سوداني عائد من إسرائيل في حديث الأسرار
סודני שחזר מישראל בראיון חושפני
صفحات اخر لحظة – حوارات
الأحد, 28 فبراير 2010 08:16
حوار: عصام الصولي
עיתון ה"רגע האחרון" – שיחות
יום ראשון, 28.2.2010
מראיין – עיסאם א-סולי
هذا الحوار مع عائد من داخل إسرائيل بعد سنوات من الاعتقال والمعاناة،
הראיון נערך עם אדם ששב מישראל לאחר שנים של מעצר וסבל.
قضاها في السجون الإسرائيلية وجابه فيها ضغوطاً مختلفة لأجل الإسهام في رسم صورة قاتمة عن السودان،
הוא בילה בבתי כלא ישראליים וחווה בהם לחצים שונים
שמטרתם יצירת תמונה עגומה של סודאן
ورغم حجم الضغوط التي عاناها إلاّ أنه كان هادئاً ومرتباً وهو يجيب على أسئلة «آخر لحظة» فماذا قال..
חרף הסבל והלחץ שחווה, תשובותיו לשאלות "הרגע האחרון"
היו שקטות ומסודרות.
اسمي الطيب حسن سليمان من مواليد 1976 ولاية جنوب دارفور-نيالا.
שמי טייב חסן סולימאן, יליד 1976 חבל דרום דארפור-נילוס
رحلتك طويلة مع المعاناة.. ولكن حدثنا عن زمن خروجك من السودان؟
המסע שלך ארוך ומייסר.. אולם ספר לנו על זמן יציאתך מסודאן.
خروجي من السودان كان في العام 2002
יציאתי מסודאן היתה בשנת 2002
وإلى أين كانت وجهتك؟
- لجمهورية مصر العربية.
ולאן היו מועדות פניך?
לרפובליקה הערבית מצרים
والغرض من السفر؟
- خرجت في طلب تحصيل العلم هناك ولكن تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن.
ומטרת נסיעתך?
יצאתי למטרת לימודים שם, אולם לא הכל מסתדר כמו שאתה
רוצה. בחיים יש עליות ומורדות.
وقبل خروجك من السودان هل كان لك أي نشاط سياسي؟
- الحمد لله قد عفانا الله من اتباع السياسة والشغل بالسياسة.
ולפני כן, בסודאן, היית מעורב פוליטית?
השבח לאל. האל שמר עלי מללכת בדרך פוליטית ולעסוק בפוליטיקה.
خروجك من السودان هل واجهتك أي مصاعب؟
- أبداً.. سافرت لمصر بكل سهولة ويسر.
נתקלת בקשיים כלשהם ביציאתך מסודאן?
כלל לא. נסעתי למצרים בקלות ובנוחות.
وكم كانت مدة إقامتك في مصر؟
- مكثت بمصر قرابة العامين دون أن أجد أي معاناة.
איך היתה שהותך במצרים?
שהיתי במצרים בערך כשנתיים בלא שנתקלתי בקושי כלשהו.
وهل التحقت بالجامعة كما أردت؟
- كانت نيتي الالتحاق بالأزهر الشريف.. وبعض الصعوبات واجهتني وحالت دون الالتحاق بالازهر.
והאם התקבלת לאוניברסיטה כפי שבקשת?
כוונתי הייתה להתקבל לאוניברסיטת אל-אזהר המכובדת..היו קשיים
שעמדו בפני ומנעו את קבלתי לאל-אזהר
وما نوعية هذه المعوقات التي حرمتك من الالتحاق بالأزهر؟
- ما أستطيع قوله هو أن المكتوب في الجبين لا بد أن يبين.
ומה אופי האילוצים שמנעו ממך להתקבל לאל-אזהר?
מה שאני יכול לומר זה, שמה שכתוב על מצחך הוא שמתגשם.
أفصح لنا عن هذه المعوقات؟
- ليست هناك من مضايقات بالمعنى ولكن أقول إن التوفيق بيد الله وأنا لم أوفق.
גלה לנו מהם האילוצים?
אין כאן תחושה של קיפוח. אבל אומר שההצלחה הנה בידי האל ואני לא הצלחתי.
