידע מוטעה. אנחנו צריכים לפתח דרכים שיימנע מאיתנו מלהפוך לקורבנות של המידע המוטעה הזה".

מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת ערביים  כי היום נמשכו התקיפות של מטוסי קרב רוסיים בסוריה. לפי ערוץ "אל מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה, היום בוצעו כשלושים תקיפות נגד ארגוני מורדים באזור העיר ג'סר אל-שורור, חמה ואידליב, המוחזקת על ידי ארגון ג'בהת אל נוסרה, "צבא הכיבוש" וארגוני ג'יהאד נוספים הנלחמים נגד משטר אסד. מקור צבאי בסוריה אישר את הדברים וסיפר כי ארבעה מטוסי קרב השתתפו בתקיפות. מטעם ארגון "צבא הכיבוש" נמסר כי "הכוחות החזיריים של הרוסים פתחו את המבצע שלהם בתקיפה של מסגד בג'סר אל שורור ובהשטחה שלו".   

תוצאות ההפצה הרוסית

מהקרמלין נמסר כי התקיפות האוויריות בסוריה יועדו לפגוע במספר ארגוני טרור ידועים. דוברו של פוטין הדגיש כי מוסקבה פועלת למיגור ארגון המדינה האסלאמית ועוד "ארגוני טרור מוכרים" וכי ההתקפות מתואמות עם משטרו של הנשיא הסורי.  על פי הדיווחים בהתקפות שבוצעו אתמול נהרגו לפחות 27 בני אדם, מתוכם אזרחים רבים, ילדים ונשים.

לאור הביקורת מצד מדינות מערביות וערביות על כוונותיה של רוסיה בסוריה, התבטא יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט הרוסי אלכסיי פושקוב בחריפות בנושא, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אופוזיציה מתונה בסוריה זה במידה רבה מיתוס שהומצא על ידי האמריקאים. לוחמי האופוזיציה הזאת לא לוחמים בדעאש, עוברים לאל קאעידה ולאחר מכן מפגיזים את שגרירות רוסיה בדמשק. זו מתינות?"

גם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב התייחס הלילה לנושא ואמר: "אם יש לאמריקאים הוכחות שלא הפגזנו מטרות של דעאש, שיוכיחו. היו גם שמועות שנפגעו אזרחים. אז אני אומר חד וחלק - אנו בוחרים בקפידה את המטרות שמופגזות ומדובר בריכוזי מחבלים".

בהודעה שפורסמה מטעם צבא סוריה נמסר כי המעורבות הרוסית תביא "לשינוי גדול" במלחמת האזרחים הנמשכת מזה ארבע שנים. "יהיה שינוי משמעותי בהתפתחויות בשטח, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת והנשק שברשות הצבא הרוסי, בעיקר בזיהוי של מטרות".

לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", מלבד המתקפות האווירייות של רוסיה, ייפתחו בימים הקרובים מאות חיילים איראניים שהגיעו למדינה בשבוע שעבר במבצע קרקעי באזורים בהם שולטים המורדים בצפון סוריה. על פי הדיווח שפורסם ב"רויטרס", כוחות חיזבאללה מלבנון צפויים להצטרף אליהם.  מקורות זרים המעורים בנושא מסרו לסוכנות ל"רויטרס" כי "ההפגזות האוויריות של רוסיה יצטרפו בעתיד הקרוב להתקדמות קרקעית של הצבא הסורי ובנות בריתו".