כתב נושא: עיתון "הארץ": החרדים נטלו את הקופה  (נקרא 1923 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
עיתון "הארץ": החרדים נטלו את הקופה
« ב- : מאי 05, 2015, 11:13:06 »
בעיתון מאשימים את המגזר החרדי כמעט בכל בעיה אפשרית. "מקרבים את ישראל למדינת הלכה במקום ערכי ההומניזם, הקדמה והדמוקרטיה".
 עדו בן פורת, ט"ז באייר תשע"ה, 05/05/15 11:07 ערוץ 7



מאמר המערכת של עיתון "הארץ" שפורסם היום (שלישי) מאשים את הסיעות החרדיות בכך שהן מכריחות את הממשלה הבאה לקצץ 15 מיליארד ש"ח כדי למנוע הידרדרות ל"גירעון גדול ומסוכן".

"המצב הזה נוצר משום שהחרדים נטלו את הקופה כולה", נכתב בעיתון. ''הקיצוץ בקצבאות הילדים שנעשה ב-2013 בוטל, והקצבאות יחזרו לגודלן הקודם (2.6 מיליארד שקל). תקציבי הישיבות ודמי הכולל לאברכים יעלו בכחצי מיליארד שקל, והקצבאות להבטחת הכנסה לאברכים יוחזרו''.

ב"הארץ" תוקפים גם את ההחלטה לחוקק מחדש את "חוק נהרי", שמתקצב מוסדות חינוך חרדים שלא מלמדים את לימודי הליב"ה ואינם עומדים בשום פיקוח, כאילו היו חלק מהחינוך הממלכתי הממוסד.

בעיתון נטען כי הצלחת המפלגות החרדיות במו"מ הקואליציוני יוצרת, מלבד בעיה תקציבית, גם בעיה חברתית ותרבותית. "כאשר קצבאות הילדים ודמי הכולל קוצצו, לגברים חרדים היתה מוטיבציה לצאת לשוק עבודה, במטרה לחלץ את משפחותיהם ממעגל העוני.

"עכשיו, כאשר הוחלט לשנות כיוון ולתת יותר לכל מי שאינו עובד אלא מבלה את עיתותיו בכולל — הרצון לעבוד יירד וכוח המשיכה של הישיבות והכוללים יעלה. ביטול הסנקציה הפלילית על צעירים חרדים שישתמטו משירות צבאי, בעוד שחילונים שישתמטו ייכנסו מיד לכלא, מוסיף עוולה חברתית, ויוצר אפליה בין צעירי ישראל''.

המגזר החרדי מואשם גם בפגיעה בשירותי הדת, "החרדים הביאו לשינויים לרעה גם בתחומי הגיור, הקבורה והנישואים, מה שמקרב את ישראל למודל מדינת הלכה לא מפותחת, שהדת שולטת בה, במקום ערכי ההומניזם, הקדמה והדמוקרטיה", נכתב בעיתון.

"להתחייבויות נתניהו לחרדים יש להוסיף גם את ההבטחה למע"מ אפס על מוצרי יסוד, את טיפולי השיניים בחינם עד לגיל 18, את יישום דו"ח אלאלוף למלחמה בעוני, את התוספות לשכר החיילים, ואת התוספות לחינוך ולהתיישבות בשטחים — כדי להבין שישראל עומדת בפני בור תקציבי ענק, שיחייב קיצוץ עמוק בתקציבי החינוך, הרווחה והתשתיות, וגם העלאת מסים".

לדברי אנשי "הארץ", "מי שיישא בכל הנטל הזה הוא הציבור המשרת בצבא ומשלם מסים, שאותו הקריב נתניהו בהקימו את ממשלתו הרביעית.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
בעניין: עיתון "הארץ": החרדים נטלו את הקופה
« להגיב #1 ב- : מאי 05, 2015, 13:41:41 »
אם "אל בלאד" מודאג אז כנראה שלא הכל רע.
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!