כתב נושא: 'איום המשטרה -סנקציה סלקטיבית'  (נקרא 1547 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
'איום המשטרה -סנקציה סלקטיבית'
« ב- : מרץ 25, 2007, 12:52:56 »
ראש המרכז המדיני לישראל שיגר מכתב למזוז בו הוא כותב כי האיום להטיל על אזרחים עלויות אכיפת החוק הוא סנקציה סלקטיבית פוליטית.

ראש המרכז המדיני לישראל ד"ר יצחק קליין שיגר מכתב דחוף ליועמ"ש לממשלה בו הוא מתריע כי "האיום להטיל על האזרחים הנ"ל את עלויות אכיפת החוק הינה, אם כן, סנקציה סלקטיבית הננקטת נגד אנשים מסוימים בגין דעותיהם הפוליטיות המסוימות, והיא אסורה".

ד"ר קליין מבקש ממזוז "להורות לסנ"צ כהן למשוך את האיום שלו ולהורות למשטרת ישראל כי אין להפעיל מדיניות סלקטיבית של תביעות אזרחיות נגד אזרחים העוסקים במחאה פוליטית. אם אכן תתקבל החלטה לתבוע את מארגני העלייה לחומש בתביעה אזרחית, "המרכז המדיני לישראל" יבחן את ההחלטה בבג"צ", אמר.

במכתבו מפרט ד"ר קלין:

ביום 19.03.07 שלח קצין במשטרה, נצ"מ קובי כהן, ממ"ר שומרון, מכתבים למר בועז העצני מחברון (רצ"ב), מר שבתאי שירן מחיפה וייתכן לאנשים נוספים מכתבים המזהירים אותם, בין היתר, כי אם יארגנו עליה המונית לאתר היישוב החרב חומש בניגוד לחוק ליישום תכנית ההתנתקות (2005), המדינה עשויה לתבוע אותם בתביעה אזרחית בגין עלויות אכיפת החוק.

המדינה אינה נוהגת לתבוע עבריינים על עלויות אכיפת החוק נגדם. פורץ הנתפס אינו נתבע לשלם את משכורת השוטר העוצר אותו. כשאותו פורץ עומד לדין, אינו נדרש לשלם את שכר השופט, התובע, הקלדנית, תחזוקת בית המשפט, ואף לא עלות החזקתו במאסר. יש לשער שאם המדינה היתה נוקטת במדיניות של תביעת עבריינים על עלות אכיפת החוק נגדם, שכרה היה יוצא בהפסדה.

העלייה לאתר חומש הינה פעילות מחאה פוליטית, אמנם בניגוד לחוק. אם נשווה אותה למחאה פוליטית אחרת המתבצעת בניגוד לחוק—למשל, המחאות נגד בניית גדר ההפרדה בבלעין, המתבצעות בניגוד לחוק ותוך הפעלת אלימות מכוונת נגד כוחות הביטחון—לא ראינו כי המדינה תובעת את המארגנים על עלויות אכיפת החוק, למרות שמדובר בארגונים הממומנים היטב, בין היתר על ידי ממשלות זרות, במטרה להביך את מדינת ישראל ולהפר את חוקיה.

האיום להטיל על האזרחים הנ"ל את עלויות אכיפת החוק הינה, אם כן, סנקציה סלקטיבית הננקטת נגד אנשים מסוימים בגין דעותיהם הפוליטיות המסוימות, והיא אסורה. אבקשך להורות לסנ"צ כהן למשוך את האיום שלו ולהורות למשטרת ישראל כי אין להפעיל מדיניות סלקטיבית של תביעות אזרחיות נגד אזרחים העוסקים במחאה פוליטית. אם אכן תתקבל החלטה לתבוע את מארגני העלייה לחומש בתביעה אזרחית, "המרכז המדיני לישראל" יבחן את ההחלטה בבג"צ.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i