כתב נושא: "יום העצמאות"  (נקרא 8569 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
"יום העצמאות"
« ב- : נובמבר 19, 2006, 22:26:44 »
דעתו של עו"ד ברוך בן יוסף, תלמיד הרב כהנא זצוק"ל:

לידיעת הציבור שאולי איננו יודע, לעומת תלמידי הרב קוק זצ"ל
האומרים הלל עם או בלי ברכה בתפילת שחרית של יום העצמאות, הרב
מאיר כהנא, הי"ד הנהיג את תלמידיו להגיד הלל ביום העצמאות עם
ברכה
  על בסיס נבואה זו, וויתרנו על הרבה עקרונות חשובים עד כדי הליכה
אחרי רשעים גמורים רק משום שהמדינה בהתנהלותה כלפי הגויים קדשה
שם שמים בכל העולם
מי שלומד תנ"ך יודע שלאורך ההיסטוריה היו ניצחונות אדירים
לצבאות ישראל נגד הגויים תחת מלכי בית דוד, שאול, השופטים,
אפילו מלכי ישראל וכו'. 
אילו הרב כהנא היה חי היום, לי אין ספק שהוא היה אומר לנו לא להגיד הלל
ביום עצמאות, אלא לפעול לאיסוף היהודים המוכנים לקדש שם שמיים על ידי
תנתקות ממדינת חילול ה' בדרך לגאולה האדירה העומדת בפנינו
לידיעת הציבור שאולי איננו יודע, לעומת תלמידי הרב קוק זצ"ל
האומרים הלל עם או בלי ברכה בתפילת שחרית של יום העצמאות, הרב
מאיר כהנא, הי"ד הנהיג את תלמידיו להגיד הלל ביום העצמאות עם
ברכה גם בתפילת ערבית וגם בתפילת שחרית של יום העצמאות.  למרות
שהרב כהנא כבר איננו איתנו, מאחר והוא הנהיג קו מאד קיצוני
לטובת אמירת הלל, ראוי שנבחן מדוע הנהיג כך ואיך היה מורה לנו
היום, אילו היה עמנו.
 
אפתח ואומר שהרב כהנא היה מצפה שלא ננהג כמו חסידים שוטים, אלא
שנבחון את הדרך בה נהג לאור מה שקורה היום לפי הקריטריונים
שהוא קבע.  אז, שנדע שהרב כהנא לא אמר הלל ביום העצמאות בגלל
הקמת מדינה לעם היהודי, העלייה ארצה, ההתיישבות בארץ, הקמת
צבא, או הרבה סיבות טובות אחרות, אלא משום סיבה אחת בלבד –
קידוש ה'.

תורתו של הרב בקשר למדינה התבססה בעיקר על הנבואות של נביאי
ישראל בכלל ועל הנבואה המובאה בפרק ל"ו של יחזקאל בפרט:
"...ואפיץ אותם בגויים ויזרו בארצות, כדרכם וכעלילותם שפטתים;
ויבאו אל הגויים אשר באו שם ויחללו את שם קדשי באמור לעם: עם
ה' אעלה ומארצו יצאו; ואחמול על שם קדשי אשר חללהו ביתי ישראל
בגויים אשר באו שמה; לכן אמור לבית ישראל: כה אמר ה' א-לקים:
לא למעכם אני עושה, בית ישראל, כי אם לשם קדשי אשר חיללתם
בגויים אשר באתם שם; וקידשתי את שמי הגדול המחולל בגויים אשר
חיללתם בתוכם, וידעו הגויים כי אני ה', נאם ה' א-לקים, בהקדשי
בכם לעיניהם;..."

הרב קשר את הנבואה הזאת להקמת המדינה עד כדי הוראה שכל יום
עצמאות צריכים ללמוד לשנן את הפרק הזה של הנביא יחזקאל.
  על בסיס נבואה זו, וויתרנו על הרבה עקרונות חשובים עד כדי הליכה
אחרי רשעים גמורים רק משום שהמדינה בהתנהלותה כלפי הגויים קדשה
שם שמים בכל העולם.
אין מה לעשות, עם כל מגרעותיה, מדינה קטנה
שמביסה את הצבאות של העולם הערבי הנתמך על ידי רוסיה, היא
מדינת מקדשת שמיים בעיני הגויים.

מאידך, מדינה שחייליה בורחים כמו שפנים מערי יש"ע, מלבנון ומכל
עימות אפשרי, כולל עימותים מול ילדים עם אבנים, מהווה מדינה
מחללת שם שמים בעיני הגויים.  כמו שכתב הרב בספר אור הרעיון,
עמ' קע"ה:
"ולא די בזיון וקצף, כי כאשר הבסיס והמניע לזיהום הרוחני הם
פחד הגוי ומה יאמרו ומה יעשו הגויים, ובכך מואסים באביהם
שבשמים ובוטחים בזרוע בשר ודם - אין חילול השם יותר מזעזע מזה,
ואוי לנו כי המרנו את כבודנו בעשיו אוכל ישראל, והפכנו את השי
הא-לוקי – מדינה יהודית – שניתנה לנו על ידי הקב"ה ברחמים
ובחסד למרות עוונותינו ופשענו, וכדי לקדש את שמו, לסיוט של
עמקי שאול ורפאים שם, רח"ל."