وماذا حدث بعد ذلك؟
- بعد إخفاقي في الالتحاق بالأزهر.. طبيعي أن أتوجه للعمل وحاولت الالتحاق بكثير من الشركات.. وأخيراً التحقت بالعمل في السياحة في جنوب سيناء وتضم شرم الشيخ ودهب وتويبع.
ומה קרה לאחר מכן?
לאחר שנכשלתי בקבלה לאל-אזהר.. כמובן שחיפשתי עבודה ופניתי לחברות שונות..ולבסוף
התקבלתי לעבודה בתיירות בדרום סיני – שארם א-שייח, דהב, נואייבה.
وكيف التحقت بالعمل في هذه البقعة من شمال مصر؟
- هذه المناطق ومنذ اتفاقية السلام بين مصر وإسرائيل صارت تعج بالسياح.
ואיך הגעת לעבוד בחלק זה מצפון מצרים?
האיזור הזה מוצף בתיירים מאז פרוץ השלום בין מצרים וישראל.
لم تحدثنا عن كيف بدأت علاقتك بالإسرائيلين؟
- بدأت علاقتي كعامل في مجال السياحة هناك.. والإسرائيليون يرتادون المناطق السياحية في جنوب سيناء.. ولم أدخل في علاقة شخصية معهم.. بحكم أنني إنسان محافظ وعندي مبادئ و....
לא ספרת לנו כיצד התחלת את קשריך עם הישראלים?
קשרי החלו כעובד בתחום התיירות שם.. הישראלים מגיעים לאיזורי הנופש בדרום סיני.. לא היו לי קשרים
אישיים אתם..משום שאני אדם שמרני ויש לי עקרונות ו..
قاطعتة... ولكنك ذهبت لإسرائيل؟
- ولهذا سبب ودوافع.
עצרתי אותו..אבל הלכת לישראל?
בשל הסיבה והמניעים האלה..
وما هو؟
- بالنسبة لدخولي لإسرائيل ذكرته كثيراً.
ומה הם?
משום שכניסתי לישראל הנה סיפור ארוך (?)
قُله لآخر مرة؟
- جميل.. أنا قلت إن دخولي لإسرائيل تم نتيجة لعمل استخباراتي قادته أجهزة دول كبرى.. وما أنا والآلاف من الذين دخلوا لإسرائيل إلاّ ضحايا.
ספר לנו את הסוף?
יפה.. אמרתי שכניסתי לישראל היתה כתוצאה מעבודה של גופי מודיעין בחסות של מדינות גדולות..ואין אני והאלפים מאלה שנכנסו לישראל אלא קרבנות.
ضحايا لمن؟
- كنا ضحايا«.. صمت طويلاً«..
קרבנות של מי?
היינו קרבנות... (שתיקה ארוכה)
حاولت مساعدته بقولي: ضحايا لمشكلة دارفور..؟
- «انتفض ».. وقال لا ليست مشكلة دارفور.. مشكلة دارفور هذه ما هي إلاّ نقطة في بحر كبير وهذا ما اكتشفناه لاحقاً.
נסתי לסייע לו באמרי : קרבנות של בעיית דארפור?
(הוא קם ממקומו).. ואמר, לא, לא בעיית דארפור..בעיית דארפור אינה אלא טיפה באוקיינוס
(בים גדול) וזה מה שגילנו לאחר מכן.
متى تم تجنيدك ولصالح من وما الأدوار التي طلبت منك؟
- «لاذ بالصمت هنيهة».. وقال.. مشكلة التجنيد هذه مرحلة متقدمة.
מתי גייסו אותך ומה התמורה ומה הדברים שביקשו ממך?
(רגע של שקט)..ואמר.. בעיית הגיוס הנה שלב מתקדם יותר
كيف؟
- أصلاً دخول السودانيين لإسرائيل تم عبر مراحل.. المرحلة الأولى كانت مرحلة دخول سودانيين بعدد محدود
כיצד?
בתחילה כניסת הסודנים לישראל אח"כ השלבים הבאים.. השלב הראשון היה כניסת סודנים במספר מוגבל.
