כתב נושא: "ראינו את המוות": עדויות מהפיצוץ בסין  (נקרא 7769 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
"ראינו את המוות": עדויות מהפיצוץ בסין
« ב- : אוגוסט 13, 2015, 21:10:19 »
בעיר הנמל טיאנג'ין שבצפון המדינה עדיין מנסים לאמוד את גודל האסון. הממשל מדווח על כ-70 הרוגים ומאות פצועים, אך על פי תמונות שבהן נראה ההרס הרב, נראה כי מספר הקורבנות גבוה בהרבה. עדויות: "זה הרגיש כמו פצצה; ראינו כדור אש בשמיים, זה נראה כמו מלחמה"‎

יממה לאחר הפיצוצים העזים, הבניינים עדיין בוערים: כלי תקשורת בסין שידרו תמונות שצולמו מעל עיר הנמל טיינג'ין בצפון המדינה, בה נהרגו עשרות אנשים. במקביל, הרשויות במדינה עדיין מתקשות להתמודד עם היקף האסון ואחד השורדים משחזר: "הכל קרס, חשבנו שזו מלחמה".


על פי הדיווח הרשמי האחרון, כ-70 בני אדם נהרגו בפיצוצים שאירעו באזור המפעלים בעיר, בהם עשרות כבאים שהוזעקו לזירה. עוד מאות נפצעו ועשרות נעדרים, בהם גם אנשי חירום והצלה. בניינים רבים קרסו ונהרסו, וקיים חשש כי מספר ההרוגים יהיה גבוה בהרבה.

מדובר בנמל העשירי בגודלו בעולם, וחלקים ממנו נהרסו לחלוטין - ממכולות ענק ועד מכוניות חדשות שהפכו לאפר. אדם אחד זעק אל מול הכתבים הזרים: "למה אלוהים לקח את הבת שלי?"



ז'נג סיו, תושבת העיר שהתגוררה במרחק קילומטרים ספורים ממוקד הפיצוץ, סיפרה שעם הישמע ההד העצום היא רצה במורד המדרגות בלי נעליים. "חשבנו שזו רעידת אדמה", היא שחזרה, "ואז ראינו כדור אש ענק בשמיים וענן כבד שחור".


ברחוב היא ראתה רבים בוכים ורצים לכל עבר בפחד: "יכולתי להרגיש את המוות". תושב אחר נזכר ברעידת האדמה החזקה שהכתה בעיר ב-1976 וגרמה לנזק עצום: "זכוכיות נשברו, ואז היה ענן כבד - זה נראה כמו מלחמה".

צעירה בשם ליו יו סיפרה כי בניין משפחתה עדיין רועד, על כל 16 קומותיו: "ברגע הפיצוץ פחדתי מאוד - חששתי שהמשפחה שלי בסכנה". עובד זר העוסק בבנייה הוסיף:"כששמעתי את הפיצוץ הראשון, חשבתי שאנחנו גמורים. לא מאמין שהצלחנו לצאת מזה".

וו דג'ון, מעצב שיער מקומי, הוסיף: "התגובה הראשונה שלי הייתה לרוץ ולחפש מקום בטוח, התכופפתי על האדמה כדי להציל את החיים שלי. בסוף ראיתי שאני כולי מכוסה בדם". תושבים אחרים קמו בבהלה מהפיצוץ, שאירע סמוך לשעה 23:30 (שעון מקומי).

הדלתות יצאו מהצירים"

ופה אנדרסון, מורה בבית הספר הבינלאומי המתגורר עם אשתו במרחק של קילומטר מהזירה, אמר כי החלונות עפו מדירתם "כמו בפיצוץ" ופצעה אותו ואת אשתו. בריאיון לרשת BBC הוסיף: "חשבתי שזו פצצה מאוד רועשת, הכל רעד. היינו בהלם למשך כמה דקות".

בני הזוג טופלו בבית ספר מקומי מכיוון שבתי החולים היו מלאים לחלוטין, אך הם שיבחו את התגובה המהירה של השוטרים והכבאים: "הם היו מאורגנים ובאו בהיקף גדול, ובבתי החולים הרבה אנשים תרמו דם. ילד בן שמונה נזקק לתרומת דם נדירה, והם מצאו תורם בתוך דקות על ידי הודעות קבוצתיות".

לאחר שבני הזוג חזרו לדירתם, הם נדהמו מהיקף הנזק: "היה דם וזכוכית בכל מקום, קירות קרסו, הדלתות יצאו מהצירים".

חשש: חומר כימי יתפשט באזור

מתנדבים רבים עמדו בצמתים המרכזיים בעיר וסייעו בהכוונת התנועה ובהעברת מים ואוכל לתושבים. מאות אנשי הצלה סורקים עדיין את השטח במטרה לאתר נפגעים נוספים, גם התושבים המקומיים הגיעו לאזור מוכה האסון כדי לאתר את קרוביהם, שטרם יצרו עמם קשר.

"אנחנו מחפשים אחר אחי, נסענו כל הלילה מבייג'ינג כדי לחפש אותו אבל עדיין לא מצאנו דבר", סיפר ז'אנג שין-פנג, שיצא גם הוא לשטח על מנת לעזור במאמצים.

חשש נוסף שמטריד את הרשויות כעת הוא שחומר כימי מאזור התעשייה שנפגע יתפשט באוויר ויגרום לפגיעה נוספת בתושבי האזור. "אנחנו מודאגים, מודאגים מאוד. בשלב זה אנחנו לא יודעים איזה חומר כימי נישא באוויר וייתכן שהוא רעיל ויכול להזיק לנו, אם לא עכשיו אז בעתיד", טען ארגון סביבתי מקומי.