כתב נושא: נתניהו נפגש עם מוגריני: "אבו מאזן לא מעוניין בשלום"  (נקרא 8558 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
לפני נאומו בעצרת הכללית של האו"ם הערב, נפגש ראש הממשלה עם נציבת החוץ של האיחוד. נתניהו אמר למוגריני כי המגמה האירופית לסימון מוצרים מההתנחלויות מזכירה "ימים אפלים" והודיע: מוכן לחזור למו"מ עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים

 ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני במסגרת ביקורו בניו יורק ולקראת נאומו הערב (יום ה') בעצרת הכללית של האו"ם. במסגרת הפגישה הביע ראש הממשלה את מורת רוחו מהמגמה ההולכת וגוברת באיחוד האירופי לסימון מוצרים מההתנחלויות. נתניהו הסביר למוגריני כי האירוע הזה מציין בפני ישראלים רבים ימים אפלים באירופה ומקשה על דעת הקהל הפנים ישראלית.
בנוסף, דנו השניים בכינוס הקוורטט שנערך היום וכן בעניין חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, בעיקר לאחר נאומו התוקפני של אבו מאזן אתמול בעצרת האו"ם. ראש הממשלה שב ואמר לנציבת החוץ של האיחוד כי הוא נכון לחזור לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים, וכי העובדה שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא נענה לכך, היא ההוכחה לכך שאינו מעוניין להגיע להסדר וכי "פניו אינן שלום".


אמש נמסר כי בעקבות דבריו החריפים של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, צפוי ראש הממשלה להכניס שינויים בנאומו המתוכנן בעצרת הכללית של האו"ם. בסביבת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו יישא נאום תקיף, שבו יתקוף את "מסע ההסתה והשקר של אבו מאזן, את הצביעות הבינלאומית, ויבהיר את מדיניותה של ישראל לאחר ההסכם עם איראן והמצב המתהווה בסוריה".

גורמים מדיניים ציינו אמש כי האיום של אבו מאזן בנאומו ולפיו הוא לא יהיה מחויב עוד להסכמים שעליהם חתמו הפלסטינים עם ישראל "מסנדל" גם אותו עצמו, בין היתר כיוון שביטול ההסכמים משמעו שישראל לא תעביר כספים לרשות הפלסטינית. "אם סוגרים את הרשות הפלסטינית, הוא מעניש את עצמו", אמר גורם מדיני בהתייחס לאיומיו של יו"ר הרשות לאחרונה לפרק את הרשות ולהטיל את האחריות המלאה על ישראל. אותו גורם העריך אם כן כי מדובר באיומים בלבד.
"להחזיר את חופש הדת להר הבית"

במקביל לפגישות שעורך נתניהו, מבקרת גם סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי בניו יורק, ואמש נפגשה עם ג'ון קרי, מזכ"ל האו"ם ובכירים נוספים, ביניהם, שרי החוץ של האיחוד האירופי ושל ירדן. חוטובלי נשאה נאום במסגרת כנס התורמות השנתי שמתקיים באו"ם והתייחסה לסוגיה הפלסטינית במסגרת פורום שרי החוץ.

"הסכסוך ייפתר כשהתשתיות הערכיות של הרשות הפלסטינית ישתנו", אמרה חוטובלי. "כל עוד ילד פלסטיני חולם להיות מהנדס כדי להפציץ את מדינת היהודים, כל המאמצים הכלכליים לא ישיגו את המטרה".

סגנית השר דיברה העלתה גם את נושא הר הבית ואת שינוי המדיניות העולמית בנוגע לזכויות של ישראל מול ירושלים ומול יהודה ושומרון: "אני קוראת להחזיר את חופש הדת להר הבית, להפסיק את האלימות ולהפסיק את 'זעקת הקוזאק הנגזל' של אבו מאזן בהר הבית בזמן שהוא זה שמתמיד בהסתה."

לדבריה, "העולם היום מתמודד עם איום של אסלאם רדיקלי מתפשט וגואה", אמרה סגנית השר, "מול זה, ישראל מייצגת תפיסה של שימור המחוייבות למשפט הבינ"ל, לצד מאבק בלתי מתפשר נגד הטרור".

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
פרצוף מיגרנה יש למוגריני הזאצ