لم تجب على السؤال.. كيف دخلت إسرائيل؟
- شخصياً وجهت لي دعوة للعمل في إسرائيل أكثر من مرة؟
לא השבת לשאלה..כיצד נכנסת לישראל?
באופן אישי נשלחה אלי הזמנה לעבוד בישראל יותר מפעם אחת
ممن؟
- من شخصيات كانت ترتاد المكان الذي كنت أعمل فيه.. ولم توجه لي الدعوة لوحدي.. بل شملت سودانيين آخرين يعملون معي..
מאנשים שבקרו במקום בו עבדתי..ההזמנה לא נשלחה רק אלי אלא כללה
גם סודנים נוספים שעבדו אתי.
وهل وافقت من أول مرة؟
- لا.. لأني ليس لي أي ولاءات حزبية ولا سياسية بل كنت على اتصال مع السفارة السودانية.
והאם הסכמת מהפעם הראשונה?
לא..משום שאין לי שום שייכות מפלגתית או פוליטית והייתי בקשר עם השגרירות
הסודנית. (רומז שאינו פליט כלל וכלל)
وهل وجدت الطريق ممهداً لدخول إسرائيل؟
- حركة الإسرائيليين في جنوب وشمال سيناء واسعة.. وحتى الشخص الذي دخلنا بواسطته إسرائيل نحن وجدنا صورته مع قائد المنطقة العسكرية الإسرائيلية التي تم تسليمنا لها.
והאם מצאת את הדרך סלולה לכניסה לישראל?
תנועת הישראלים בדרום וצפון סיני הנה רבה..ואפילו האדם שבאמצעותו נכנסנו לישראל, מצאנו את תמונתו
אצל מפקד האיזור הצבאי הישראלי שאליו הסגרנו עצמנו.
ً
وجنسية الشخص الذي قام بإدخالكم لإسرائيل؟
- هو شخص بدوي.. وحين استدعاني قائد المنطقة ودخلت مكتبه وجدت صورة البدوي إلى جانب صورة القائد موضوعة على مكتبه
ולאום האדם שהכניס אתכם לישראל?
הוא בדואי. כשנקראתי למשרד של המפקד מצאתי את תמונת הבדואי
לצידה של תמונת המפקד, על שולחנו.
هل أخذ منك «فلوس» نظير تهريبك لإسرائيل؟
- لا.. كان لا يهتم للفلوس.. دخلت شبه مجاني.
האם קבל ממך כסף עבור הכנסתך לישראל?
לא..לא התעניין בכסף..נכנסתי חצי חינם
ألم تواجهكم مصاعب في الدخول؟
- أبداً.. لأن دخولنا تم وفق شكل مدروس.
האם נתקלתם בקשיים בכניסה?
כלל לא..משום שכניסתנו הייתה באופן מתוכנן(זהיר ומחושב) ?
كيف؟
- حتى الملابس بلون خاص تم توزيعها لنا.
כיצד?
אפילו בגדים בצבע מיוחד חלקו לנו.
ألم تعترضك قوات الحدود المصرية؟
- والله مررنا من أمامهم كما لو كنا أفراداً نتبع لهم
האם נתקלת בכוחות משמר הגבול המצרי?
באלוהים, חלפנו על פניהם כאילו אנו עוקבים אחריהם
نوعية الوسيلة التي أقلتكم لإسرائيل؟
- عربة صغيرة، مرت بكل النقاط ولم يسألنا أحد إلى أين نحن نتجه.
באיזה אמצעי הגעתם לישראל?
כלי רכב קטן. עברנו את כל נקודות הבדיקה ואיש לא שאל אותנו ליעדנו.
وكم كان عددكم؟
- اثنان فقط.
וכמה הייתם?
שניים בלבד.
وأين هو الشخص الآخر؟
- لا.. ذاك «خلاص » دخل في مرحلة ثانية.
והיכן האדם האחר?
לא.. ש (דיי, מספיק) נכנס בשלב שני
وما هو اسمه؟
- اسمه الصادق جمعة سعيد.
ומה שמו?
שמו סאדק ג'מעה סעיד
وهل هو من أبناء دارفور؟
- نعم.