מי שלומד תנ"ך יודע שלאורך ההיסטוריה היו ניצחונות אדירים
לצבאות ישראל נגד הגויים תחת מלכי בית דוד, שאול, השופטים,
אפילו מלכי ישראל וכו'. 
למעט ניצחון המכבים שהביא לחנוכת
המזבח והמקדש, לא אומרים הלל היום על אף אחד מהניצחונות הללו,
למרות שבאותו דור בוודאי אמרו הלל.  קידוש השם של הניצחונות
הללו לא הביא לגאולה שלמה וסופית, לכן קלקול הדורות מחקו את
הקידוש השם עם חילולו.  אילו מדינת ישראל הייתה זוכה תוך הובלת
עם ישראל בדרך לגאולה הסופית, כפי שקיווה הרב כהנא, היינו
ממשיכים להגיד הלל.  אבל לאחר שלא תקנה עצמה והפכה למדינה
מחללת שמים המתרפסת בצורה מבישה בפני הגויים, אסור לנו להגיד
עליה הלל.

במקום לתפוס שיש ציבור הולך וגדל של יהודים נאמנים לה', הכמהים
לקידוש שם שמיים, שנמאסה להם מדינת ישראל המשחקת כבובה
למריונטה האמריקאית, רבים מתוכנו מעדיפים להנציח את מדינת
חילול ה' באמירת הלל ביום העצמאות.
אילו הרב כהנא היה חי היום, לי אין ספק שהוא היה אומר לנו לא להגיד הלל ביום עצמאות,
אלא לפעול לאיסוף היהודים המוכנים לקדש שם שמיים על ידי תנתקות
ממדינת חילול ה' בדרך לגאולה האדירה העומדת בפנינו.

מנותק liorso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 721
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #1 ב- : נובמבר 19, 2006, 23:01:21 »
צריך להשקיע מחשבה רבה בזה אולי יש בזה משהו אבל זה לא שכנע אותי לגמרי עד הסוף.
הרב כהנא צדק!

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #2 ב- : נובמבר 20, 2006, 17:21:05 »
eran צודק.  הדבר היחיד שעניין את הרב כהנא היה העניין של קידוש השם וחילול השם, מכיוון ששני מונחים אלו הם החשובים ביותר ביהדות, ובהם תלוי גורלו של עם ישראל.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק liorso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 721
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #3 ב- : נובמבר 20, 2006, 22:37:54 »
eran צודק. הדבר היחיד שעניין את הרב כהנא היה העניין של קידוש השם וחילול השם, מכיוון ששני מונחים אלו הם החשובים ביותר ביהדות, ובהם תלוי גורלו של עם ישראל.

זה הנכון השאלה אם זה חילול השם.
הרב כהנא צדק!

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #4 ב- : נובמבר 30, 2006, 00:29:50 »
על איזה "עצמאות" בדיוק מדובר??? מדינה שתלויה ביבוא חיטה/נפט/גז טבעי/וחלק ניכר מהציוד הצבאי שלה היא לא מדינה עצמאית, נקודה!
מדינה שמדיניות החוץ שלה נקבעת בסטייט דיפרטמנט והבטחון בפנטגון היא לא מדינה עצמאית, נקודה!
מדינה שהעומד בראשה נמצא 6000 מייל ממנה היא לא מדינה עצמאית, מדינה המתנהלת כלכלית על פי המטבע של מדינה אחרת היא לא מדינה עצמאית, מדינה שתרבותה הוא אנטי-תרבות בגובה הדשא תוצרת הזוהמה האמריקנו-אירופית היא לא מדינה עצמאית, מדינה אשר רוב אזרחיה (לצערנו ולבושתנו) אם רק היית נותן להם מספיק כסף ואישור מגורי קבע באירופה או בצפון אמריקה, הם היו קופצים על זה מיידית, ולכן מדינה זו היא לא עצמאית.
ולכן מהיום על כל אחד לומר "יום החירות" או "חג החירות" כי עצמאות בכל מקרה אין כאן ולעולם לא הייתה כאן.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #5 ב- : נובמבר 30, 2006, 00:42:32 »
על איזה "עצמאות" בדיוק מדובר??? מדינה שתלויה ביבוא חיטה/נפט/גז טבעי/וחלק ניכר מהציוד הצבאי שלה היא לא מדינה עצמאית, נקודה!
מדינה שמדיניות החוץ שלה נקבעת בסטייט דיפרטמנט והבטחון בפנטגון היא לא מדינה עצמאית, נקודה!
מדינה שהעומד בראשה נמצא 6000 מייל ממנה היא לא מדינה עצמאית, מדינה המתנהלת כלכלית על פי המטבע של מדינה אחרת היא לא מדינה עצמאית, מדינה שתרבותה הוא אנטי-תרבות בגובה הדשא תוצרת הזוהמה האמריקנו-אירופית היא לא מדינה עצמאית, מדינה אשר רוב אזרחיה (לצערנו ולבושתנו) אם רק היית נותן להם מספיק כסף ואישור מגורי קבע באירופה או בצפון אמריקה, הם היו קופצים על זה מיידית, ולכן מדינה זו היא לא עצמאית.
ולכן מהיום על כל אחד לומר "יום החירות" או "חג החירות" כי עצמאות בכל מקרה אין כאן ולעולם לא הייתה כאן.


דברים כואבים אבל נכונים...
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק liorso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 721
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #6 ב- : נובמבר 30, 2006, 15:32:41 »
ולכן מהיום על כל אחד לומר "יום החירות" או "חג החירות" כי עצמאות בכל מקרה אין כאן ולעולם לא הייתה כאן.

דווקא כן היתה, תקופת המלכים...
הרב כהנא צדק!

