כתב נושא: מדוע עוצר צה"ל את קבלן החפירות ששכרו תושבי גבול הצפון?  (נקרא 6939 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
צבא וביטחון |
עודכן 07:23 30/09/2014
 
אלי לוי, צינור לילה
תושבי הישובים הסמוכים לגבול עם לבנון שכרו קבלן פרטי, לאחר שהתייאשו מצה"ל בנושא האפשרות שגם מתחת לגבול הזה נחפרות מנהרות. ששון יחזקאל, הקבלן שנשכר, מספר לצינור לילה כי הוא צריך יום אחד של קידוחים כדי לאשש או להפריך את הטענות - אבל בצה"ל מסרבים לתת לו לפעול: "עד כה הנושא נשלל, פועלים לבצע בדיקות נוספות"

בחודשים האחרונים החל צה"ל להקשיב לתושבי הצפון שמדברים על מנהרות הנחפרות מתחת לבתיהם בגליל המערבי ובאצבע הגליל, אבל כעת מגיע טוויסט בעלילה. לאחר שבראש השנה כבר עזבו חלק מהתושבים את בתיהם מחשש לפעולה של חיזבאללה, הם החליטו לקחת את החוק לידיים ושכרו קבלן שיתחיל בקידוחים באיזור זרעית, בסמוך לגבול.

 

"הצבא יודע מכל זה ולא עושה כלום", אומר לצינור לילה קובי כהן, תושב זרעית. "צה"ל היה צריך להתחיל לחפור עם D9, אבל במקום לספק תשובות, משאיר אותנו ככה בפחד". כשהקבלן הגיע, לדברי התושבים, סירבו בצה"ל שהקבלן יתחיל לעבוד ביוזמת התושבים, והתעקשו ללוות אותו כדי שהקידוחים יתבצעו בחסות צה"ל.

 

"אמרו שיעדכנו אותי", מספר ששון יחזקאל, "צה"ל הורידו אותי מזה, אמרו לי 'לא תעשה את זה בשום פנים ואופן'. לי אין בעיה. זה יום אחד, אני רק צריך קידוח של יום אחד במכונת קידוח".

 

בפיקוד צפון שבים ואומרים כי אין מנהרות בצפון, אבל התושבים אומרים כי יעלה כמה שיעלה - הם ימצאו לבד אם יש מנהרות, או שהם יכולים לישון בשקט.

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל מנהל קשר רציף עם ראשי הישובים ואנשי הביטחון בהם, ועד כה בכל פנייה אודות שמיעת רעשים וחשד למנהרה, הנושא נבדק על ידי כוחות ייעודיים ונשלל - כך גם בישוב זרעית. כוחות צה"ל פועלים על מנת לבצע בדיקות נוספות בישוב זה".

לצפייה בסרטון (מומלץ עם מסנן פרסומות) http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1084327