כתב נושא: שוב בפייסבוק: פרסמה מכתב, נפרדה מיקיריה - והתאבדה  (נקרא 2205 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
בסוף השבוע שם קץ לחייו מנהל לשכת האוכלוסין וההגירה בתל אביב, אריאל רוניס, לאחר שפרסם פוסט בפייסבוק. אתמול (שני) אירע מקרה נוסף של פרסום מכתב התאבדות ברשת החברתית. צעירה בת 28 ממרכז הארץ שמה קץ לחייה דקות אחדות לאחר שכתבה סטטוס בדף הפייסבוק שלה, שבו היא נפרדת מיקיריה ומבקשת לדאוג לכלבים שלה. למרות נורת האזהרה שהתנוססה לעיני כל, עד שחבריה ובני משפחתה הספיקו להבין כי מדובר באיום בהתאבדות, כבר היה מאוחר מדי והצעירה קפצה אל מותה.

"בקשה אחרונה שלי, תדאגו ל... ול... (שמות הכלבים שלה - מ"ש)", כתבה הצעירה. "עדיף בית ביחד אבל אפשר להפריד, העיקר לא כלוב. אם כלוב, אני מעדיפה המתת חסד. יש להן קולר נגד קרציות ופשפשים, זה יהיה מספיק לקיץ, צריך לחסן כלבת. ממליצה לספר את... בקיץ. יאללה ביי אני לא יכולה יותר".



הסטטוס נכתב בשעה 14:06 והתגובות של חבריה לא איחרו להגיע. "תעני לטלפון"; "מה יש לך?"; "את נורמלית?"; "את מחקה את הבחור ההוא?", נכתב בתחילה בתגובה לפוסט המדאיג. אך ככל שנוקפות הדקות, נשמעו התגובות מודאגות יותר ויותר: "אתה יכול ללכת אליה? אם אתה יודע איפה היא גרה אז אפשר לבקש מהמשטרה שתגיע לשם"; "אני מבולבל והמום"; "אני עדיין בשוק".

מה שחבריה של הצעירה לא ידעו, הוא שדקות ספורות לאחר שכתבה את הסטטוס, היא כבר לא הייתה בין החיים. בשעה 14:20 התקבלה קריאה במד"א, לאחר שהצעירה קפצה מחלון ביתה. צוות שהגיע למקום ניסה לבצע בה החייאה, אולם נאלץ לקבוע את מותה.

"עצוב ולא נתפס שזה אמיתי"

בדקות שאחרי הדרמה הגדולה, השתנה אופי התגובות לסטטוס של הצעירה. "בכאב רב אנחנו רוצים ליידע את החברים של... שהיא איננה איתנו. פרטים לגבי מועד הלוויה ימסרו בהמשך. תודה על הדאגה"; "עצוב כל כך ולא נתפס שאכן זה אמיתי"; "אני באמת רוצה להבין... זאת בדיחה??"; "לא נקלט לי... אני כבר כמה שעות על הפוסט הזה. עכשיו היא תהיה במקום טוב יותר", הן רק חלק מהתגובות ההמומות לאירוע.

לא ברור אם המקרה של אריאל רוניס, ששם קץ לחייו לאחר שכתב סטטוס בפייסבוק, היווה השראה עבור הצעירה. למרות הפומביות שבפרידה ברשת החברתית, נראה שאין די בכך כדי שניתן יהיה למנוע מקרים כמו אלה של הצעירה אתמול ושל רוניס.
"אם פועלים במהירות אפשר עדיין להציל"

בעמותת "בשביל החיים" עוקבים בדאגה אחר הנעשה בפייסבוק. "התופעה שבה אנשים לפני התאבדות מעבירים מסר לעולם היא תופעה ידועה", מציין יו"ר העמותה, ד"ר אבשלום אדרת. "כיום העולם הפך דיגיטלי ואנשים רבים מנהלים את חייהם בפייסבוק. זה כנראה שילוב בין קריאה לעזרה לרצון להיפרד".

לדבריו, במקרים מסוימים יש מה לעשות. "לפעמים מסיבות טכניות, הדברים לא מתארגנים מספיק מהר ואז יש זמן בין כתיבת הסטטוס לבין ביצוע המעשה. אם פועלים במהירות אפשר עדיין להציל", הסביר. "לפני שבוע העלתה מישהי פוסט לפייסבוק שבו כתבה שנמאס לה והביעה כוונות אובדניות. מיד פעלנו והגענו לאימא שלה ואז גם אליה, לפני שהספיקה להתאבד".

ד"ר אדרת קורא לכל מי שמבחין בסטטוס כזה להתייחס אליו ברצינות ולפעול במהרה. "הלקח ממקרים כמו זה הוא שכשיש ספק – אין ספק. צריך להודיע למשטרה על הכוונה באופן מידי", הוסיף. "הפייסבוק היא דרך הביטוי של אנשים היום. מספר המקרים שאנשים כותבים סטטוס כזה בצחוק הוא קטן. אי אפשר לקחת שום צ'אנס".









בישראל מתאבדים(לא מפורסם בתקשורת) מעל 1000 אנשים כל שנה ,לפי דעתי האשמה בראש ובראשונה על התקשורת שכל היום מפלגת את העם ומראה רק את הרע והשלישי,וגם על מערכת החינוך הקלוקלת שמחנכת ילדים יהודים על פי חינוך מקולקל של ארה"ב שבעצמה קורסת כמו דומינו
פייסבוק הוא הגורם הנוסף ששם בכלל הולך תוהו ובוהו ואין איש שיכול לעשות דבר בנידון,כי פייסבוק לקחה על עצמה השתלטות עולמית והם מרוויחים מיליארדים ולא מעניין אותם.
ובכללי כל תרבות המערב הטלוויזיה המודרנית של הוליווד וכל החופשיות גורמים ללא מעט ממקרי ההתאבדויות,ממליץ לכולם לקרוא מאמרים בנושא,לא להיות ניזונים בצורה ישירה או עקיפה מתקשורת המיינסטרים בישראל ובחו"ל,וכן להזהיר מהנושא וזה עוזר לבן אדם עצמו,


השם ינקום דמם של כל אותם נפטרים ששמו כביכול קץ לחייהם מנסיבות כאלו שבאמת היו במצב קשה ורצו לחיות אך הנ"ל והחברה המקולקלת שברו אותם.  :old_cry: