כתב נושא: איזה סוג גוף יש לכם?  (נקרא 9825 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
איזה סוג גוף יש לכם?
« ב- : יוני 29, 2014, 04:17:41 »
אני מזומורף



אנדומורף:



אקטומורוף:



מזומורף:



לכל אדם יש מבנה גוף שונה, אך בגדול אפשר לחלק את מבני הגוף השונים לשלוש קבוצות עיקריות. מודעות לקבוצה שאליה אתם משתייכים תקל עליכם להתאים לעצמכם תוכנית אימון גופני ספציפית, שתאפשר לכם להפיק את המיטב ממה שהטבע העניק לכם.
 
שלב א:'‬ בחן את עצמך
אלה הם שלושת סוגי מבני הגוף שהוגדרו על ידי פיזיולוגים.
 
האנדומורפים: נקראים על שם התאים בשלב העוברי שמתפתחים למערכת העיכול. לאנדומורפים יש בדרך כלל מבנה עצמות גדול יותר מאשר לאחרים. גברים ונשים שמשתייכים לקבוצה הזו נוטים להיות בעלי ראש גדול ועגול יותר, מבנה פנים עגלגל ורחב יותר, ירכיים ומותניים רחבים יותר וגפיים שנוטות להיות קצרות ומחודדות יותר, דבר שנותן להם מראה גוף גוצי ויציב יותר. לרוב האנדומורפים יש כפות ידיים ורגליים קטנות יותר, קו מותניים גבוה יחסית, עור חלק ושיער עדין.


מבנה גוף אנדומורפי
 
מבנה הגוף האנדומורפי מכונה 'דמוי תפוח' אצל אלה שמעלים מסת שריר ושומן בחלקו העליון של הטורסו (חלקו המרכזי של הגוף) ו'דמוי אגס' אצל אלה שמעלים את מירב המסה בחלקו התחתון של הטורסו. מבנה הגוף הזה מאופיין גם בכמות מוגברת של שומן מאוחסן, עקב כמות מוגברת של תאי שומן, והגברה בכמות התאים שמוקצית למערכת העיכול. למזלו של האנדומורף, לסוג הזה גם קל יותר לבנות מסת שריר ומסת גוף רזה.
 
האקטומורפים: נקראים על שם התאים בשלב העוברי שהופכים למערכת העצבים. לאקטומורפים יש בדרך כלל מראה גוף רזה וליניארי. מבנה הגוף האקטומורפי שמכונה 'בננה' מאופיין על ידי ידיים ורגליים ארוכות במיוחד, פלג גוף עליון קצר וקטן יחסית, מצח גבוה וכתפיים צרות יחסית. מבנה הגוף של האקטומורף הקיצוני הוא שברירי ועדין. העצמות קלות יותר, המפרקים קטנים והשרירים דלים. הגפיים ארוכות יותר בדרך כלל והכתפיים מידלדלות.


מבנה גוף אקטומורפי
 
האקטומורפים נראים בדרך כלל גבוהים יותר משהם באמת בגלל הגפיים הארוכות ומסת השריר הדלה שלהם. לאנשים מהסוג הזה יש בדרך כלל אצבעות רגליים וידיים ארוכות יותר וצוואר ארוך יותר. תווי הפנים חדים יותר, כיוון שמבנה הפנים משולש והלסת התחתונה מוצרת. אקטומורפים נוטים לסבול יותר מטמפרטורות קיצוניות היות ששטח הפנים של גופם גדול ביחס לכמות הבידוד של השרירים והשומן. השיער של האקטומורפים נוטה להיות דק, גדל מהר ובדרך כלל קשה לסידור. הם יכולים להוריד במשקל וברמת השומן די בקלות ובדרך כלל יש להם רמת שומן גוף נמוכה יחסית. למרות זאת, לאקטומורפים יש בדרך כלל קושי בפיתוח מסת שריר.
 
המזומורפים: נקראים על שם התאים בשלב העוברי שמתפתחים לשרירים ולמערכת הדם. מזומורפים מתוארים בדרך כלל כבעלי מבנה גוף אתלטי. הם בעלי מבנה עצמות דחוס, שרירים דחוסים ובוגרים ובדרך כלל גם בעלי יציבה נכונה וטובה. רוב המזומורפים הם בעלי כתפיים רחבות ומותניים צרים. יש להם מטבוליזם מהיר והם יכולים להוריד במשקל מהר יותר מאנדומורפים.


מבנה גוף מזומורפי
 
לנשים מזומורפיות יש בדרך כלל מבנה גוף שדומה לשעון חול, ולגברים מבנה שדומה למשולש.
 
תכונות נוספות של המזומורף הן עור קשה, שיער מלא וסבוך, עצמות ושרירים בראש בולטים יותר, לסת מרובעת וכבדה ועצמות לחיים בולטות ומוגדרות יותר. הפנים שלו ארוכות ורחבות וקובייתיות יותר בצורתן. הידיים והרגליים של המזומורף מפותחות יותר, ואפילו אצבעות הידיים והרגליים שלו נראות שריריות.
 
אפשר לומר שהמזומורפים הם בני המזל מבחינת מבנה הגוף, שכן הם נהנים מהיתרונות הבולטים של שני הסוגים האחרים, אנדומורפים ואקטומורפים. המכשול העיקרי של המזומורפים הוא ביטחון עצמי מופרז: מכיוון שהם יכולים לבנות מסת שריר ולהוריד קילוגרמים מיותרים של שומן בקלות יחסית, הם נוטים לזלזל בחשיבותה של הדיאטה והפעילות הגופנית וסומכים על הגנים שלהם שיעזרו להם להוריד במשקל ולחזור לכושר מתי שיבקשו.
 
לפני שתנסו להגדיר את עצמכם באחת הקבוצות כדאי שתדעו שמעטים האנשים שנופלים בדיוק לאחת הקטגוריות. רוב האנשים מערבים תכונות של יותר מקבוצה אחת ועל כן מוגדרים כאקטו-מזומורף או אנדו-מזומורף. בכל מקרה, אחרי שהגדרתם את עצמכם, תוכלו כעת להתאים לעצמכם תוכנית אימון שמתאימה למבנה הגוף שלכם.