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #7 ב- : נובמבר 30, 2006, 16:36:40 »
liorso כשאמרתי לא הייתה עצמאות התכוונתי לתקופה שמשנת 1948 עד היום, חבל שלא הובנתי נכון.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #8 ב- : דצמבר 01, 2006, 01:49:13 »
הייתי בכלל מציע שכולנו נשיר בקול את האינטרנציונל הסוציאליסטי ולא ה"תקווה" שהרי זה משקף יותר את ההמנון של המדינה הזו
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק אריה י

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 175
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #9 ב- : דצמבר 01, 2006, 14:16:50 »
לק"י [!!!!]

טוב, אני לא אכנס עכשיו לעובי הקורה, רק אומר, שאותם תלמידי הרב שכן אומרים הלל, ועם ברכה וגם בערב [לדעתי, אם כבר אומרים - אז כך צריך להיות!] אז לא מודים בהלל על מצב המדינה! אלא על הנס, שקיבלנו והודיה לה' יתברך, על הטוב שעשה לנו - בהקמת המדינה.

לדידי, זה כלל לא תקף. אני לא מתפלל את הלל ביום העצמות. אני עושה חישוב אחר: המדינה הזאת. נכון. היו לוחמי מחתרת, שאם היו מצליחים להשתלט על המוסדות השלטוניים, אולי היו מצליחים להשליט כאן שלטון יהודי-תורני, אבל לא הצלחנו. המדינה הזאת כמה ע"י קבוצה של כופרים/פוקרים - שאין לנו שיג ושיח איתם [ז"א לא אמור להיות] - לא על זה היתה תקוותנו, ובמדינה הזאת, לא יצא לנו שום טוב. רב הרע, על מעט הטוב [שאין כלל טוב במדינה הזאת] - כך שאין לומר.

בנוסף, שאמירת הלל היום, באיזשהי מידה היא נותנת לגיטימציה להמשך קיום השלטון הערב-רב הזה, כך שזה פסול מכל וכל מעיקרו.

ונקודה אחרונה. מה שבאמת ייצג את הרב, זה כפי שכתבו פה - האמת! אם הוא נוכח לדעת שנקודה אחרת ממה שהוא חשב, היא באמת האמת - הוא לא התבייש להודות - ואף עשה - והמריץ לעשות כמותו - כי זאת היהדות! אני חושב שזה לא נכון ללכת בעיניים עצומות אחרי תלמידיו - יש כ"כ הרבה צורות... - מי שרוצה, דבר ראשון ילמד את אור הרעיון. - מתוך זה, זה ייתן לו כיווני מחשבה, בדרך החשיבה של הרב - והוא יחליט לבד האם צריך או לא.

לענ"ד לא.

יש משהו מעניין עם תלמידי הגאון מווילנא - שהם קבעו בכ' לעומר (20) יום משתה ושמחה לדורות. היה להם משהו טוב בזה. זה מופיע בספר קול התור. - וזה יוצא ה' באייר....

שב"ש

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #10 ב- : דצמבר 02, 2006, 06:42:00 »
לק"י [!!!!]

טוב, אני לא אכנס עכשיו לעובי הקורה, רק אומר, שאותם תלמידי הרב שכן אומרים הלל, ועם ברכה וגם בערב [לדעתי, אם כבר אומרים - אז כך צריך להיות!] אז לא מודים בהלל על מצב המדינה! אלא על הנס, שקיבלנו והודיה לה' יתברך, על הטוב שעשה לנו - בהקמת המדינה.

לדידי, זה כלל לא תקף. אני לא מתפלל את הלל ביום העצמות. אני עושה חישוב אחר: המדינה הזאת. נכון. היו לוחמי מחתרת, שאם היו מצליחים להשתלט על המוסדות השלטוניים, אולי היו מצליחים להשליט כאן שלטון יהודי-תורני, אבל לא הצלחנו. המדינה הזאת כמה ע"י קבוצה של כופרים/פוקרים - שאין לנו שיג ושיח איתם [ז"א לא אמור להיות] - לא על זה היתה תקוותנו, ובמדינה הזאת, לא יצא לנו שום טוב. רב הרע, על מעט הטוב [שאין כלל טוב במדינה הזאת] - כך שאין לומר.

בנוסף, שאמירת הלל היום, באיזשהי מידה היא נותנת לגיטימציה להמשך קיום השלטון הערב-רב הזה, כך שזה פסול מכל וכל מעיקרו.

ונקודה אחרונה. מה שבאמת ייצג את הרב, זה כפי שכתבו פה - האמת! אם הוא נוכח לדעת שנקודה אחרת ממה שהוא חשב, היא באמת האמת - הוא לא התבייש להודות - ואף עשה - והמריץ לעשות כמותו - כי זאת היהדות! אני חושב שזה לא נכון ללכת בעיניים עצומות אחרי תלמידיו - יש כ"כ הרבה צורות... - מי שרוצה, דבר ראשון ילמד את אור הרעיון. - מתוך זה, זה ייתן לו כיווני מחשבה, בדרך החשיבה של הרב - והוא יחליט לבד האם צריך או לא.

לענ"ד לא.

יש משהו מעניין עם תלמידי הגאון מווילנא - שהם קבעו בכ' לעומר (20) יום משתה ושמחה לדורות. היה להם משהו טוב בזה. זה מופיע בספר קול התור. - וזה יוצא ה' באייר....

שב"ש

החכמנו.  תודה.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק אריה י

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 175
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #11 ב- : דצמבר 02, 2006, 20:47:05 »
לק"י [!!!!]

