סלטים... סלטים... אתה עובד אצל אחלה במקרה?

א. ראשית הבהרתי שהעובדה שרבקה הייתה בת 3 לא מעניקה לעניין את אותה המשמעות של אדם שישא ילדה בת 3 בימינו. הסברתי את עניין שאיבת המיים והשקאת הגמלים כהוכחה לכך שהיא הייתה גדולה יותר בגופה ובשכלה.
לכן גם אביה ואחיה נתנו בידיה את ההכרעה אם לנסוע רחוק לארץ כנען ולהנשא לבחור שאותו איננה מכירה. מי נותן לילדה בת 3 להכריע בכזה עניין ? הדבר היחיד שנותנים לילדה בת 3 להכריע זה באיזה צבע היא רוצה את הדובי...
מכל זה אני מנסה להסיק ולהסביר ולהזכיר את דברי חז"ל שרבקה בגיל 3 הייתה גדולה בגופה וברוחה כנערה. לכן התורה מכנה אותה "נערה".
ב. אתה מדבר לא על סתם אנוסה אלא על נערה המאורסה. האירוסין של פעם היו בהם קידושין. לכן נערה המאורסה הייתה כאשת איש. אשת איש ששכבה עם גבר זר, דינה בסקילה. נערה שתפסה שוכבת עם גבר זר וטוענת שהיה שם אונס, נשאלת מדוע לא זעקה לעזרה. אילולא זעקה לעזרה, לא היה שם אונס, אלא היה מרצונה. לכן נסקלת.
במסכת בבא מציעא מוזכר איפשהו עניין נערה המאורסה במפורש כראיה שאדם פטור באונס. אם תרצה אמצא את המקור המדוייק. גם בתורה בעניין נערה המאורשה כתוב שהיות והייתה בשדה וצעקה ואף אחד לא בא, פטורה... למה ? כי זה אונס.
זאת שכן זעקה לעזרה, אם היא נערה המאורסה, לא חייבת להנשא לאנס. היא מאורסת לבעלה וזה לא מפריע ליחסים ביניהם שהרי זה היה באונס. (למעט אם הוא כהן).
אם הנאנסת פנויה, שואלים אותה אם היא רוצה להנשא לאנס. שים לב... לא מכריחים אותה להנשא לו, שואלים אותה. למה ? שתי סיבות.
1. ריחמה התורה על האנוסה שעתה משאינה בבתוליה ומשנאנסה תתקשה למצוא לה בעל עם נדוניה והכל...
2. קנסה התורה את האנס. שלא יחשוב אדם שהוא יחגוג על איזו נקבה ולאחר מכן זהו.. הלך לדרכו. לא חבובצ'יק! אם אנסת, גם תשלם קנס כספי עצום, וגם תצטרך להתקע עם האנוסה לכל החיים.
כמה הקנס הזה גדול?
ובכן, כתבת שהיא לא יכולה להתגרש ממנו. שוב טעות. הוא.... הוא לא יכול לגרש אותה. אבל היא יכולה לגרום לבית דין לכפות אותו לגרש אותה, על פי הסיבות הרגילות שבגללן בית דין כופים בעל לגרש אשה.
דתנו היא דת שמאוד דואגת לגבר לאשה ולילד. אל תציג את הדת שלנו כחשוכה ומתאכזרת כדת האיסלאם המשוקצת. חס וחלילה!