כתב נושא: מועה"ב: סנקציות חדשות נגד אירן  (נקרא 1079 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מועה"ב: סנקציות חדשות נגד אירן
« ב- : מרץ 16, 2007, 15:21:25 »
מהשבוע הבא יוקפאו נכסים של חברות ויחידים אירנים, יאסרו הלוואות ויוטל איסור על רכישת נשק אירני


חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון לש האו"ם וגרמניה הגיעו היום להסכמה על החרפת הסנקציות נגד אירן. במסגרת ההסכמה יינקטו בשבוע הבאה צעדים חדשים נגד המדינה המסרבת לדרישה להשעות את תוכנית הגרעין שלה. כחלק מהצעדים יוקפאו נכסים של חברות אירניות ושל יחידים מחוץ למדינה. כמו כן מועצת הביטחון תאסור על רכישה של נשק מתוצרת אירן. תפורסם קריאה לחברות כלכליות ולבנקים לא להלוות לאירן כסף או לתת לה אשראי.


השגריר הבריטי באו"ם אישר את דבר ההסכמה, אחרי הדיונים בין מדינתו, ארה"ב, צרפת, רוסיה, סין וגרמניה. הדיפלומט אמריקאי אלחנדרו וולף שהשתתף בדיונים אמר שהוא מרוצה מהתוצאה, למרות שארה"ב הייתה מעונינת בנקיטת צעדים חריפים יותר. בין היתר יוקפאו נכסים של חברות בבעלות משמרות המהפכה האירניות והבנק המרכזי של אירן. בנוסף, המסמך שגובש מזהיר מדינות ממשלוח נשק כבד לאירן.


מועצת הביטחון הטילה את הסנקציות על אירן בדצמבר. אז גם נקבע גם כי אם עד ה-21 בפברואר לא תקפיא אירן את תוכנית הגרעין שלה, יוטלו עליה סנקציות נוספות. במסמך הנוכחי נאמר שאם אירן תקפיא את תוכנית הגרעין שלה בתוך 60 יום, הסנקציות יוסרו. אם לא תעשה כן, הן יוחרפו שוב.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i