שני דברים.

- האחד, בעניין תלמידי הגאון, אשתדל להביא את הקטע המלא מהספר, בהזדמנות.

- השני, תגובה בעניין שכתבתי בפורום אחר:


==========
תחילת הודעה מהפורום - http://revava.org/hebforum
==========

הצבעה לכנסת - לפי דעתו של מו"ר כהנא הי"ד (ממה שאני הבנתי) כנסו!

לק"י

- ממה שאני הבנתי. - לענ"ד א"א לשאול היום את התלמידים שלו... כי כל אחד בעל אינטרסים. (גם אני) - אבל הבעיה - נדמה לי שכולם בעלי "אינטרסים אישיים"....

- העדפתי לשים את זה בפורום הזה - אפילו שאולי זה לא ממש מתאים (פורום תורה והלכה)

- בנוסף, רציתי להבהיר - מה אני חושב לגבי דעותיו של הרב כהנא. - וגם! נניח והרב כהנא היה אומר (בזמנו) אחרת ממה שאני כותב שאני חושב שהיה אומר - אני, לא חסיד שוטה. - אמנם משתדל להידבק ברעיונות שהרב הפיץ. אבל אם אני רואה/חושב שהרב טעה - אני לא אלך אחרי הטעות (כדוגמת - (עם הבדל עצום!) - רבני אירופה בזמן השואה וגם בזמן המשכילים).



בשבת האחרונה - קראתי/למדתי עוד פעם חלקים רבים מהספר "צופה ומנהיג" שיעורים של הרב בישיבה (בעיקר) ששיכתב נתנאל הי"ד. למותר לציין שאחד הדברים הממש טובים בספר הוא - סדר הכנסת השיעורים לספר. - לפי התאריך... ז"א- אב... אלול.... תשרי... וכו'... תמוז.... אב.. אלול... (כל שנה.. בשנים תשמ"ז תנש"א).
וזה למעשה אחד הדברים שמהם אני שואב את דעתי לגבי דעתו. - הרי ידוע שהרב שינה את הדעה שלו בדברים כאלו או אחרים במשך השנים... לכאן או לכאן.. - כל פעם שראה שהדרך אליה הוא משנה את דעותיו - היא הדרך האמיתית!! ללא סילוף ועיוות. "רק חמור לא משנה את דעתו".

טוב. - אז בעמ' 177 הרב (לפני הדיון בבג"צ על הפסילה) הרב מסביר את הטוב שבתנועה.. שהיא לא משנה את המצע... כדי להיכנס בכל זאת... (כפי שהציעו חברי המפד"ל).

ואז! בעמ' 180 - הרב אומר כך: (ולא מחסיר מילה אחת - זו פיסקה בפני עצמה)

ד' חשון תשמ"ט

ציטוט
שאלה: הרי מצינו שחז"ל אמרו (ספרי נשוא מב) : "שאפילו עובדי עבודה זרה, ושלום ביניהם, כביכול, אין השטן נוגע בהם [הנח להם ואל תפגע בהם] שנאמר 'חבור עצבים אפרים הנח לו' (הושע ד)". וכן מצינו שאמרו חז"ל "דורו של דוד כולם צדיקים היו, ועל ידי שהיה להן דילטורים, היו יוצאים במלחמה והיו נופלים... אבל דורו של אחאב עובדי עבודה זרה היו, ועל ידי שלא היו דילטורין, היו יורדים למלחמה ונוצחין" (ירושלמי פאה א,א [ד:]). מכאן אנו רואים שאפילו אחדות של רשעים היא טובה, כלומר היא בתקיום. איך זה מסתדר עם מה שאמרנו שכל התאחדות של רשעים פסולה?

תשובה:
יש להבחין בין אחדות כלל עולמית לבין אחדות בין יהודים. אחדות כלל עולמית פסולה ואסורה מהטעמים שאמרתי, אך כמובן אחדות יהודית רצויה, וחובה עלינו לשאוף להגיע אליה. הרי אנו מוכרחים לקבל את עקרון הדמוקרטיה, כי אנו יודעים שאם לא נקבל עיקרון זה, יווצר מצב של תפיסת שלטון רק על ידי מהפכה, דבר המצריך מלחמת אחים ח"ו שאליה אסור לנו להגיע בכל מקרה. לכן, בגלל האחדות, אנו מנסים לשנות ולהשפיע בדרך הדמוקרטיה.



מכאן, אפשר להבין שהרב משלים עם המצב שיש כאן שלטון עם חוקים דמוקרטיים - ושצריכים להיכנס אליהם... ולנסותלהשפיע דרכם. וידוע, שמי שנכנס בפנים יכול להיות מושפע בעצמו... - אבל בעיקר...!! זה נראה הדרך של הרב?? - "אנו מוכרחים לקבל את עקרון הדמוקרטיה"??.

טוב - בא נמשיך קצת הלאה... - פתאום מגיעים כמה נושאים אחד אחרי השני - על מדינה יהודית. - בה הרב מסביר - שאין יותר מה לחפש במדינה. - שהוא נורא מצטער - אבל אם המדינה לא משרתת את העם - היא תקבל מדינה חדשה בפרצוף "מדינת יהודה" - שתכונן כאן מדינה יהודית. ע"פ ההלכה היהודית. [ולא הדמוקרטית].