והוא מדארפור?
כן
وهل تم اختياركم لأنكم من أبناء دارفور؟
- هذا كان عملاً منظماً.. الهدف الأساس من دخول السودانيين لأسرائيل هو تغيير مسار الهجرة للسودان، انطلاقاً من مصر إلى الدول الأوربية وأمريكا وأستراليا وتحويلها إلى إسرائيل «هذا عمل استخباراتي».
וזו הבחירה שלכם משום שאתם בני דארפור?
זו היתה פעילות מאורגנת. המטרה המרכזית של כניסת הסודנים לישראל הנה לשנות את נתיב ההגירה
הסודני. ממצרים למדינות אירופה, ואמריקה ואוסטרליה לעבר ישראל. (זו פעילות של המודיעין)
كم مكثت في إسرائيل؟
- أنا كنت سجيناً في إسرائيل بالرقم 1198654
איך היית שהותך בישראל?
הייתי אסיר בישראל ומספרי 1198654
وكم من السنين مكثت؟
- أكثر من خمس سنوات من 2004 وحتى 2009.
וכמה שנים שהית?
יותר מחמש שנים. משנת 2004 עד 2009.
دخلت السجن فور وصولك لإسرائيل؟
السجن كان الأساس الذي من خلاله نتحصل على شهادة حسن السير والسلوك إذا كنت ترغب في تنفيذ الأجندات
נכנסת לכלא מייד עם הגעתך לישראל?
הכלא היה המקור לקבלת אישור על התנהגות טובה אם היית רוצה להשיג את המטרות שלך.
اخر لحظة - حوارات الثلاثاء, 09 مارس 2010 09:25
حوار: عصام الصولي
هذا الحوار مع عائد من داخل إسرائيل بعد سنوات من الاعتقال والمعاناة، قضاها في السجون الإسرائيلية وجابه فيها ضغوطاً مختلفة لأجل الإسهام في رسم صورة قاتمة عن السودان، ورغم حجم الضغوط التي عاناها إلاّ أنه كان هادئاً ومرتباً وهو يجيب على أسئلة «آخر لحظة» فماذا قال..
"הרגע האחרון" – ראיונות
יום שלישי, 9.3.2010
מראיין : עיסאם סולי
הראיון עם חוזר מישראל, לאחר שנים של מעצר וסבל בכלא הישראלי. הוא שהה בבתי כלא הישראליים ועבר
מסכת לחצים על מנת ליצור תמונה עגומה של סודאן. למרות הלחץ ממנו סבל, היה מסודר ושקט וענה לשאלות "הרגע האחרון". וזה מה שאמר:
أستاذ الطيب توقفنا في الحلقة الماضية عند لحظة دخولك لإسرائيل، ما هي الإجراءات التي أتخذت بشأنكم؟
- حضر الينا الجنود وسألونا إن كنا نحمل بعض الأشياء الخطرة كالأسلحة البيضاء وما الى ذلك، وسألونا عن جنسياتنا فأخبرناهم بأننا سودانيون.
מר טייב, עצרנו בחלק הקודם ברגע כניסתך לישראל. מה הצעדים שננקטו כנגדכם?
הוקפנו בחיילים ששאלו אותנו אם ברשותנו דברים מסוכנים כגון נשק ו"לבן" ודברים כאלה. ושאלו לגבי לאומיותנו וענינו שאנו סודאנים.
وماذا حدث بعد ذلك؟
- سمحوا لنا بركوب السيارة.. وبعد تحركنا بربع ساعة كان السائق يشير بالمرآة ويأمرني أن أمارس الجنس مع مجندة إسرائيلية كانت برفقتنا في السيارة.
מה קרה לאחר מכן?
הרשו לנו לעלות על המכונית.. ולאחר נסיעה של כרבע שעה הנהג מסתכל במראה ואומר לי לקיים יחסי מין עם חיילת ישראלית שנמצאה יחד אתנו ברכב.
إذن كان ذلك أول الأشياء التي طلبت منك.. ماذا كان ردك؟
- نعم.. كان ذلك أول شيء طلب مني في إسرائيل والمجندة كانت الى جانبي ومعنا في السيارة أربعة جنود آخرين.
