יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

"יום העצמאות"

<< < (2/4) > >>

דוקא_כך:

--- ציטוט של: נץ וגאה בזה על נובמבר 30, 2006, 00:29:50 ---על איזה "עצמאות" בדיוק מדובר??? מדינה שתלויה ביבוא חיטה/נפט/גז טבעי/וחלק ניכר מהציוד הצבאי שלה היא לא מדינה עצמאית, נקודה!
מדינה שמדיניות החוץ שלה נקבעת בסטייט דיפרטמנט והבטחון בפנטגון היא לא מדינה עצמאית, נקודה!
מדינה שהעומד בראשה נמצא 6000 מייל ממנה היא לא מדינה עצמאית, מדינה המתנהלת כלכלית על פי המטבע של מדינה אחרת היא לא מדינה עצמאית, מדינה שתרבותה הוא אנטי-תרבות בגובה הדשא תוצרת הזוהמה האמריקנו-אירופית היא לא מדינה עצמאית, מדינה אשר רוב אזרחיה (לצערנו ולבושתנו) אם רק היית נותן להם מספיק כסף ואישור מגורי קבע באירופה או בצפון אמריקה, הם היו קופצים על זה מיידית, ולכן מדינה זו היא לא עצמאית.
ולכן מהיום על כל אחד לומר "יום החירות" או "חג החירות" כי עצמאות בכל מקרה אין כאן ולעולם לא הייתה כאן.


--- סוף ציטוט ---

דברים כואבים אבל נכונים...

liorso:

--- ציטוט של: נץ וגאה בזה על נובמבר 30, 2006, 00:29:50 ---ולכן מהיום על כל אחד לומר "יום החירות" או "חג החירות" כי עצמאות בכל מקרה אין כאן ולעולם לא הייתה כאן.

--- סוף ציטוט ---

דווקא כן היתה, תקופת המלכים...

נץ וגאה בזה:
liorso כשאמרתי לא הייתה עצמאות התכוונתי לתקופה שמשנת 1948 עד היום, חבל שלא הובנתי נכון.

נץ וגאה בזה:
הייתי בכלל מציע שכולנו נשיר בקול את האינטרנציונל הסוציאליסטי ולא ה"תקווה" שהרי זה משקף יותר את ההמנון של המדינה הזו

אריה י:
לק"י [!!!!]

טוב, אני לא אכנס עכשיו לעובי הקורה, רק אומר, שאותם תלמידי הרב שכן אומרים הלל, ועם ברכה וגם בערב [לדעתי, אם כבר אומרים - אז כך צריך להיות!] אז לא מודים בהלל על מצב המדינה! אלא על הנס, שקיבלנו והודיה לה' יתברך, על הטוב שעשה לנו - בהקמת המדינה.

לדידי, זה כלל לא תקף. אני לא מתפלל את הלל ביום העצמות. אני עושה חישוב אחר: המדינה הזאת. נכון. היו לוחמי מחתרת, שאם היו מצליחים להשתלט על המוסדות השלטוניים, אולי היו מצליחים להשליט כאן שלטון יהודי-תורני, אבל לא הצלחנו. המדינה הזאת כמה ע"י קבוצה של כופרים/פוקרים - שאין לנו שיג ושיח איתם [ז"א לא אמור להיות] - לא על זה היתה תקוותנו, ובמדינה הזאת, לא יצא לנו שום טוב. רב הרע, על מעט הטוב [שאין כלל טוב במדינה הזאת] - כך שאין לומר.

בנוסף, שאמירת הלל היום, באיזשהי מידה היא נותנת לגיטימציה להמשך קיום השלטון הערב-רב הזה, כך שזה פסול מכל וכל מעיקרו.

ונקודה אחרונה. מה שבאמת ייצג את הרב, זה כפי שכתבו פה - האמת! אם הוא נוכח לדעת שנקודה אחרת ממה שהוא חשב, היא באמת האמת - הוא לא התבייש להודות - ואף עשה - והמריץ לעשות כמותו - כי זאת היהדות! אני חושב שזה לא נכון ללכת בעיניים עצומות אחרי תלמידיו - יש כ"כ הרבה צורות... - מי שרוצה, דבר ראשון ילמד את אור הרעיון. - מתוך זה, זה ייתן לו כיווני מחשבה, בדרך החשיבה של הרב - והוא יחליט לבד האם צריך או לא.

לענ"ד לא.

יש משהו מעניין עם תלמידי הגאון מווילנא - שהם קבעו בכ' לעומר (20) יום משתה ושמחה לדורות. היה להם משהו טוב בזה. זה מופיע בספר קול התור. - וזה יוצא ה' באייר....

שב"ש

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה