כתב נושא: אלפי תלמידים ירדו למקלטים בתרגיל ארצי  (נקרא 1430 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בלוד תרגלו התלמידים תרחישים של נפילת טילים: "העמידו לרשותנו ארבע דקות בהן היינו אמורים לפנות את הילדים כמה שיותר מהר, תוך שמירה על שקט וסדר. היינו צריכים לבדוק אם יש פצועים", סיפרה תלמידת כיתה ח'. בדימונה דימו מצב של פיצוץ מכונית תופת.


עשרות אלפי תלמידים בכ-4,000 בתי ספר וכ-10,000 גני ילדים ברחבי הארץ תרגלו הבוקר (יום ד') ירידה למקלטים, כשהארוע המדומה היה ירי טילים ורקטות לעבר מוסדות החינוך. בחלק מבתי הספר התלמידים שימשו כנפגעים מדומים ותלמידים אחרים שימשו כסדרנים או כאנשי כוחות כיבוי, שעסקו בכיבוי שריפות שכביכול פרצו בשטח בית הספר בעקבות נפילת טיל.


(רק שלא יפול פה טיל. ילדים בתרגיל בבי"ס ספיר הבוקר)

בבית הספר היסודי "ספיר" בלוד, קיימו התלמידים תרגיל מורחב ותרגלו תרחישים כמו שריפה, יציאה מפתחי החירום של המקלטים, חבישת מסיכות להגנה מפגיעת טילים כימיים וטיפול במפגעים מדומים. בשעה 10:05 נשמעה בבית הספר צפירה והתלמידים ירדו באופן מסודר למקלטים.


מפקד מחוז מרכז של פיקוד העורף, אלוף משנה יריב סנדלון, הסביר: "התרחיש מדמה נפילת טילים במרכז הארץ כחלק מהפעילות השנתית להכנת העורף, ומתבצע כל שנה". בנוגע לחרדות של התלמידים אמר: "ברגע שמתרגלים ומסבירים להם, רמת החרדה יורדת, למרות שיש מי שחושב אחרת". על המוכנות של המקלטים אמר סנדלון: "כשהרשות מטפלת בנושא כמו שצריך, המקלטים ערוכים בצורה טובה".


נופר בן ישראל מכיתה ח', ששימשה סדרנית בתרגיל, סיפרה: "העמידו לרשותנו ארבע דקות בהן היינו אמורים לפנות את הילדים כמה שיותר מהר, תוך שמירה על שקט וסדר. היינו צריכים לבדוק אם יש פצועים".


לדבריה, "התלמידים היו בסדר גמור. נתנו לנו כמה טיפים כדי שהילדים הקטנים יירגעו ולא יהיו בלחץ. אמרו לנו שיש מסיכה ששומרת עלינו ושאין מה להילחץ".

 
חברתה לכיתה, אלונה דוידי ששימשה כבאית בתרגיל סיפרה: "אמרו לנו שזה בסך הכל תרגיל, ובזמן אמת אם נהיה בשליטה הכל יהיה בסדר". היא הסבירה שבמהלך התרגיל הדליקו אש כדי לדמות שריפה והתלמידים כיבו אותה באמצעות מטף.


סגנית המנהלת בבית הספר, פאני אלימלך, הסבירה: "אנחנו מונעים חרדות על ידי שיחות בכיתה, בהן התלמידים העלו שאלות לגבי מה שעלול להתרחש אם ירי טילים יתרחש באמת. הם רואים חדשות, צופים בטלוויזיה ומבינים את המשמעות של ירי טילים. הסברנו שאנחנו בטוחים במקלטים יותר מאשר בבתים, בהם אין מקלטים". כדי להעביר את משך הזמן של השהייה במקלט חילקו המורות לתלמידים דפי עבודה.



בדימונה תיארו תרחיש שונה מבשאר חלקי הארץ. בתרגיל שנערך בבית הספר היסודי "נווה" בעיר תרגלו תרחיש לפיו התפוצצה מכונית תופת. מוטי כהן, קצין הביטחון בעיר אמר ל-ynet: "התרגיל הוכרז מבחינתנו כמוצלח. התלמידים התנהגו למופת ושיתפו פעולה". לדבריו, בתרגיל השתתפו כל כוחות הביטחון וההצלה. "דימינו תרחיש שמתאים יותר למציאות בדימונה", הסביר.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i