אם כן זה היה הדבר הראשון שבקשו ממך.. מה היתה תגובתך?
כן..זה היה הדבר הראשון שבקשו ממני בישראל והחיילת היתה לצידי ואתנו ברכב ארבעה חיילים אחרים.
الى أين كانت وجهتكم؟
- الى المعسكر في منطقة حدودية داخل إسرائيل.
לאן היו מועדות פניכם
לבסיס בקרבת הגבול בתוך ישראל.
وداخل المعسكر؟
- بدأت إجراءات التحري وما إن انتهينا حتى قدم عليّ أحد الجنود من أبناء الفلاشا الذين التحقوا بالجيش الإسرائيلي وعرض عليّ أن ألتحق بالجيش الإسرائيلي وإدخالي الى إيلات
ובתוך המחנה?
החל שלב החקירות וכשסיימנו הגיע אלי חייל מבני הפלשים שהתגייסו לצבא הישראלי
והציע לי שאתגייס לצבא הישראלי וישימו אותי באילת.
وبماذا أجبته؟
- قلت له هذا موضوع صعب، ورفضت فكرة أن أتجند في الجيش وأخبرته أن العسكرية ليست من رغباتي.
ומה השבת לו?
אמרתי לו שהנושא קשה וסירבתי לרעיון שאתגייס לצבא והודעתי לו שהצבא לא לטעמי.
أثناء التحري ما نوعية الأسئلة التي وجهت لك؟
- سألوني عن اسمي وجنسيتي وهل هناك شخص اعتدى عليكم أثناء العبور لا أكثر ولا أقل.
בזמן החקירות, אלו סוגי שאלות הציגו לך?
שאלו לגבי שמי ולאומיותי והאם מישהו פגע בי במהלך המעבר. לא יותר ולא פחות.
إذن لم تكن هناك أسئلة خاصة تحمل أجندة معينة؟
- لا.. ضابط الاستخبارات كانت مهمته تتركز في نقل المعلومات للجهات المختصة.
אם כך לא היו שאלות מיוחדות בעלות סדר יום(אג'נדה) מסוים ?
לא..קצין המודיעין תפקידו היה להעביר רק מידע לרשויות המוסמכות.
وبعد؟
- بعد ذلك حضرت اليّ المجندة وطلبت بنفسها أن تقضي ليلتها معي.. فرفضت.
ואח"כ?
לאחר מכן באה אלי החיילת ובקשה בעצמה לבלות את הלילה אתי..סרבתי.
ولكن بأي لغة كنت تتخاطب معها؟
- بالعربية.. ولمعلوميتك إن الجيش الإسرائيلي ثلاثة أرباعه من العرب من الدروز.. يطلقون عليهم عرب إسرائيل.. وكل الاستخبارات في الجيش الإسرائيلي الذين يعملون على الحدود العربية هم من البدو.
אולם באיזו שפה דברת איתה?
בערבית..ולידיעתך שבצבא הישראלי שלשת רבעים הם ערבים דרוזים.. מכנים אותם
ערבים ישראליים.. וכל אנשי המודיעין בצבא הישראלי שפועלים בגבולות עם הערבים הנם בדואים.
إذن لم يكن للسياسة أي دور في دخولكم لإسرائيل؟
- كما أخبرتك أن جل السودانيين الذين دخلوا إسرائيل دخلوا مخدوعين.
אם כן לא היתה לפוליטיקה שום קשר לכניסתך לישראל?
כמו שאמרתי לך רוב הסודנים שנכנסו לישראל נכנסו ברמייה.
ما هي الخطوة التالية؟
- قبل ذلك.. المداخل التي كانت تتبع لجر رجلي للهاوية كانت بواسطة الثالوث الجنس والخمر والمال، هذه آليات الإسرائيلين وليس وحدي من فعلوا به ذلك، ولكن مع كل السودانيين الذين وطئت أرجلهم أرض إسرائيل.
מה היה הצעד הבא?
