כתב נושא: עמוס גלעד: "ישראל משתפת פעולה עם רוסיה כדי למנוע עימות בסוריה"  (נקרא 7960 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
 ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון התראיין לרויטרס ואמר: "לא ידוע מה היקף הפעילות הרוסית. הם בונים את היכולת שלהם"

רויטרס /

08/09/2015 21:08

הידיעות על מעורבות רוסית הולכת וגדלה בסוריה בתמיכתו של הנשיא, בשאר אל-אסד, גרמו להערכה מחודשת בישראל, על דרכי התמודדות עם הסכסוך בסוריה מבלי להסתכן בהתנגשות עם מוסקבה.

מאז שמלחמת האזרחים הסורית החלה בשנת 2011, ישראל ירתה מדי פעם מעבר לגבול רמת הגולן או הפציצה שיירות של נשק מתקדם שהיה חשד שיועברו לבעלי בריתו של אסד על ידי ארגון חיזבאללה.


"נמסר לנו כי הרוסים נכנסו להתערבות פעילה בסוריה", אמר היום (שלישי) עמוס גלעד, יועץ בכיר לשר הביטחון ישראלי, משה יעלון, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

היקף הפעילות הרוסית לא ידוע

לדבריו, מוקדם מדי לדעת כיצד המעורבות הצבאית הרחבה של מוסקבה בסוריה תהיה והאם זה יכול להגביל את ישראל מבצעית. "אני לא יודע, כי קנה מידת הפעולה של רוסיה עדיין לא ברור. הם לא התחילו לעבוד. הם פשוט בונים את היכולת שלהם".

גלעד נשאל אם יש דרך בה רוסיה וישראל משתפות פעולה כדי למנוע עימות ביניהן: "יש דרכים. הם לא האויבים שלנו היום".

דוברת משרד החוץ במוסקבה אמרה שאין לה מידע על כל תקשורת בין ישראל ורוסיה.

"יכולות להיות לזה השלכות עלינו", אמר רם בן-ברק, מנכ"ל משרד המודיעין הישראלי, כאשר נשאל אם התערבות רוסית בסוריה עלולה להצריך כללים ישראליים חדשים של נהלי פתיחה באש.

בן ברק דיבר בכנס אבטחה שאורגן על ידי המרכז הבינתחומי בהרצליה, שבו המדיניות הרוסית בסוריה תוארה כמאמץ לחזק את אסד ולגייס מעצמות אחרות בדיכוי מורדי המדינה האסלאמית.

שראל ביקשה להישאר מחוץ למלחמת האזרחים הסורית, כי היא רואה אויבים בכל הצדדים. ישראל תתערב צבאית רק כאשר יירו עליה מסוריה או כדי למנוע מפעילי חיזבאללה להתחזק על ידי אמצעי לחימה מתקדמים שיכולים להוות איום עליה מלבנון בעתיד.

בתקיפות של ישראל בעבר בסוריה נהרגו כוחות סוריים, כמו גם לוחמי חיזבאללה, לפי שתי המדינות וחיזבאללה - אם כי המספר המדויק עדיין לא ברור.

בימים האחרונים, מוסקבה אישרה שהיא תומכת צבאית בדמשק, אבל אמרה שזה מוקדם מדי לדבר על השתתפות רוסית בפעולות צבאיות בסוריה.

הרשויות בארצות הברית זיהו "צעדי הכנה מדאיגים" כולל הובלה של מבנים למאות חיילים לשדה תעופה סורי, שיכול לאותת כי רוסיה נערכת לפריסה של נכסים צבאיים כבדים, כך אמר פקיד אמריקאי בכיר לרויטרס בשבוע שעבר.

סוריה לא הגיבה באופן רשמי לדיווחים אבל אחד מאנשי הצבא שלה דיבר על "שינוי גדול" בתמיכתה הצבאית של רוסיה בדמשק.

עמוס ידלין, קצין בכיר לשעבר בחיל האוויר וראש המודיעין לשעבר תחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי סביר שישראל ורוסיה ימצאו עצמן מתמודדות אחת נגד השנייה בסוריה.

"אני לא חושב שיש סיבה למדינות להתנגש, מפני שאנחנו לא נלחמים באותו האויב. אני מניח שנהיה מאוד זהירים וכך גם הם יהיו", אמר ידלין, שעכשיו מנהל את המכון באוניברסיטת תל אביב למחקרי ביטחון לאומי.