כתב נושא: תיקונים בספירת העומר ומלבושי נשים מהרב שטיינמן שליט"א  (נקרא 964 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
קטע מתוך עלון גנזי המלך השבועי:
'שלא נהגו כבוד..' ('יבמות' סב)

באשר ימי העומר הם ימים שיש להתעורר בהם יותר על עניני 'בין אדם לחבירו' ובכבוד התורה ולומדיה, כמבואר בחז"ל שעל זה נענשו תלמידי רבי עקיבא;
 
סיפר רבינו: "שקודם המלחמה היה ספר של תלמיד חכם גדול שהיו לומדים בו הרבה מאד בישיבות והיו כולם לומדים בו. ומאחרי המלחמה אינו מצוי כלל וכלל והי' הדבר לפלא. עד שנמצא שכותב במקום אחד בספרו על הרמ"א בזלזול גדול! וא"כ אין פלא שמשמים סיבבו שאין למדים בספרו, אחרי שמזלזל ברמ"א שהיה איש קדוש ונורא".
ובדומה לזה מביא רבינו מה שכתוב בספר הצדיק רבי זונדל; שא' עשה שאלת חלום: "מדוע נענש ה'פרי חדש' שלא למדו בספרו ארבעים שנה". והשיבו לו: "מפני שקרא לבעל הלבוש - חייט

כל כבודה בת מלך
כתב הגר"א באגרתו; 'ושליט עליו יצרו ותבלין שלו; לזכרים עסק התורה. ולנקבות הצניעות והנהגת המידות ומוסר'. ('אגרת הגר"א') ומטעם זה רואים שהיצר הרע הכי קשה הוא אצל בנים ללמוד תורה ואצל בנות לשמור על צניעות. ולפעמים נשים מעירות לגברים על שהם מתבטלים מתורה ולא מבינות את היצר הרע שיש לאיש להתבטל מלימוד, שהוא בדיוק כמו שיש להם יצר הרע להתלבש יפה... זה לעומת זה
 
 
 
ונשאל רבינו לאחרונה; "אם השומרת על גדרי הצניעות תפילתה מתקבלת יותר"? ואמר רבינו: "דבודאי הוא כן, כי מה שאדם הוא יותר 'פרום' מתקבלת תפילתו יותר. ומה שיותר צניעות זה יותר פרום, כי עיקר הפרומקייט אצל אשה זה הצניעות".
 
וכידוע; הקימו רבותינו גדולי ישראל שליט"א לפני כמה שנים ב"ד בשם 'משמר התורה' להכריע בעניני המלבושים אם הם בכלל גדרי הצניעות או לא. ונשאל רבינו: "אם זה חובה על כל אשה, או שזה רק לצדקניות"? והשיב רבינו: "זה מה שצריך לעשות. הב"ד לא עושים חומרות יותר מדאי. והמקיימת מה שכותבים ב"ד של משמר התורה זה קיום השו"ע".
 
ובהזדמנות אחרת כשנשאל רבינו: "אם יכולים לומר ברור שזה מה שהב"ד של משמר התורה קבע זה מה שצריך לעשות"?
 
השיב רבינו: "זה הרבנים של הדור הזה קבעו לפי מה שראו שצריך בדור הזה. ויתכן שבדורו של רבי שמעון בן יוחאי היו מסתכלים עלינו כמו בעלי חיים". [פי' הדברים; שזה כבר קולות מה שנותנים ללבוש בזמנינו. ובדורות של התנאים היו מסתכלים על מי שהולכת כך כבעל חי...]
 
ושאלו: "על מי שכבר קנתה בגדים ולא ידעה את ההלכות. ועכשיו למדו בסמינר את ההלכות של 'משמר התורה' ורואים שהבגדים האלה לא מתאימים ולפעמים זה מסתכם במאות שקלים, מה צריכים לעשות"?
 
תשובה; "מוטב לאדם שיקרא שוטה כל ימיו ואל יהי' רשע שעה אחת לפני הקב"ה".
ובכלל מה זה כסף, האם כסף זה משהו מיוחד?! הרי על מה שאדם רוצה הוא יוציא את כל הכסף, אף אחד לא ימָנַע מלקנות דבר שהוא רוצה, אפילו שזה עולה כסף "אויב מען דארף דאס האבבן", הרי אם צריך את זה מוציאים ע"ז כסף ואין שיקול מה שעלה כסף. הרי אנשים נוסעים לדאצ'ה בימות הקיץ, נוסעים למדינות אחרות, אף שזה עולה להם המון כסף, הכלל הוא למה שחושבים שצריך יש כסף וקל וחומר למה שבאמת צריך...