ואז תראו מה הוא אומר; (זה מתחיל בעמודים; 226,230,234 - ואני מצטט מעמ' 235) ואני מביא כמה קטעים - מאותו הנושא (לפי הסדר - לא את כולם. כי יש כאלו שלא נוגעים לעניין שלנו ספציפית).

י"ח אד"א תשמ"ט


ציטוט
מכל מיני סיבות אין מקום לדמוקרטיה ביהדות. גם אם העם היה נורמלי וחזק, לא היה מקום לדמוקרטיה, שהרי התורה היא אמת, ולא ייתכן שכל ארבע שנים יצביעו בעד או נגד האמת. דמוקרטיה שייכת אצל מי שאין לו אמת (תורה). כדי לשא תהיה אצלם אנרכיה, הם צריכים דמוקרטיה, שלטון העם. בסנהדרין הייתה דמוקרטיה, כי זה במסגרת של אמת! הפסוק אומר (משלי יט:י) : "לא נאוה לכסיל תענוג אף כי לעבד משול בשרים". אדם שיש לו תורה - הוא אמת והוא שר. הרלב"ג מפרש: "שיבלבל הפעולות האנושיות, וישיב פעולותיהו בהמיות ולא אנושיות". משום כך אומרת הגמרא (שבת קיט: ) : "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שהשוו קטן וגדול" - דמוקרטיה!! לא הייתה להם אמת, חכמה ובינה. גם במסגרת של סנהדרין, האמת לא נקבעת על פי השקפת הרוב, אלא על פי דעות הלכתיות של הרוב. חבל שיש רבנים שדוגלים בדמוקרטיה. הגמרא אומרת (סנהדרין כו: ) : "קשר רשעים אינו מן המניין"! הקלפי הזה פסול ואין להם זכות הצבעה, שהרי זה נגד ההלכה. אדם שאין לו הלכה, אין לו זכות לפסוק ולקבוע![/b]


יש עלינו חובה להפעיל כפייה! כמובן, אם אתה מיעוט, אם אין בידך כוח לכפות או אם הדבר יביא למלחמת אחים, אל תכפה. אך אם זה בידך, אתה חייב לכפות. - לא מתנוך שנאה, ח"ו, אלא מתוך אהבה. ספר החינוך (מצווה תצא) כותב: "למנות שופטים ושוטרים כדי שיכריחו לעשות התורה... ויצוו בראוי לעשות וימנעו הדברים המגונים... עד שלא יהיו מצוות התורה צריכות לאמונת כל איש ואיש" - לא יקבעו על פי הרוב או על פי רצון אומונה אישית של כל אחד, אלא בכפייה. עצם מהותה של מדינה היא כפייה, שהרי המדינה קובעת שאני חייב לעצור ברמזור אדום. בעבר, האדם היה חופשי. מכל מיני סיבות (ביטחון וכדומה), האדם קיבל על עצמו מסים וכפייה - מדינה היא פייה. אומר המדרש (פסיקתא רבתי פרשה לג פ' ב) : "אם אין שוטר, אין שופט", ואם אין שופט, אין שוטר. לא די רק לחנך את האדם, אלא צריך גם לכפות! הרי אם יש שודד בנק, צריך לתופסו. כמובן, בתחילה ריך לחנך, אך תוך כדי חינוך, יש כפייה. ואם זה מובן לגבי שודד בנק, קל וחומר שזה מובן לגבי מחלל שבת.

כפייה נעשית מתוך אהבה.... .... .... וכו'.....

כותב אור החיים .... .... .... וכו'...

עוד כתב אור החיים ... .... ...

הבאתי מקורות אלו הערב, משום שאני רוצה להודיע על פעולה יסודית מאין כמוה, שרק דרכה ניתן צהיל את העם מאבדון (ולפני כן רציתי להודיע ודעה משמחת, שקנינו בניין לישיבה). אנשים שואלים אם יש אפשרות וסיכוי להגיע לכנסת. אי אפשר לומר "כן" ואי אפשר לומר "לא". שהרי מדובר כאן במשטר שאינו הגון. אך יש כאן עניין יותר חשוב שאנו צריכים להבין: גם אם לא היו פוסלים את תנועת "כך", והיינו זוכים בעשרה מנדטים, אמנם בוודאי הייתה שמחה גדול, אך היו עושים ממשלת אחדות, ותארו לכם ארבע שנים בצורה זו... ואחר כך היינו מקבלים שלושים מנדטים, ושווב... אבל אין לנו שמונה שנים, ופחות ממהפכה לא יועיל. אך אי אפשר להגיד זאת. מכל מקום, ניתן להגיע לדבר כזה בתחכום. ראשית, צריך להכניס לתוך ראשו של כל יהודי שבמשטר כזה אי אפשר להמשיך. אמתול בערב המשיעו ברדיו את אבו-איאד (ראש המחבלים) במשך תשע דקות. זה לא ייתכן. אנו חייבים לגרום התמוטטות מבפנים, אנו חייבים לומר לעם: "קחו את גורלכם בידכם". נדרוש לקיים משאל עם בשאלה האם לפזר את הכנסת. המאשל יקבע שבתוך חודש ימים תתקיימנה בחירות שבהן ישתתפו רק גופים שמקבלים את המצע של: דיכוי האינתיפאדה, סיפוח שטחים, הודרת הזרים מהר הבית, גירוש ערבים, חינוך יהודי וציוני וכו'. המשאל גם יקבע שאין שלטון אחר זולת זה לארבע שנים, והוא זכאי לעשות מה שהוא רוצה, אבל רק לארבע שנים.

