אני חושב שטעית בפסקה האחרונה שלך, בתגובתך לדברי.
הרמב"ם לא התיר להכנס למסגד!
אחזור ואציין את דברי הרמב"ם שבניין שבנו להתקבץ שם ולבצע כל עבודה, אפילו לעבוד את ה', זו מצבה שכתובה בתורה ואסור להכנס לשם.
הוספתי והזכרתי את דברי הרמב"ם שעיר שיש בה עבודה זרה, לא נכנסים בכלל אל העיר.
ואדקדק בנקודה האחרונה שאולי גרמה לטעות.
גם מי שאומר שאיסלאם זה לא יהרג ואל יעבור, לא מתיר להכנס למסגד במקרה שאין כפיה של גוי שמאיים להרוג אם לא יכנסו למסגד.
ציינתי את דברי הרמב"ם שתלמיד חכם שאנשים מסתכלים עליו כרב, או אפילו סתם אדם שאנשים מסתכלים עליו כרב וחולקים לו כבוד וגדולה, בכל מקרה שכופים עליו בפרהסיה לעבור עברה, כל עברה שהיא, יהרג ואל יעבור משום חילול השם ומשום הטעיית הציבור.
יתירה מזו, אם האיסלאם הוא עבודה זרה, זה יהרג ואל יעבור. אז אתה רוצה לומר לי שהיה רב שאמר שמותר לעבוד עבודה זרה כי פחד שיהרגו אותו?
לא.
מי שאמר שהאיסלאם הוא לא עבודה זרה, ידע מה הוא מדבר. והיה אדם גדול מאיתנו.
וכל מה שפסקו לנו לפני מאות שנים שריר וקיים ואין לנו להרהר ולחשוב שתבונתנו וכושר שיפוטנו גדול יותר.