לפני כן.. הדרכים בהם השתמשו לגרור את רגלי לתהום היו באמצעות השילוש, סקס, אלכוהול
וכסף. אלו המנגנונים הישראלים ולא רק אתי פעלו כך, אלא עם כל הסודנים שרגלם דרכה באדמת ישראל.
وبعد..؟
- حتى يستوثقوا منا أكثر قاموا بإدخالنا مع الأسرى الفلسطينيين.. ولهم في وسطهم عيون تعمل على الاطمئنان على نوايانا ويدرسون اتجاهاتنا وميولنا وما الى ذلك.. وبالفعل دخلنا معتقلاً يضم أسرى حماس وكل أسرى الفصائل الفلسطينية المسلحة.
ואח"כ?
עד שיוכלו לבטוח בנו יותר הכניסו אותנו עם אסירים פלשתינים...ויש בתוכם
עיניים (צופים) לבדוק אחר כוונותינו וללמוד את נטיותינו ועמדותינו ודברים כאלה..
למעשה נכנסנו למעצר יחד עם אסירי חמאס וכל אסירי הארגונים הפלשתינים החמושים.
ما اسم هذا المعتقل.. وأين يقع؟
- هذا المعتقل مؤقت كمرحلة.. ولكن المرحلة المهمة والأساسية قضينا فيها زهاء أربعة أشهر.
מה שם מחנה המעצר הזה..והיכן הוא נמצא?
זהו מחנה מעצר זמני..אולם השלב החשוב והעיקרי שהיינו בו כ- 4 חודשים.
ما هي التهم التي وجهت اليكم وبمقتضاها دخلتم المعتقل؟
- لم توجه الينا أي تهمة.
מה היו ההאשמות כנגדכם שבעטיין הוכנסתם למעצר?
לא הוגש כנגדנו שום אישום.
وكيف كان يمضي يومكم؟
- كان يمضي عادياً.. نصلي مع الأسرى.
וכיצד חלף יומכם?
באופן רגיל.. התפללנו עם האסירים.
وهل زاركم أي مسؤول سوداني؟
- ليس لأي مسؤول سوداني علاقات مع إسرائيليين آنذاك ولكن هناك وجود لبعض حركات دارفور ولم يكن وقتها بشكل كبير.
והאם בקר אתכם איזשהו גורם רשמי סודאני?
אין לשום גורם רשמי סודאני קשר עם הישראלים בזמן הזה אולם נמצאות שם
כמה תנועות שקשורות בדארפור אולם לא באופן משמעותי בזמן זה.
وكيف خرجت من المعتقل؟
- قاموا بترحيلنا الى سجن الرملة وهو سجن عمومي.. وهذا هو المركز الرئيسي الذي يستوعب أي سوداني دخل إسرائيل.
וכיצד יצאת מהמעצר?
העבירו אותנו לכלא רמלה שהנו כלא ציבורי..וזהו המרכז העיקרי אליו
מגיע כל סודאני שנכנס לישראל.
وأين يقع موقعه؟
- يبعد من تل أبيب ثلث الساعة.
והיכן הוא ממוקם?
במרחק של שלשת רבעי שעה מת"א.
هل كان التعامل مختلفاً في سجن الرملة؟
- في هذا السجن بدأت تتضح لنا الرؤية، لأن سجن النقب كان سجناً أمنياً بالنسبة للأسرى الفلسطينيين، أما سجن الرملة وبمجرد وصولنا قابلنا الأشخاص الذين كان لهم دور في تهريبنا لإسرائيل.. والذين وعدونا بالرعاية والعناية بمجرد وصولنا لسجن الرملة.
האם זה היה שונה בכלא רמלה?
בכלא זה החלו הדברים להתבהר לנו, הכלא בנגב היה כלא בטחוני לאסירים
פלשתינים, אולם בכלא רמלה מייד עם הגיענו קבלו אותנו האנשים אלה שהיה
להם חלק בהברחתנו לישראל..ואלה שהבטיחו לנו הגנה ותמיכה מייד עם הגיענו לכלא רמלה.
من هم هؤلاء الأشخاص؟
- منهم إسرائيلية فيما بعد أصبحت بروفيسور بعد أن نجحت في توصيل قضية دارفور للعالمية كمشكلة إنسانية.
מי הם אנשים אלה?
ביניהם ישראלית שלאחר מכן נהייתה פרופסור לאחר שהצליחה לקדם
את בעיית דארפור, באוניברסיטה, כבעיה אנושית.
وما اسمها؟
- اسمها أنات بندور وهي تدير إحدى كبرى المنظمات التي تعمل في العمل الإنساني كواجهة وفي باطنها تضطلع بمهام الاستقطاب والتجنيد.
ומה שמה?
שמה ענת בן דור והיא מנהלת אחד מהארגונים הגדולים שעוסקים
בעניינים הומניטריים בחזית ובתוכה (מתחת לשטח) נושאת מטלות
(ממלאת פונקציות) של איסוף וגיוס.
متى التقيت بها أول مرة وأين؟
- هذه المرأة لها شركاء.. التقيت بهم في سيناء.. ومنهم امرأة ثانية اسمها شارون هيرن تكلمنا معها وشاهدناها وفيما يبدو أنها تعمل في منظمة دولية ولكن كما تعلم ليست هناك منظمة دولية في إسرائيل تعمل بالمعايير الإنسانية، وشارون هيرن نفسها معها شركاء.. وشركاؤها لهم شكل والآخرون لهم شكل آخر..
מתי פגשת בה בפעם הראשונה והיכן?
לאישה זו יש שותפים.. נפגשתי בהם בסיני..וביניהם אישה נוספת ששמה שרון ערן. דברנו אתה וראינו שהיא לכאורה עובדת בארגון בינלאומי. אולם כפי שאתה יודע אין שם בישראל שום ארגון בינלאומי שעוסק בעניינים הומניטריים, ולשרון עירן בעצמה יש שותפים .. ולשותפיה יש מסווה (דרך פעולה) ולאחרים מסווה אחר..
قاطعته- كيف؟
- لم نقابل شارون في سيناء بمفردها.. كانت الى جانبها امرأة أخرى اسمها «فابي»، وهذه فيما بعد عرفنا أنها ضابطة برتبة كبيرة في الشرطة الإسرائيلية وتدير قسماً داخل سجن الرملة وآخرون كانوا يتولون إدارة شؤون السودانيين.
עצרתי אותו – איך?
לא נפגשנו עם שרון בלבד בסיני.. היתה לצידה אישה נוספת ששמה "פאבי" (פאביאנה?) וזו לאחר מכן הבנו, שהיא קצינה בכירה במשטרה הישראלית והינה מנהלת אגף בכלא רמלה ובמקומות אחרים שמופקד על ניהול ענייני הסודנים.
أليس هناك تناقض في رواية دخولك إسرائيل بواسطة رجل بدوي، بينما تحدثني الآن عن أسماء إسرائيلية بارزة؟
- ليس هناك أي تناقض.. كل كلمة قلتها هي كلمة لها أساس.
האם אין סתירה בין תיאור כניסתך לישראל באמצעות איש בדואי, בעוד
שכעת אתה מספר לי על שמות ישראלים ידועים?
אין כאן שום סתירה..כל מילה שאמרתי יש לה ביסוס.
حسناً فلنعد بك لأول مرة التقيت فيها بالبروفيسورة؟
- هذه المرأة أنا التقيت بها داخل الأراضي المحتلة.
טוב, בוא נשוב לפעם הראשונה בה פגשת את הפרופסורית
את האשה הזו פגשתי באדמות הכבושות (ישראל)
ولكن كيف قابلت شارون وفابي بسيناء؟
- كانتا ضمن السواح في سيناء ويقصدن القرى السياحية التي نعمل نحن فيها.. وللمعلومية كل السودانيين من 2004 الى 2007 الذين كانوا في سجن الرملة، كانوا يجابهون تجارب قاسية مع الإسرائيليين.
אולם כיצד נפגשת עם שרון ופאבי בסיני?
הן היו בין התיירים בסיני ויעדם כפרי התיירות בהם עבדנו..ולידיעה,
כל הסודאנים, שהיו בכלא רמלה משנת 2004 עד שנת 2007 , עברו
התנסות קשה עם הישראלים.