כתב נושא: מהומות בהונגריה: המשטרה פיזרה מהגרים עם גז פלפל  (נקרא 8008 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
המשטרה ההונגרית השתמשה בגז פלפל על קהל של כמה מאות מהגרים שניסו הערב (יום ב') לפלס לעצמם דרך ברוסשקה, בגבול המקומי עם הונגריה, כך דיווחו עדי ראייה. המהגרים ניסו להגיע לסרביה השכנה, והחלו לצעוד על כביש ראשי - במה שהדגים פעם נוספת את חוסר יכולתה של הממשלה המקומית לשלוט בזרם הפליטים האדיר שפקד את גבולותיה.



מהומות בהונגריה: המשטרה פיזרה מהגרים עם גז פלפל
בגבול סרביה פרצו עימותים בין פליטים והשוטרים, שניסו ללכת על כביש מהיר המוליך לבירה בודפשט. שר הביטחון ההונגרי התפטר קודם לכן לאחר פגישה של המועצה לביטחון לאומי במדינה, וראש הממשלה אורבן הציע את התפקיד לחבר אחר במפלגתו
סוכנויות הידיעות | 7/9/2015 19:58

תגיות: נמלטים לאירופה
המשטרה ההונגרית השתמשה בגז פלפל על קהל של כמה מאות מהגרים שניסו הערב (יום ב') לפלס לעצמם דרך ברוסשקה, בגבול המקומי עם הונגריה, כך דיווחו עדי ראייה. המהגרים ניסו להגיע לסרביה השכנה, והחלו לצעוד על כביש ראשי - במה שהדגים פעם נוספת את חוסר יכולתה של הממשלה המקומית לשלוט בזרם הפליטים האדיר שפקד את גבולותיה.



הפליטים, שלוו על ידי המשטרה למחנות המעבר שליד הגבול, הגיעו לכביש מהיר המוביל לבודפשט הבירה, ושם החלו ללכת נגד כיוון התנועה בכיוון העיר. עד ראייה אחר אישר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי המשטרה לא הצליחה לעצור את המהגרים, וכי חלק מהם החלו להיאבק בכוחות השיטור במקום. על פי סוכנות הידיעות "אי-פי", המספרים הגדולים בהרבה של המהגרים אפשרו להם לעקוף את השוטרים, כשהלכו בין השדות לכיוון הגבול.
 


על פי דיווחים שונים, ילד אחד נפגע בעימותים והתעלף. ככל הנראה המהגרים לוו לאחר מכן לאוטובוסים שהובילו אותם למחנות הקליטה.

המהומות הללו מגיעים על רקע דיווחים במדינה שלפיהם שר הביטחון, צ'אבה הנדה, התפטר הערב לאחר פגישה של מועצת הביטחון הלאומי שנועדה לדון בזרם הפליטים והמהגרים הענק שהגיע להונגריה.

עד כה הגיעו כ-100 אלף בני אדם למדינה, שרבים מהם ברחו מהעימותים המזוינים במזרח התיכון. בשבוע שעבר הציעה הממשלה תקנות שאפשרו לה לפרוס את הצבא בגבולותיה בשביל לנסות להאט את זרם המהגרים שנכנס אליה. זאת, כשבועיים בלבד לאחר תמונות של אזרחים ואנשי ממשל הונגרים שבנו גדר גבול ונרחבת, עשויה מתיל, בגבול סרביה.
פליטים בהונגריה מנסים לפרוץ את הדרך לגבול סרביה צילום: AP

מהגר מחזיק את בנו מול השוטרים בגבול הונגריה וסרביה צילום: AP

ראש הממשלה ויקטור אורבן, איש מפלגת הימין שדחף את עמיתיו האירופים לעמדה נוקשה יותר כלפי הפליטים, קיבל את התפטרותו של הנדה, והצי את תפקידו לאיסטבן סימיצ'סקו, החבר אף הוא במפלגת פידז'. ההתפטרות של שר ההגנה הוגשה מכיוון שכוחות הביטחון ספגו ביקורת על שהיו איטיים מדי בבניית הגדר בגבול, שבשל חסרונה הצליחו הפליטים לחצות את הגבול למדינה.

בהצהרה שנמסרה לאחר הפגישה נאמר כי הממשלה דנה בבעיית הפליטים, וכי שר הביטחון הגיש את התפטרותו - וזו התקבלה. עם זאת, מקורות המקורבים לממשלה סיפרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" שראש הממשלה אורבן לא אהב את הקצב של בניית הגדר, ועל כן ביקש מהשר לקבל אחריות.

אורבן קודם לכן פקפק בתוכניות האירופיות לקבוע מכסה שתחלק בין כלל המדינות את הפליטים שהגיעו ליבשת, באומרו שלא ברור כיצד המכסות הללו יפתרו את הבעיה. הוא אף השווה את הונגריה ל"כבשה השחורה" באירופה, המייצגת קול של היגיון בקרב העדר של היבשת.

קודם לכן הבטיחה ברלין להקצות עד כ-6.6 מיליארד דולר בשביל לקלוט לתחומה 800 אלף פליטים ומהגרים עד סוף שנת 2015. דברים אלו, מפי ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל, נאמרו לאחר שגרמניה ושכנתה אוסטריה הבטיחו לפתוח את גבולותיהן למספר גדול של מהגרים, ואף דחקו בשאר מדינות האיחוד לנהוג באופן דומה.
   לפני כן הצהיר ראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון כי תקלוט 20 אלף פליטים סורים ממחנות שליד גבולה במשך חמש השנים הקרובות, ובכך, הוא אמר, תראה לונדון שהיא מלאה ב"חמלה יוצאת דופן ותמיד תעמוד על ערכיה לעזור למי שנתון בצרה".

צרפת הודיעה כי תנקוט בצעד דומה, וכי תקלוט 24 אלף מבקשי מקלט נוספים, כחלק מהתוכנית האירופית שהוצגה היום ליישב מחדש 120 אלף פליטים מאזורי סכסוך.