כתב נושא: לקראת סגירת התיק: אשכנזי בדרך לכנסת?  (נקרא 8131 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
לקראת סגירת התיק: אשכנזי בדרך לכנסת?
« ב- : אוגוסט 13, 2015, 21:18:01 »
בפרלקיטות המדינה הולכת ומתגבשת ההחלטה לסגור את התיק בעניינו של הרמטכ"ל לשעבר, ובפתח כבר ממתינות שורה של מפלגות שמחזרות אחר שירותיו. השאלות הגורליות – באיזו עילה תיסגר החקירה נגדו וכיצד יתמודד עם פרסום הקלטות מביכות מפרשת הרפז. יחימוביץ': "לא שמעתי ממנו אם הוא מעוניין בכך, אך דלתנו פתוחה"

הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, מתקרב לכניסה אל החיים הפוליטיים. בימים האחרונים מתגבשת בפרקליטות המדינה ההחלטה לסגור את תיק החקירה בעניינו של אשכנזי סביב פרשת הרפז, ונדמה כי ניקויו מכל עבירה פלילית יסלול את דרכו להצטרף אל אחת המפלגות שמחזרות בחודשים האחרונים אחריו ומנסות לשכנע אותו להצטרף לשורותיהן.

 

בדרך למשכן הכנסת, ימתינו לאשכנזי שני מכשולים עיקריים. ראשית, העילה הרשמית שבגינה ייסגר התיק נגדו תהיה משמעותית בדרכו הפוליטית אם וכאשר יבחר בה. בעוד שסגירת החקירה בשל חוסר ראיות תותיר רבב ודופי מסוים באחריותו למעשים שיוחסו לו, הרי שגניזת התיק מחוסר אשמה תנקה את תדמיתו ותציג אותו כמי שסבל לשווא במשך שנים מהסחבת סביבו.

 

יחד עם זאת, גם אם ינוקה מפאת חוסר אשמה, יצטרך אשכנזי להתמודד עם הקלטות רבות בהן הוא נשמע, שעלולות להביך אותו ולפגוע בסיכוייו לממש את הכניסה לפוליטיקה. ההקלטות מתעדות שיחות של הרמטכ"ל לשעבר עם פוליטיקאים, איתם דן בין היתר על שר הביטחון בתקופת כהונתו, אהוד ברק, וראש הממשלה. גורל ההקלטות ההללו יהיה מכריע בהמשך דרכו.



אם יצלח את כל אלה, הרי שלא מעט מפלגות ישמחו להצטרפות של אשכנזי אליהן. מלבד מפלגת העבודה, ששמו נקשר אליה יותר מפעם אחת בעבר, אחד מהמחזרים הפוטנציאליים הוא יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. לפיד עומד בקשר רציף עם אשכנזי והוא היה שמח להציבו כמספר 2 במפלגה הנתפסת כחסרת ניסיון ביטחוני.

 

במפלגת העבודה, שהולכת ומתקרבת לפריימריז, האתגר יהיה מורכב יותר. הערב התייחסה לנושא ח"כ שלי יחימוביץ', שהתארחה באולפן "לונדון את קירשנבאום", ואמרה כי דלתות המפלגה פתוחות בפני אשכנזי. "אנחנו מפלגה דמוקרטית, יש הרבה מועמדים נפלאים שרוצים להתמודד על ראשות העבודה וטוב שכך", אמרה יחימוביץ'.

 

יושבת ראש העבודה לשעבר הבהירה כי אשכנזי עצמו טרם הצהיר אם הוא מעוניין להתמודד על התפקיד. "אם ירצה בכך - דלתותינו פתוחות. יש פריימריז ויש ציבור בוחרים, שיחליט מי המועמד הטוב ביותר מבחינתו", היא סיכמה.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
בעניין: לקראת סגירת התיק: אשכנזי בדרך לכנסת?
« להגיב #1 ב- : אוגוסט 13, 2015, 22:08:22 »
הוא הצטרף לפוליטיקה כבר כשהיה על מדים. חלאה מוג לב תככן ושקרן, יש לו את כל הכישורים להצליח בפוליטיקה הישראלית.