המדינה הולכת ומתמוטטת מדי יום, ורק על ידיד זה ניתן לשנות את המצב. כשהיה משבר מלחמה ]במלחמת העולם השינה], האנגלים הקפיאו את הדמוקרטיה למשך שש שנים, ולממשלה היה כוח אבסולוטי. אנו במצב הרבה יותר מסוכן, וקל וחומר שצריך לעשות זאת. כך אנו נפיל את הדמוקרטיה.

ודאי וודאי ששום דבר לא יקרה תוך חצי שנה או שנה, אך אנו נפעל בכל הארץ - תיבות דואר, עצרות כדומה. על ידי זה אנו ניצור  מצב של תחילת התמוטטות, וזה יתן לנו את המצב שאנו צריכים.

צריך לעשות מזה שיחת היום. בשלב השני, אנשים יסכימו, ואז נפעיל לחץ על הממשלה. אם מישהו יגיד "זה לא דמוקרטיה", אנו נראה להם שכמו שפסלו אותנו, מותר לנו לפסול אותם ואת הדמוקרטיה שלהם. כאשר הם פסלו אותנו, הם לא הבינו מה הם יצרו - הם יצרו לנו תקדים.


אנו מפנים את כל המשאבים לכך, כי רק כך יהיה ניתן להציל את העם!

- שימו לב - לתאריכים. - בין המאמר הראשון - לשני. - הרב במשך הזמן - הבין, שהם - השלטון לא יתן לו לשחק את המשחק אצליהם. - הוא לא יוכל להשפיע משם - וזה רק מעכב את כל המהלך שאנחנו חושבים שנצליח ליצור דרך שם.
- "אנו מפנים את כל המשאבים לכך, כי רק כך יהיה ניתן להציל את העם!"
- "וזה יתן לנו את המצב שאנו צריכים".
- "צריך להכניס לתוך ראשו של כל יהודי שבמשטר כזה אי אפשר להמשיך" - עם המושג "דמוקרטיה".
- "שרק דרכה [עם המהפכה - ולא להסכים לעקרון של הדמוקרטיה בחיים שלנו]  ניתן להציל את העם מאבדון".
ויש עוד הרבה הערות והארות... - תחזרו על זה כמה פעמים ותבינו שהרב - הבין (במשך הזמן)

לא חייבים להסכים עם הרב כהנא. - אבל לבא ולומר שהרב כהנא ניסה וניסה להידחס לכנסת?? - ולא להזכיר שהוא יצא בסופו (לקראת הרצח) נגד זה בכל תוקף?? - בזיון!!!!!!! שקר ועיוות!!!!


=========
סוף ההודעה מהפורום ההוא http://revava.org/hebforum
=========


כמובן ,זה היה קרוב לבחירות האחרונות, אז הייתי קצת נרגש ועצבני. מאז שיניתי בכמה תחומים את דעתי. בכ"א, זה -משהו שכדאי להראות לאנשים מהבחינה של - הגדולה והאמת של הרב כהנא. - אפ' להסיק מזה שהוא עדיין היה מצביע - או לא... אני לא יודע לעומק. לא זכיתי להכיר אותו - מפאת גילי. אבל לראות את האמת - זה מה שיפה כאן - ראה משהו? ראה דרך חדשה - שבמצב הנוכחי, היא המוכרחת והיחידה? אמר אותה - ולא היה כמו הפוליטיקאים שכשרואים שטעו... מתרצים את זה עם תיבולים מגעילים....

יאללה -בהצלחה ושבוע טוב :)

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #12 ב- : דצמבר 03, 2006, 07:42:52 »
תודה על תגובתך המפורטת, אריה.

אני מסכים 100% עם הרב כהנא הי"ד.  כפייה אכן מוצדקת, מכיוון שאף אחד לא מכריח יהודי להישאר יהודי, אבל אם כבר בחרת מרצון להיות יהודי, אתה תחיה במסגרת יהודית אמיתית.  לא מתאים---יש אמריקה או קנדה.  באופן אישי, זו בדיוק הנקודה שמפריעה לי יותר מכל.  לאחר שקראתי לעומק מקורות יהודיים, ספרי מוסר, ספריו של הרב הי"ד, הבנתי את הרעיון היהודי, וניצבתי בפני שלוש ברירות: (א) לבחור להיות יהודי אמיתי, (ב) לבחור להיות משומד, ו-(ג) לבחור להיות יהודון מזויף מתבולל.  בתור בן אדם (שמתיימר להיות) מוסרי עם קמצוץ כבוד עצמי, אפשרות (ג) אף פעם לא עמדה על הפרק.  החלטתי, אפשר לומר באופן שרירותי, על אפשרות (א), ואני יכול להבין ואפילו להעריך אנשים שבחרו באפשרות (ב) מפני שיהדות אמיתית יותר מדי קשה עבורם, אבל אני פשוט לא יכול לסבול ת"ח מזויפים וצבועים, במיוחד כל מיני "רביי'ס" בגלות, שבחרו באפשרות (ג).

כמובן שכל הדיון הזה לא תקף לגבי תינוקות שנשבו שאינם יודעים דבר.
« עריכה אחרונה: דצמבר 03, 2006, 19:20:01 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק אריה י

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 175
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #13 ב- : דצמבר 03, 2006, 14:46:03 »
לק"י [!!!]

רק לא מסכים לגמרי עם המשפט האחרון שלך.

- ורק הערה. אני מודע לכך שיש כאן חברים לא מעטים חילונים. [זמנית] בנוסף, יש לי במשפחה... כך שאני יודע.

