כתב נושא: לפיד: "השמאל כבר לא רלוונטי, בבחירות הבאות זה אני מול נתניהו"  (נקרא 7688 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
יושב ראש יש עתיד טוען כי מבט מעמיק בתקציב מלמד שמדובר בתקציב לקראת שנת בחירות, "אנשים מבינים שהשמאל לא ייקח פה בחירות. הבחירות יהיו בין המרכז לימין". על גבי אשכנזי אמר: "הוא איש ראוי. אשמח שיצטרף ליש עתיד"
 נערך לקרב: פחות מחצי שנה לאחר הבחירות בהן זכה ראש הממשלה נתניהו לאמון העם ברוב ברור מכירז יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי השנה הבאה לדעתו היא שנת בחירות כשההתמודדות תהיה בינו לבין נתניהו.



בראיון ברדיו ללא הפסקה אמר לפיד כי הוא מעריך שהתקציב הקרוב צפוי לעבור אבל לדבריו, כשר אוצר לשעבר, אפשר לראות שהשותפים בקואליציה מבינים כי זה תקציב של שנה לפני בחירות. "אני חושב שאנחנו בדרך לשנת בחירות. זה יהיה נתניהו מולי כי אנשים מבינים שהשמאל לא ייקח פה בחירות. הבחירות הבאות יהיו בין המרכז לימין.

"נראה לי הגיוני ראש הממשלה יאיר לפיד. זה יהיה בחירות בין עבר לעתיד. בין ייאוש לבין תקווה. אם מדינת ישראל לא תלך למהלך דרמטי של היפרדות מהפלסטינים היא בבעיה. זה בין השאלה האם נהיה מדינה יהודית או מדינה ערבית".

לפיד התייחס לספקולציות ביממה האחרונה לגבי הצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי למגרש הפוליטי בעקבות הפרסום כי התיק נגדו בפרשת הרפז ייסגר ללא הגשת כתב
אישום. "אני מבין את הצורך בספקולציות אבל קודם כל היועמ"ש עוד לא פרסם כלום.


"אני חושב שאשכנזי הוא איש ראוי ואיש טוב וחשוב שאנשים כאלה ילכו לפוליטיקה ולזירה הציבורית ואני לא מסתיר את זה שאשמח שהוא יבוא ליש עתיד. הוא לא הואשם לא ברצח ולא בשוד. אם המערכת המשפטית מנקה אז היא מנקה. הוא איש ראוי שישב בתפקידים בכירים".

לפיד התייחס למתווה הגז ולסיכום אליו הגיעה הממשלה עם חברות הגז. "אני מתנגד למתווה הגז בגלל שאין בו מנגנון פיקוח. אני לא שייך לחבורה שבאופן אוטומטי מתנגדת למתווה הגז. לא יהיה מנגנון פיקוח – נצביע נגד. גם כשהייתי בקואליציה דברים מרכזיים שסתרו את מצפוני לא הצבעתי בעדם.

"ניסו לייצר כל מיני תרגילים מפה ותרגילים משם. אמרנו שצריך פיקוח אמיתי ופשוט. המטרה ברורה. צריך להוריד מחירים ולחבר מפעלים לגז. אני לא יושב ליד שלי יחימוביץ בארגונים החברתיים. המתווה בסך הכל סביר אם יהיה לו מנגנון פיקוח. אם אין תחרות צריך פיקוח על המחרים ואני לא מבין איך הגיעו למצב שמביאים מתווה בלי זה. איש המפתח מבחינת הממשלה זה ליברמן".