כתב נושא: המטבע הרוסי מתרסק: "גרוע מהסיוטים הכי נוראיים שלנו"  (נקרא 1576 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
שער המטבע צנח ב-20%, ו-72 רובל שווים היום דולר אחד. אזרחים רבים חוששים מהתגברות האינפלציה. המפקחת על הבנקים: "דרושות פעולות מתואמות מצד הממשלה והבנק המרכזי". לברוב: "הסנקציות לעולם לא יביאו למשבר"

הצניחה החופשית" של המטבע הרוסי נמשכת זה היום השני: הרובל התרסק היום (שלישי) בשיעור של 20%, והמסחר בבורסה במוסקבה ננעל כדולר אחד שווה 72 רובל. ניסיונותיו הנואשים של הבנק המרכזי למנוע את המשבר החמור, בהם העלאת הריבית מ-10.5% ל-17%, לא הצליחו להציל את המטבע המתרסק. "המצב חמור, לא דמיינו מצב כזה גם בסיוטים הכי נוראיים שלנו", אמר סגן מנהל הבנק המרכזי, סרגיי שייסטוב.

הרובל נפל בערכו ב-60% מתחילת השנה, בשל ירידת מחירי הנפט העולמיים והשפעתן של הסנקציות שהטילו מדינות המערב על מוסקבה בשל מעורבותה במשבר באוקראינה. "הרובל נמצא כעת בשפל", מסרה המפקחת על הבנקים, אלווירה נביולינה. "ללא ספק, המצב קשה מאוד. דרושות פעולות מתואמות מצד הממשלה והבנק המרכזי, ואנחנו מוכנים לשיתוף פעולה כזה".


"הפאניקה השתלטה". ראש הממשלה דמיטרי מדבדב בפגישה עם ראשי הבנקים, היום



סגן מנכ"ל הבורסה במוסקבה, אנדריי שמטוב, הוסיף: "באווירה כל כך לא יציבה ונפיצה, נדמה לי כי גורמי השוק הבסיסיים אינם עובדים עוד, והפאניקה השתלטה. ההצהרות מהקרמלין, מהממשלה ומהבנק המרכזי דיברו על כך שרוסיה תתאים את עצמה. במילים אחרות, ניתן יהיה לסחור ברובל ולהמיר אותו באופן חופשי, ואנחנו מקווים שדבר לא ישנה את ההחלטה הזאת".

אזרחים רבים מיהרו לרכוש מוצרים מיובאים, בהם מכוניות וכלי מטבח, מחשש שהאינפלציה תגבר ומחיריהם יעלו בכל יום נוסף. סגנית ראש מפלגת "רוסיה הוגנת", אוקסנה דמיטרייבה, האשימה את התמוטטות הרובל על המדיניות "הכאוטית והבלתי-מקצועית" של הבנק המרכזי. לדבריה, "לממשלה אין שום אסטרטגיה".
"הפגנת אי-אמון במדיניות הכלכלית של הממשלה". מוסקבה, היום



"נפילת הרובל והבורסה אינה רק תגובה למחירי הנפט הנמוכים ולסנקציות, אלא גם הפגנת אי-אמון במדיניות הכלכלית של הממשלה", כתב שר האוצר הרוסי לשעבר אלכסיי קודרין, שכיהן בתפקיד במשך 11 שנים עד פרישתו בשנת 2011, בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. לדבריו, העלאת שיעור הריבית "חייבת לבוא לצד צעדים ממשלתיים להעלאת ביטחון המשקיעים בכלכלה הרוסית".

עם זאת, הנשיא ולדימיר פוטין לא הגיב למשבר הכלכלי הקשה, ולפי שעה, התמיכה הציבורית בו ממשיכה להיות גבוהה. רשתות הטלוויזיה הממלכתיות המשיכו לדווח כי "רובל חלש טוב לכלכלה", מכיוון שהמצב יעורר ייצור מקומי, ויוזיל את עלות הייצוא.
הפגנת מחאה במרכז מוסקבה, השבוע



שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, טען היום בריאיון לרשת "פראנס 24" כי "לא רק שרוסיה תשרוד, אלא היא תהיה חזקה הרבה יותר". לדבריו, הסנקציות, שהוטלו על ידי מדינות האיחוד האירופי, ארצות הברית וקנדה בחודש פברואר, "לעולם" לא יביאו למשבר כלכלי ברוסיה. "היינו במצבים גרועים יותר במהלך ההיסטוריה, ובכל פעם יצאנו מהמשבר מחוזקים", הוסיף.

"כמובן שהסנקציות כואבות, אבל הן לא יעזרו לאיחוד האירופי", טען. "ארצות הברית הורתה לאיחוד להטיל סנקציות, ולמען האמת, הערכנו כי האיחוד האירופי עצמאי יותר". לדבריו, "סנקציות הן סימן לעצבים, ולא כלי למדיניות רצינית. לפעמים גם ילדים גדולים משחקים משחקים".