היום דין תינוק שנשבה - לא תקף במלואו, כי אין מצב להתחמק מהדת. אתה רואה אותה בכל חור. אם תרצה או לא. - כך שאתה מודע לקיומה. הבעי'ה היא ש: חלק גם לא מודעים לעונש [ואז יש פה מן חשש של תינוק שנשבה] יש סדרי עדיפויות ביהדות. - זה לא שאני אפסיק עכשיו לקרב יהודים. - אבל אם יש לי; יהודי חילוני שבדעות שלי, כי יודע שאני צודק - מהרעיון התורני, ונצא ביחד להילחם על קידוש ה', או לנסות להחזיר אותו בתשובה, אני מעדיף את הראשון! אם תוך כדי או אחרי אני אצליח סבב"ה - ב"ה מצויין! - אבל יש סדרי עדיפויות.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #14 ב- : דצמבר 03, 2006, 19:26:45 »
לק"י [!!!]

רק לא מסכים לגמרי עם המשפט האחרון שלך.

- ורק הערה. אני מודע לכך שיש כאן חברים לא מעטים חילונים. [זמנית] בנוסף, יש לי במשפחה... כך שאני יודע.

היום דין תינוק שנשבה - לא תקף במלואו, כי אין מצב להתחמק מהדת. אתה רואה אותה בכל חור. אם תרצה או לא. - כך שאתה מודע לקיומה. הבעי'ה היא ש: חלק גם לא מודעים לעונש [ואז יש פה מן חשש של תינוק שנשבה] יש סדרי עדיפויות ביהדות. - זה לא שאני אפסיק עכשיו לקרב יהודים. - אבל אם יש לי; יהודי חילוני שבדעות שלי, כי יודע שאני צודק - מהרעיון התורני, ונצא ביחד להילחם על קידוש ה', או לנסות להחזיר אותו בתשובה, אני מעדיף את הראשון! אם תוך כדי או אחרי אני אצליח סבב"ה - ב"ה מצויין! - אבל יש סדרי עדיפויות.
"תלמידי חכמים" מזויפים ומושחתים (ש"ס, למשל) מסבים הרבה יותר נזק ליהדות מאשר שמאלניים קיצוניים, מכיוון שיהודים חילוניים שפויים קוראים כל יום בעיתונים על פרשיות שחיתות שבהן מעורבים "דוסים" ומתמלאים תחושת גועל ושנאת חינם, ומגיעים למסקנה מי"נית המתבקשת שהרבה יותר חשוב להיות בן אדם טוב ומוסרי מאשר להיות יהודי אמוני, ושחזרה בתשובה בדר"כ גוררת בעקבותיה ירידה מוסרית.  הם מקשרים בין יהדות לבין מוסר ירוד!  חילול השם!  וזה בעיקר בגלל ה"דוסים" האלה.  לא לחינם יש בתנועה הכהניסטית סלידה מסוימת מהחרדים ומהחסידים---הם מסלפים ומזייפים, ומחללים שם שמיים.  ידע הגאון מוילנא על מה הוא דבר כשקרה לחסידים כת שמסוכנת ליהדות.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק אריה י

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 175
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #15 ב- : דצמבר 04, 2006, 01:22:20 »
לק"י [!!!}

- יפה כתבת! בהזדמנות אם ייצא לי, ארחיב על כך. - חזק ביותר! ואמת הכתוב מדבר.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #16 ב- : דצמבר 11, 2006, 12:28:31 »
בוודאי ש"חזק וברוך" על דבריו המלאים שיטנה ושינאת ישראל גדולה מאוד לאחיו "הדוסים".

קראתי פעם נאום של היטלר ימ"ש משנות ה-20 המוקדמות במינכן זה ציטוט מושלם של דבריו, גם הוא דיבר על פרשיות "השחיתות" של היהודים בגרמניה, ואמר שהוא מתמלא מהם גועל.

אני רוצה ולחזור שנית אתם לא ממשיכי דרכו של הרב כהנא הי"ד, אתם מחללים את שמו, ואת זיכרו של הרב וגורמים לו צער גדול מאוד בשמים בכך שאתם מעזים בשמו לבזות תלמידי חכמים, ואת הציבור החרדי בישראל.

ברוך מרזל מגדולי תלמידיו של הרב כהנא הי"ד ממשיך בדרכו של הרב כהנא ביחסו כלפי הציבור החרדי, וכמו שמובא בקורות חיוו של מרזל:
קשריו עם הציבור החרדי:
"מתוך אמונה והכרה שהציבור הדתי והחרדי חייב להתאחד כדי להוביל מערכות משותפות למען קדשי ישראל ולעתיד ההתיישבות ביש"ע, וכדי למנוע ממפלגות אנטי דתיות לצבור כח, הבין כי חייבים לפרוץ את הדרך לכיוון החרדי. כמו כן מנהל מרזל אורח חיים חרדי למופת.
במשך שנים היה פעיל במאבקי הציבור החרדי. השתתף פעיל במאבק נגד ניתוחי מתים, סגירת רחובות בשבת, מיהו יהודי, פעילות נגד הרפורמים, מיסיון, הפלות , וכו'. במשך שנים כל בעיה שהתעוררה בציבור החרדי, פעל מאחורי הקלעים לפתור את הבעיה, ולסייע. מה שיצר אמינות ודלת פתוחה אצל גדולי ישראל והרבנים שראו בו שליח נאמן לנושאים החשובים להם.
היחס המיוחד של מרזל כלפי הציבור החרדי הביא את הרבנים לביקורים תכופים בחברון ולסיוע להתיישבות ביש"ע. כך למשל בזכות קשריו פעל רבות בקרב המגזר החרדי למניעת בחירתו של שמעון פרס לנשיא המדינה, ועלייתו של משה קצב. בשנת 2000 בהוראת הרבנים, סייע רבות להעברת חוק טל בכנסת. עזר רבות להתיישבות החרדית ביש"ע.
נחשב בקרב הממסד ביש"ע ומפלגות הימין למומחה למגזר החרדי".

ככה הרב כהנא נהג וככה נוהגים תלמידיו. אני זוכר כשהיינו לפני חודש בערך בהזכרה של הרב כהנא הי"ד אני ועוד 2 חברים חרדים למהדרין , מתוך מאות אנשים שהיו שם, התחיל לשוחח דווקא איתנו הרב ברוך כהנא (בנו של), והתפתחה שיחה עד שקראו לו להגיד פירקי תהילים במיקרופון.
הרב כהנא כל חיוו ניהל אורח חיים חרדי למופת, תלמידיו האמיתיים, בניו וממשיכי דרכו נטו תמיד יותר לכיוון החרדי, ועובדה שאת ישיבתו שלו קבע הרב כהנא באחד המקומות הכי חרדים בישראל- אזור שמואול הנביא.


מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: "יום העצמאות"
« להגיב #17 ב- : דצמבר 15, 2006, 04:34:39 »
בוודאי ש"חזק וברוך" על דבריו המלאים שיטנה ושינאת ישראל גדולה מאוד לאחיו "הדוסים".

קראתי פעם נאום של היטלר ימ"ש משנות ה-20 המוקדמות במינכן זה ציטוט מושלם של דבריו, גם הוא דיבר על פרשיות "השחיתות" של היהודים בגרמניה, ואמר שהוא מתמלא מהם גועל.

אני רוצה ולחזור שנית אתם לא ממשיכי דרכו של הרב כהנא הי"ד, אתם מחללים את שמו, ואת זיכרו של הרב וגורמים לו צער גדול מאוד בשמים בכך שאתם מעזים בשמו לבזות תלמידי חכמים, ואת הציבור החרדי בישראל.

ברוך מרזל מגדולי תלמידיו של הרב כהנא הי"ד ממשיך בדרכו של הרב כהנא ביחסו כלפי הציבור החרדי, וכמו שמובא בקורות חיוו של מרזל:
קשריו עם הציבור החרדי:
"מתוך אמונה והכרה שהציבור הדתי והחרדי חייב להתאחד כדי להוביל מערכות משותפות למען קדשי ישראל ולעתיד ההתיישבות ביש"ע, וכדי למנוע ממפלגות אנטי דתיות לצבור כח, הבין כי חייבים לפרוץ את הדרך לכיוון החרדי. כמו כן מנהל מרזל אורח חיים חרדי למופת.
במשך שנים היה פעיל במאבקי הציבור החרדי. השתתף פעיל במאבק נגד ניתוחי מתים, סגירת רחובות בשבת, מיהו יהודי, פעילות נגד הרפורמים, מיסיון, הפלות , וכו'. במשך שנים כל בעיה שהתעוררה בציבור החרדי, פעל מאחורי הקלעים לפתור את הבעיה, ולסייע. מה שיצר אמינות ודלת פתוחה אצל גדולי ישראל והרבנים שראו בו שליח נאמן לנושאים החשובים להם.
היחס המיוחד של מרזל כלפי הציבור החרדי הביא את הרבנים לביקורים תכופים בחברון ולסיוע להתיישבות ביש"ע. כך למשל בזכות קשריו פעל רבות בקרב המגזר החרדי למניעת בחירתו של שמעון פרס לנשיא המדינה, ועלייתו של משה קצב. בשנת 2000 בהוראת הרבנים, סייע רבות להעברת חוק טל בכנסת. עזר רבות להתיישבות החרדית ביש"ע.
נחשב בקרב הממסד ביש"ע ומפלגות הימין למומחה למגזר החרדי".

ככה הרב כהנא נהג וככה נוהגים תלמידיו. אני זוכר כשהיינו לפני חודש בערך בהזכרה של הרב כהנא הי"ד אני ועוד 2 חברים חרדים למהדרין , מתוך מאות אנשים שהיו שם, התחיל לשוחח דווקא איתנו הרב ברוך כהנא (בנו של), והתפתחה שיחה עד שקראו לו להגיד פירקי תהילים במיקרופון.
הרב כהנא כל חיוו ניהל אורח חיים חרדי למופת, תלמידיו האמיתיים, בניו וממשיכי דרכו נטו תמיד יותר לכיוון החרדי, ועובדה שאת ישיבתו שלו קבע הרב כהנא באחד המקומות הכי חרדים בישראל- אזור שמואול הנביא.



eran, כמובן שיש בין החרדים יהודים אמוניים ומוסריים, אבל כאשר נתפסים חרדים מסוימים בביצוע עבירות מסוימות, החברה החרדית מגנה עליהם, וזה עושה רושם על החילוניים שכל החרדים מושחתים.  הבחירה שלך להשוות בין הכהניסטים לבין היטלר ממש... לא במקום.  על-פי שיקוליך, גם הגאון מוילנא היה יהודי לא טוב, כשהוא שם את החסידים בחרם.  אני מקוה שהתוכנית האחרונה של חיים שינתה את דעתך.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל